لامبورگینی
شرکت لامبورگینی (Automobili Lamborghini S.p.A) در سال 1963 میلادی توسط یک صنعتگر ایتالیایی، «فورچیو لامبورگینی»، بنیان نهاده شد و از همان ابتدا بهدنبال عرضه خودروهای سریعی بود که بتواند با آنها، خودروسازی مطرحی چون فراری را زیرسوال ببرد. با وچود تلاشهای بیشمار، این مجموعه در سال 1978 کاملا ورشکسته شد و تا اینکه شرکت آمریکایی کرایسلر در سال 1987 آن را خریداری کرد؛ اقدامی که نهایتا منجربه خلق دوج وایپر شد. لامبورگینی پس از فرازونشیبهای بسیار، در سال 1998 به مالکیت آئودی درآمد که خود زیرمجموعه گروه خودروسازی فولکسواگن محسوب میشود. لامبورگینی بعدها به موفقیتهای بیشتری دست پیدا کرد و با رشد خود موفق شد شرکتهای ایتالدیزاین و موتورسیکلتسازی دوکاتی را تصاحب کند.
این خودروساز اروپایی مستقر در «سنتآگاتا» به تولید سوپراسپرتها و حتی ابرخودروهای گرانقیمت با طراحی منحصربهفرد، فناوری بهروز و پیشرانههای قدرتمند مشهور است. ازجمله محصولات کلیدی این مجموعه میتوان به مدلهای کلاسیک مهمی چون کانتاش، میورا و دیابلو اشاره کرد که در عصر مدرن با سوپراسپرتهای گالاردو، اوراکان، تمراریو، مورسیهلاگو، آونتادور و روئلتو جایگزین شدند.
لامبورگینی درکنار تولید خودروهای تولید انبوه مدلهای منحصربهفرد بسیار گرانقیمتی را هم برای مشتریان بهخصوص خود توسعه میدهد که معمولا بر پایه پرچمدار وقت شرکت طراحی میشوند و با تکیهبر پیشرانهای قدرتمند، نهایت مهندسی این شرکت را به رخ رقبا میکشند. ازجمله مدلهای خاص این خودروساز اسپرت-لوکس میتوان به ابرخودروی وننو، SC18 و اینوینسیبل اشاره کرد. هر چند این برند تا پیش از آغاز برنامه برقیسازی به استفاده از پیشرانههای پرحجم تماما بنزینی مشهور بود اما هماکنون برنامه خود برای توقف تولید موتورهای کاملا درونسوز را کنار گذاشته و به مدلهای هیبریدی روی آورده است. مدلهای کنونی این خودروساز از همیشه قدرتمندتر و پیشرفتهتر شدهاند و طرفداران زیادی هم دارند.
شرکت لامبورگینی در شاخههای مختلف موتوراسپرت هم فعالیت میکند تا از پتانسیل بالای خودروهایش در این زمینههای ورزشی استفاده کند؛ هرچند که موفقیتهای این شرکت با رقبای آلمانی و ایتالیایی دیگر مانند پورشه و فراری قابلمقایسه نیست اما بیشک تاثیری مثبتی روی بهبود عملکرد خودروهایش گذاشته است. در ادامه میتوانید بهروزترین اخبار، مقالات، بررسیها را مطالعه کرده و ویدئوی مرتبط به آن را تماشا کنید.
-
لامبورگینی و دوکاتی در گروه فولکسواگن ماندنی شدند
پس از گمانهزنیهای فراوان در مورد فروش برندهای لامبورگینی و دوکاتی، سرانجام هیئتمدیرهٔ گروه فولکسواگن تصمیم گرفتند این دو برند…
-
رؤیت لامبورگینی سیان در دنیای واقعی
لامبورگینی حدود یک سال پیش از هایپرکار تولید محدود جدید خود یعنی سیان رونمایی کرد. از نسخهٔ کوپهٔ این ماشین…
-
حمایت تمامقد رئیس لامبورگینی و بوگاتی از پیشرانههای درونسوز
با اینکه گروه فولکسواگن سرمایهگذاری سنگینی روی تکنولوژی الکتریکی انجام میدهد اما برندهای خاص این برند به اندازه مادر خود…
-
لامبورگینی دیابلو 30 ساله شد…
در دهه ۹۰ میلادی و پیش از آنکه لامبورگینی مورسیه لگو و آونتادور پرچمدار این خودروساز ایتالیایی باشند دیابلو بود…
-
درگ هیجانانگیز پورشه تایکان توربو S و لامبورگینی آونتادور SV
روبرو شدن خودروهای بنزینی و الکتریکی را پیش از این بارها در پدال دیدهایم. قبلاً چندین مسابقه درگ بین خودروهای…
-
عملکرد عجیب لامبورگینی اوروس در برابر لیستر Stealth در مسابقه درگ
شاسی بلندهای پرفورمنس بازار بسیار محدودی دارند اما هر ماشین باز قهاری به دنبال فهم این نکته خواهد بود که…
-
فراخوان لامبورگینی اوروس به خاطر احتمال آتشسوزی
برخی نمونههای لامبورگینی اوروس شاید به دلیل قطعات معیوب آتش بگیرند و به همین خاطر ایتالیاییها اقدام به فراخوان سوپر…
-
نگاهی به 72 سال تاریخچه تراکتورسازی لامبورگینی…
پیش از آنکه لامبورگینی خودروی GT 400 را بسازد چیزی کاربردیتر یعنی تراکتور میساخت. معمولاً آغاز به کار لامبورگینی در…
-
نیمقرن با جراما، آخرین خودروی پیشرانه جلوی لامبورگینی
با ۵۰ ساله شدن جراما در سال جاری میلادی، لامبورگینی نگاهی دوباره به این خودروی پیشرانه جلو/وسط داشته است. پس…
-
درگ دو دنیای متفاوت! لامبورگینی اوراکان پرفورمنته در برابر تسلا مدل S
همه میدانیم که این دو خودرو بسیار سریع هستند اما خب پرفورمنس خود را به روشهای بسیار متفاوتی به نمایش…
-
معرفی نسخهٔ ویژهٔ دیاول 1260، فرزند همکاری دوکاتی و لامبورگینی!
پس از انتشار یک تیزر، دوکاتی موتورسیکلت تولید محدود «دیاول ۱۲۶۰ لامبورگینی» را معرفی کرده است. این مدل که اولین…
-
استفاده از پیشرانه V12 تنفس طبیعی در جانشین اونتادور تأیید شد
این روزها استانداردهای آلایندگی بسیار سختتر شدهاند و مطابقت دادن پیشرانههای دوازده سیلندر که سوخت و هوا را به قدرت…
-
مقایسه لامبورگینی اوراکان STO با گالاردو STS
لامبورگینی بهتازگی نسخه جادهای و قانونی از اوراکان بنام اوراکان اس تی او Super Trofeo Omologata را رونمایی کرد. بال…
-
لامبورگینی کوئردرو، برادری خیالی برای اوراکان!
لامبورگینی به عنوان برندی شناخته میشود که تعادلی بین سبک و جذابیت را در کنار چهرهای تهاجمی و عملکردی نفسگیر…
-
فولکسواگن در حال بررسی وضعیت لامبورگینی و دوکاتی است
فولکسواگن برنامههای الکتریکی سازی بزرگی دارد. با توجه به استراتژی ژرمنها که اخیراً هم بهروز شده، فولکس حداقل ۸۶ میلیارد…
-
معرفی لامبورگینی اوراکان STO، سوپرکاری مسابقهای برای جاده!
لامبورگینی رسماً از اوراکان STO رونمایی کرده است که با توجه قدرت آئرودینامیکی و اعداد پرفورمنس آن، یکی از بهترین…
-
درگ دنیاهای متفاوت، لامبورگینی اونتادور S در برابر پورشه 911 GT3 RS
مسابقات درگ معمولاً بین خودروهای همسطح و همرده برگزار میشود اما گاهی هم خودروهای کاملاً متفاوت در برابر هم قرار…
-
بازگشت دوباره استفان وینکلمن به لامبورگینی
ظاهراً گروه فولکسواگن استفان وینکلمن سکاندار بوگاتی را دوباره به سمت مدیرعاملی لامبورگینی منصوب کرده است. وینکلمن که سه سال…