به گفتهٔ مدیرعامل لامبورگینی، جانشین مدل محبوب اوراکان تا پایان سال آینده با قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی جدیدی معرفی خواهد شد.
مدیرعامل لامبورگینی اخیراً گفته است که مدل محبوب اوراکان تا پایان سال ۲۰۲۴ با محصول جدیدی جایگزین خواهد شد. این میتواند به معنای پایان تولید خودروهای بنزینی خالص توسط لامبورگینی باشد زیرا استفان وینکلمن گفته است:
در پایان سال ۲۰۲۴ یک اوراکان کاملاً جدید به بازار خواهد آمد. این خودرو به قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی مجهز خواهد بود.
این در حالی است که وینکلمن در سال ۲۰۲۱ هم اظهار داشت کل سبد محصولات لامبورگینی تا سال ۲۰۲۴ هیبریدی خواهد شد. در همین حال، لامبورگینی بهتازگی اعلام کرده است که قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی جانشین اونتادور 1015 اسب بخار قدرت خواهد داشت.
لامبورگینی هنوز حرفی در مورد نام محصول پرچمدار جدید خود نزده ولی گفته است که قوای محرکهٔ آن از یک پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 به همراه سه موتور الکتریکی و یک پکیج باطری لیتیوم یونی تشکیل شده است. این باطریها در وسط خودرو نصب میشوند. موتور V12 لامبورگینی همچنان تنفس طبیعی باقی خواهد ماند اما بشدت بازطراحی شده است. گفته میشود این پیشرانه حتی بدون کمک موتورهای الکتریکی هم از نسخهٔ کنونی که در اونتادور استفاده میشود قویتر بوده و ۸۲۵ اسب بخار قدرت دارد. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه جدید به چرخهای عقب منتقل میشود.
لامبورگینی گفته است بهزودی از جانشین اونتادور رونمایی خواهد کرد هرچند که هنوز زمان دقیق این اتفاق را نمیدانیم. بااینحال، پس از معرفی پرچمدار جدید لامبورگینی، بهاحتمالزیاد برای دیدن جانشین اوراکان باید بیش از یک سال صبر کنیم. اینکه آیا به مناسبت خداحافظی با اوراکان نسخههای ویژهای ارائه خواهد شد یا نه هنوز مشخص نیست اما طرفداران V10 افسانهای لامبورگینی قطعاً از گرامیداشت میراث این خودرو خرسند خواهند شد.
پدرام
۱۸ اسفند ۱۴۰۱سال ۱۳۷۸ که اولین مجله ماشین رو خریدم و دیگه خوندن در مورد ماشین شد کار هر روز ام مک لارن F1 با حدود ۶۱۸ اسب بخار سریعترین خودرو دنیا بود
الان لامبورگینی برای نسخه معمولی جانشین آونتادور ۱۰۱۵ اسب قدرت به مشتری میده و دنیایی از تکنولوژی
چقدر لذت بخشه این مسیر رو دارم میبینم و حیف که فعلا تمام اینها برای ما چیزی جز نوشته و عکس نیست
حسین
۱۸ اسفند ۱۴۰۱عی بابا
منم یادمه اولین بار ک شروع کردم
به ماشین بازی
البته از بچگی تو خونم بود
وقتی اولین بار بوگاتی ویرون وارد شده بود
یادمه کلمه ۴۰۰ کیلومتر
و عکسش ک تیتر مجله بود
انقدر ذوق زده بودم
ک انگار جریان خونم تو کل بدنمه
از اونجا عاشق این برند شدم
و از اونجا حرفه ای شروع کردم دنبال کردن
هرچند دست و پا شکسته
صنعت خودرو
اصلا هنوز ک هنوزه
هیچ وقت اون مجله رو یادم نمیره !!
BMW/M-POWER
۱۸ اسفند ۱۴۰۱مکلارن f1 هنوز هم سریعترین خودروی تنفس طبیعی دنیاست
محمدهادی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱به به جان جااااان
به F1 میرسه داداش
تا ابد قابل احترام خواهد بود
TESLA
۱۸ اسفند ۱۴۰۱تازه این هنوز اول راهه : وقتی اولین لامبورگینی برقی تو سال ۲۰۲۶ معرفی بشه به طور کلی مفهوم ابرخودرو رو تغییر میده ، بر اساس گفته منابع معتبر : لامبو همین الان هم تکنولوژی ساخت یک ابرخوردو الکتریکی با قدرت بالای ۱۰۰۰ اسب رو داره ولی میدونین چرا تولید نمیکنه ، چون از نظر مردان سنت آگتا ۱۰۰۰ اسب بخار برای لامبورگینی برقی کافی نیست و برای این که بتونه خلا نبود پیشرانه های غولپیکر و خوش صدا ۱۲ یا ۱۰ سیلندر رو پر کنه باید خیلی بیش تر از این حرفا باشه
homayoun
۱۸ اسفند ۱۴۰۱بعید میدونم تاپ اسپید جانشین آونتادور هم اندازه F1 افسانه ای باشه واقعا کاری که کردن فوق العاده بود.گرفتن اون شتاب و تاپ اسپید از خودرویی که قدرت کمتری از یه بیمر ام فایو امروزی داره واقعا شاهکار بود
مهدی
۵ فروردین ۱۴۰۲اگه چشمم نزنید سال 1367 که سوم دبیرستان بودم شروع به خریدن مجله ماشین – گاهی مجله دانشمند
جالبه خیلی هم از از نظر تخصصی سر در نمی آوردم …………..
محمدرضا
۱۸ اسفند ۱۴۰۱99% خریداران سوپر اسپرت راننده حرفه ای نیستن و خودرو هم به پیست نمیبرن و در سطح شهر با سرعت زیر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی میکنند و با این محصولات جدید میتوانند ۹۰٪موتور بنزینی رو خاموش کنند و صرفا وقتی به محله هایی مثل گرینویچ و باستی هیلز میرسند جهت کلاس گذاشتن صدای غرش زیبای v12 رو به نمایش بگذارند
R
۱۸ اسفند ۱۴۰۱اتفاقا رویداد های هفتگی خاص هستن که توش شرکت میکنن و پیستو به آتیش میکشن در سطح شهر و اتوبان هم بالای ۲۰۰ تا میرن و ویراژ میدن فیلماشم اینستا پره کلاسشم جای خود داره
فريد
۱۸ اسفند ۱۴۰۱یه لحظه پرام ریخت فکر کردم اینیه که عکسشو گذاشتن 😱
علی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱آقای خاص !!!
TESLA
۱۸ اسفند ۱۴۰۱جانشین هوراکان احتمالا از پیشرانه : پورشه پانامرا توربو s هیبریدی استفاده کنه که این سیستم توی پورشه ۶۹۰ اسب بخار قدرت تولید میکنه ولی احتمال میدم مهندسین سنت آگتا به این رقم راضی نباشن و با ایجاد تغییراتی در موتور درونسوز یا افزایش ظرفیت باتری های قدرت نهایی رو به یه چیزی حدود ۸۳۰ یا ۸۴۰ اسب بخار برسونن
hamidreza
۱۸ اسفند ۱۴۰۱به عنوان فن لامبورگینی میگم، ای کاش مث جانشین اونتادور، همون انجین ده سیلندر رو ارتقاش میداد و با یه موتور الکتریکی ادغامش میکرد و میزاشتش رو جانشین هوراکان…
Carbonado Aventador
۱۸ اسفند ۱۴۰۱یه نکته ای که کسی زیاد بهش توجه نکرد..
ردلاین ۹۲۵۰ دوری نسل جدید انجین v12 هست..
که فصله ی زیادی با ۸۷۵۰ rpm اونتادور فعلی داره!!!
تصور رانندگی کردن با نسل جدید لامبورگینی و صدای انجین وقتی که داره ۹۰۰۰ دور میزنه واقعا مو به تن آدم سیخ میکنه😍😍
محمدهادی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱من اتفاقا دیروز که خبرشو خوندم حواسم بود
ولی یادم رفت بهش اشاره کنم
دمتگرم داداش
ورود هیولای لامبو به بالای ۹هزارتایی هارو به همه عاشقان صدای تیز و وحشی دور بالاها تبریک عرض میکنیم
قطعا این صدا در تاریخ مثل بقیه ی ۹هزارتایی ها ماندگار خواهد شد
TESLA
۱۸ اسفند ۱۴۰۱لامبو یه جهش شدید توی اسب بخار محصولاتش رو داره تجربه میکنه ، قویترین نسخه آونتادور ( aventador ultimae) حدود ۷۷۰ اسب بخار قدرت داشت و صفر تا صدش ۲/۸ بود ولی الان میبینیم که جانشین آونتادور در نسخه پایه حداقل ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت داره و به احتمال زیاد صفر تا صدش زیر ۲/۵ هست حالا فکرشو کنید نسخه های قویترش مثل : sv و svj و ... چه قدرت و پرفورمنسی دارن 😱😱 ، جانشین هوراکان هم بالای ۸۰۰ اسب قدرت داره
محمدهادی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱و کار در نسخه های ارتقایی در آبنده چقدر پیچیده و چالشی خواهد شد
راستی چیزی که بهش در اطلاعات نسل جدید لامبو هرگز بهش اشاره نشده و فکرمیکنم تا لحظه ی رونمایی هم مشخص نشه
مقدار وزن کلی خودرو خواهد بود که وضعیت نهایی مشخصات کلی خودرو رو تعیین خواهد کرد
رویای ذهنی من چیزی در حدود ۱۴۰۰ کیلو گرم خواهد بود که بعید میدانم هرگز لامبو به این عدد برسه
اما بازهم عدد زیر ۱۶۰۰ کیلوگرم هم با این ویژگی ها عالی خواهد بود
homayoun
۱۸ اسفند ۱۴۰۱به یه نکته دقت کنید که تو عصر توربوشارژر فراری تسلیم شد و موتورهاشو توربو کرد ولی لامبو به میراث خودش وفادار موند و موتورهاش همچنان تنفس طبیعی موندن.واقعا این به ترکیب برنده هست واسه مالک یه سوپر اسپرت یعنی زمانی که تو شهر یا پشت ترافیکی یا حتی شب داری تو یه محیط مسکونی رانندگی کنی میتونی از مصرف بنزین صفر و بی صدا بودن سوپرکارت لذت ببری و جایی که لازم باشه که صداشو دربیاری به جای یه موتور کوچولو یه نیروگاه دوازده سیلندر با دور بالا و صدای گیرا از خواب بیدار میشه تا هیچ کمبودی حس نکنی اصلا سوپر کار واقعی به نظرم باید موتور پرسیلندر یا پر حجم داشته باشه و حتی یه v12 تنفس طبیعی برتری داره به v8 توربو .هرچند به نظرم با این قدرت تو آپدیتهای بعدیش به راحتی قدرت موتور رو بتونن بالای ۱۲۰۰ ببرن.هرچند بازم میگم ظاهرش مثل اجدادش یونیک نیست.راستی کاش جانشین اوراکان هم موتور ده سیلندر رو حفظ کنه و البته زودتر معرفی شه چون هیچوقت با ظاهر هوراکان حال نکردم و به نظرم هیچوقت به خوبی گالاردو نشد طراحیش و چه بسا دلیل ایراد گرفتن خودم و خیلیا نسبت به جانشین آونتادور شباهت چارچوبش به اوراکان هستش البته این نظر شخصیمه
R
۱۸ اسفند ۱۴۰۱دلیل اینکه شما مدلای جدیدو نمیپسندی به خاطر اینه که اونموقع گوشی دستت نبود دم به دقیقه ازش رندر و عکس نمیدیدی و برات عادی نمیشد یهو یه مدل جدید میدی سورپرایز میشدی و کفت میبرید
محمدهادی
۱۸ اسفند ۱۴۰۱در خصوص پای بندی لامبو به تنفس طبیعی دوازده سیلندر در مقایسه با رقبا و کشیدن این شمشیر بران در هرلحظه که راننده لامبو احساس کرد،کاملا باهات موافقم و شخصیت لامبو رو اصیل تر از هر موقع دیگه میکنه
ولی فقط نمیدونم کی و چرا تورو هیت کرد
الان باید حداقل ۲۰تا لایک میگرفتی
پوریا چالش
۱۹ اسفند ۱۴۰۱فکرشو بکنید اخرین مدل لامبورگینی اونتادور قدرت 800اسبی نداشت هالا جانشین هوراکان 800hp😍😍