پورشهلامبورگینیمک لارن

درگ جذاب مک‌لارن آرتورا، هوراکان پرفورمانته و پورشه 911 توربو S

نبرد جذاب لامبورگینی هوراکان V10 تنفس طبیعی، پورشه ۹۱۱ توربو S شش سیلندر توئین توربو و مک‌لارن آرتورا V6 هیبریدی را ببینید.

یک پورشه، یک لامبورگینی، یک مک‌لارن و یک پیست درگ ترکیبی است که آدرنالین خون علاقه‌مندان به ماشین را بالا می‌برد و در ویدئوی جدید کارواو می‌توانیم این نمایش هیجان‌انگیز را ببینیم. در این رقابت شاهد پیشرانه‌های متفاوتی شامل شش سیلندر تخت توئین توربو، V10 تنفس طبیعی و V6 توئین توربوی هیبریدی خواهیم بود که همین تفاوت‌ها هم می‌تواند بر جذابیت نبرد سوپرکارها بیفزاید.

پورشه ۹۱۱ توربو S با وزن ۱۶۴۰ کیلوگرم، سنگین‌ترین عضو جمع محسوب می‌شود و موتور تخت آن با ۳.۸ لیتر حجم و دو توربوشارژر، ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ PDK با تعویض دنده‌های برق‌آسا نیز این نیرو را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد.

بااین‌حال، سامانهٔ چهارچرخ محرک پورشه را در این درگ نمی‌توان مزیتی نسبت به یکی از رقبا به‌حساب آورد زیرا در لامبورگینی هوراکان پرفورمانته نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. البته هرچند قدرت ۶۴۰ اسب بخاری سوپرکار ایتالیایی کمی از رقیب آلمانی کمتر است اما گشتاور ۶۰۰ نیوتن متری آن با اختلاف زیادی پایین‌تر از توربو S قرار می‌گیرد. همچنین گیربکس دوکلاچهٔ لامبورگینی هم یک دنده کمتر دارد ولی از سوی دیگر، با وزن ۱۳۸۲ کیلوگرم، به میزان قابل‌توجهی از پورشه سبک‌تر است. البته این وزن خشک هوراکان بوده و با مایعات به ۱۴۸۰ کیلوگرم می‌رسد اما هنوز هم ۱۶۰ کیلوگرم کمتر از ۹۱۱ است.

و نهایتاً به مک‌لارن آرتورا با قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی می‌رسیم. موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی این خودرو با ردلاین ۸,۵۰۰ rpm به‌تنهایی ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۵۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما یک موتور الکتریکی با ۹۵ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور هم در اینجا وجود دارد که مجموع خروجی را به ۶۸۰ اسب بخار و ۷۲۰ نیوتن متر می‌رساند. در این خودرو هم وظیفهٔ انتقال نیرو بر عهدهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک است اما برخلاف دو رقیب دیگر، در آرتورا نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این می‌تواند یک نقطه‌ضعف برای سوپرکار مک‌لارن باشد اما در عوض این ماشین از مزیت گشتاور فوری موتور الکتریکی بهره می‌برد.

خب با توجه به مواردی که بیان شد، فکر می‌کنید پیروز این درگ جذاب کدام سوپراسپرت خواهد بود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

پورشه ۹۱۱ توربو S

مک‌لارن آرتورا

هوراکان پرفورمانته

پیشرانه ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو هیبریدی ۵.۲ لیتری V10
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۶۸۰ اسب بخار ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر ۷۲۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب چهارچرخ
وزن ۱۶۴۰ کیلوگرم ۱۴۹۸ کیلوگرم ۱۴۸۰ کیلوگرم
قیمت ۲۱۷,۵۵۰ دلار ۲۳۷,۵۰۰ دلار ۲۷۹,۱۸۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    پورشه نماد مهندسی تو کل صنعت خودروسازی هس
    هیچ رقیب هم قیمتی که بتونه توربو اس رو بزنه نداره

    موافقم 96
    مخالفم 15
    1. Hamidreza

      ۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (329 ديدگاه)

      هوراکان پرفومانته شتاب ۲.۴ داره چطور ممکنه که اینقد ضعیف باشه… در ضمن گرون ترین نسخه هوراکان پرفومانته حدود ۳۴۲ هزار دلاره…

      موافقم 26
      مخالفم 6
      1. Arshia m3csl

        ۵ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1193 ديدگاه)

        هوراکان پرفورمانته ۲۵۰ تا ۲۸۰ هزار دلار دیدم ۳۴۰ هزار دلار چرا باید باشه؟ هوراکان تکنیکا تقریبا همین قیمتاست

        موافقم 12
      2. فرشاد

        ۷ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        درست لانچ و عمل میکرد ارتورا رو میگرف

        موافقم 12
        مخالفم 1
    2. مهران

      ۱۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (605 ديدگاه)

      همینجا ویدیو هست.m5cs میزنه پورشه رو

      موافقم 13
  2. Huracan Performante

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    هوراکان لانچ خوبی نزد و میتونست مکلارن رو تو درگ بزنه.

    موافقم 35
    مخالفم 9
  3. Huracan Performante

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (60 ديدگاه)

    خدایی بین همه اینا هوراکان یه چیز دیگس❤️‍🔥❤️‍🔥چقد صداش قشنگه🥹🥹

    موافقم 57
    مخالفم 11
  4. زیزیگولو

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    صحنه های بسیار زیبا و دیدنی از مسابقات تمام نشدنی درگ ……….. واسه من که اینجوریه👌👌

    موافقم 18
    مخالفم 2
  5. Reza Waffen SS

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    تمام زیبایی های خلقت تو ثانیه 58 این کلیپ خلاصه شده 😍

    موافقم 28
    مخالفم 1
    1. R/T

      ۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      👏👏👏

      موافقم 10
      مخالفم 1
  6. Sobhan

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (422 ديدگاه)

    راننده هوراکان درست لانچ نمی‌کرد وگرنه هوراکان ۱/۴مایل رو تو ۱۰/۴ ثانیه میزنه 🙌 با اینکه قدرت کمتر و قدیمی تر از اون دوتا هم بود

    موافقم 21
    مخالفم 2
    1. Hamidreza

      ۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (329 ديدگاه)

      داش هوراکان پرفومانته تایم ۱۰ رو هم میزنه ویدئو هاش تو یوتیوب پره

      موافقم 15
      مخالفم 5
      1. Sobhan

        ۵ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (422 ديدگاه)

        تو جاده درگ اره ولی تو آسفالت بعید می‌دونم

        موافقم 7
        مخالفم 1
    2. ایران

      ۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (340 ديدگاه)

      فکر کنم اشتباه تایپی شده وگرنه هیچ ماشینی ۱/۴ مایل ( بالاتر از دو کیلومتر ) رو نمیتونه تو ۱۰ ثانیه طی کنه

      موافقم 3
      مخالفم 14
      1. HFball

        ۸ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (210 ديدگاه)

        داداش حالت خوبه یا سواد نداری 😐
        1 مایل کامل میشه 1 کیلومتر و 600 متر 😐😑
        اونوقت 1/4 مایل میشه 400 متر 😑
        البته اگه شما منظورت 1.4 مایل نباشه

  7. بهرام

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    آلمانیهای کم صدا ولی پرتوان. باورش سخت نیست اگر بدانیم اولین فولکس واگن ساخت پورشه بود.

    موافقم 23
    مخالفم 6
  8. حسین دهمرد

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    مکی میتونست اون موتور برقی رو بندازه دف جلو تا چهارچرخ متحرک بشه

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      حتما مهندسین مک لارن به نتایج دیگری دست پیدا کردند

  9. میثم

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    هر ۳ فوق العاده، بدون در نظر گیری درگ و هر چیز دیگه ای.

    موافقم 23
  10. وی

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (376 ديدگاه)

    هوراکان با این صدا و رخ یکی از جذاب ترین سوپر اسپرت های تاریخه 😍👌

    موافقم 27
    مخالفم 3
    1. حسین

      ۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      انصافا دوست داشتنی ، زیبا ، جمع و جور
      و درکل تکامل زیبایی هایی از دستان مردم سرزمین
      روم

  11. amir

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    ۹۱۱ افسانه ای،هنوز مونده به پای پورشه برسن

    موافقم 26
    مخالفم 6
  12. امیر

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    این نسل توربو s با اینکه تمام بنزینی هست ولی مثل الکتریکی ها صفر تا صد میزنه !! ( در تست های موتورترند موفق به ثبت شتاب ۲/۲ ثانیه شده ) که این نشان از مهندسی ناب و دقیق ژرمن ها هست ، هوراکان پرفورمانته یه زمانی خدا لانچ بود ولی با معرفی نسل ۹۹۲ توربو s ، کاملا به حاشیه رفت

    موافقم 29
    مخالفم 6
    1. حسین

      ۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      بهترین لانچ خودرو های بنزینی برای شیرون هست یا ۹۱۱ ؟

  13. فقط انگلستان

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    آرتورا جذابیت خیلی بالایی داره.

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. امیر

      ۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (692 ديدگاه)

      دقیقا کجاش جذابیت داره !! 🤣🤣 ، تو شتاب که پورشه و لامبو به معنا واقعی قورتش دادن و توی تست ترمز هم که بدترین عملکرد و داشت ( که این نشان از عقب ماندگی مهندسی و تکنولوژی انگلیس نسبت به ژرمن ها داره )

      موافقم 6
      مخالفم 27
      1. Monster 765lt

        ۵ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1152 ديدگاه)

        وقتی فرق دو دف بودن با تک دف بودنو نمیدونی لطفا سکوت کن اوکی؟… مکلارن با اینکه تک دف بود بهتر از لامبورگینی عمل کرد اگر دو دف بود پورشه رو هم به راحتی میزد
        در ضمن اولین تجربه مکلارن با موتور جدیدش بود

        موافقم 22
        مخالفم 4
      2. حسین

        ۷ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        برادر سم سازی میکنی چرا

  14. Tesla

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (653 ديدگاه)

    هوراکان چه ربطی به ایتالیا و ایتالیایی داره !! 🤣🤣🤣 وقتی که پلتفرم و موتورش کاملا مال آئودی r8 هست و حتی گیربکس هم توی مرکز تحقیقات پورشه در ولفسبورگ آلمان ساخته شده 🤣 من اگه جای فولکس واگن ( مالک لامبورگینی) بودم ، هر چه زود تر اون پرچم فریب دهنده و مزخرف ایتالیا روی محصولات لامبو و میکندم و جاش مال آلمان رو میذاشتم 🇩🇪🇩🇪🇩🇪

    موافقم 6
    مخالفم 51
    1. ÀŠĤĶÀÑ

      ۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (84 ديدگاه)

      از آقای اشتری و دیگر اعضای پدال تقاضا دارم که امثال این ترول ها را بن کنن و گرنه به نظر من بهتره اسم پدال به سیرک کودکان تغییر پیدا کنه

      موافقم 29
      مخالفم 4
      1. دانیال_Surrey،England

        ۵ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        بیخودی تقاضا نکن،تقریبا 99 درصد اعضای پدال این درخواست ها رو مدت هاست که مطرح میکنن و نه جوابی میدن نه رسیدگی.
        ذره ای به این طور چیزا اهمیت نمیدن.
        فقط تبلیغ مهمه و بازدید زیاد،به هر روش ممکن.
        این ترول ها هم بخشی از این درآمد زایی به حساب میاد!

        موافقم 28
        مخالفم 3
        1. حسین

          ۷ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          بله دقیقا
          پس هر جا این دست کامنت ها بود با بی توجهی ببندیمشان
          نه لایک نه دیس لایک نه پاسخ
          هنر ایتالیایی با مهندسی آلمانی خوش درخشیده
          و نتیجه هوراکان دلبر عاشقان ماشین

        2. حسین

          ۷ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (785 ديدگاه)

          نه لایک نه دیس لایک نه پاسخ

    2. بهنام

      ۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (905 ديدگاه)

      آدمو یاد تتلو و طرفداراش میندازی همینقدر تهوع آور و …

      موافقم 15
      مخالفم 1
      1. *ALI*

        ۵ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (323 ديدگاه)

        حالا چیکار تتلو داری

        موافقم 2
        مخالفم 5
    3. ناشناس

      ۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (179 ديدگاه)

      در اصل به سود فولکس هست که لامبو با اصالت قبلی به فروش خودش ادامه بده این چیزا زیاد مهم نیست چون لامبورگینی یه خودرو لوکس حساب میشه و در سال تولید انبوه برای عموم نداره اگه لوگو و چهره تغییر بده دیگه خریداری نخواهد داشت.

      1. حسین

        ۷ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        برادر تنها بخشی از ساخت این خودرو
        آلمان حضور داره

  15. notdoctor

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (28 ديدگاه)

    هر وقت پورشه تو کلیپ درگ ریس باشه دلیلی برای دیدن کلیپ نمیبینم
    پورشه سلطان درگ ریس ها

    موافقم 13
    مخالفم 10
    1. Trump

      ۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (51 ديدگاه)

      دقیقا درست میگی مثل اون 4-5 سال اخیری که مکلارن 720 و مدل های قبلیش به هیچ شرکت رقیبی تو درگ رحم نکردن :)) از جمله پورشه سلطان شکست های متعدد بود :))

      موافقم 6
      مخالفم 6
  16. مازیار

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    تو بنزینی ها فقط ۷۶۵ تونسته این شکست ناپذیر رو شکست بده

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۷ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (785 ديدگاه)

      من یه شیرون هم سفارش میدم
      گه گاهی بیام وسط
      جمع رو منعطف کنم

  17. Siyavash

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (817 ديدگاه)

    پرفورمانته جذاب..مک‌لارن بسیار زیبا البته رنگ سفیدش واقعا رویایی هست..و می‌رسیم به توربو اس قلدور…..

  18. Monster 765lt

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    آرتورا واقعا جذاب ترین خودروی این تست بود ظاهر خشن و خوفناکی داره… عملکردش شاید در شان یک مکلارن نبود ولی طراحیش فوق العاده بود خیلی بالاتر از دو تا رقیبش

    موافقم 14
    مخالفم 4
  19. Arshia m3csl

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1193 ديدگاه)

    ۹۱۱ و مکلارن عشقن هردوتاش جذابن و ته لذت سواری و زیبایی هستن و واقعا خوش قیمتن مکلارن و پورشه ۹۱۱ نصبت به فراری و لامبورگینی

    موافقم 4
    مخالفم 1
  20. آری

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مهندسان آلمانی همیشه یه لول بالاتراند،و نوع آور و با اصالت . انگلیسیها دنبال قدرت و کارایی بهتر، و ایتالیایها جسور در طراحی و لاکچری بازی
    واقعا چه ماشینی بهتر از این پورشه برای کیفیت رانندگی میتوان سراغ داشت!؟ بدور از هر تعصبی.

    موافقم 7
    مخالفم 2
  21. Amin

    ۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    این ماشین های در مقابل ۲۹۶ بازنشسته‌ محسوب میشن ، به خصوص میکی که رقیب مستقیم فراری هست
    همه می‌دونیم که توربو اس و هوراکان اصلا ماشین های خوبی توی رولینگ نیستن نسبت به ۸۱۲ و 720 و f8 با این حال ارتورا از این ها هم کست خورد ، تصور کنید sf90 که ۷۶۵ و sf90 رو توی رول میزنه …

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. BMW 528i

      ۶ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (198 ديدگاه)

      یبار دیگه ویدیو رو نگاه کن بعد اظهار نظر کن توی رول مکلارن برنده شد برای همین پرچم بریتانیا نشون دادن بکگراند
      فراری یک سال هست رقیب مستقیم مکلارن شده وگرنه تا قبل این نمیتونست عرض اندام کنه اونم به لطف قدرت بیشتر و سیستم هیبریدی و دو دف شدن خودشو کشت تونست 765 رو بزنه با اس اف 90 اونم به سختی

  22. HFball

    ۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    واقعا چطور پورشه می‌تونه از دل یه شش سیلندر 3.8 لیتری 650 اسب و 800 نیوتن گشتاور بکشه بیرون و اینجا با وزن نسبت وزن بیشتر به قدرت اینجوری رقباشو سوسک کنه 😐👏 دسخوش پورش🔥

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. Trump

      ۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (51 ديدگاه)

      یجوری میگی از دل شش سیلندر 650 اسب کشیده که شک کردم آرتورا 12 سیلندره
      آرتورا از شش سیلندر و 3 لیتر موتور 680 اسب کشیده بیرون
      اگر پورشه تک دیفرانسیل بود هیچ حرفی واسه گفتن نداشت تو این درگ همش به لطف دو دف بودنشه نه کار شاخ

  23. پوریا چالش

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (319 ديدگاه)

    از نظر طراحی هوراکان قطعا بهتره وه قیمت هوراکان نسبت به لامبورگینی بودنش خیلی خوبه من دیدم لامبورگینی هوراکان stoتو یک نمایشگاه تو امریکا 600هزار دلار قیمت صفر بود یوتیوب وحید امیری

  24. amir10-i

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    نمی فهمم چرا گیربکس آرتورا انقدر مشکل داشت!!
    تو حالت دستی خیلی نسبت به اتومات بهتر عمل کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا