ما شانس رانندگی با ریمک نورا را داشتهایم و از سرعت آن کاملاً هیجانزده شدیم. درواقع، این هایپرکار ساخت کرواسی فقط سریع نیست بلکه ژانر کاملاً متفاوتی از سرعت را به نمایش میگذارد و برای نشان دادن این موضوع هیچ راهی بهتر از مسابقهٔ درگ با یکی از سریعترین سوپراسپرتهای روی کره زمین وجود ندارد. این دقیقاً همان کاری است که تاپ گیر در ویدئوی جدید خود انجام داده است. این برنامهٔ بریتانیایی در حال آماده شدن برای فصل دیگری است و در اولین قسمت، به بررسی نورا میپردازد.
کریس هریس پشت فرمان این موشک الکتریکی مینشیند و بهوضوح میتوان دید که بسیار تحت تأثیر تواناییها نورا قرار میگیرد زیرا میگوید «این رانندگی نیست، یک تجربهٔ ماورایی خروج روح از بدن است»؛ اما برای اینکه سرعت هایپرکار ریمک بهتر نشان داده شود، هریس با یک لامبورگینی اونتادور SVJ مسابقه میدهد. این ماشین با پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 که ۷۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، با هر استانداردی خودروی بسیار سریعی است و تا پیش از آمدن اولتیمائه، بالاترین سقف سرعت را در خانوادهٔ اونتادور داشت (۳۵۰ کیلومتر بر ساعت).
بااینحال، نورا در لیگ متفاوتی قرار دارد. این ماشین به چهار موتور الکتریکی مجهز است که هرکدام در یکی از چرخها نصب شده و مجموعاً ۱۹۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۶۰ نیوتن متر گشتاور فوری تولید میکند. هایپرکار ریمک ظرف زمان خیرهکنندهٔ ۱.۸۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و این برای نابود کردن SVJ در خط مستقیم کاملاً کافی خواهد بود؛ بنابراین، بهاحتمالزیاد با دیدن ویدئوی زیر تحت تأثیر شتاب و سرعت فوقالعادهٔ نورا قرار خواهید گرفت و اگر آنقدر هیجانزده شدید که تصمیم به خرید یک نمونه از آن گرفتید بهتر است بدانید شرکت کروات تنها ۱۵۰ دستگاه از این ماشین خواهد ساخت که هرکدام ۲ میلیون دلار قیمت دارند و کل تولید سال اول آن فروخته شده است.
مهران
۱۶ آبان ۱۴۰۱لامبورگینی انتخابم
علی
۱۶ آبان ۱۴۰۱مقایسه یه برقی تازه تاسیس با لامبورگینی با اصالت ، توهینی بزرگ به صنعت خودروسازیه!!! کریس هریس یه آدم خودبزرگ بینه که از فراری و لامبو خوشش نمیاد ، یه پوستر لامبو می ارزه به کل شرکت کرواسی
net
۱۶ آبان ۱۴۰۱ریمک در حال حاضر زیباترین هایپرکار دنیاست، ریمک از بغل و عقب و چراغ عقب و بال عقب خیلی قشنگه ولی چراغ جلو در قسمت نوکش که باریک شده و جلوپنجره جالب نیست.ریمک در دسته هایپرکار هست و لامبورگینی در دسته سوپر اسپرت چرا در دو دسته متفاوت درگ انجام شده؟
net
۱۶ آبان ۱۴۰۱ریمک هایپر کار هست ای کاش نسخه کوچکتر بنزینی سوپر اسپرت همین ریمک هم تولید میشد .اگر نسخه کوچکتر بنزینی سوپر اسپرت ریمک تولید شود رقابت بین سوپر اسپرتها جالب میشه
shahrukh
۱۶ آبان ۱۴۰۱Miles Per Gallon ، Dont Matter
When You Have Smiles Per Gallon
محمدهادی
۱۶ آبان ۱۴۰۱اصن فقط همون صدای میخکوب کننده ش😄😄✌️💪🔥
بهنام
۱۶ آبان ۱۴۰۱رخ لامبو فقط .
blackwing
۱۶ آبان ۱۴۰۱اسنپ فاصله بین لامبورگینی و ریماک رو قبول نمیکنه…
علی
۱۶ آبان ۱۴۰۱ماشین شناس های واقعی هم ،، با اصالتی چون لامبو را با جاروبرقی یه بار مصرف مقایسه نمیکنن!!!!! اگه راست میگین برین این ماشین برقی را با پورشه تایکان مقایسه کنین ! همه میدونن کریس هریس یه فن آلمانه و کینه شتری از فراری و لامبو داره و میخواد هرجا که شد عقده گشایی کنه
Payfast
۱۶ آبان ۱۴۰۱لامبو زیر مجموعه فولکس =/
محمدهادی
۱۶ آبان ۱۴۰۱نه
بگو اگه راست میگی،یکم صب کن نسخه برقی لامبو بیاد
اونوقت ملوم میشه این ماشین زشت حریف لامبو میشه یانه
سوای این رقابت،این ریماک چقد طراحی قدیمی و بی روحی داره
جلوپنجره ش فقط یکم قشنگتر از دنا پلاسه!
بجز پرفورمنس هیچچی نداره
حتی صدا!!
Carbonado Aventador
۱۶ آبان ۱۴۰۱دقیقا..
همونطور که فاصله ی سطح خودروسازی بین کادیلاک با بنز یا بی ام و ، با اسنپ که هیچ..
با ترانزیت باید رفت!!!
Amir Machine
۱۶ آبان ۱۴۰۱داداش یه سوال!
برای طرفدار لامبورگینی یا فراری بودن حتماً باید با آمریکاییها دشمنی داشت و 24 ساعت کوبیدشون؟!
چون من هردو طرف رو دوست دارم، گفتم اگه این موضوع الزامیه، از این به بعد بیام یا در مورد لامبورگینی چرت و پرت بگم یا امریکاییها…!
ممنون میشم جواب بدی
(از طرف یکی از اعضای کودکستان پدال)
Carbonado Aventador
۱۶ آبان ۱۴۰۱من جواب اون دوستمون رو به سبک خودش دادم…
وگرنه رویای من داشتن یه چارجر ۶۹ در کنار موستانگ سوپر اسنیک هست..
من عاشق محصولات امریکام ولی با هرکس مثل خودش باید صحبت کرد
Amir Machine
۱۷ آبان ۱۴۰۱والا شما تو مطلب:
«فراری در حال تست لامبورگینی اوراکان STO در فیورانو!»
بدون اینکه هیچ ربطی به کوروت داشته باشه و کسی هیچ حرفی زده باشه اینطور گفتی:
«بعد چندتا جوجه فکولی و چندتا ابر شرکت امریکایی با کلی نیروی کار و مهندس و بودجه کلان ، بعد ۱۰۰ سال یه ماشین تقریبا در سطح این دوتا از نظر پرفومنس(z06) بیرون دادن، خدارو بنده نیستن..!!!»
فکر نمیکنم کسی که عاشق محصولات آمریکا باشه زیر مطلبی که هیچ ارتباطی به کوروت و آمریکا نداره اینطوری بگه
Carbonado Aventador
۱۷ آبان ۱۴۰۱قطعا همینطوره چون لول صنعت خودروسازی امریکا به فراری و لامبورگینی نمیخوره..
ادم باید واقعیت رو بپذیره!!
.
همونطور که کل جنگنده های اروپایی بال چپ f22 هم نمیشن!!
.
هروقت ادم تعصب رو بذاره کنار اونوقته که پیشرفت میکنه
blackwing
۱۷ آبان ۱۴۰۱فاصله بین شما و چارجر ۶۹ یا ماستنگ سوپراسنیک رو ترانزیت هم قبول نمیکنه 😂
Just toyota
۱۶ آبان ۱۴۰۱تسلا مدل s پلد همین لامبو رو حدود ۱ سال پیش با اختلاف زیادی تحقیر کرده بود ( خبرش هم پدال گذاشت ) ، تازه از نظر کریس هریس اصلا خوب لانچ نزد ، چون اگه ویدئو درگ پلد با svj رو ببینید اختلافی که پلد انداخت بیش تر از نورا تو این ویدئو بود ، البته قابل توجیه هم هست چون زمین خیس بود و کریس هم مثل دیوید بروکس ( درگ تایمز ) راننده حرفه ای نیست که بتونه ۱۹۱۴ اسب بخار رو کنترل کنه ، و گرنه همین ریمک تو آمریکا ۴۰۰ متر رو ظرف ۸/۵۲ با ۲۷۵ کیلومتر برساعت رفته ( یعنی حدود ۷ دهم ثانیه از پلد سریع تر )
Just toyota
۱۶ آبان ۱۴۰۱شاید باور نکنید دوستان ولی شتاب لوسید سافایر از ریمک نورا سریع تر هست ، خودم الان داشتم مشخصاتش رو میخوندم جا خوردم چون لوسید گفته شتاب صفر تا ۱۶۰ کیلومتر برساعت سافایر زیر ۴ ثانیه هست در صورتی که ریمک برای انجام این کار به ۴/۳ ثانیه زمان نیازه داره و لوسید هم میتونه مثل ریمک ۴۰۰ متر رو تو کمتر از ۹ ثانیه بره ، تنها ضعفش نسبت به هایپرکار ۲ میلیون دلاری ریمک حداکثر سرعتش هست ، حداکثر سرعت لوسی ۳۲۲ کیلومتر برساعت هست در حالی که ریکم ۴۱۵ تا میره
محمدهادی
۱۶ آبان ۱۴۰۱خب خیلی اشتباه کرد تسلا
کی خواسته بود لامبو رو تحقیر کنه تسلا
اصن اس پلید خودش رخش خود تحقیره!
کی میتونه لامبو رو تحقیرکنه؟؟
MILADZM
۱۶ آبان ۱۴۰۱تسلا مدل اس پلید نسخه اونتادور SVJ با اون گیربکس شلاقی ش رو پیچیده بود نیازی به این کار نبود .
علی
۱۶ آبان ۱۴۰۱مقایسه برقی با بنزینی فقط کار هوچی بازهاست!!! اون لامبو دهه ها عمرشه و ارزشش کم نمیشه ولی جاروبرقی های دسته دوم را کسی نمیخره!!!!
Payfast
۱۶ آبان ۱۴۰۱تا سال ۲۰۲۴ که بنزین از یادها رفته و هیدروژن و برق اومدن میبینمت
Carbonado Aventador
۱۶ آبان ۱۴۰۱مرحوم فروچیو لامبورگینی:
وقتی لامبورگینی رو میخری که برا خودت کسی شده باشی..
.
قطعا لول ادمایی که تسلا میخرن با لول ادمایی که لامبو میخرن فرق داره..
حالا شاید یه میلیونر باشه که جفتشم داشته باشه ولی اصول و قاعدش همینه…
بالاخره یه فرقی بین کارمندا ی رده پایین که تسلا میخرن که تو هزینه هاشون صرفه جویی شه..
با صاحبین برند ها و مشاغل و نوابغ که لامبورگینی یا فراری یا مکلارن میخرن باشه دیگه!!!
Nima
۱۶ آبان ۱۴۰۱نظری ندارم:( ولی تاپ گیر اصلا جذابیت قدیمشو نداره یادمه جرمی کلارکسون زمانی که تقریبا گیربکس ها داشتن از دستی به اتوماتیک تغییر شکل میدادن مخالف بود و لذت رانندگی رو به دنده دستی می دونست و همچنین با خودرو های برقی هم کاملا مخالف بود ولی مجری های جدید تاپ گیر اصلا توجهی به لذت رانندگی و… ندارن!
Amin
۱۶ آبان ۱۴۰۱تیتر مقاله باید اینطور بود :
وقتی ۱۹۱۴ اسب با ۷۷۰ اسب مقابله کند !
Payfast
۱۶ آبان ۱۴۰۱مقوله ای به نام وزن، ای ام نات ا پشم
Just toyota
۱۶ آبان ۱۴۰۱حالا فکر کنید بنتلی برقی که صفر تا صد ۱/۵ ثانیه چطور میره 😅⚡️⚡️
سوشیانت
۱۶ آبان ۱۴۰۱اون که فعلا مشخصات کانسپتشه باید ببینیم تو مدل تولیدی هم این مشخصات رو داره یا نه
بی خیال اسم
۱۶ آبان ۱۴۰۱کسی از سلستیک هم تعریف می کرد اینطوری می گفتی؟
امین
۱۶ آبان ۱۴۰۱ریمک زیباترین و بهترین هایپرکار زمان هست به نظرم واقعا طراحی کابین و بدنش و ارقام فنیش خیلی احساس برانگیزه ابهت و ارزشش از هر لحاظ با شیرون و جسکو ابسولوت برابری میکنه نقطه ضعف یعنی نداره این ماشین یه عده ممکنه به تایم پیست گیر بدن(تو پیست شیرون هم کندتر از اونتادور یا ۴۸۸ هست)
hamidreza
۱۶ آبان ۱۴۰۱اون دیگه برمیگرده به پرفورمنس که نشون میده همه چی قدرت و شتاب نیست
یه سوپر اسپرت و هایپرکار باید تو همه چیز عالی باشه نه فقط خط مستقیم، ولی بوگاتی و کونیگ زگ جفتشون عشقن و دوسشون دارم
شاید راننده شیرون خوب از تمام پرفورمنس ماشین استفاده نکرده، ولی در کل گفتم همه چیز قدرت و شتاب نیست
کونیگ زگ مدلای زیادی زده که همشون تو کلاس هایپر کار میلیونی قرار میگیرن و تو پیست و جاده هم فوق العده ظاهر میشن بوگاتی هم همینطور
Carbonado Aventador
۱۶ آبان ۱۴۰۱ریمک زیباترین هایپر کار تاریخ؟؟
لافراری: نخوندم
هوآیرا: ندیدم
شیرون: اهمیت نمیدم
Taha Malek
۱۶ آبان ۱۴۰۱چرا باید همچین درگی برگذار شه واقعا بعد رفتن جرمی از تاپ گر کیا دارن این رسانه رو میگردونن؟
hamidreza
۱۶ آبان ۱۴۰۱موافقم ، الیکتریکی و درونسوز نباید بینشون درگ برگزار بشه
Reza Waffen SS
۱۶ آبان ۱۴۰۱لامبورگینی انتخابم
hamidreza
۱۶ آبان ۱۴۰۱این درگ نا عادلانست
شما هر ماشینی رو بیارید با انجین درونسوز و استوک کارخونه از این میخوره
آقایون آمریکایی فن شدید متعصب هم که از هر فرصتی برا تیکه انداختن پیدا میکنن که پشیزی اهمیت نداره😌
خودروی ۱۹۱۴ اسب بخاری و الکتریکی رو با یه خودروی ۷۷۰ اسبی درونسوز مقایسه میکنن؟ یه نگاه به گشتاور بندازید
این درگ نا عادلانست
در ضمن همون گیربکس شلاقی حس یه ماسل کار بودنو در عین یه سوپرکار بودن میده😏
hamidreza
۱۶ آبان ۱۴۰۱من انجینای درونسوز رو ترجیح میدم
hamidreza
۱۶ آبان ۱۴۰۱اصن وقتی کلمه سوپر کار و هایپر کار میاد ناخودآگاه آدم ذهنش به ایتالیا میره
سهیل
۱۶ آبان ۱۴۰۱لامبرگونی همیشه بازندست
hamidreza
۱۶ آبان ۱۴۰۱اینو نگا😂
Sobhan
۱۶ آبان ۱۴۰۱راننده های لامبور همیشه نوبن 🤗ولی اینجا باید میباخت چون همه میبازن همین ماشین تو پیست از اونتادور میخوره 🤗
مهرداد
۱۶ آبان ۱۴۰۱میشه یه روز صبح دیگه درگی بین یه برقی و یه بنزینی نیاد یعنی ؟ یه جور پروپاگاندا داره رخ میده علیه هر سوخت دیگری جز برق…
Regra loaded
۱۶ آبان ۱۴۰۱بایستی با یه بوگاتی مینداخت نورا رو اونوقت منصافنه بود درگ ریس
Sobhan
۱۶ آبان ۱۴۰۱تسلا sپلید دیوو رو زد چه برسه این دیگه 🙌اینهمرو میزنه ،ولی هیچ ارزی در برابر اونا نداره
datsun
۱۶ آبان ۱۴۰۱خوب این چه درگ ناعادلانه ی ریمک قدرت و گشتاور چندین برابر داره و از همه مهم تر گشتاور آنی
امیررضا
۱۶ آبان ۱۴۰۱دوستان در مورد اصالت و رخ و ایتالیا و کرواسی جنگ نکنید چون بیخود فقط خودتون رو خسته میکنید.
تو این درگ نورا هم گشتاور خیلی بیشتر و آنی داره چون برقی هست، هم تفاوت قدرتی بیش از ۱۱۴۰ اسب بخار داره و هم آیرودینامیک بهتری در خط مستقیم نسبت به اسویجی داره چون داون فورس اون بال عقب خیلی درگ تولید میکنه.
باید نابودش میکرد.
hamidreza
۱۶ آبان ۱۴۰۱الکتریکی ها گشتاور فوق العاده سریعی دارن و درجا پاسخ فشار دادن پدال گاز رو میدن
جدا از این که محصولات سوپر اسپرت لامبورگیتی تنفس طبیعی هستن و انجین های پرخوران ندارن
کلا این یه درگ تبلیغاتی بود
همون بوگاتی یا کونیگ زگ هم نمیتونه باهاش مقابله کنه
البته کونیگ زگ رگرا شاید بتونه
Ali
۱۶ آبان ۱۴۰۱میرن ته ته ته هایپرکارای برقی رو میندازن به جون یه لامبو زیبا و خوش صدا
خسته نباشه کچل
دوج وایپر ۳۳۰۰ اسبی چنتا مقاله پایین ترو بندازیم به جونتون که ۴۰۰ مترو ۶.۶ میره
بعد بفهمی با درون سوز شوخی نکنی کچل
Just toyota
۱۶ آبان ۱۴۰۱بزار تسلا رودستر اسپیس ایکس پکیج با صفر تا صد ۱/۱ ثانیه تولید بشه ، اون موقع تسلا به همه تیونر ها میفهموند دنیا دست کیه 😎⚡️⚡️⚡️⚡️
Ali
۱۶ آبان ۱۴۰۱اره اگه اگه اگه تولید بشه
اون موقع هم خودرو درگ ۲۸۰۰۰ اسبی که ۴۰۰ متر رو توی ۳.۲۲ با سرعت ۶۴۷ تا میره رو میندازیم به جونش که تازه مال سال ۱۹۷۷ 😒
که یاد بگیرن ماشین برقیا که هنوز باید پا بزنن
R
۱۷ آبان ۱۴۰۱دمت گرم علی 🤣🤣🤣
مانی
۱۶ آبان ۱۴۰۱فرق اصالت بین لامبورگینی و ریمک کاملا مشخصه
Royal Driver UK 70
۱۶ آبان ۱۴۰۱خیلی ناعادلانه بود، اصلا کلا مقصود درگ اشتباه بود
MNM
۱۶ آبان ۱۴۰۱اونتادور یه ماشین پیست محوره بیارن تو یه پیست تا اونتادور نسخه ریماک رو بپیچه _
مسعود
۱۶ آبان ۱۴۰۱رانندگی و شنیدن صدای لامبورگینی اینقدر حال میده که ماشین برقی با شتاب زیر ۱ ثانیه هم نمیتونه این هیجان رو داشته باشه
Sobhan
۱۶ آبان ۱۴۰۱چه درگ مسخره ای بود یه ماشین تمام الکتریکی رو با یه ماشین تنفس طبیعی مقایسه میکنه 😂این با sf90هم درگ انداخت دقیقا همینقدر ازش فاصله گرفت بوگاتی هم بود بهش میباخت 🤗ولی هیچی لامبور نمیشه ،میخواستم سوار یکیشون شم قطعا لامبور رو بر می داشتم
مهردادکمال
۱۶ آبان ۱۴۰۱مقایسه فرش ابریشمی دست باف با فرش ماشینی!
عشق است لامبو
شاهین
۱۶ آبان ۱۴۰۱تبلیغ تکراری و مضخرفی بود
همون اونتادور رو بدن به اندرگرند ریسینگ یه پکیج توربو روش بزاره با دو هزار اسب ببینید چیکار میکنه با ریمک
AMIN
۱۶ آبان ۱۴۰۱کاری به این درگ مسخره و لامبورگینی ندارم ولی من حاضرم ی ماشین بنزینی با شتاب بالای 3- 4 ثانیه با ی صدای جذاب داشته باشم تا ی ماشین الکتریکی که شتاب زیر دو ثانیه یا اصلا زیر یک ثانیه داشته باشه
لذت رانندگی اینه که با ماشینت دریفت کنی صداشو بشنوی و پنج شیش بار دنده عوض کنی و دور موتور پر کنی کاری که یا نمیتونی یا اگه بتونی هم لذتی نداره انجام دادنش با ماشین الکتریکی
the1
۱۷ آبان ۱۴۰۱اگه برقا قطع بشه چی….؟؟؟
ادیسون اگه این روزا رو میدید غلط میکرد الکتریسیته رو وارد زندگی آدما کنه…