SVJ یکی از قویترین و وحشیترین اعضای خانوادهٔ اونتادور است. این یک سوپرکار قدرتمند متمرکز بر پیست است که یعنی برای کاهش وزن رژیم غذایی سختی گرفته است؛ اما آیای این گاو خشمگین چهارچرخ حریف یک سامورایی وحشی بنام سوزوکی هایابوسا میشود؟ این سوپربایک ژاپنی هماکنون در نسل سوم خود قرار دارد که قدرت آن نسبت به نسل قبلی کاهش پیدا کرده و کمی هم سنگینتر شده است اما در برابر یک رقیب چهارچرخ، این موارد چقدر اهمیت دارند؟ بیایید نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم تا بهتر متوجه تفاوتهای این دو وسیله شویم.
اونتادور SVJ در سینهٔ خود یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی دارد که ۷۷۰ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو به هر چهارچرخ منتقل میشود و باید وزن ۱۵۲۵ کیلوگرمی خودرو را جابجا کند. هایابوسا قبلاً سریعترین موتورسیکلت تولیدی دنیا لقب داشت اما در حال حاضر از یک پیشرانهٔ چهار سیلندر خطی ۱۳۴۰ سیسی استفاده میکند. این موتور ۱۹۵ اسب بخار قدرت ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که به چرخ عقب منتقل میشود. این سوپربایک افسانهای تنها ۲۶۰ کیلوگرم وزن دارد که نسبت وزن به قدرت ۱.۳ کیلوگرم بر هر اسب بخار را فراهم میکند درحالیکه این رقم در اونتادور ۲ کیلوگرم بر هر اسب بخار است.
بااینوجود، بازهم تشخیص اینکه کدام وسیله پیروز درگ خواهد شد دشوار است زیرا دراینبین مهارت راننده یا راکب هم بسیار مهم است و میتواند تعیینکننده باشد. با توجه به همهٔ این موارد، آیا هایابوسای وحشی میتواند در ۴۰۰ متر اونتادور SVJ را مغلوب کند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
اونتادور SVJ | سوزوکی هایابوسا | |
پیشرانه | ۶.۵ لیتری V12 | ۱.۳ لیتری I4 |
قدرت | ۷۷۰ اسب بخار | ۱۹۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۲۰ نیوتن متر | ۱۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته AMT | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۵۲۵ کیلوگرم | ۲۶۰ کیلوگرم |
قیمت | ۳۵۰,۰۰۰ پوند | ۱۶,۷۰۰ پوند |
Reza Waffen SS
۱۷ خرداد ۱۴۰۱SVJ انتخابمه
NAVID۰۰۹۸
۱۷ خرداد ۱۴۰۱هایابوسا
اسمش هم رعشه بر تِن آدم میندازه !
MOTORE PUSHROD
۱۷ خرداد ۱۴۰۱لانچ کنترل لامبو افتضاه خالصه با AWD هنوزم بکسوبات میکنه گیربکسشم افتضاح تر که با هر تعویض دنده یه تقه گنده میزنه به کمر راننده و مهره های ۶ و ۷ تشو جابهجا میکنه
JDM lover
۱۷ خرداد ۱۴۰۱چی شده فشارررییی شدی؟؟
بقول rezars
فشار= نیرو / سطح
هر چه سطح کمتری داشته باشید فشار بیشتری میخورید
( خداوکیلی عجب چیز حقی گفتی rezars 😂👍)
RezaRs
۱۷ خرداد ۱۴۰۱یه گیف دارم ازش تو تلگرام
Taha Malek
۱۷ خرداد ۱۴۰۱همونی که پوریا پورسرخ داره توضیح میده
Reza Waffen SS
۱۷ خرداد ۱۴۰۱خوب 12 سیلندر تنفس طبیعی لامبورگینی یعنی همین، یه دنیا عاشق تقه زدن گاو وحشی هستن اونوقت شما ازش ایراد میگیرید؟
ممد ژانگولر
۱۷ خرداد ۱۴۰۱اگر هوندا cb1300 بود جفتشونو یک لقمه میکرد آخرشم با یک تک چرخ زیبا از خجالت همشون بر میومد 🥇
Mohamad
۱۷ خرداد ۱۴۰۱در مقابل نینجا h2R عددی نیس
SRT
۱۷ خرداد ۱۴۰۱شوخی میکنی دیگه ممد جان نه؟
سی بی ۱۳۰۰ فقط تو ایران شاخه ن جای دیگه
ممد ژانگولر
۱۷ خرداد ۱۴۰۱cb1300 همه جای دنیا جاش رو تخم چشمه 👑
تنها موتور سنگینیه که همه ویژگیهارو با هم یکجا داره و هیچ وقت کهنه نمیشه
در ضمن باهاش میشه عین آب خوردن ته چرخ زد
viper2
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ولی خدایی هیچ موتوری کاوازاکی kz1300 نمیشه . شیش سیلللللننننندددررر . کلاسسسسسسییییییککککک . چراغ مربعی . گررون . خاصصصصصص . قدرتمند . با کلاس .
من اگه این موتور رو داشتم . میزدمش رو جک دوم بعد یه فرش ابریشمم زیرش پهن میکردم کف جک دومش کثیف نشه و هر روز صبحم قبل از صبحانه با دقت تمام واکس لاستیک میزدم .
و البته هوندا gl1000
اونم خیلی عالیه .
ممد ژانگولر
۱۷ خرداد ۱۴۰۱خدا وکیلی فهمیدم هیچکدومتون به اندازه من موتور شناس نیستین
اینایی که گفتین در برابر هوندا CB1300
عددی نیستن
ی مشت موتور سیلندر بالا و سنگین که بیوفته رو پای هر کسی عمو میشه عمه
JDM lover
۱۷ خرداد ۱۴۰۱اصلا شما نخر مگه مجبورت کردن؟
شاهین
۱۷ خرداد ۱۴۰۱اونتادور خصوصیتش همینه که وحشی باشه و بکسواد کنه
اون گیربکس هم بخاطر همین روش نصبه که بتونه همچین خصوصیتی رو تحمل کنه
وگرنه لامبو میومد مثل هوراکان یه گیربکس خشک دو کلاچه میزاشت روی اونتادور و اینجوری پا به پای فراری سوپر فست راه بره
morty59
۱۷ خرداد ۱۴۰۱عه عجب ماشین چرتیه پس همش فکر میکردم لامبورگینی غوله
دانا
۱۸ خرداد ۱۴۰۱مهره های کمر ۵ تا بیشتر نیستL1تاL5.
mohamad
۱۷ خرداد ۱۴۰۱پسر عجب اژدهاییه این هایابوسا
انقد محو کاوازاکی نینجا و یاماها R8 شدیم که از این غافلیم
JDM lover
۱۷ خرداد ۱۴۰۱فقط صداشون 😍😍🔥
هایابوسا عجب چیزیه پسر
اونتادور هم که دیگه عشق همس
محمد هادی
۱۷ خرداد ۱۴۰۱پسر من فکر نکنم هیچ ماشینی تاحالا انقد ازش تست شتاب و مقایسه با رقبا ازش گرفته شدت باشه
انقدی که اونتادورو به کار گرفتن!
مت واتسونم که مثل همیشه دیوونه ی اونتادور و صداش😄😄😄
محمد هادی
۱۷ خرداد ۱۴۰۱پسر من فکر نکنم هیچ ماشینی تاحالا انقد ازش تست شتاب و مقایسه با رقبا ازش گرفته شدت باشه
انقدی که اونتادورو به کار گرفتن!
مت واتسونم که مثل همیشه دیوونه ی اونتادور و صداش😄😄😄
meysam
۱۷ خرداد ۱۴۰۱انتخابم هایابوسا
قیمت 21 برابر کمتر و قطعا هزینه های بمراتب کمتر
هیجان و عشق و حال بیشتر
موتورسواری واقعا عشق و حالی داره که ماشین عمرا نداره
ولی خطرناک
JDM lover
۱۷ خرداد ۱۴۰۱واقعا موتور سواری هم عالمی دارد
لذت خاص خودشو داره ولی خطرناکه یخورده
TML BN
۱۷ خرداد ۱۴۰۱خب دقیقا بعضی با موتور خیلی حال میکنن و بعضی با ماشین
و داخل موتور حتما باید سرنشین ایمنی رو رعایت کنه وگرنه اتفاق جبران نشدنی میوفته
عین پلیس راهنمایی رانندگی ها صحبت کردم😂😂😂
پارسا
۱۷ خرداد ۱۴۰۱نظر شخصی
تنها چیز هایابوسا که از نینجا باحال تره اسمشه ولاغیر
meysam
۱۷ خرداد ۱۴۰۱انجین این هایابوسا رو در بعضی موارد رو سوزوکی سویفت هم میزارن
واقعا خوب راه میره
seyedjavad.mercedesbenz
۱۷ خرداد ۱۴۰۱آره هایابوسا سریعه ، نینجا هم سریعه ، بی ام و ۱۰۰ آر آر هم خیلی سریع ولی بین این ۳ تا انتخاب من دوکاتی پانیگاله ۱۲۹۹ اس عه اگه یکم جیب یاری کنه با پکیج آکراپوویچ و اگه جیب حتی بیشتر از اون یاری کنه یدونه پانیگاله وی ۴ با پکیج آکراپوویچ
Alive man
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ی چایی بیارم گلویی تازه کنین
samurai
۱۷ خرداد ۱۴۰۱هایابوسا در نسل قبلش حتی از این نسلش قویتر بوده
من و هایابوسا و جاده های استرالیا :)
رسول
۲۴ خرداد ۱۴۰۱موتور کاوازاکی هستش چرا زدید سوزوکی؟
مسعود
۶ شهریور ۱۴۰۱رسول جان سوزوکیا رو نریز تو کاوازاکیا مجید دلبندم😁