خودروهای سوپر اسپرت از جمله این لامبورگینی اوراکان تیون شده سرعت بالایی دارند و میتوانند رکوردهای قابلتوجهی را به ثبت برسانند اما قدرت خام پاسخ همهچیز نیست! وزن هم نقش مهمی در عملکرد یک خودرو ایفا می کند و ویدئوی جدید کار واو این موضوع را به نمایش میگذارد. در این ویدئو میبینیم که چگونه یک موتورسیکلت 270 اسب بخاری به راحتی میتواند لامبورگینی اوراکان پرفورمنته اسپایدر تیون شده را پشت سر بگذارد.
motor1 می گوید پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری لامبورگینی اوراکان پذیرای دو توربو و دیگر تغییرات شده تا قدرت ۱۱۰۰ اسب بخاری تولید کند. این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک سود میبرد و وزن ۱۵۰۷ کیلوگرمی دارد که بسیار بیشتر از وزن ۱۵۰ کیلوگرمی بایک موتو جی پی ردبول خواهد بود. این موتورسیکلت مسابقهای خروجی ۲۷۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۲۰ نیوتون متری را از پیشرانه ۴ سیلندر ۱ لیتری خود ارائه می کند.
این دو وسیله نقلیه پرسرعت در سه مسابقه درگ 400 متر شرکت میکنند. در اولین مسابقه لامبورگینی اوراکان تیون شده لانچی استثنایی داشته و کاملاً از موتورسیکلت جلو میافتد اما این برتری برای همیشه باقی نمیماند و بایک موتو جی پی ردبول با ایجاد فاصلهای قابلتوجه برنده مسابقه میشود. در مسابقه دوم موتورسیکلت ردبول نمیتواند استارت خوبی داشته باشد. گاز بیش از حد و استفاده نادرست از کلاچ باعث میشود چرخ عقب در زمان لانچ هرزگردی داشته باشد و اولین پیروزی را به لامبورگینی اوراکان تیون شده اعطا کند. البته در مسابقه نهایی جای هیچ سؤالی درباره سریعتر بودن موتورسیکلت موردبحث باقی نمیماند. لامبورگینی بازهم با استارتی بینقص از ردبول جلو میافتد اما این موتورسیکلت مشکلی در پشت سر گذاشتن حریف ایتالیایی خود ندارد. این موتورسیکلت مسابقهای مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۴ ثانیه طی می کند درحالیکه اوراکان دو دهم ثانیه کندتر است.
دومین پیروزی لامبورگینی اوراکان تیون شده در مسابقه رولینگ رقم میخورد جایی که موتورسیکلت ردبول مسابقه را در دنده ششم شروع می کند درحالیکه برای اوراکان دنده سه انتخاب میشود. این سوپرکار ایتالیایی تا خط پایان برتری خود را حفظ کرده هرچند با فاصلهای کم پیروز میشود. سومین پیروزی لامبورگینی اوراکان تیون شده نیز در تست ترمز دیده میشود چراکه این خودرو در فاصله کمتری نسبت به بایک موتو جی پی ردبول متوقف میشود. اگرچه این مسابقه هم نتیجهای نزدیک داشته اما درهرصورت پیروزی از آنِ اوراکان است.
miladzm
۲۲ مرداد ۱۴۰۱هیچ دلیلی واسه این همه خرج کردن واسه لامبورگینی و … وجود نداره !
وقتی که انجبن 2jz و تویوتا هست !
هر جا که سخن از پرفورمنس و لذت ناب رانندگی و کیفیت هست اسم تویوتا میدرخشد !
تویوتا همیشه در اوج !
Erfan
۲۲ مرداد ۱۴۰۱بیا پایین سرمون درد گرفت
miladzm
۲۲ مرداد ۱۴۰۱چیه !
موفقیت های پی در پی سالار تویوتا بدجوری بهت فشار آورده !
تازگیا این کره مربا فن ها با گذاشتن عکس آلمانی و.. سعی میکنن دستمال بزارن روی علایقشون ولی بالاخره یه جا بوش در میاد !
بهتره به آمار فروش توی استرالیا نگاه کنی تا ببینی کت تن کیه !
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۲ مرداد ۱۴۰۱نکشیمون تویوتا
Iman99
۲۲ مرداد ۱۴۰۱این موتور v10 لامبورگینی که ریشه آلمانی داره و موتور v10 داج امریکایی از همه نظر خیلی بهتر هستن برتری مطلق اروپا و امریکا از همه نظر در همه چیز تو این مورد هم همینطور
متناسب
phonix
۲۲ مرداد ۱۴۰۱هم اقا ایمان با نظرات بدون تعصبشون اومدن
داداش شما مثل اینکه نمیدونی نصف ماشین های دنیا که به صورت حرفه ای تیون میشن برای مسابقات دریفت و… ژآپنی هستن
اونم بخاطر وجود قطعات افترمارک فراوان و کیفیت متریال بلوک موتور هست که زیر این همه بار اضافه کار میکنه
دیگه در هر بحثی اروپا و امریکا بهتر باشن در تولید متور های تیون پذیر دیگه ژآپنی ها سر امد هستن
پیشنهاد میکنم تو یوتیوب داستان گروه هایی مثل توکیو دریفت رو پیگیری کنید
Carbonado Aventador
۲۳ مرداد ۱۴۰۱انجینای لامبورگینی قابلیت تیون خیلی بالایی دارن و کمم ندیدیم که قدرتای بالای ۲۰۰۰ اسب
و سرعت بالای ۴۰۰ کیلومتر از این ماشین گرفتن بدون اینکه اخ بگه…!!
علت اینکه ماشینای ژاپنی بیشتر تیون میشن فقط و فقط هزینه ی کمتر هست
phonix
۲۳ مرداد ۱۴۰۱نیسان جی تی ار ارزونه ؟
یا مثلا سوپرا ها ؟
با قیمت اونا میشه یه لامبو پیدا کرد و تیون کرد
چون اکثر این مدل ماشین ها حتی موتورشون هم یبار عوض میکنه خریدار و مثل ماشین های نسکار فقط شاسی و بدنن
همین لامبو تو فیلم هم امکان داره دست چندم باشه یا اصلا تصادفی باشه
خیلی از این مدل ماشین ها یا تیون میشن یا اوراق میشن برای بقیه ماشین ها یا به کشور های فقیر تر صادر یا قاچاق میشن
Iman99
۲۳ مرداد ۱۴۰۱نه شما هموز متوجه نشدید من جواب کامنتای متعصبانه رو با زبون خودشون میدم
ولی بازم با ابن وجود بیراه نمیگم
شما برو بپرس بهترین موتور با بیشترین قابلیت تیونینگ جهان چیه همه متفق القول قبول دارن موتور های v8 hemi و چند مدل از موتور های v8 امریکایی از جنرال موتورز رو نشونت میدن
این موتور ها به قابلیت تیونینگ بینهایتشون معروف شدن تا جایی که قوانین فیزیک میده و بیشتر و حتی به
قفل هیدرولیکی در محفظه سیلندر میرسن ولی هنوز قابلیت تیون پذیری دارن
بیشترین سرعت پیستون در جهان هم در این موتور ها ثبت شده که حتی از سرعت پیستون موتور های فرمول یک هم بیشتره و خوراک شتاب و درگ هستن و پشتوانه و ریشه غنی هم دارن که اون علم و تکنولوژی که برای توسعه شون صرف شده به صنعت هوانوردی بر میگرده
بعد هم موتور های v10 لامبورگینی که ریشه آلمانی داره و موتور کرایسلر داج امریکایی رو گفتیم قبل از اون بگم موتور های شیش سیلندر دیگه رو منکرش نیستم و موتور های تیون پذیر مناسبی هستن ولی در سطح پایین تری از اونها هستن و در لول و سطح خودشون خوبن ولی بالاتر نه و به پای موتور های v8 و v10 نمیرسن
چون نهایتا تا ۲ یا ۳ هزار اسب تیون میشن که تا همینجاشم فشار زیادی رو متحمل میشن و پایداری زیادی ندارن تو اون قدرت و دیر یازود متلاشی میشن
ولی موتور های v10 و v8 که گفته شد در کلاس و لول وسطح بالاتری هستن و برای رسیدن به اون قدرت ها و حتی بیشتر مقاومت بالاتری دارن و زیر فشار تیون تو اون قدرت تولیدی مشکلی واسشون پیش نمیاد و توانایی بالاتر رو در عین پتانسیل بیشتر دارن
حتی به ۴ یا ۵ هزار اسب و بیشتر هم میرسن که بینظیره
درکل موتور های ۸ سیلند امریکایی که طیف وسیعی از اونها موجوده حتی موتور هزار اسبی تنفس طبیعی هم دارن که این قدرت با تنفس طبیعی یعنی استفاده طولانی مدت با پایداری بالا
موتور های v8 جنرال موتورز رو هم روی همه چیز سوار کردن از مزدا میاتا بگیر تا اتوبوس
حتی در استفاده های پرفورمنس هم موفق بودن و در آفرودر ها هم از بهترین هاست این موتور های v8 امریکایی تو موتور های اروپایی هم بهترین موتور های بنزینی پرفورمنس رو خودشون دارن که کسی به گرد پاشون نمیرسه و همچنین موتور های دیزلی اونها هم مثل دیزلی های مرسدس و ب ام و بهترین و بادوام ترین درجهان هستن درکنار موتور های امریکایی کامینز در دیزلی ها شماره یک های جهان هستن که رودستشون نیست
Iman99
۲۳ مرداد ۱۴۰۱همچنین بیشترین تعداد موتور های فروخته شده در جهان هم همین v8 های جنرال موتورز هستن که باهاش همه کاری کردن از تیونینگ و تقویت بگیرید تا پرفورمنس و آفرود
تا حالا بارها شنیدید یا خوندید که مثلا یک خودرو سوپر اسپرت از یک شرکت ساخته شده حتی شرکت های ایتالیایی و از موتور v8 جنرال موتورز برای اون استفاده کردن اینها یکی دو مورد نیستن موارد زیاد بوده چون ترکیبی از وزن مناسب در کنار قابلیت های مختلفی دیگه هستن
در آفرودر های مختلف هم این موتور سرآمده
در تیونینگ هم که کلا موتور های همی و جنرال موتورز در مسابقات nhra دیگه سرامد مسابقات درگ در جهان و سریعترین هستن و موتور
سطح بالاترین درگستر های جهان که حرف اول رو میزنن همین v8 های امریکایی هستن و بقیه به گرد پاشون هم نمیرسن چون سطح بالا و شماره یک ها همون امریکایی ها و اروپایی ها هستن در همه چیز هم همینطوره
نه اینکه برید سطح متوسط یا پایین رو نگاه کنید و بگید خب ببینید نصف موتور های استفاده شده در اون سطح موتور های ژاپنی هستن و در اون سطح متوسط تیون پذیر هستن
خب هرچی هستن در همون سطح متوسط جولان میدند ولی به پای اون سطح بالایی ها یی که گفتم نمیرسن
درکل برای تشخیص درست باید سطح بالا و بالاترین سطح رو در نظر بگیرید
که اونوقت متوجه میشید در بالاترین سطح فقط v8 های امریکایی برتر و اول و شماره یک جهان هستن و همچنین در پرفورمنس هم اروپایی ها و در آفرود هم بهترین موتور های آفرود کلا دیزلی هستن چون موتور دیزلی بهترین گزینه برای آفروده که تو موتپر های دیزلی هم با فاصله زیاد بهترین و شماره یک جهان موتپر های دیزلی مرسدس آلمان و کامینز امریکا هستن و همچنین و تو بنزینی ها هم موتپر های کرایسلر و جنرال موتورز امریکا بهترین و شماره یک هستن و رودست ندارن
بازم میگم من بالاترین سطح و سطح بالا رو گفتم
و سطح پایین و متوسط رو هرکی هرچی میخواد میتونه بگه که گزینه هایی هستن که بقیه میگن و مهم نیستن
Sobhan
۲۲ مرداد ۱۴۰۱سری ترین ماشین دنیا هم بیاری از این موتور میخوره .ولی هیچی لامبور نمیشه
Si
۲۲ مرداد ۱۴۰۱چرا پورشه 1000 سر و گردن از لامبو بالاتره😂
Sobhan
۱ مهر ۱۴۰۱پورشه اینه بقل لامبور هم نمیشه 🙌
Carbonado Aventador
۲۳ مرداد ۱۴۰۱حالا این موتور کی تی ام در برابر دوکاتی خودش لاکپشت حساب میشه…
ببین دیگه اون چجوری راه میره!!
Sobhan
۱ مهر ۱۴۰۱دوگاتی زیر مجموعه خود لامبوره
فريد
۲۲ مرداد ۱۴۰۱اووووووه یه هفته پیش تو یوتیوب دیدم اینو چرا اینقد دیر میزارین ویدئو هارو؟ این موتورای جدید عجب چیزی شدن واقعاً کمتر ماشینی میتونه بگیرتشون 💪🏻
phonix
۲۲ مرداد ۱۴۰۱قبلا هم همین بود موتور جیپی لامصب خیلی گشتاورش زیاده
مسابقات جذاب تری هم از فرمول یک داره استرسش بیشتره ادم حال میکنه نگاه میکنه
Reza Waffen SS
۲۲ مرداد ۱۴۰۱فقط رخ لامبو رو عشقه
T
۲۲ مرداد ۱۴۰۱حتی اگه بوبول سریع تر باشه من لامبورگینی رو انتخاب میکنم
T
۲۲ مرداد ۱۴۰۱ببخشید ردبول
SRT
۲۲ مرداد ۱۴۰۱اون تسلای هزاراسبی هم میاوردن تو همین درگ،جالب تر میشد
T
۲۲ مرداد ۱۴۰۱مثل این میمونه بگی که هیچ دلیلی واسه خریدن سوناتا وجود نداره و گرونه و بجاش میرم دنای در حال اوج میخرم
علی رضایی
۲۲ مرداد ۱۴۰۱دیده بودم تو یو توب
۲دست موتور
۱ دست لامبو
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۲ مرداد ۱۴۰۱این موتور خیلی خطرناکه یه لحظه غفلت یک عمر در گور
phonix
۲۲ مرداد ۱۴۰۱انقدر با اینا تصادف میکنن
تازه شانس بیاری تو پیچ چرخش قفل نکنه
Carbonado Aventador
۲۳ مرداد ۱۴۰۱تو پیچ چرخش قفل کنه؟🤣
اگه مسابقات موتور جی پی رو میگی..
که بهش میگن های ساید و لو ساید..
ربطی هم به قفل کردن چرخ نداره!!
phonix
۲۳ مرداد ۱۴۰۱قفل کردن چرخ در موتور ها در سرعت بالا در پیچ ها اتفاقه عجیبی نیست و مخصوص موتور های مسابقاتی هم نیست
در خیلی از میتینگ های موتور سواری هم اتفاق میوفته و خطر افرین میشه
شما لطف کن یکبار قبل از تایپ کردن فکر کن چیزی که در ذهن من هست رو بارنداز کن بعد حرف بزن
یعنی نشنیده بودم تا الان یکی بگه علت تمام فیل شدن های موتور سوار ها تو موتور جی پی این بوده:)
شما عاشق فراری و ایتالیا هستی موتور اسپرت رو دنبال میکنی دمتگرم
ولی من برای لذت بردن هر وقت بتونم موتور جی پی موتور 2 میبینم
phonix
۲۳ مرداد ۱۴۰۱ضمنا براتون توضیح میدم که قفل شدن چرخ چیه
از اونجا که تمام قدرت محرک در موتور ها به چرخ عقب فرستاده میشه چرخ جلوی موتور وزن رو کنترل میکنه و به راننده و یا راکب خودمون این اجازه رو میده که پایداری موتور رو در سرعت های بالا حفظ کنه حالا چی میشه اگه کاملا اتفاقی چرخ جلوی شما قفل کنهاونم به معنای کامل کلمه
ناگهان موتور از کنترل خارج میشه و راکب رو پرتاب میکنه های ساد و لوساید مشکلی هست که در پیچ اتفاق میوفته و اصلا در موتور جی پی مرگ افرین نیست چون هم سطح مهارت راکب ها بالاست و هم در پیچ از سرعت موتور ها کم میشه اما قفل شدن چرخ ممکنه در وسط مسیر مستقیم و بدون هیچ اعلامی ناگهان قفل میشه و راننده رو با سرعت بالا به هوا پرتاب میکنه
اگه واقعا به موتور علاقه مند بودید حتمی لحظاتی رو دیدید که گویا موتور ها به دیوار نا مرئی می کوبند این همون حالت هست
شما از موتور جی پی یک واژه یاد گرفتید و برای من خط تعیین می کنید ؟
مثل اینکه من بیام برای شما درباره فرمول یک و تاریخ فراری حرف بزنم
واقعا ادم خندش میگیره و اعصابش خورد میشه از همچین نظراتی علاقمند به موتور جی پی و رالی در این سایت واقعا کمه
همه فقط از موتور اسپرت فرمول یکشو بلدن
بالا تر گفتم هیجان موتور بیشتره و دیسلایک دادن به چی الله اعلم
علی چلنجر
۲۴ مرداد ۱۴۰۱حالا چون یه چیزی رو مقداری ازش اطلاعات دارین ،قرار نیست که کسی رو به تمسخر بگیرین برادر من
شاهین
۲۲ مرداد ۱۴۰۱اینجا لامبو خوب تیون نشده بود بنظرم
از تایم 400 مترش معلومه
حالا دیگه توی رولینگ بماند که بازم کم میاورد
JDM lover
۲۲ مرداد ۱۴۰۱چه بازدهی داره انجین موتوره
از یه لیتر ۲۷۰ اسب گرفته !
F
۲۳ مرداد ۱۴۰۱یه نکته جالب وجود داره توی دوتا عکس وسط که تکی تکی از موتور و لامبو ان. خیلی جالبه و این نکته که اگر بهش رسیدید، یکی از شاخصه ها و شناخته شده ترین اتفاقات در بریتانیا هست، قربون خدا برم با این همه قدرتش و جلالش.
ببینم کی میتونه بگه نکته رو….
JDM lover
۲۳ مرداد ۱۴۰۱تو یکی از عکس ها هوا کاملا ابریه اما تو اون یکی هوا صاف و عادیه
Porsche
۲۳ مرداد ۱۴۰۱سیاسست ردبول مثال زدنی هست و هر جا رفته داره سود میکنه
داخل موتو جی پی با تیم KTM اتریش قرارداد دارن که یکی از تیم های قدرتمند هست
داخل فرمول یک هوندا یکی از بهترین موتور سازان فرمول براشون موتور میسازه و تا الان هم بشدت موفق بودن
حالا باید دید خوابی که برای 2026 به بعد دیدن با موتور سازی پورشه براشون باز هم سود میکنن یا نه اگر پورشه موتور خوب بسازه ردبول برد کرده ولی اگه نه ردبول ضرر میکنه و پورشه سود اما در هر دو حالت پورشه برد میکنه و تجربه کسب میگنه
phonix
۲۳ مرداد ۱۴۰۱مطمعنا پورشه بد کار نمیکنه
چون این شرکت سال ها به فعالیت در موتور اسپرت معروفه
و الان اگع بیاد در فرمول یک با اون همه تاثیر گذاری بر مردم و تماشاگر بد کار کنه
آبروی چندین و چند سالش رو به باد میده
مطمعنا مدیران پورشه از من و شما به این حقیقت عالم ترن