لامبورگینی

لامبورگینی اونتادور توئین توربو با 1250 اسب بخار قدرت، قاتل هایپرکارها!

موتور یک اونتادور SV که در حالت استاندارد ۷۵۰ اسب بخار قدرت دارد به دو توربوشارژ مجهز شده و حالا بیش از ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

لامبورگینی اونتادور SV یا سوپرولوچه در تعداد محدودی ساخته شده و بنابراین خودروی ارزشمندی است ولی این موضوع مانع مالک یکی از نمونه‌های این سوپرکار جذاب ایتالیایی از انجام یک سری تغییرات قابل‌توجه در آن نشده است. پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی اونتادور SV به‌صورت استاندارد ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که به‌خودی‌خود رقم بسیار چشمگیری است ولی در دنیایی که سوپرکارهای توربوشارژ و هیبریدی فراری و مک‌لارن به‌راحتی می‌توانند اونتادور را پشت سر بگذارند، قدرت کمی به نظر می‌رسد.

لامبورگینی اونتادور

این اونتادور خاص اما احتمالاً می‌تواند قوی‌ترین رقبای خود مثل فراری SF90 استراداله را مغلوب کند زیرا موتور V12 آن به دو توربوشارژر مجهز شده است. هرچند نمی‌دانیم این کار توسط چه شرکتی صورت گرفته است اما ظاهراً خروجی موتور را به ۱۲۵۰ اسب بخار رسانده است. چیزی که این رقم را چشمگیرتر می‌کند این است که ۱۲۵۰ اسب بخار روی چرخ‌ها ثبت شده که یعنی خود پیشرانه احتمالاً بیش از ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این رقم تقریباً دو برابر قدرت استاندارد اونتادور SV است.

لامبورگینی اونتادور

این اونتادور قدرتمند در ظاهر نیز با رینگ‌های جدید ساخت Strasse متمایز شده است. این رینگ‌ها که سری کربنی فوق سبک CL5R نام دارند، در جلو ۲۰ و در عقب ۲۱ اینچی هستند. رینگ‌های جدید اونتادور موردبحث به رنگ مشکی مات با پرچ‌های قرمز و تک پیچ‌های مرکزی قرمزرنگ هستند. البته تجهیز خودروهایی مثل اونتادور SV به رینگ‌های افترمارکتی ممکن است اضافه‌کاری به نظر برسد اما در این مورد، رینگ‌های جدید کاملاً مناسب خودرو هستند.

لامبورگینی اونتادور

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Carbonado Aventador

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    حالا جیگر میخواد درگ انداختن با این ماشین..

    اندرگراند ریسینگ سال ۲۰۱۳ یه اونتادور رو به ۱۲۰۰ اسب رسونده بود..
    اون موقع صفر تا صدش ۲.۱ ثانیه شده بود

    موافقم 101
    مخالفم 5
    1. زیزیگولو

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (6036 ديدگاه)

      توی ذهن مالک این اونتادور چی بوده نمیدونم ولی بی شک هدف کمپانی لامبورگینی از طراحی مخصوصاً جدیدترین نسل اونتادور دستیابی به حداکثر کارایی آیرودینامیکی بوده …… طراحی عضلانیو خشن با فیس جلوی تهاجمی ترو ورودیای هوای طولانی تر که باعث افزایش جریان هوا میشه که این باعث میشه ماشین آیرودینامیک بهتر و خنک کنندگی بهتر واسه موتور داشته باشه

      موافقم 51
      مخالفم 3
      1. حسین

        ۴ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (3001 ديدگاه)

        احتمالا وقتی یک مک‌لارن سوسکش کرده این فکر در ذهنش ایجاد شده

        موافقم 10
        مخالفم 88
    2. Amir

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      اگه لامبورگینی مثل فراری مک لارن و…. از اوّل توربو استفاده می‌کرد علان حریف بوگاتی بود
      فراری و مک لارن از توربو استفاده میکنن بازم چیز خاصی نمیشن اگه توربو هم نداشتن دیگه سوسک میشدن

      موافقم 52
      مخالفم 12
      1. زیزیگولو

        ۵ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        مطمئناً کمپانی لامبورگینی واسه پافشاری روی تولید موتورای تنفس طبیعی و فاداریش به موتورای تنفس طبیعی دلایل خودشو داره و شاید کمپانی لامبورگینی معتقده که صدا و ثبات و عملکرد یه موتور توربوشارژ هیچوقت به پای یه موتور تنفس طبیعی نمیرسه

        موافقم 45
        مخالفم 1
    3. Amir

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      اگه لامبورگینی مثل فراری مک لارن و…. از اوّل توربو استفاده می‌کرد علان حریف بوگاتی بود مک لارن از توربو استفاده میکنه بازم چیز خاصی نمیشه اگه توربو هم نداشت دیگه سوسک میشد

      موافقم 22
      مخالفم 9
    4. net

      ۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (3397 ديدگاه)

      ماشینهای سوپر اسپرت لنت ترمز رو رنگی میکنند بد هست و تو چشم میزنه مثل لنت ترمز قرمز این لامبورگینی.لنت ترمز مشکی خوبه.اگر این لامبورگینی خطوط قرمز و مشکی متضاد اطراف زیر ماشین نداشت و زیر ماشین سفید بود قشنگتر میشد

      موافقم 9
      مخالفم 7
    5. علی

      ۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (839 ديدگاه)

      عجب هیولایی ساخته ، ولی من اونتادور استاندارد خود لامبو را ترجیح میدم ، آقایی می‌کنه تو سوپر اسپورتها

      موافقم 12
  2. یوسف

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    غیر ممکنه فقط با دوتا توربو قدرت موتور ۲ برابر بشه…..
    بعدشم این خبر هیچ منبع رسمی نداره…. و هیچ توضیح مستندی هم نداره

    موافقم 7
    مخالفم 51
    1. علیx76

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (394 ديدگاه)

      عذر میخوام، با چنتا توربو قدرت موتور ۲ برابر میشه؟

      موافقم 23
      مخالفم 1
      1. یوسف

        ۵ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        شما برو تمام ماشین های ۲ توربوی دنیا رو نگاه نکن….. مثلا موتور ۴ لیتری بی ام و…. بدون توربو حدود ۵۰۰ تا داره با دو توربو حدود 650 تا…..
        بعدشم مگه توربو الکیه که به همین راحتی نصب بشه…. علاوه بر فضایی که نیاز داره از رادیاتور بگیر تا اگزوز و منیفولد و ecu و کورس پیستون و حتی حجم موتور و خیلی چیزهای دیگه تغییر پیدا میکنه…..
        این بابا دو تا برچسب ابرویی چسبونده به ماشین بعدش میگه 1500تا اسب بخار….
        اگه راست میگی فضای داخل موتور رو نشون بده ببینیم….

        موافقم 6
        مخالفم 28
        1. Reza Waffen SS

          ۵ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          داداش گلم داریم از یه موتور 12 سیلندر 6.5 لیتری صحبت میکنیم، چرا نشه ؟؟؟

          چطور میشه با اضافه کردن چندتا توربو و ادواتش از موتور سوپرای نسل قدیم از 320 اسب تبدیل به 1500 اسب کرد ؟؟؟

          موافقم 27
        2. Shayan

          ۶ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (61 ديدگاه)

          توربو داریم تا توربو

          موافقم 11
        3. رامین

          ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (257 ديدگاه)

          داداش مگه مقایسه موتور توربو دنا و دنا معمولیه که ۵۰ اسب اضافه شده که همونم شاید در دراز مدت باعث صدمه به خود موتور و قطعات میشه. منتها این موتورهای حجیم آلمانی و آمریکایی ژاپنی از بهترین آلیاژها در ساخت استفاده میشه که مشکلی پیش نیاد در کل مجموعه انتقال قدرت و دیفرانسیلها و جلوبندی و لاستیکها و مجموعه ترمز و ای سی یو موتور و سیستم اگزوز و خنک کننده موتور و روانکاری موتور مورد بازنگری و بهینه شدن قرار میگیره از بعضی از مدلهای موتور توربو ژاپنی یا آمریکایی اسب بخار بیشتر از ۳۰۰۰ اسب هم گرفته شده

    2. Reza Waffen SS

      ۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      شرکت هفنر هم با 2 توربو از دل یه مورسیه لاگو 1115 اسب بخار بیرون کشیده بود

      موافقم 22
      مخالفم 1
    3. MIKE

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هوراکان تویین توربو رو برو نیگاه کن تا ایمان بیاری که میشه همونی که رنگش نارنجیه ویدئو شتاب گیریش هست

  3. ساسان

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    لامبو هیچقت تو بازی اعداد و اینها نبوده، و تمرکز شرکت روی لذت رانندگی و هندلینگ بوده.
    اما معتقدم با جانشین اونتادور چیزهای زیادی در خصوص اعداد هم تغییر خواهد کرد!

    موافقم 63
    مخالفم 1
    1. محمدهادی

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      والبته ظاهری متفاوت و آینده نگر

      موافقم 19
      مخالفم 1
  4. Reza Waffen SS

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    ای جان گل بود به سبزه نیز آراسته شد

    این جونور منو یاد مورسیه لاگو توئین توربو هفنرپرفورمنس انداخت 👌😘

    موافقم 51
    مخالفم 1
  5. Bayerische Motoren Werke

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (955 ديدگاه)

    12 سیلندر تویین توربو !!!!
    یااااااااااا ایمام…. .

    موافقم 40
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      خروجی توان فوق العاده ست
      باید دید که و گیربکس تک کلاچه چگونه از پس هضم این توان برمیاد در شتابگیری ها
      درکل تیونینگ کردن خودرویی مثل لامبورگینی که خودش ارتقا یافته ی ذاتی هست اتفاقی بس غیرقابل باوره
      چه رخی داره این سوپر ولوچه ی سفید
      واقعا نسل بعدی چطور میخواد در ظاهر حلو و دماغه مخوف تر از این چهره باشه؟!
      من هنوز جوابی براش نتونستم پیدا کنم…

      موافقم 18
      مخالفم 1
  6. Siyavash

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (802 ديدگاه)

    همیشه برام سوال بود که اگه فراری رویه موتور v12معروفش…لامبو رویهv12..v10خودش یا کوروت رویه v8جدیدش توربو بزارن چه خواهد شد..آیا میتونن با رقبای که برایه درگ هستن بجنگن مثل lt765….sf90واقعا خیلی هیجان انگیزه….در کل دوس دارم نسل جدید اونتادور بتونه تویه نسل جدید با رقبا ..رقابت پایا پای داشته باشه از همه نظر…مخصوصا درگ…چون این یک نواختی پیروزی هایه درگ آدم رو زده میکنه…مثل ۷۲۰ که چندسال همه چیز رو تکراری کرد..یاsf90 که دیگه همرو نابود کرد…باید تعادل برقرار بشه و از تک قطبی یا دو قطبی خارج بشن….

    موافقم 14
    1. R@min

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2053 ديدگاه)

      داستان V8 از V10 و V12 کاملا متفاوت هست. دلیل نزاشتن توربو رو این موتورها افزایش وزن موتور و به هم خوردن تعادل و مرکز ثقل هست، از طرفی سیستم توربویی که بتونه هوای پرفشار موردنیاز برای سوپراسپرت تو این سطح رو تامین کنه قطعا تو محفظه موتور جا نمیشه یا اگرم بشه همه چیز مخصوصا جایگذاری سیستم اگزوز به هم می خوره و مشکلات زیادی به وجود میاره و به توزیع وزن و داینامیک ماشین هم آسیب می زنه. برای همین هست که نسل بعد موتورهای V12 لامبو و فراری با موتور الکتریکی ترکیب می شن.

      این تیون های احمقانه هم موتورو به مرگش خیلی نزدیک می کنه.

      موافقم 12
      مخالفم 9
      1. حسین

        ۴ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (785 ديدگاه)

        آقا رامین یه توضیح علمی
        پس راجب ۱۶ سیلندر بوگاتی
        میدی بی زحمت
        ۴ توربو شارژ کشش کمپرسشون رو داشته
        از اونجا که موتور بوگاتی
        ترکیب دو تا موتور VR8 فولکس محسوب میشه
        و تعداد توربو
        برابر با هر توربو برای ۴ سیلندره
        در هر صورت یک موتور مهندسی شده
        کامل محسوب میشه
        یه جورایی بهترین بنزینی هاست
        ریز به ریز جزئیات موتور حساب شده بوده
        سیستم خنک کاری
        روغن کاری
        تنظیم توربو ها
        توربو دو مرحله ای با استفاده از یه سوپاپ
        قطع و وصل
        و توضیحات بیشتر که
        یاری نمیده الان اینجا بازگو کنم

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۵ اسفند ۱۴۰۱
          سوابق: (2053 ديدگاه)

          موتور بوگاتی به خاطر ساختار w شکل ارتفاع کمتری داره و در عوض پهنای بیشتری داره و زاویه بازتر ۹۰ درجه نسبت به زاویه ۶۰ درجه موتورهای V12 لامبو و فکر کنم ۶۵ درجه فراری اجازه قرار دادن توربو و اینتیک و اتصالات رو در بالا و پایین موتور داده و خود موتور هم فضای کمتری رو هم اشغال می کنه.

          راجب V10 های آئودی – لامبو هم بخاطر جایگذاری گیربکس و پلتفرم بدون انعطافش نمی تونن موتورو پایین بیارن که توربو بزارن و تیونرها لوله های اگزوز جابجا می کنن که کلا توزیع وزن به هم میخوره و مجبور میشن کیت های بدنه عجیب و غریب بزارن و خیلیام قید این مسائل رو می زنن و گند می زنن به ماشین.

          موافقم 8
          مخالفم 3
        2. عارف رضاییان

          ۶ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (159 ديدگاه)

          به نظرم تنها ایراد بوگاتی پیچیدگی زیاد موتور و هزینه های بالای نگهداری و سرویسشه

    2. R

      ۴ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      لامبورگینی اگه آونتادور رو تویین توربو میکرد با بوگاتی داشت الان سر سرعت میجنگید شایدم ازش جلو میزد

      موافقم 31
      مخالفم 4
  7. امیرسالار

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (29 ديدگاه)

    دیگه این یه گیگا آونتادوره❤️❤️❤️😈😈😈😈

    موافقم 25
    مخالفم 1
  8. arshiaSVJ

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    و اینجاست که باید بگم جانشین اونتادور این ماه رسماً رونمایی میشه…باح باح🗿

    موافقم 19
    مخالفم 2
  9. Poria

    ۴ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (107 ديدگاه)

    دوستان به طور کلی یه سوپر کار از کدوم برند می‌پسندید ؟

    فراری لایک
    لامبورگینی دیس

    موافقم 30
    مخالفم 48
    1. Monster 765lt

      ۵ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (1152 ديدگاه)

      اگر تعصبی باشه لامبورگینی انتخاب میکنین اما اگر از روی منطق باشه مثل من فراری انتخاب میکنی :-D

      موافقم 10
      مخالفم 18
      1. رامین

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (257 ديدگاه)

        هر دو عشقن در مدلهای اینچنینی

  10. R/T

    ۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    عالیه

  11. رامین

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (257 ديدگاه)

    خدایی خوشگله و بی رقیب😍😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا