موتور یک اونتادور SV که در حالت استاندارد ۷۵۰ اسب بخار قدرت دارد به دو توربوشارژ مجهز شده و حالا بیش از ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
لامبورگینی اونتادور SV یا سوپرولوچه در تعداد محدودی ساخته شده و بنابراین خودروی ارزشمندی است ولی این موضوع مانع مالک یکی از نمونههای این سوپرکار جذاب ایتالیایی از انجام یک سری تغییرات قابلتوجه در آن نشده است. پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی اونتادور SV بهصورت استاندارد ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که بهخودیخود رقم بسیار چشمگیری است ولی در دنیایی که سوپرکارهای توربوشارژ و هیبریدی فراری و مکلارن بهراحتی میتوانند اونتادور را پشت سر بگذارند، قدرت کمی به نظر میرسد.
این اونتادور خاص اما احتمالاً میتواند قویترین رقبای خود مثل فراری SF90 استراداله را مغلوب کند زیرا موتور V12 آن به دو توربوشارژر مجهز شده است. هرچند نمیدانیم این کار توسط چه شرکتی صورت گرفته است اما ظاهراً خروجی موتور را به ۱۲۵۰ اسب بخار رسانده است. چیزی که این رقم را چشمگیرتر میکند این است که ۱۲۵۰ اسب بخار روی چرخها ثبت شده که یعنی خود پیشرانه احتمالاً بیش از ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. این رقم تقریباً دو برابر قدرت استاندارد اونتادور SV است.
این اونتادور قدرتمند در ظاهر نیز با رینگهای جدید ساخت Strasse متمایز شده است. این رینگها که سری کربنی فوق سبک CL5R نام دارند، در جلو ۲۰ و در عقب ۲۱ اینچی هستند. رینگهای جدید اونتادور موردبحث به رنگ مشکی مات با پرچهای قرمز و تک پیچهای مرکزی قرمزرنگ هستند. البته تجهیز خودروهایی مثل اونتادور SV به رینگهای افترمارکتی ممکن است اضافهکاری به نظر برسد اما در این مورد، رینگهای جدید کاملاً مناسب خودرو هستند.
Carbonado Aventador
۴ اسفند ۱۴۰۱حالا جیگر میخواد درگ انداختن با این ماشین..
اندرگراند ریسینگ سال ۲۰۱۳ یه اونتادور رو به ۱۲۰۰ اسب رسونده بود..
اون موقع صفر تا صدش ۲.۱ ثانیه شده بود
زیزیگولو
۴ اسفند ۱۴۰۱توی ذهن مالک این اونتادور چی بوده نمیدونم ولی بی شک هدف کمپانی لامبورگینی از طراحی مخصوصاً جدیدترین نسل اونتادور دستیابی به حداکثر کارایی آیرودینامیکی بوده …… طراحی عضلانیو خشن با فیس جلوی تهاجمی ترو ورودیای هوای طولانی تر که باعث افزایش جریان هوا میشه که این باعث میشه ماشین آیرودینامیک بهتر و خنک کنندگی بهتر واسه موتور داشته باشه
حسین
۴ اسفند ۱۴۰۱احتمالا وقتی یک مکلارن سوسکش کرده این فکر در ذهنش ایجاد شده
Amir
۴ اسفند ۱۴۰۱اگه لامبورگینی مثل فراری مک لارن و…. از اوّل توربو استفاده میکرد علان حریف بوگاتی بود
فراری و مک لارن از توربو استفاده میکنن بازم چیز خاصی نمیشن اگه توربو هم نداشتن دیگه سوسک میشدن
زیزیگولو
۵ اسفند ۱۴۰۱مطمئناً کمپانی لامبورگینی واسه پافشاری روی تولید موتورای تنفس طبیعی و فاداریش به موتورای تنفس طبیعی دلایل خودشو داره و شاید کمپانی لامبورگینی معتقده که صدا و ثبات و عملکرد یه موتور توربوشارژ هیچوقت به پای یه موتور تنفس طبیعی نمیرسه
Amir
۴ اسفند ۱۴۰۱اگه لامبورگینی مثل فراری مک لارن و…. از اوّل توربو استفاده میکرد علان حریف بوگاتی بود مک لارن از توربو استفاده میکنه بازم چیز خاصی نمیشه اگه توربو هم نداشت دیگه سوسک میشد
net
۵ اسفند ۱۴۰۱ماشینهای سوپر اسپرت لنت ترمز رو رنگی میکنند بد هست و تو چشم میزنه مثل لنت ترمز قرمز این لامبورگینی.لنت ترمز مشکی خوبه.اگر این لامبورگینی خطوط قرمز و مشکی متضاد اطراف زیر ماشین نداشت و زیر ماشین سفید بود قشنگتر میشد
علی
۵ اسفند ۱۴۰۱عجب هیولایی ساخته ، ولی من اونتادور استاندارد خود لامبو را ترجیح میدم ، آقایی میکنه تو سوپر اسپورتها
یوسف
۴ اسفند ۱۴۰۱غیر ممکنه فقط با دوتا توربو قدرت موتور ۲ برابر بشه…..
بعدشم این خبر هیچ منبع رسمی نداره…. و هیچ توضیح مستندی هم نداره
علیx76
۴ اسفند ۱۴۰۱عذر میخوام، با چنتا توربو قدرت موتور ۲ برابر میشه؟
یوسف
۵ اسفند ۱۴۰۱شما برو تمام ماشین های ۲ توربوی دنیا رو نگاه نکن….. مثلا موتور ۴ لیتری بی ام و…. بدون توربو حدود ۵۰۰ تا داره با دو توربو حدود 650 تا…..
بعدشم مگه توربو الکیه که به همین راحتی نصب بشه…. علاوه بر فضایی که نیاز داره از رادیاتور بگیر تا اگزوز و منیفولد و ecu و کورس پیستون و حتی حجم موتور و خیلی چیزهای دیگه تغییر پیدا میکنه…..
این بابا دو تا برچسب ابرویی چسبونده به ماشین بعدش میگه 1500تا اسب بخار….
اگه راست میگی فضای داخل موتور رو نشون بده ببینیم….
Reza Waffen SS
۵ اسفند ۱۴۰۱داداش گلم داریم از یه موتور 12 سیلندر 6.5 لیتری صحبت میکنیم، چرا نشه ؟؟؟
چطور میشه با اضافه کردن چندتا توربو و ادواتش از موتور سوپرای نسل قدیم از 320 اسب تبدیل به 1500 اسب کرد ؟؟؟
Shayan
۶ اسفند ۱۴۰۱توربو داریم تا توربو
رامین
۱۸ اسفند ۱۴۰۱داداش مگه مقایسه موتور توربو دنا و دنا معمولیه که ۵۰ اسب اضافه شده که همونم شاید در دراز مدت باعث صدمه به خود موتور و قطعات میشه. منتها این موتورهای حجیم آلمانی و آمریکایی ژاپنی از بهترین آلیاژها در ساخت استفاده میشه که مشکلی پیش نیاد در کل مجموعه انتقال قدرت و دیفرانسیلها و جلوبندی و لاستیکها و مجموعه ترمز و ای سی یو موتور و سیستم اگزوز و خنک کننده موتور و روانکاری موتور مورد بازنگری و بهینه شدن قرار میگیره از بعضی از مدلهای موتور توربو ژاپنی یا آمریکایی اسب بخار بیشتر از ۳۰۰۰ اسب هم گرفته شده
Reza Waffen SS
۵ اسفند ۱۴۰۱شرکت هفنر هم با 2 توربو از دل یه مورسیه لاگو 1115 اسب بخار بیرون کشیده بود
MIKE
۱۸ اسفند ۱۴۰۱هوراکان تویین توربو رو برو نیگاه کن تا ایمان بیاری که میشه همونی که رنگش نارنجیه ویدئو شتاب گیریش هست
ساسان
۴ اسفند ۱۴۰۱لامبو هیچقت تو بازی اعداد و اینها نبوده، و تمرکز شرکت روی لذت رانندگی و هندلینگ بوده.
اما معتقدم با جانشین اونتادور چیزهای زیادی در خصوص اعداد هم تغییر خواهد کرد!
محمدهادی
۴ اسفند ۱۴۰۱والبته ظاهری متفاوت و آینده نگر
Reza Waffen SS
۴ اسفند ۱۴۰۱ای جان گل بود به سبزه نیز آراسته شد
این جونور منو یاد مورسیه لاگو توئین توربو هفنرپرفورمنس انداخت 👌😘
Bayerische Motoren Werke
۴ اسفند ۱۴۰۱12 سیلندر تویین توربو !!!!
یااااااااااا ایمام…. .
محمدهادی
۴ اسفند ۱۴۰۱خروجی توان فوق العاده ست
باید دید که و گیربکس تک کلاچه چگونه از پس هضم این توان برمیاد در شتابگیری ها
درکل تیونینگ کردن خودرویی مثل لامبورگینی که خودش ارتقا یافته ی ذاتی هست اتفاقی بس غیرقابل باوره
چه رخی داره این سوپر ولوچه ی سفید
واقعا نسل بعدی چطور میخواد در ظاهر حلو و دماغه مخوف تر از این چهره باشه؟!
من هنوز جوابی براش نتونستم پیدا کنم…
Siyavash
۴ اسفند ۱۴۰۱همیشه برام سوال بود که اگه فراری رویه موتور v12معروفش…لامبو رویهv12..v10خودش یا کوروت رویه v8جدیدش توربو بزارن چه خواهد شد..آیا میتونن با رقبای که برایه درگ هستن بجنگن مثل lt765….sf90واقعا خیلی هیجان انگیزه….در کل دوس دارم نسل جدید اونتادور بتونه تویه نسل جدید با رقبا ..رقابت پایا پای داشته باشه از همه نظر…مخصوصا درگ…چون این یک نواختی پیروزی هایه درگ آدم رو زده میکنه…مثل ۷۲۰ که چندسال همه چیز رو تکراری کرد..یاsf90 که دیگه همرو نابود کرد…باید تعادل برقرار بشه و از تک قطبی یا دو قطبی خارج بشن….
R@min
۴ اسفند ۱۴۰۱داستان V8 از V10 و V12 کاملا متفاوت هست. دلیل نزاشتن توربو رو این موتورها افزایش وزن موتور و به هم خوردن تعادل و مرکز ثقل هست، از طرفی سیستم توربویی که بتونه هوای پرفشار موردنیاز برای سوپراسپرت تو این سطح رو تامین کنه قطعا تو محفظه موتور جا نمیشه یا اگرم بشه همه چیز مخصوصا جایگذاری سیستم اگزوز به هم می خوره و مشکلات زیادی به وجود میاره و به توزیع وزن و داینامیک ماشین هم آسیب می زنه. برای همین هست که نسل بعد موتورهای V12 لامبو و فراری با موتور الکتریکی ترکیب می شن.
این تیون های احمقانه هم موتورو به مرگش خیلی نزدیک می کنه.
حسین
۴ اسفند ۱۴۰۱آقا رامین یه توضیح علمی
پس راجب ۱۶ سیلندر بوگاتی
میدی بی زحمت
۴ توربو شارژ کشش کمپرسشون رو داشته
از اونجا که موتور بوگاتی
ترکیب دو تا موتور VR8 فولکس محسوب میشه
و تعداد توربو
برابر با هر توربو برای ۴ سیلندره
در هر صورت یک موتور مهندسی شده
کامل محسوب میشه
یه جورایی بهترین بنزینی هاست
ریز به ریز جزئیات موتور حساب شده بوده
سیستم خنک کاری
روغن کاری
تنظیم توربو ها
توربو دو مرحله ای با استفاده از یه سوپاپ
قطع و وصل
و توضیحات بیشتر که
یاری نمیده الان اینجا بازگو کنم
R@min
۵ اسفند ۱۴۰۱موتور بوگاتی به خاطر ساختار w شکل ارتفاع کمتری داره و در عوض پهنای بیشتری داره و زاویه بازتر ۹۰ درجه نسبت به زاویه ۶۰ درجه موتورهای V12 لامبو و فکر کنم ۶۵ درجه فراری اجازه قرار دادن توربو و اینتیک و اتصالات رو در بالا و پایین موتور داده و خود موتور هم فضای کمتری رو هم اشغال می کنه.
راجب V10 های آئودی – لامبو هم بخاطر جایگذاری گیربکس و پلتفرم بدون انعطافش نمی تونن موتورو پایین بیارن که توربو بزارن و تیونرها لوله های اگزوز جابجا می کنن که کلا توزیع وزن به هم میخوره و مجبور میشن کیت های بدنه عجیب و غریب بزارن و خیلیام قید این مسائل رو می زنن و گند می زنن به ماشین.
عارف رضاییان
۶ فروردین ۱۴۰۲به نظرم تنها ایراد بوگاتی پیچیدگی زیاد موتور و هزینه های بالای نگهداری و سرویسشه
R
۴ اسفند ۱۴۰۱لامبورگینی اگه آونتادور رو تویین توربو میکرد با بوگاتی داشت الان سر سرعت میجنگید شایدم ازش جلو میزد
امیرسالار
۴ اسفند ۱۴۰۱دیگه این یه گیگا آونتادوره❤️❤️❤️😈😈😈😈
arshiaSVJ
۴ اسفند ۱۴۰۱و اینجاست که باید بگم جانشین اونتادور این ماه رسماً رونمایی میشه…باح باح🗿
Poria
۴ اسفند ۱۴۰۱دوستان به طور کلی یه سوپر کار از کدوم برند میپسندید ؟
فراری لایک
لامبورگینی دیس
Monster 765lt
۵ اسفند ۱۴۰۱اگر تعصبی باشه لامبورگینی انتخاب میکنین اما اگر از روی منطق باشه مثل من فراری انتخاب میکنی :-D
رامین
۱۸ اسفند ۱۴۰۱هر دو عشقن در مدلهای اینچنینی
R/T
۶ اسفند ۱۴۰۱عالیه
رامین
۱۸ اسفند ۱۴۰۱خدایی خوشگله و بی رقیب😍😍