لامبورگینی

لامبورگینی اوراکان توئین توربو با قدرت و شتابی خارق‌العاده و نفس‌گیر!

همه می‌دانیم که یک لامبورگینی اوراکان توئین توربو خودرویی بسیار سریع خواهد بود. البته شاید با دیدن میزان سرعت و شتاب این خودرو در دنیای واقعی شوکه شوید! به گزارش carscoops، خودرویی که مشاهده می‌کنید از نوع پرفورمنته بوده و به تازگی مجری کانال AutoTopNL با آن در اتوبان حضور یافته است. این خودرو توسط شرکت B تیونینگ و RS انجینرز ارتقا یافته و درحالی‌که پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی آن قدرت ۶۴۰ اسب بخاری ارائه می‌کند، اضافه کردن دو توربو باعث شده خروجی پیشرانه نیز تقریباً دو برابر شود.

آن‌گونه که گفته می‌شود سه تنظیم مختلف برای پیشرانه وجود دارد و راننده می‌تواند بنا به شرایط و دلخواه خود یکی را انتخاب کند. در حالت عادی قدرت پیشرانه به ۸۵۰ اسب بخار محدود می‌شود درحالی‌که در حالت میانی این رقم به ۱۱۰۰ اسب بخار افزایش می‌یابد. در حد نهایی پرفورمنس یعنی حالت کورسا، لامبورگینی اوراکان توئین توربو قدرت ۱۲۵۰ اسب بخاری خواهد داشت.

برای رسیدن از سرعت ۱۰۰ به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت فقط به ۳.۲۱ ثانیه زمان نیاز است که باعث می‌شود این سوپر اسپرت ایتالیایی سریع‌تر از بوگاتی شیرون باشد. نکته جالب اینکه خودروی موردبحث دومین خودروی سریعی است که توسط کانال AutoTopNL تست می‌شود. سریع‌ترین خودروی این کانال لامبورگینی گالاردو توئین توربوی ۱۷۵۰ اسب بخاری ساخت شرکت دالاس پرفورمنس نام دارد.

این لامبورگینی به طرز دیوانه‌وار و ترسناکی سرعت می‌گیرد و در یک چشم بر هم زدن مرزهای سرعت را درمی‌نوردد. رسیدن از سرعت ۲۰۰ به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت نیز تنها در ۶.۱۸ ثانیه انجام می‌شود که تقریباً نصف زمان لازم برای مک لارن 765LT است. همچنین شتاب ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلومتر در ساعت نیز در ۲.۵ ثانیه ثبت می‌شود. راننده لامبورگینی اوراکان توئین توربو موردبحث نهایتاً به سرعت باورنکردنی ۳۵۸ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. با خداحافظی اسطوره پرچمدار این برند یعنی آونتادور از بازار، کم کم باید منتظر وداع با اوراکان نیز باشیم. جانشین این خودروها از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهند کرد و اگرچه دیگر خبری از پیشرانه تنفس طبیعی نخواهد بود اما قطعا با یک لامبورگینی تمام عیار روبرو خواهیم شد…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. JDM lover

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    به به عجب هیولایی‌ شده

    موافقم 61
    مخالفم 3
  2. ix55car

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    هیولای واقعی اینه

    موافقم 33
    مخالفم 1
  3. ایلیا

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (501 ديدگاه)

    اورجینالش فوق‌العاده بود ولی این خداست

    موافقم 46
    مخالفم 3
  4. Sobhan

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    به بوگاتی بگو بیاد پایین

    موافقم 49
    مخالفم 3
  5. Amard

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (832 ديدگاه)

    مگه بستن توربو روی لامبو چقد خرج داره که کمپانی انجام نمیده با اینکه فوق العاده پتانسیل داشتن یه هایپر کار داره چرا برای خداحافظی با بنزین سوزها یدونه نمیزنه الان یه عده میگن تنفس طبیعی اصالت اگه اصالت به عدم پیشرفت پس همه برن موتور بخار ببندن رو ماشین

    موافقم 22
    مخالفم 6
  6. Carbonado Aventador

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4514 ديدگاه)

    جوری که این لعنتی به ۳۵۸ رسید فکر کنم اگه راننده بیشتر جیگر داشت و گازو نگه میداشت راحت تا ۳۸۰ ۳۹۰ تا میرفت..
    .
    البته هوراکان اندرگراند ریسینگ تو مسابقه درگ ۱ مایل تا ۴۱۲ کیلومتر هم سرعت گرفته!!

    موافقم 34
    مخالفم 4
    1. Carbonado Aventador

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      خطاب به همه رقیبای لامبورگینی(فراری پورشه مکلارن و..) و طرفداراشون…
      بترسید از روزی که لامبو ها توئین توربو بشن یا با سیستم هیبرید به بالای ۱۰۰۰ اسب برسن!!!

      موافقم 50
      مخالفم 11
      1. Payfast

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (808 ديدگاه)

        به نظرت میشه موتور بوگاتیو انداخت رو اوراکان؟

        موافقم 6
        مخالفم 33
        1. Carbonado Aventador

          ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          مثل اینه که بگی میشه یه موتور ۸ سیلندر هلکت رو پراید ۱۱۱ انداخت!!
          .
          .
          نه فضا اجازه میده نه شاسی…

          موافقم 29
          مخالفم 1
    2. SRT

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (624 ديدگاه)

      از دوتا ماشبن تنفس طبیعی که تویین توربو شدن خیلی باید ترسید،
      یکی لامبو چ هوراکان چه اونتادور
      اون یکیم داج وایپر

      موافقم 36
      1. Carbonado Aventador

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        کلا موتور ۱۰ سیلندر لامبو و دوج قابلیت اطمینان و تیونینگ بسیار بالایی دارن درست مثل( ۲jz)…
        چون خیلی کمتر از توانی که دارن ازشون خروجی گرفتن…
        سر همینه این دوتا خودرو با یه تیونینگ ساده هزار و خورده ای اسب میشن بدون اینکه قابلیت اطمیمانشون بیاد پایین…

        موافقم 31
        مخالفم 1
    3. JDM lover

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (886 ديدگاه)

      تازه این ۱۲۵۰ اسب بود
      بنظرم بیشتر از اینا هم میشه ازش گرفت
      ۱۵۰۰ تا یا حتی بیشتر
      چند از شرکت هم کیت های تویین توربو برای این ماشبن درست کردن
      یکیشون هم ams performance بود فک کنم که ۱۸۰۰ اسب میکرد اوراکان رو !
      پیشنهاد میکنم حتما ویدئو ها و عکس هاشو ببینید تو یوتیوب و گوگل

      موافقم 25
    4. حسن

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (195 ديدگاه)

      روی دنده اخر دور موتور هم چسبیده بود تهش، در واقع این محدودیت گیربکس بود نه موتور که تاپ اسپید ۳۵۸ شد.

      موافقم 19
  7. رامتین

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3257 ديدگاه)

    واقعا لامبو با تقویت هیولا میشه. قشنگ جا داره همه کار کرد…

    موافقم 20
    مخالفم 1
  8. سام

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    مصرف سوخت هم بایستی در نظر بگیرید پورشه هم میتونه موتور ۲۰۰۰اسب بخاری تولید کنه

    موافقم 7
    مخالفم 21
  9. Payfast

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (808 ديدگاه)

    یه نظر سنجی
    وننو لایک
    اسنزا دیس

    موافقم 28
    مخالفم 8
    1. SRT

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (624 ديدگاه)

      پرفورمنسی که قطعا اس سی وی خیلی خفن تره ولی از نظر طراحی ب نظرم هنوزم وننو بهترینه

      موافقم 19
      مخالفم 1
      1. Payfast

        ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (808 ديدگاه)

        اسنزا اسم یه عطر هم هست =\

  10. Reza Waffen SS

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    پشمام

    موافقم 13
  11. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (715 ديدگاه)

    جانشین اونتادور که قرار با موتور هایبریدی بیاد از این غول تر میشه

  12. Elemento

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    عشق بود عشق تر شد. با هیبریدی سازی موافق نیستم لامبورگینی همون تنفس طبیعی بهش میاد

    موافقم 10
    مخالفم 1
  13. Elemento

    ۲۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    یه چیز دیگه؛ من کلا با تیونینگ موافق نیستم. خودروساز خودش ماشین رو در بهترین حالت “هارمونی”و توازن خلق کرده و هر گونه بر هم زدن کفه های این ترازو به ضرر عملکرد و کارایی کلی خودرو هستش. شاید بهتر شتاب بگیره ولی انسجام و همه فن حریفی و راحتی و خاطرجمعی ماشین قبلی رو نخواهد داشت

    موافقم 11
    مخالفم 4
  14. پوریا چالش

    ۱۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    پشما 350تا چقد زود پر کرد لعنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا