با وجود اینکه اوراکان در سال گذشته رکورد فروش خود را شکست اما ایتالیاییها چارهای جز کنار گذاشتن آن ندارند.
از زمانی که برند ایتالیایی لامبورگینی از فرزند گالاردو رونمایی کرد، نزدیک به ۱۰ سال میگذرد و این خودرو هنوز هم تازگی خود را در قالب مدلهای متعددی چون RWD، استراتو و STO حفظ کرده است. با اینکه فروش این سوپراسپرت زیبا در سال ۲۰۲۳ به بیشترین میزان رسید اما لامبورگینی قصد دارد آن را برای همیشه کنار بگذارد؛ پس خبری از اوراکان ۲۰۲۵ نخواهد بود.
اوراکان نخستین مدل مجهز پیشرانه V10 این برند نبود؛ گالاردو در سال ۲۰۰۳ از نسخه اولیه آن بهرهمند شده بود و برخلاف انتظارها، جذابیتهای یک خودروی ایتالیایی را بهخوبی حفظ کرده بود و مانند خودروهای مالک تازه این برند، آئودی، خستهکننده به شمار نمیرفت. البته که در تولید این خودرو بهلطف همکاری آئودی از مواد بهتری استفاده شده بود و کیفیت ساخت هم بهطور کلی افزایش یافته بود اما شاهکار اصلی سازنده، در پیشرانه ۵ لیتری V10 آن خلاصه میشد که ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد.
رانندگی گالاردو در زمان حال، حس راندن یک خودروی قدیمی را به راننده منتقل میکند. فرمان آن در مقایسه با فرزندش بهمراتب کندتر عمل میکند اما همچنان در گذر از پیچها چابک است. جعبهدنده هم با وجود تجهیزشدن به فعالکننده هیدرولیک، عملکرد کندی را از خود به نمایش میگذارد. هرچند عملکرد گالاردو با کمفرمانی هم همراه است اما بهعنوان یک خودروی اسپرت قدیمی میتواند حس هیجان را بهخوبی به راننده خود منتقل کند.
خوشبختانه فرزند آن تمام ویژگیهای خوب پدرش را حفظ کرد. رانندگی با اوراکان مانند گالاردو ساده بود، خودرویی زیبا به شمار میرفت و به موتور V10 مجهز بود. این خودرو نقاط ضعف پدرش را هم مرتفع کرد و سطح جدیدی از عملکرد را برای مشتریان لامبورگینی فراهم کرد.
روند رشد این خودرو هم تحسین برانگیز و حسابشده بود. ابتدا نسخه LP582 رونمایی شد که نسخه پایه اوراکان به شمار میرفت؛ سپس نسخه دیفرانسیل عقب LP610 وارد بازار شد و راه را برای نسخه مثالزدنی پرفورمانته باز کرد. با معرفی پرفورمانته، لامبورگینی نسل دوم اوراکان را با پسوند ایوو و ایوو اسپایدر روانه بازار کرد. آخرین مدلهای اوراکان هم STO، تکنیکا و استراتو بودند که هر یک با هدفی خاص و برای تنوع بخشیدن به خانواده این خودرو معرفی شدند.
از میان تمام مدلهای اوراکان، امروزه تنها چهار نسخه آن برای خرید از طریق نمایندگیهای لامبورگینی در دسترس خریداران است. در این میان، اوراکان ایوو اسپایدر خودرویی مناسب برای شروع است؛ این مدل با بهرهوری از ظاهری زیبا و چشمگیر و راندمان نرم و راحت در حالت استرادا میتواند به خودرویی عالی برای رانندگی هر روزه بدل شود. هر چند در کابین این خودرو خبری از جالیوانی و فضای باز نیست اما رانندگی آن از برخی از خودروهای خانوادگی ارزیابی میشود.
اوراکان بهلطف دسترسی مناسب، راندمان خوب و قیمت بهتر، دومین خودروی لامبورگینی پس از شاسیبلند اوروس به شمار میرود و تاکنون بیشاز ۱۴ هزار دستگاه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است. موتور ۵.۲ لیتری V10 این خودرو نهتنها عملکرد مناسبی دارد بلکه شخصییتی متمایز به آن بخشیده که با صدای بینظیر آن در نسخه اسپایدر به اعتلا میرسد.
با این همه، این خودرو بیشتر از خودروهای V12 لامبورگینی گاز کربندیاکسید منتشر میکند که باعث میشود زیر ذرهبین اتحادیه اروپا و قوانین سختگیرانه آن قرار بگیرد. از این رو، گاوکشهای ایتالیایی تا سال ۲۰۳۵ فرصت دارند تا تمام محصولاتشان را برای تطبیق با قوانین زیستمحیطی برقی کنند. البته لامبورگینی با حذف اوراکان، ورود مدل هیبریدی تازه روئلتو و شاسیبلند تمام برقی لنزدور میتواند تا پایان دهه جاری میلادی، ردپای کربنی خود را تا ۴۰ درصد کاهش دهد. اگر لامبورگینی اوراکان و پیشرانه ۱۰ سیلندر آن را کنار نگذارد مجبور میشوند سالانه صدها میلیون دلار جریمه پرداخت کند که تجارتش را نابود میکند. به نظر شما، جایگزین برقی این کوپه دوستداشتنی چه ویژگیهایی خواهد داشت؟
Reza Waffen SS
۱۵ فروردین ۱۴۰۳( از زمانی که برند ایتالیایی لامبورگینی از فرزند گالاردو رونمایی کرد، نزدیک به ۱۰ سال میگذرد و . . . )
پاراگراف اول رو اصلاح کنین لطفا ، بجای نسخه هوراکان نوشتین گالاردو
froG-driVer
۱۵ فروردین ۱۴۰۳نوشته فرزند گالاردو که میشه هوراکان
Blue
۱۵ فروردین ۱۴۰۳درسته گفته ، منظور از فرزند گالاردو همون هوراکان هست که جایگزینش شده
Reza Waffen SS
۱۵ فروردین ۱۴۰۳درسته من فکر کردم منظورش از فرزند ، فرزند خود لامبورگینیه
علی
۱۵ فروردین ۱۴۰۳خیلی …🤦♂️🤦♂️🤦♂️
R@min
۱۵ فروردین ۱۴۰۳گایاردو سوپرلجرا بین تمام مدل های لامبورگینی مورد علاقمه.
چیزی که تو نسل جدید هم دوست دارم یه V8 میل لنگ تخت وحشی هست که در کنار کوروت ZR1 و مک لارن 750 رقابت تازه ای شروع کنه.
Reza Waffen SS
۱۵ فروردین ۱۴۰۳بخصوص بخصوص نسخه Gallardo LP570-4 Super Trofeo Stradale که یدونه قرمزشم بصورت گذر اومده بود ایران . البته از نسخه های LP570-4 Squadra Corse و Edizione Tecnica هم نمیشه گذشت 💖
زیزیگولو
۱۵ فروردین ۱۴۰۳به نظر من لامبورگینی برقی دیگه اسمش لامبورگینی نیستش!!!! یه چیز دیگست
مردی که دنیا رو فروخت
۱۵ فروردین ۱۴۰۳مثل فولکس واگن سوپر اسپرت برقی میمونه
زیزیگولو
۱۵ فروردین ۱۴۰۳شاید واسه نسلای آینده ولی واسه ما دنیای خودرهای برقی جذابیتی نداره …… اگر همه خودروها برقی بشن واسه من دیگه همه برندها یکی خواهد بود و این برند یا اون برند فرقی نخواهد داشت
Mercedes
۱۶ فروردین ۱۴۰۳خب واقعا هم همینه
فقط طراحی بدنه باقی میمونه
چون همه شرکت ها الان ۹۰ درصدشون میرن از چند تا شرکت چینی مثل catl و byd باتری میخرن و میذارن رو پلتفرم خودشون
خب همشون مثل همه دیگه چه فرقی میکنه
خود چینی ها فقط دارن با هم رقابت میکنن تو باتری
شده مثل دنیای موبایل
موبایل هم الان سامسونگ و اپل فقط موندن که اونا هم هرساله همون گوشی پارسالی رو با پردازنده جدید میدن بیرون ، بقیه برند ها همشون چینیه
من از برند چینی بدم نمیاد اتفاقا دوسوشن دارم منتهی از این که کل صنعت دنیا دست یه کشور باشه و بقیه بشینن نگاه کنن بدم میاد
قبلا تنوع بود
یکی گوشی ژاپنی میخرید ، یکی فنلاندی (نوکیا) یکی چینی یکی کره ای یکی آمریکایی (اپل و موتورولا) ولی الان …
ماشین هم همینه قبلا آلمانی ، انگلیسی ،ژاپنی ، آمریکایی ، کره ای ، چینی ، حق انتخاب داشتی ولی تا ۱۰ سال دیگه یه چینی میمونه و نهایت یه آلمانی و آمریکایی
بقیه هم میشن مونتاژ کار چینی (اول باتری میخرن ، کم کم سهامشون افت میکنه و قدرتشون نسبت به رقبا چینی کم میشه بعد هم مثل برند هایی مثل ال جی ، سونی و نوکیا تو بحث موبایل اکثر برند هی غول خودرویی به فراموشی سپرده میشن و چینی ها جاشونو میگیرن)
تهش برند های آمریکایی و شاید به زور آلمانی یه جوری سر پا بمونن و با هم همکاری کنن
امثال لامبورگینی و بنتلی و مکلارن و … با این وضع ۲۰ سال دیگه میشن خاطره
حتی برند های ژاپنی هم احتمال زیاد حذف بشن بجز تویوتا چون ژاپن از لحاظ معدنی فقیره و عناصر مورد نیاز ساخت باتری الکتریکی رو ندارن و کم میاره مجبوره ا زچین بخره که همون بلایی که گفتم سر بقیه برند ها میاد سر ژاپنی ها هم میاد و کم کم حذف میشن ، تویوتا شاید بخاطر قدرت زیادی یه جوری سرپا بمونه ، شاید
خیلی بده که تمام صنایع دنیا جمع بشه تو یک کشور ، آدم حس بدی میگیره حتی اکه اون کشور بهترین و با کیفیت ترین جنس هم بسازه این محدودیت و این بسته بودن حس خیلی بدی میده ، صنعت خودرو هنوز به اون نقطه نرسیده ولی احتمالا حداکثر تا ۲۰ سال آینده میرسه ، متاسفانه
الکی هم دلتون خوش نکنید که یه راه حل جدیدی چیزی پیدا کنند ، میخواستن پیدا کنن تا الان اینهمه سال وقت داشتن
چینی ها تو همین چند سال اخیر دنیای باتری رو یه تنه دگرگون کردن ، از byd و catl بگیر تا همین nio با این باتری خفن جدیدی که ساخته که ۱۰۰۰ کیلومتر برد میده!
بعد کل غرب و ژاپن و کره رو هم عرضه نداشتن یه تکنولوژی واسه سوخت هیدروژنی یا یه چیز دیگه جایگزین توسعه بدن که جلو چین کم نیارن (تو باتری های یونی نمیتونن بهش برسن چون چین زیرساخت وحشتناک فوقالعاده ای داره و از لحاظ منابع هم ، هم خودش غنیه هم با کشور های افریقایی و آمریکای جنوبی که عناصر مورد نیازش مثل کبالت و … دارن روابط خیلی خوبی داره واسه همین امکان ندارد بتونن تو باتری سازی حتی نصف چین بشن) با اینکه میدونن اگه همینطوری پیش برن صنعت خودرو همشون فلجه چون هیچ شانسی تو باتری سازی و برقی ها جلو چین ندارن
منتهی نشستن سرجاشون نگاه میکنن
مثل آدمی که داره میمیره ولی هیچ تلاشی واسه زنده موندن انجام نمیده
پوریا چالش
۱۵ فروردین ۱۴۰۳هوراکان میتونه بهترین و کامل ترین ماشبن لامبورگینی باشه ولی به دلیل سیاست لامبو ک اینقدر تولبد کرده وگرنه تو گذر زمان مثل کونتاش و دیابلو افسانه ای میشد هرچند با این همه تولید باز افت قسمت نداره مثلا مدل stoالان زیر 500تا گیر نمیاد و هم قیمت اونتادور lp750شده
froG-driVer
۱۵ فروردین ۱۴۰۳لامبو مجبوره این کار رو بکنه چون اولا تو سال های اخیر خرید و فروش خارج از شرکت هوراکان خیلی بالا بوده و این نشون میده مردم بیشتر به خرید دست دوم ارزون تر علاقه دارن تا صفر کیلومتر گرونتر.دوما هم اینکه لامبورگینی تا بحال هیچ ماشینی رو زیاد تولید نکرده فوقا 10-15سال رو خط بوده چون خوب میدونه مردم از ماشین تکراری بعداز یه مدت زده میشن هر چقدر هم ماشین خوب باشه
BMW
۱۵ فروردین ۱۴۰۳لامبورگینی با زیبایی اوراکان و صدای پیشرانش معنا پیدا میکنه
آرش وان
۱۵ فروردین ۱۴۰۳به زودی با برقی شدن خودروها ، این سوپر اسپرت ها جایگاه ویژه ای در میان کلکسیون ها پیدا خواهند کرد.
به احتمال زیاد در سال ۲۰۸۰ به بعد به مبالغ بسیار گزافی در میان کلکسیونرها دست به دست بشوند.
حیف که ما در سال ۲۰۸۰ نخواهیم بود … 🖤😁
sinasvj
۱۵ فروردین ۱۴۰۳حیف شد که اینم رفت کاش جایگزینش وی ایت نمیشد🥲
...
۱۵ فروردین ۱۴۰۳چرا دوبله نمی کنین چرا زیر نویس نمی زارین خوب اخه چه فایده ای داره فیلم گذاشتنتون با این وضعیت
mmz2008
۱۶ فروردین ۱۴۰۳دقیقا همین اتفاق با اونتادور افتاد و همه ناراحت بودن اما وقتی روئلتو رو معرفی کرد همه به وجد اومدن امیدوارم جانشین هوراکان به حق باشه البته که واقعا اونتادور به دلیل بنزین خالص و تنفس طبیعی بوده خیلی بهتر از روئلتو بود اما روئلتو چیز کمتری ارائه نکرد و امیدوارم جانشین هوراکان مثل روئلتو باشه
BMW
۱۶ فروردین ۱۴۰۳آخه برقی حیه این طلا نیست🥲😐
علی
۲۰ فروردین ۱۴۰۳مطمنن جایگزین هورامان هم زیباتر و قدرتمندتر خواهد بود.
ولی هورکان هم بعنوان یه جواهر افسانه خواهدشد
زیباترین خودروی لامبورگینی هوراکان بود …..
علی
۲۰ فروردین ۱۴۰۳برقی شدن لامبو بقدری ادمو ناراحت میکنه که منو بغض گرفت وقتی نوشته قاتل هوراکان کیه ؟رو خوندم