لامبورگینی سیان کوپه و رودستر جزو کمیابترین هایپرکارهای این برند خواهند بود. ایتالیاییها تنها ۱۹ دستگاه از نسخه رودستر و ۶۳ دستگاه از نسخه کوپه را خواهند ساخت و البته که مشتریان پیش از این تمامی این مدلها پیشخرید کردهاند؛ اما احتمالاً از خود میپرسید لامبورگینی چرا این تعداد از سیان را خواهد ساخت.
طرفداران لامبورگینی باید دلیل این موضوع را بدانند. فروچیو لامبورگینی کمپانی اتوموبیلی فروچیو لامبورگینی S.p.A را در سال ۱۹۶۳ تأسیس کرده و عدد ۱۹ و ۶۳ نشان دهندهی سال تاریخی تأسیس این برند میباشند.
دیگر اشاره به تاریخچه لامبورگینی نام کامل خودرو یعنی سیان FKP 37 است. حروف FKP در واقع مخفف نام رئیس فقید هیئتمدیره گروه فولکسواگن یعنی آقای فردیناند پژ است که اواخر سال پیش فوت کرد. عدد ۳۷ نیز نشان دهندهی سال تولد آقای پژ یعنی ۱۹۳۷ میباشد.
اما بد نیست نگاهی به زیر کاپوت این هایپرکارها بیندازیم. هر دو نسخه کوپه و رودستر سیان از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری برگرفته از آونتادور SVJ و همچنین سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی استفاده میکنند. این مجموعه قدرت ترکیبی ۸۱۹ اسب بخاری داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ و ۲.۹ ثانیهای برای مدلهای کوپه و رودستر میشود. هر دو مدل نیز حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعتی دارند.
و بیشک احساسبرانگیزترین رقم مربوط به این خودرو قیمت آن است. لامبورگینی قیمت رسمی سیان را اعلام نکرده اما برخی منابع مطلع میگویند این خودرو حدود ۳.۶ میلیون دلار قیمت خواهد داشت. به این ترتیب سیان یکی از گرانترین خودروهای تاریخ لامبورگینی خواهد بود.
Carbonado Aventador
۲۲ تیر ۱۳۹۹خیلی از سوپر اسپرت ها با گذشت زمان از یادها میرن..
.
ولی محصولات لامبو محدود به زمان نیستن!!!.
.
مطمئنا تا ۱۰۰ سال دیگه اگهکره ی زمینی وجود داشته باشه..
با اینکه تو اون موقع همه ماشینا پرواز میکنن..
ولی بازم هرکس ۱۰۰ سال دیگه این ماشینو ببینه میگه wooow
Aran Milan
۲۲ تیر ۱۳۹۹انتظار داشتم صفر تا صد بهتر از این داشته باشه
Reza
۲۲ تیر ۱۳۹۹همیشه یادتون باشه که کمپانی هایی مثل لامبورگینی پورش فراری و . . . . اعداد و ارقام مربوط به محصولاتشون رو بصورت محتاطانه و محافظه کارانه اعلام می کنند تا جا برای محصول بعدی همچنان باز باشه .
فرید
۲۲ تیر ۱۳۹۹من متعجبم که با این قیمت بالا چرا یک سیستم پیشرانه هیبریدی خفن با قدرت بیش از 1200 اسب بخار براش در نظر نگرفته که لااقل پرفورمنس تزدیک به سایر هایپرکارها داشته باشه؟!
درسته که تمام تعداد تولیدی این نسخه پیش فروش شده ولی اقلا شتاب 2.5 ثانیه و حداکثر سرعت 400 کیلومتر میتونست طرفدارای لامبورگینی رو حسابی به وجد بیاره.
الف.ی
۲۲ تیر ۱۳۹۹در حقیقت نیازی بهش نیست
خریداران این خودرو به تفاوت 350 با 400 اهمیت نمیدن
در عوض فاکتور های دیگه ای براشون مهمه
پیشرانه با قدرت بالاتر، معایب خاص خودش رو هم به همراه داره
البته این به معنی تایید تمام کارهای خودروساز ها نیست ولی اگر من هم بودم، رو چنین ماشین خاص و عجیبی، سعی نمیکردم قواعد شرکت رو به هم بریزم
400 تا سرعت، جزو قواعد لامبو نیست
فرید
۲۲ تیر ۱۳۹۹موافق نیستم.
خریدارای بوگاتی هم 90 درصدشون با سرعت 400 تا نمیرن، ولی این حسو دارن که معدود ماشینی هست که از نظر پرفورمنس رو دستش باشه.
وقتی یکی داره هایپرکار 3.6 میلیون دلاری میخره (گرونتر از بوگاتی شیرون) قشنگ نیست که پرفورمنس عادی در حد سوپر اسپرت تحویل بگیره، اونم با این ظاهر خفن بوگاتی که به راحتی میتونه به محدوده رکوردها نزدیک بشه.
محمد
۲۲ تیر ۱۳۹۹چه ایده جالبی
سورنا
۲۲ تیر ۱۳۹۹ببین چقدر روی کاراشون برنامه دارن و روهمه چی نظم هست که حتی اسم رو هم با برنامه و هدفمند انتخاب میکنن
مقایسه کنید با یه کشور خوابشده که مردنش منتظر نجات پیدا کردن توسط یه خرافات خستن …
Reza
۲۲ تیر ۱۳۹۹جمله آخر کامنتت اندازه یه کتاب ۱۰۰۰ صفحه ای ارزش داره . فقط باید تو خلوت خودمون بشینیم و فکر کنیم ، فقط فکر کنیم
سورنا
۲۳ تیر ۱۳۹۹هههعی
داداش فکر فایده نداره هزارسال بشینی فک کنی ولی کاری نکنی ارزشی نداره باید دیگه تموم کنیم این بی غیرتیو و پاشیم از خواب …
الف.ی
۲۳ تیر ۱۳۹۹نه داداش ما انسانیت یادمون رفته
مشکل از اونجایی که فکر میکنی نیست
Mahdi
۲۲ تیر ۱۳۹۹سیان کوپه به نظر من زیباترین لامبورگینی تاریخ. واقعا ماشین فوقالعاده ی
دی جی70
۲۲ تیر ۱۳۹۹درست مثل سایپا پراید سال 1373 تو ایران متولد شد پس یک میلیلر سیصد هفتاد پنجمیلیون از اون تولید میشه
پارسا عشق ماشین
۲۳ تیر ۱۳۹۹جلوش زیاد به لامبورگینی نمی خوره ولی پشتش اون ابحت رو داره من در مورد شتابش یکم تعجب کردم اینا ۳.۵میلیارد از ادما پول میگیرن من فک می کردم بهتر باشه ولی باز م لامبو هستش……………?