دولت ایتالیا که چند هفته پیش ساخت یک خودروی شاسیبلند بر اساس خودروی کانسپت اوروس را به لامبورگینی پیشنهاد داده بود بعد از توافق متیو رنزی نخستوزیر ایتالیا و لامبورگینی بر سر معافیتهای مالیاتی حالا این خودروساز ایتالیایی، مونتاژ اوروس در خط تولید سنت آگاتا را تأیید کرد.
این خط تولید قرار است با ایجاد ۵۰۰ شغل جدید، ۳۰۰۰ دستگاه اوروس در سال تولید کند. این تعداد خودرو که از مجموع گایاردو، اوراکان و اونتادور تولیدی سال پیش بیشتر است با کمک دولت و بهمنظور کارآفرینی در ایتالیا ایجاد خواهد شد. لامبورگینی بهصورت رسمی جزئیاتی از مدل تولیدی اوروس را فاش نکرد اما ماریزیو ریگیانی مهندس ارشد این کمپانی در گفتگو با تاپ گیر گفت: در وهله اول انتظار نداشته باشید که قسمت عمده این خودروی تولیدی از فیبر کربن ساخته شود. طبق این گفته استفاده ی زیاد از کربن در ساختار پیشرانه، سیستم تعلیق و طراحی داخلی این خودروی سنگینوزن بیمعنی است و با این حساب اوروس میتواند پلت فرمش را با خودروهای موجود یا درحالتوسعه ای مثل بنتلی بنتایگا و نسل بعدی پورشه کاین به اشتراک بگذارد. برای اینکه تجربه رانندگی با اوروس لایق و درخور لامبورگینی باشد این کمپانی بر بهبود تکنولوژی شاسی، تکانهای تطبیقی و ارتفاع خودرو متغیر تمرکز کرده و به سیستم فعال ضد غلتش اهمیت داده است.در کمال تعجب اوروس برخلاف سایر محصولات لامبورگینی میتواند در پیشرانه خود از القای اجباری یا تکنولوژی هیبریدی استفاده کند.
در نهایت، با در نظر داشتن اوروس کانسپت که در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد انتظار داریم که خودروی تولیدی با کمی تغییر در سال ۲۰۱۸ روانه بازار شود.
منبع: autoevolution– autoguide
ali
۷ خرداد ۱۳۹۴خیلی خفنه
خوش به حال پولدارا…
rasa
۹ خرداد ۱۳۹۴امروز به نمایشگاه خودروی استانبول رفته بودم جای همتون خالی
به یه چیزی پی بردم فراری و لامبورگینی در سطحی خیلی متفاوتی هستند تقریبا نیم ساعت فقط به f12 نگاه کردم عشقمه خیلی بهتر از اون چیزی هست که تو عس ها هست خیلی و به نظر من یه شاهکار طراحی هست
یه 10 دیقه هم فقط به اونتادور نگاه کردم :) از طرف همه تون
ولی برسیم که چی بود lfa rcf f-type gtr honda nsx civicr california ff hurcan mercedes and mclaren f1 car s500mybach amg-gt 911turbos and carrera gt3 granturismo gran cabrio db9 vanguesh i8
و یه مدله gt3 از استون
مدل های خاص رو این جا نوشتم وهمه ی خودرو ساز های جهانی هم بودن از سوپر اسپرت ساز ها هم فقط فراری و لامبو بود
به این نتیجه رسیدم که اگه یه روزی بین اِِیودی و پورشه قرار باشه انتخاب کنم حتما ایودی و پورشه اصلا به دلم ننشست معلوم نیست چه کا ری می کنه
و با این که از طرفدارای فراری هستم ( شدید ) ولی کالیفورنیا به دلم ننشست مثه یه اسبه اصیل نبود همچنین هورکان هم این جوری بود و بنتلی هم در حد رقابت با فراری نیست یعنی ff از کانتیننتال بهتره
همه ی موارد طبق نظر شخصی و حسی که به من داد
rasa
۹ خرداد ۱۳۹۴و این ماشین هم یه گاو اصیل نخواهد بود به نظر من
Xman
۲۸ خرداد ۱۳۹۴لامبو ینی اصالت ! چه رونتون و چه اوروس اصالت اش میچکه.
رضا
۷ خرداد ۱۳۹۴قیافش که خیلی خفنه
امیدوارم مشمول بند کوچک سازی حجم و سیلندر تو پیشرانش نشه.
یه شاسی بلند سبک وزن با موتور 12سیلندر تویین توربو خیلی باحال میشه…
کاظم قاقی
۷ خرداد ۱۳۹۴کانسپتش که خیلی زشته این بخواد بیاد بیرون چه شکلی میشه !!! توبحث آیرودینامیک مشکل داره اتاقشم که استاندارد نیست.
حسن
۷ خرداد ۱۳۹۴الان همه اینا رو از رو عکساش گفتی!!
کاظم قاقی
۷ خرداد ۱۳۹۴آره با این بدنه بزرگ و شیشه های کوچیک بشینی توش احساس میکنی دارن میبرنت زندان امنیتی!
رضا
۷ خرداد ۱۳۹۴شما میتونی ازش نخری دکتر کاظم!
Xman
۲۸ خرداد ۱۳۹۴بدون شک از رو عکسا گفت!
لانتا
۷ خرداد ۱۳۹۴لامبورگىنى چند سال روى طراحى این ماشىن کار کرده بعد مىگى بدنش استاندارد نىست.!!!!! ایرودینامىکش مشکل داره.!!!!!!! زشته!!!!!!!!
صادق
۷ خرداد ۱۳۹۴آقا کاظم، یه ماشین توی ۲ تا تونل باد ممکنه نتایج تست آیرودینامیکش با هم فرق کنه، شما چ جوری با چشم و از روی عکس میگی آیرودینامیکش بده؟؟!؟!
حتی اگه با چشم هم تا حدودی قابل فهم باشه، اتفاقا آیرودینامیک خوبی داره، چون هوا با کمترین تغییر زاویه از ماشین عبور میکنه
و همینطور در عقب ماشین به خاطر شیب بسیار اصولی و استانداردش، خلا هوا به وجود نمیاد که باعث مقاومت هوا بشه
ارادت
Xman
۲۸ خرداد ۱۳۹۴صادق جان ! ای کاش همه مثل شما با منطق نظر میدادن . به امید آن روز !
آرمااااان
۷ خرداد ۱۳۹۴خدایی شما خیلی استادی که آیرودینامیک لامبورگینی رو میخوای ببری زیر سوال،بعدم مگه استانداردتر از یه خودروی لوکس و سوپر اسپرت چیز دیگه ای هم هست؟؟این خودرو کم کم ۶۰۰استاندارد رو پشت سرگذاشت که فقط بگن لوووکس
Xman
۲۸ خرداد ۱۳۹۴600 تا رو خوب اومدی!
جواد
۷ خرداد ۱۳۹۴اقا مگه از g65کمتره بگیر یه 12سیلندر بنداز روش مگه پولدارها غصه یکم مالیات میخورن بذارما هم حالشو ببریم
سعید
۷ خرداد ۱۳۹۴اگه ظاهرش همینجوری تولید شه خیلی عالیه،شاید سریع ترین شاسی بلند جهان بشه
amir
۷ خرداد ۱۳۹۴جلوش خیلی قشنگه ولی عقبش…..
Xman
۲۸ خرداد ۱۳۹۴عقبشم مثل جلوش بی نظیره.
احسان(احسان سابق)
۷ خرداد ۱۳۹۴کلا شاسی بلندها به ماشین پول سازی برای اسپرت-لوکس سازها تبدیل شدن.اون از کاین و ماکان و سری های ایکس بی ام و اینم از اوروس لامبو.بنتلی و مازراتی و جگوار هم که دستبکار شدن و بزودی فراری هم اعلام می کنه سالی چند هزارتا شاسی بلند بسازه.البته تا وقتی خوب و باکیفیت باشه و مشتری خوشحال باشه و سازنده هم از سود بدست اومده خوشحال باشه چرا نسازه؟
صادق
۷ خرداد ۱۳۹۴احوال داش احسان
راستش بقیه ی کمپانی هایی که گفتی رو قبول دارم ولی فراری رو تقریبا مطمئن باش که حالا حالا ها نمیسازه
آخه یه سری جلسات قبلا برگزار شده بود که قضیه شاسی بلند اونجا رد شد
فراری فعلا قصد افزایش تولید نداره ولی اگه هم بخواد تیراژ رو ببره بالا، تیراژ محصولات فعلی به خصوص خودرو های سوپر گرونش رو میبره بالا
ارادت داشی
آرمااااان
۱۵ شهریور ۱۳۹۴دقیقا،مکلارن و فراری حالا حالاها تو فکر ساخت شاسی بلند لوکس نیستن،
علي رضا
۷ خرداد ۱۳۹۴از نمای جانبی خیلی خفنه..
Xman
۲۸ خرداد ۱۳۹۴از تمامیه جوانب خیلی خفنه.
صادق
۷ خرداد ۱۳۹۴درود
خیلی وقت پیش من گفتم که دولت از خودرو سازهاش و یا خودرو سازهایی که سایت تولیدی تو اون کشور دارن حمایت میکنه، مث تسلا، جنرال (که حتی خود اوباما هم این قضیه رو گوشزد کرد)، همین لامبو و… ولی از سمت دوستان بازخواست شدم که چرت میگمو، مگه اونا مث ایرانن که این کارو بکنن و…،
خلاصه
اینکه صنعت یه کشور به حمایت دولت نیاز داره، چ صنعت ایران، چ آمریکا، چ ایتالیا چ آلمان و… بگذریم..
در مورد این ماشین باید بگم که لامبو نیاز به گسترش محصولات داره و چ محصولی بهتر از این که حمایت هم میشه
بازار شاسی بلند به شدت رو به رشده و همین موضوع هم باعث شد که مازراتی، بنتلی و… هم به این راه بیان و یا بنز و بی ام و شاسی های خودشونو افزایش بدن، من که دلم به این ماشین روشنه، ببینیم چی میشه
ارادت
Javad
۷ خرداد ۱۳۹۴رنگ مشکی مات بیاد روش حس ماشین بت من میده به آدم.
.
.
.
.
خیلی خفن میشه با یه اگزوز……………….
BEHDAD
۷ خرداد ۱۳۹۴ایییول خوشم میاد تایراش پههنه
بعدش اقای کاظمم قاقی شما گفتین چیش مشکل داره؟؟
navid
۷ خرداد ۱۳۹۴نظر..با احترام به نظر همه دوستان من که از نزدیک اکثر ماشینای لوکس و سوپر اسپرت رو دیدم. واقعا شرکتایی مثل لامبو فراری بنتلی و رولزرویس کارشونو خوب بلدن. اصلا از روی عکس قضاوت نکنین دربارشون
احسان
۷ خرداد ۱۳۹۴این چیه دیگه خیلی مزخرفه نه سوپر اسپورت نه شاسی بلندی که افرود بردی نه کراس اوری که جای راحتی داشته باشه
این همون لامبو که ارتفعش رو زیاد کردن و گند زدن به طراحی و هندلینگ ودینامیک رانندگیش
بنظر من این ماشین فقط و فقط به خاطر برندش فروش میکنه و پول اسمش رو میدی
ShoMpeT
۷ خرداد ۱۳۹۴شما تست درایو گرفتین ازش که این همه اطلاعات دارید؟
Xman
۲۸ خرداد ۱۳۹۴لابد گرفته ………… وگرنه اینجا چیکار میکرد؟
Xman
۲۸ خرداد ۱۳۹۴با یه لحنی ماشینو توصیف میکنی که کسی ندونه فک میکنه شما کمتر از لافراری و رونتونو وننو سوار نشدی !!!!
K.MAK.MISEL
۷ خرداد ۱۳۹۴ایران که نمیاد…
Xman
۲۸ خرداد ۱۳۹۴دعا کن که بیاد!
علی
۷ خرداد ۱۳۹۴خیلی هم خوب.ولی به نظرتون لامبو با این کارش از تک بودن نمیفته؟یادمه از رئیس هاش چند وقت پیش گفته بود که هدف کمپانی تک بودنه. و نمی خوایم ماشین زیادی تولید کنیم.احتمالا اخراج شده.lol
Xman
۲۸ خرداد ۱۳۹۴اولا لامبو همیشه خاصه و حتی اگر به تولید میلیونی هم برسه بازم یه لامبوست وخاص بودنش یه امر طبیعیه ثانیا 3000 تا در سال این ماشینو عادی میکنه؟
Mclaren
۷ خرداد ۱۳۹۴ایول بابا
باریک الله به لامبورگینی :D
احمد باقری
۷ خرداد ۱۳۹۴باید ماشین باحالی از آب در بیاد.
Xman
۲۸ خرداد ۱۳۹۴خیلی باحال!
Mohammad m
۸ خرداد ۱۳۹۴طراحیش خوبه ولى به نظر من خیلى شبیه BMW X6 هستش طراحى خشن و جذاب ولى بازم میگم نظر منه
Xman
۲۸ خرداد ۱۳۹۴هیچ چیزش شبیه bmwنیست. bmwشبیه یه ماشین مظلوم و توسری خوره. اما این یه گاو وحشیه!
Kian
۸ خرداد ۱۳۹۴یه جایی خونده بودم که این ماشین فقط ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت سرعت میره
ولی تو حالت دنده عقب :))
Xman
۲۸ خرداد ۱۳۹۴بوگاتی تو دنده عقب 107 تا میرفت! حال میکنی چه ماشینی ساختن؟
محمد
۲۷ خرداد ۱۳۹۴آینه بغلش چرا اینجوریه؟؟؟
Xman
۲۸ خرداد ۱۳۹۴چه جوریه؟
Xman
۲۸ خرداد ۱۳۹۴این ماشین آینده ی بت منه!!!!!!!!! وحشی ترین شاسی بلد دنیا ! صندلیاش مسه پوست کرگدنه آخره هرچی صندلیه . هم لامبو هست هم شاستی بلد. یه ترکیب وحشتناک!