لامبورگینی میورا یکی از عجیبترین خودروهای کلاسیک دنیا است که بین سالهای ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۲ تنها ۷۶۳ دستگاه از آن ساخته شده است. دراینبین اما نسخهٔ بسیار ویژهای از میورا بنام SVR وجود دارد که لامبورگینی تنها یک دستگاه از آنرا ساخته است. حال بخش کلاسیک لامبورگینی که «Polo Storico» نام دارد، این ماشین را بهطور کامل بازسازی کرده و طی رویداد ویژهای در ژاپن به نمایش درآورده است.
آقای «باب والاس» در دهههای ۶۰ و ۷۰ میلادی رانندهٔ آزمایش و توسعهٔ لامبورگینی بود و در ساخت مدل میورا نقش مهمی داشت. وی در سال ۱۹۷۰ تصمیم به ساخت نسخهٔ ویژهای از میورا گرفت که میورا جوتا نامگذاری شد. این مدل در اصل نسخهای آزمایشی از میورا بود که طبق مقررات مسابقهای فیا ساخته شده بود. میورا جوتا نهایتاً پس از آزمایشهای گسترده به یک خریدار خصوصی فروخته شد اما در سال ۱۹۷۱ در یک تصادف آتش گرفته و نابود شد.
پس از نابودی میورا جوتا، تقاضای خریداران موجب شد که لامبورگینی ساخت نسخههای ویژهای از میورا بنامهای SVJ و SVR را در دستور کار خود قرار دهد. توسعهٔ این مدلهای ویژه نیز توسط باب والاس صورت گرفت اما درحالیکه از مدل SVJ تعداد پنج دستگاه ساخته شد، از مدل SVR فقط یک دستگاه ساخته شد. این مدل اساساً نسخهای تکاملیافته از همان مدل جوتا محسوب میشود.
میورا SVR در اصل یک میورا S سبزرنگ با شماره شاسی ۳۷۸۱ و شماره موتور ۲۵۱۱ با تودوزی مشکیرنگ بوده است که در ابتدا در تاریخ ۲۰ نوامبر ۱۹۶۸ به خریداری در تورین ایتالیا تحویل داده شد. سپس این خودرو طی شش سال بین هشت مالک مختلف در ایتالیا دستبهدست شد تا اینکه در سال ۱۹۷۴ توسط «Heinz Straber» آلمانی خریداری شد. او تصمیم گرفت این میورا را به کارخانهٔ لامبورگینی در سنت آگاتا بُرده و از مهندسان این شرکت بخواهد که آنرا با الهام از مدل جوتا، به نسخهای ویژه بنام SVR تبدیل کنند.
این پروژه یعنی تبدیل میورا S به نسخهٔ ویژهٔ SVR به هجده ماه کار نیاز داشت. پس از اتمام پروژه، خودرو به مالک تحویل داده شد اما در سال ۱۹۷۶ به شخصی بنام «Hiromitsu Ito» در ژاپن فروخته شد. این میورای خاص از آن زمان تاکنون در ژاپن بوده است. حال همانطور که گفته شد، تنها میورا SVR دنیا بهطور کامل موردبازسازی قرار گرفته که این کار ۱۹ ماه به طول انجامیده است.
مدیر بخش Polo Storico آقای «Paolo Gabrielli» در رابطه با این پروژه گفته است:
«پروژهٔ بازسازی میورا SVR به رویکرد و شیوهٔ متفاوتی از آنچه که ما بهطورمعمول انجام میدهیم نیاز داشت. تیم ما همچنین برای انجام این پروژه با چالش سختی مواجه بود چراکه خودرو بهصورت قطعهقطعه و با تغییرات قابلتوجهی به سنت آگاتا رسید. طی این بازسازی تنها تغییراتی که در میورا SVR انجام گرفته نصب کمربندهای ایمنی چهار نقطهای، صندلیهایی با حمایت بیشتر از بدن و رول بار قابل جابجایی بوده است که به درخواست مالک بهمنظور افزایش ایمنی خودرو در مسابقات نمایشی صورت گرفته است».
حمید
۴ تیر ۱۳۹۷چ کیفی داره کلاسیک سواری
اونم لامبو
البته از فورد موستانگ کلاسیک هم نمیشه راحت گذشت
علیx76
۴ تیر ۱۳۹۷چارجر ۶۹
با موتور ۴۴۰ مگنوم
۳ تاکاربراتور۲ دهنه
معروف ب سیکس پک
با یه سوپر چارجر ک از وسط کاپوت زده بیرون
با پنوماتیکی ک ماشینو چسبونده ب اسفالت
این کلکسیون با یه جفت روولور اسمیت & ونسون ازین لوله درازاش ک دسته ش از عاجه فیله تکمیل میشه??
(الکی انگار توپاکم)
917
۴ تیر ۱۳۹۷جالبه بدونید اولی svj ساخته شده یه نمونه زرشکی رنگ بود که متعلق به شاه ایران بود ولی متاسفانه از ایران خارج شده اما نمیدونم تو کدوم کشوره فقط میدونم صاحب الانش یه کلکسیونر عرب هستش
CNA
۴ تیر ۱۳۹۷سرمه ای بود اگه اشتباه نکنم
حسین دهمرد
۴ تیر ۱۳۹۷اون شرابیه جدا بود؟الان دست یه کلکسیونر آمریکاییه
sajadrastgoo
۴ تیر ۱۳۹۷دست منه. مسافرکشی میکنم باش
یاس ی
۴ تیر ۱۳۹۷عاشق میورا هستم شدید، بسیار زیبا و با وقار، نمیتونم ببینمش و عکسهاشو ذخیره نکنم، کاشکی دیدارش نصیب می شد.
پوریا چالش sv
۳۱ خرداد ۱۴۰۱یکی ازش تو ایران هست و خودم باور نکردم اگ خاستی لینکشو برات بزنم و یه کانتاش هم داریم سفید
مهدی
۴ تیر ۱۳۹۷چرا همش فک میکنم رانندرو تو عکس سوم با یه فوتوشاپ داغون چسبوندن به ماشین
راستی چرا هیچی از موتورش نگفتین
AventadorSVJ
۴ تیر ۱۳۹۷مشخصات میورا اس وی جی:
Engine: 3.9L V12
Power: 276 kW / 370 hp
Torque: 389 Nm / 287 lb-ft
Weight: 1,318 kg / 2,905 lbs
0-100 kph: 5.8 seconds
Top Speed: 270 kph / 167 mph
مهدی
۵ تیر ۱۳۹۷ممنون