پس از انتشار چندین تیزر و همینطور افشای تصاویر رسمی، سرانجام لامبورگینی رسماً از کانتاش جدید پردهبرداری کرده است. این یک سوپرکار تولید محدود است که برای ادای احترام به یکی از نمادینترین ساختههای تاریخ سنت آگاتا یعنی کانتاش افسانهای ساخته شده است. به همین دلیل، این مدل جدید درست در پنجاهمین سالگرد تولد کانتاش معرفی شده است. این سوپرکار که نام کامل آن کانتاش LPI 800-4 است، بر اساس سیان (درواقع اونتادور) ساخته شده و از همان قوای محرکهٔ هیبریدی ابرخازنی استفاده میکند.
هرچند تناسبات و فرم اتاق اونتادور بهوضوح در کانتاش مشهود است و چندان شباهتی با کانتاش اصلی ندارد اما پانلهای بدنهٔ فیبر کربنی آن کاملاً جدید بوده و با الهام از کانتاش اصلی که بین سالهای ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۰ ساخته میشد طراحی شده است. کانتاش جدید مثل همهٔ پرچمداران لامبورگینی، استایل گوهای شکل، سطوح زاویهدار و درهای هیچی مانندی دارد اما همهٔ این ویژگیها برای اولین بار در پروتوتایپ کانتاش LP500 معرفی شدند که توسط مارچلو گاندینی طراحی شده بود. این پروتوتایپ در سال ۱۹۷۱ رونمایی شد و در سال ۱۹۷۴ با نام کانتاش LP400 روی خط تولید رفت.
قسمت جلویی کانتاش LPI 800-4 با چراغهای ذوزنقهای شکل، دماغهٔ صاف و ورودیهای هوای مستطیلی، یادآور مدل LP5000 QV است که یکی از نسخههای بعدی کانتاش بود که در سال ۱۹۸۵ معرفی شد. همین ویژگی در دهانهٔ چندضلعی گلگیرها که با رینگهای رتروی ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب به همراه لاستیکهای پیرلی P Zero کورسا پر شده است هم به چشم میخورد. در همین حال، شکافهای کرکرهای پشت پنجرههای جانبی از پروتوتایپ سال ۱۹۷۱ الهام گرفته درحالیکه ورودی هوای بالایی روی شانههای پهن خودرو نیز با نگاه به کانتاش نسخهٔ ۲۵ سالگی سال ۱۹۸۸ طراحی شده است.
چراغهای عقب سه واحدی ششضلعی کانتاش جدید از سیان گرفته شدهاند اما دیگر قسمتهای بخش عقبی خودرو که شامل یک دیفیوزر فیبر کربنی، سر اگزوزهای چهارتایی و سپر کوتاه که بخشی از چرخها را نمایان کرده است میشود، طراحی منحصربهفردی دارند. در اینجا بال عقب به چشم نمیخورد و لامبورگینی هم حرفی در مورد آئرودینامیک آن نزده است اما خطوطی در انتهای بخش عقبی خودرو به چشم میخورد که احتمالاً یک اسپویلر فعال را پنهان کردهاند.
همانطور که در ابتدا اشاره شد، کانتاش LPI 800-4 بر اساس سیان شکل گرفته و علاوه بر شاسی مونوکوک فیبر کربنی، قوای محرکهٔ هیبریدی آنرا هم قرض گرفته است. البته قدرت این قوای محرکه در اینجا کمی کاهش یافته (۵ اسب بخار) و حالا ۸۱۴ اسب بخار قدرت تولید میکند که به هر چهارچرخ منتقل میشود. از این قدرت، ۷۸۰ اسب بخار آن توسط پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی تولید میشود و موتور الکتریکی ۴۸ ولتی که درون گیربکس هفت سرعتهٔ AMT نصب شده هم ۳۴ اسب بخار دیگر به آن اضافه میکند.
مثل سیان، در اینجا هم انرژی احیاشده از ترمزها در یک ابرخازن ذخیره میشود که سبکتر از باطری لیتیومی معمولی است. به گفتهٔ لامبورگینی، این کانتاش جدید ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و ظرف ۸.۶ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت. این یعنی پرفورمنس کانتاش دقیقاً مشابه سیان و همینطور مدل غیرهیبریدی اونتادور اولتیمائه است.
در داخل کانتاش، غربیلک فرمان و صندلیها با اونتادور مشترک هستند اما داشبورد، کنسول مرکزی و رو دریها از سیان گرفته شدهاند. البته برای متمایز کردن کانتاش از این دو، طراحان لامبورگینی دریچههای تهویهٔ جدید و تریم چرمی متفاوتی را روی کنسول میانی آن کار کردهاند. این شرکت همچنین میگوید کانتاش به نمایشگر ۸.۴ اینچی لمسی جدیدی مجهز شده است اما این نمایشگر بسیار به نمونهٔ مورداستفاده در سیان شبیه به نظر میرسد.
لامبورگینی کانتاش LPI 800-4 در ایالاتمتحده رونمایی شده و تنها ۱۱۲ دستگاه از آن ساخته خواهد شد. این شرکت هنوز قیمت سوپرکار جدید خود را اعلام نکرده اما انتظار میرود از این لحاظ بین اونتادور اولتیمائه و سیان قرار گیرد. تحویل اولین نمونههای کانتاش به خریداران در سهماههٔ نخست سال ۲۰۲۲ انجام خواهد گرفت. این خودرو بهاحتمالزیاد آخرین مدلی است که بر اساس معماری مونوکوک اونتادور ساخته شده است زیرا نسل جدید پرچمدار لامبورگینی بهزودی با شاسی و قوای محرکهٔ کاملاً جدیدی از راه خواهد رسید.
J.L.A
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ازش خوشم میاد : لایک
ازش بدم میاد : دیس لایک
من که خوشم اومد
Philipp
۲۳ مرداد ۱۴۰۰از جلوش خوشم میاد
از عقبش متنفرم!
ممد ژانگولر
۲۳ مرداد ۱۴۰۰از عقب عالی . جلوشم تقدیم میکنیم خدمت philipp 😂
جناب ایکس
۲۳ مرداد ۱۴۰۰من برعکس چون جلوش خیلی شبیه سنتناریو هست و من بیشتر یاد سنتناریو میفتم تا کنتاش مخصوصا که رنگشم شبیه سنتناریو نقره ای هست
Reza Waffen SS
۲۳ مرداد ۱۴۰۰دیدین گفتم طراحیش مثل میورای ۲۰۰۶ دست نخورده خواهد بود.
من که عاشقش شدم ❤️❤️❤️
Shirko
۲۳ مرداد ۱۴۰۰الانم از دیدن طراحی کونتاش دارم دیونه می شم ، هرچند فریچیو لامبورگینی با این طرحش کل طراحی مدل های فراری رو زیر سوال برد .طراحی جدیدشم خیلی زیبا و وفاداره نسبت به کونتاش قدیم .
- A M I R -
۲۳ مرداد ۱۴۰۰طراحیش جذابه، اما به واسطه الهام گیری بیش از اندازه از مدل اصلی چندان همگام با زمان حال نیست، مخصوصا در نمای جلو.
لامبورگینی همیشه اکثر مدل های خودش رو با طراحی نوآورانه و آوانگارد معرفی کرده که به نظرم این مدل، اون تازه بودن رو نداره و حس قدیمی میده. شاید میشد انقدر جز به جز از طراحی کونتاش اصلی تقلید نکرد و در عین حال بشه حس اون رو القا کرد.
اما باز هم میگم که دلیل نمیشه بگیم کونتاش جدید جذاب نیست اما به اندازه نسل اول هم خیره کننده نیست که بشه پوستر شماره یک تمام اتاق ها.
امیر
۲۳ مرداد ۱۴۰۰من خیلی دوست اش دارم. واقعا با عشق ساخته میشه لامبورگینی ، بعضی دوستان
می گفتن نمای جلو چندان زیبا نیست ولی به نظر من همش قشنگه.
ساسان
۲۳ مرداد ۱۴۰۰یه سری از دوستان کلا لامبورگینیو نیستن…به هر دلیلی نیستن…
کامنتهاشون از الان برای جانشین اونتادور هم آمادست به شکل اتوران !
Silent
۲۳ مرداد ۱۴۰۰چراغ های پشتش خود سیان ه… وزغ ی هست که از حدقه زده بیرون! شرکت های تولید محدود نه تنها اهمیتی ندارن بلکه برا سووود رو اسطوره هاشونم قمار می کنن $$$.
احیای HUMMER رو با این قیاس کنید.
Reza Waffen SS
۲۳ مرداد ۱۴۰۰این احیا نیست یه بازطراحی با تولید محدود هستش که هرکسی قرار نیست سوارش بشه.
شما تا حالا یه عکس یا کلیپی از میورای ۲۰۰۶ دیدین ؟؟؟ اینم مثل اونه
دانیال_Surrey،England
۲۳ مرداد ۱۴۰۰کامنتاتو که میخونم خیلی ریز داری ماشینای انگلیسی رو هیت میکنی،تقریبا داری آرمان های پیشوا رو ادامه میدی.
میای میگی اِوا والکری همون والهالاس که و سریع ترین ماشین دنیا نیس و….
اصلا هم طرفداره لامبو نیستی.
اونطور که یادم میاد گفته بودی به خاطر اینکه زیر نظر آلمانی هاس خوشم میاد.
خلاصه اینکه سال 2021 هستیم از فاز 100 سال پیش در بیا بیرون.
Reza Waffen SS
۲۳ مرداد ۱۴۰۰من کی گفتم بخاطر اینکه زیر نظر آلمانی هاست طرفدارشم؟؟؟
اصلا عشق من به خودرو از لامبورگینی شروع شد که عاشقش شدم.
در رابطه با والکری هم داداش دیگه همه میدونن استون مارتین هر وقت مست میشه یه نسخه ای از والکری یا والاها رو رونمایی میکنه بدون اینکه پا رو جاده بزاره. از نظر طراحی هم واقعاً کپی همدیگه هستن
جناب ایکس
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ِیادش بخیر میورای 2006 تو فورزا هورایزن 1 اضافه شد تو آپدیت خیلی حال میداد
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۲۳ مرداد ۱۴۰۰فقط S پلاد 😂😂😂
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ مرداد ۱۴۰۰هامر جدید کجاش مشابه نسل قدیمی هست؟ جک میگیا!😂
Amir Machine
۲۳ مرداد ۱۴۰۰کاری به طراحیش ندارم که خوبه یا نه، اون بحثش جداس
اما اعتبار و ارزش نام کانتاش خیلی بیشتر یه سیان با اتاق جدیده، این کار لامبورگینی اصلاً جالب نیست
اینم شده مثل بوگاتی چنتودیچی که همون شیرون رو شبیه به EB110 کردن
R@m!n
۲۳ مرداد ۱۴۰۰نگو امیر جان بین کانتاش و سیان خیلی تفاوته چراغ جلو رو نگا اصلا خدای باز آفرینیه کی گفته لامبورگینی و فولکس دنبال انداختن سیان های باقیمانده هستن ؟؟؟ 😅
جناب ایکس
۲۳ مرداد ۱۴۰۰لامبوگینی داره یکم بوگاتی-خودرو (بوگاتی و ایران خودرو) بازی در میاره. هنوز فراری خدا شکر مبتلا نشده
مهدی موتور
۲۳ مرداد ۱۴۰۰اصلا نیاز نبود
یک جا طراحی مدرن کنارش طراحی ۵۰ سال پیش که خیلی حال بهم زن میشه
Aliasn
۲۳ مرداد ۱۴۰۰چراغ مخفی هارو مثل اینکه ندیدن به نظرم یک ماشین تولید محدود مثل کنتاش رو دیگه نباید اینقدر وسواس کاهش ضریب درگ رو توش لحاظ کرد و باید اصالت طراحی رو حفظ کنند، اگر چراغای مخفی رو میگذاشتن باتوجه به اینکه خودرو ساز ها این نوع چراغ رو دیگه استفاده نمی کنند و اینکه در دوره خودش پر طرفدار هم بوده می تونست چیز قشنگ تری باشه .
OMID
۲۳ مرداد ۱۴۰۰قوانین حفاظت از عابر پیاده اجازه استفاده ش رو نمیده
واسه همین هم منقرض شدن
Aliasn
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ممنون نمیدونستم
Farzad
۲۳ مرداد ۱۴۰۰دو نقطه ضعف بزرگ این ماشین : یکی این که چراغ های عقبش مثل سیان هست ، خب باید یه طراحی جدید براش انجام میدادن و به نظرم کوتاهی کردن .
دوم این که اسمش رو کانتاش گذاشتن ! این اسم انقدر سنگینه که کامیون نمیتونه بکشه در واقع کانتاش شخصیت خاص خودشو داشت و یک تافته جدابافته بود یک سفینه فضایی خیره کننده . نباید اونتادورها و سیان هارو میریختن توش !
ارشیاsvj
۲۳ مرداد ۱۴۰۰من شخصا اسم اونتادور رو خیلی سنگین تر از اسم کونتاش میدونم.
ولی موافقم زیاد چیز جالبی نیست.
جناب ایکس
۲۳ مرداد ۱۴۰۰اونتادور نقطه اوج لامبو هست بنظرم. قله هست. البته اگه در آینده جانشینش اونقدر خوب نباشه که مث اونتادور بشه ولی امیدوارم که به مراتب بهتر از اونتادور و از رقباش هم بهتر باشه
امیرحسین
۲۳ مرداد ۱۴۰۰شباهت به نسل رو به ارث برده
و چه زیبا تر و تکامل یافته تر انگار که خدا طراحیش کرده
اینو میگن اصول و فن طراحی
حالا داخل ایران
۲۰۶ = ۲۰۶ صندوقدار
محمدهادی
۲۴ مرداد ۱۴۰۰اححححسسسسنت
عالی بود نظرت
موافقم کامل با نظرت
مهدی
۲۳ مرداد ۱۴۰۰چند روز پیش خبرشو تو اینستا دیدم
خوشحال کننده بود
ساسان
۲۳ مرداد ۱۴۰۰ترکیب سنت و مدرنیته همیشه جذاب بوده..
و لامبورگینی این کارو به بهترین شکل انجام داده…
عاشقش شدم…😍
محمدهادی
۲۴ مرداد ۱۴۰۰آره منم
واقعا آیرودینامیک مدرنه درعین حفظ شباهت کلی به تسخه اصلی و قدیمیش
یوسف
۲۳ مرداد ۱۴۰۰به نظر من خالی از ایراد نیست اما چون به عنوان یک نماد ساخته میشه و نگاهی به گذشته داره….. فقط باید نگاهش کرد و…… لذتش رو برد😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۲۳ مرداد ۱۴۰۰حالا که هدف ساختشو فهمیدم خوبه ولی چراغای عقب رو یکم تغییر میدادن نثلا مربعی میکردن
محمدهادی
۲۴ مرداد ۱۴۰۰آره والا
اصن یچیزی رو همینجا بگیم و خاکش کنیم
از اولم لامبورگینی سیان یه فرزند ناخلف و تو دل نرو بود
حتی به ارث بردن فقط یک چراغ هم ازش تو این ماشین کارو خراب میکنه
AMG GT R
۲۳ مرداد ۱۴۰۰خیلی زیبا شده
عقبش زیبا هست ولی جا داشت که بهتر در بیارن
Sina10
۲۳ مرداد ۱۴۰۰عجب قیافه ای!!!
عقبش متوسط روبه بالا
جلوش شاهکار
همه چیش عالیه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۳ مرداد ۱۴۰۰دوستان ببخشید این کامنت من ربطی به پست نداره
من پریروز در پست دوئل جمسیس و دی اس یه سری طرفداری ها از برند جنسیس کردم چون برند جنسیسو دوست دارم ، حتما هم نمیخواد مورد علاقم باشه مثل بنز ولی دوستش دارم ولی متاسفانه با واکنش بسیار غیرمحترمانه یکی از دوستان روبرو شدم ، من واقعا نمیدونم برای دوست داشتن یک ماشین باید از کسی اجازه بگیرم ، اصلا این چنتا تکه آهنی که هیچوقت دستمون بهشون نمیرسه ارزش بی احترامی به همدیگه رو دارن ؟ قرار نیست همه لندکروزرو حضرت بدونن ، رنگلرو خدای آفرود بدونن و رولزرویس رو اوج اشرافیت بدونن و جی واگن رو اوج ابهت ، نظرات متفاوته ، باید به نظرات محترمانه همدیگه احترام بزاریم ، بعضیا که کلا کارشون هیت کردن طرفدارای یک برند زیر پست اون برنده ، بعضیا تا یکی یه تعریفی از برند زقیب میده گارد میگیرن ، بعضیا میخوان به زور علایقشونو به بقیه تحمیل کنن ، درسته خود من بعضی وقتا جواب اینارو میدم اونم به دلیل اینکه خیلی رو مخمن ، من اصلا با تسلا مشکلی ندارم بجز سیاست هاش و این همه حاشیه ولی وقتی میبینم یکی خودشو تسلا فن جا زده و داره همرو هیت میکنه منم برای ساکت کردنش سعیم رو میکنم ، خلاصه که اگر من حرف اشتباهی زدم یا واکنش اشتباهی انجام دادم ، منو ببخشید ولی مطمئن باشید چنتا ماشین ارزش بی احترمی کردن رو نداره
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۳ مرداد ۱۴۰۰واقعا خیلی زیبا یک ظاهر سنتی رو به سمت نوینی و زیبایی حرکت دادن ، من عاشقش شدم ، لایق اسم کونتاش هست ، خیلی هم هست
دوستان میشه گفت که پروجکت وان در واقع نسل جدید clk gtr هست ؟
Philipp
۲۳ مرداد ۱۴۰۰هم آره هم نه
CLK GTR بخاطر بسته شدن مسابقات DTM به صورت ناگهانی و اونم فقط توی 6 ماه خلق شد ولی نتونست توی لمانز شرکت کنه چون اون سال به یه دلایلی اجازه شرکتش توی لمانز داده نشد (به پورشه و مکلارن هم اجازه ندادن و ب ام و با همون موتوری که برای F1 ساخته بود برد) ولی توی باقی مسابقات بد کل کلی با F1 LM داشت
جانشینش CLK LM بود که عملا برای لمانز بهینه شده بود که فقطم سه تاش رو ساختن (و بجز یکی که تو موزه بنزه اون دوتا معلوم نیست کجان) ولی مقلوب GT1 شد
جانشین بعدی CLR بود که برای جمع کردن خرابکاری CLK LM بود که متاسفانه خودش گند بدتری زد و توی هوا چرخید!
بعد از اون AMG کلا از همه مسابقات اومد بیرون تا سال 2010 که رفتن توی فرمول یک و نیکو رزبرگ و همیلتونو از ب ام و و مکلارن گرفتن و بعد 6 سال به این ایده رسیدن که فرمول یک رو بیارن روی جاده و پراجکت وان معرفی شد
ولی پراجکت وان با یه برنامه ریزی اولیه و برای ثابت کردن قدرت AMG (و البته جمع کردن گند CLR) توی ساخت هایپرکار معرفی شده و کلی هم هدف دارن براش برعکس اون که توی 6 ماه معرفی کردن و بردن توی مسابقه این 4 ساله که معرفی شده
ولی نمیشه گفت نسل جدید اونه چون CLK GTR در واقع نسخه هایپرکاری CLK 200 (w208) بود اما این اصلا نسخه معمولی نداره
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۳ مرداد ۱۴۰۰به نظر من اگرم خواسته جانشین clk gtr باشه ، کاملا لایق جانشینیشه ، چون مثل اون داری پرفورمنس باورنکردنی ، تکنولوزی های فوقالعاده پیشرفته ، پیست محور ، زیبا و البته دارای موتور خاص مسابقه ایه ، بنز دوباره اون اعجوبه رو زنده کرد ، ممنون بابت توضیحات شما
جناب ایکس
۲۳ مرداد ۱۴۰۰آره فکر کنم. خودت که از ما اوسسا تری
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۳ مرداد ۱۴۰۰شما لطف دارین
حسین
۲۳ مرداد ۱۴۰۰نسل دوم
شهر نشین
۸ تیر ۱۴۰۱این نظر را از من نادیده بگیرید.
شهر نشین
۸ تیر ۱۴۰۱خودمم ولی اسمم را در پدال عوض کردم.
امیرشایان فرازی
۲۳ مرداد ۱۴۰۰آنطور باید و شاید مثل نسل قبل خوشگل نیست
چون که ایده یک سوپر کار محشر قدیمی را با قوانین جدید مثلا در صورت برخورد عابر، مشکل جدی پیش نیاد و … ترکیب کنیم شاید خیلی خوب در نیاید ولی موتور v12 دارد که این مهم است
مجید
۲۳ مرداد ۱۴۰۰حالا قدر فراری تریبوتو رو می دونیم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ مرداد ۱۴۰۰اتفاقا این ماشین از لحاظ طراحی اصلا نقصی نداره،فراری های جدید خصوصا تریبوتو واقعاً به دور از هرگونه اصالت هستن…
Porsche 911
۲۴ مرداد ۱۴۰۰دقیقا 👌
هیچکدوم دیگه به زیبایی و اصالت قبل نیستن
فقط کافیه طراحی ۴۵۸ رو با F8 مقایسه کنید😑🤦♂️
جناب ایکس
۲۳ مرداد ۱۴۰۰رنگش و چراغ جلئش منو یاد سنتنارویو میندازه ولی اصلا با عقبش مشکلی ندارم و فکر کنم طراحا هم مث من بودن ( و در جواب اون دوستی که گفته بود حوصلشون نشده عقب رو طراحی کنن و کاهلی کردن باید بگیم لامبو هیچوقت در طراحیش کم نمیذاره. شاید بنظر اونا این عقب خوب بوده) و بنظرم عقب این خیلی بهتر از سیان با اون خطای عجیب غریب عقبش هست. (سیان حتی اگزوز هاش هم زشتن)
Mf1
۲۳ مرداد ۱۴۰۰جلوش یه دهه شصتی طراحی کرده عقبش کار دست دهه ۹۰ هستش
ولی درکل عقبش اگه مثل سیان نبود عاای میشد
[Soroush]
۲۳ مرداد ۱۴۰۰طراحی کانتاش اصلی بنظرم سالها از زمان خودش جلوتر بود. من که بچگی عاشقش بودم.
Achtung
۲۴ مرداد ۱۴۰۰جالبه یه کانتش تو یه نمایشگاه تو بلوار صبا نرسیده به شریعتی هست رنگ نارنجی از پشت شیشه دیدم فکر کنم فروشی هم نباشه .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ مرداد ۱۴۰۰چجوری گذاشتن بیاد؟شاید قدیمی باشه…
محمدهادی
۲۴ مرداد ۱۴۰۰اوف اوف
این دو روز پدال چه خبببر بود😁😁
لامبو
هوندا Nsx
آستون والکری
بوگاتی
اینتگرا
پدال میشه ادامه بدی همینجوری باهمین فرمون؟😂😁
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ مرداد ۱۴۰۰لامبورگینی با این مدل جدید سنگ تموم گذاشته، طراحیشو خیلی دوست دارم اصلا نقصی نداره بنظرم این چراغ های عقب مناسبش هست اما برای سیان مناسب نیست! کلا هی سیان چیز جالبی درنیومده، طراحی عجیب و اصلا جذابی نداره، این کانتاش خیلی بهتره،دم لامبو گرم 💪🐮…
Porsche 911
۲۴ مرداد ۱۴۰۰درسته
منم کم کم داره بیشتر ازش خوشم میاد
بالاخره لامبورگینی هست دیگه
تو دل برو و جذاب
به نظر من هم سیان یه اشتباه لامبورگینی بود نه طراحی خوبی داشت و نه حس یه لامبورگینی اصیل
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۵ مرداد ۱۴۰۰دقیقا،کلا سیان مدل اشتباهی بود…
آریا ماشین
۲۴ مرداد ۱۴۰۰واقعا طراحی قابل قبولی داره و در حد جانشینی کونتاش بزرگ هست
ولی اسمش lpi 800-4 هست به نظر باید ۸۰۰ اسب داشته باشه چرا میگن ۸۱۴؟
و اینکه کسی میدونی معنی حرف I در LPI چیه؟ چون در همه خودرو های لامبو از LP استفاده میشه و این یکی جدیده
محمد مختاری آذر
۲۵ مرداد ۱۴۰۰وای عجب چیزی ساخته طراحی فوق العاده موتور خوب ولی باید برای سنگ تمام گذاشتن درحدود 1000 اسب داشت که اون وقت منفجر میکرد