لامبورگینی

بازگشت رسمی لامبورگینی کانتاش افسانه‌ای…

پس از انتشار چندین تیزر و همین‌طور افشای تصاویر رسمی، سرانجام لامبورگینی رسماً از کانتاش جدید پرده‌برداری کرده است. این یک سوپرکار تولید محدود است که برای ادای احترام به یکی از نمادین‌ترین ساخته‌های تاریخ سنت آگاتا یعنی کانتاش افسانه‌ای ساخته شده است. به همین دلیل، این مدل جدید درست در پنجاهمین سالگرد تولد کانتاش معرفی شده است. این سوپرکار که نام کامل آن کانتاش LPI 800-4 است، بر اساس سیان (درواقع اونتادور) ساخته شده و از همان قوای محرکهٔ هیبریدی ابرخازنی استفاده می‌کند.

هرچند تناسبات و فرم اتاق اونتادور به‌وضوح در کانتاش مشهود است و چندان شباهتی با کانتاش اصلی ندارد اما پانل‌های بدنهٔ فیبر کربنی آن کاملاً جدید بوده و با الهام از کانتاش اصلی که بین سال‌های ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۰ ساخته می‌شد طراحی شده است. کانتاش جدید مثل همهٔ پرچم‌داران لامبورگینی، استایل گوه‌ای شکل، سطوح زاویه‌دار و درهای هیچی مانندی دارد اما همهٔ این ویژگی‌ها برای اولین بار در پروتوتایپ کانتاش LP500 معرفی شدند که توسط مارچلو گاندینی طراحی شده بود. این پروتوتایپ در سال ۱۹۷۱ رونمایی شد و در سال ۱۹۷۴ با نام کانتاش LP400 روی خط تولید رفت.

قسمت جلویی کانتاش LPI 800-4 با چراغ‌های ذوزنقه‌ای شکل، دماغهٔ صاف و ورودی‌های هوای مستطیلی، یادآور مدل LP5000 QV است که یکی از نسخه‌های بعدی کانتاش بود که در سال ۱۹۸۵ معرفی شد. همین ویژگی در دهانهٔ چندضلعی گلگیرها که با رینگ‌های رتروی ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب به همراه لاستیک‌های پیرلی P Zero کورسا پر شده است هم به چشم می‌خورد. در همین حال، شکاف‌های کرکره‌ای پشت پنجره‌های جانبی از پروتوتایپ سال ۱۹۷۱ الهام گرفته درحالی‌که ورودی هوای بالایی روی شانه‌های پهن خودرو نیز با نگاه به کانتاش نسخهٔ ۲۵ سالگی سال ۱۹۸۸ طراحی شده است.

چراغ‌های عقب سه واحدی شش‌ضلعی کانتاش جدید از سیان گرفته شده‌اند اما دیگر قسمت‌های بخش عقبی خودرو که شامل یک دیفیوزر فیبر کربنی، سر اگزوزهای چهارتایی و سپر کوتاه که بخشی از چرخ‌ها را نمایان کرده است می‌شود، طراحی منحصربه‌فردی دارند. در اینجا بال عقب به چشم نمی‌خورد و لامبورگینی هم حرفی در مورد آئرودینامیک آن نزده است اما خطوطی در انتهای بخش عقبی خودرو به چشم می‌خورد که احتمالاً یک اسپویلر فعال را پنهان کرده‌اند.

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، کانتاش LPI 800-4 بر اساس سیان شکل گرفته و علاوه بر شاسی مونوکوک فیبر کربنی، قوای محرکهٔ هیبریدی آن‌را هم قرض گرفته است. البته قدرت این قوای محرکه در اینجا کمی کاهش یافته (۵ اسب بخار) و حالا ۸۱۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. از این قدرت، ۷۸۰ اسب بخار آن توسط پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی تولید می‌شود و موتور الکتریکی ۴۸ ولتی که درون گیربکس هفت سرعتهٔ AMT نصب شده هم ۳۴ اسب بخار دیگر به آن اضافه می‌کند.

مثل سیان، در اینجا هم انرژی احیاشده از ترمزها در یک ابرخازن ذخیره می‌شود که سبک‌تر از باطری لیتیومی معمولی است. به گفتهٔ لامبورگینی، این کانتاش جدید ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و ظرف ۸.۶ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت می‌رسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت را خواهد داشت. این یعنی پرفورمنس کانتاش دقیقاً مشابه سیان و همین‌طور مدل غیرهیبریدی اونتادور اولتیمائه است.

در داخل کانتاش، غربیلک فرمان و صندلی‌ها با اونتادور مشترک هستند اما داشبورد، کنسول مرکزی و رو دری‌ها از سیان گرفته شده‌اند. البته برای متمایز کردن کانتاش از این دو، طراحان لامبورگینی دریچه‌های تهویهٔ جدید و تریم چرمی متفاوتی را روی کنسول میانی آن کار کرده‌اند. این شرکت همچنین می‌گوید کانتاش به نمایشگر ۸.۴ اینچی لمسی جدیدی مجهز شده است اما این نمایشگر بسیار به نمونهٔ مورداستفاده در سیان شبیه به نظر می‌رسد.

لامبورگینی کانتاش LPI 800-4 در ایالات‌متحده رونمایی شده و تنها ۱۱۲ دستگاه از آن ساخته خواهد شد. این شرکت هنوز قیمت سوپرکار جدید خود را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود از این لحاظ بین اونتادور اولتیمائه و سیان قرار گیرد. تحویل اولین نمونه‌های کانتاش به خریداران در سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۲ انجام خواهد گرفت. این خودرو به‌احتمال‌زیاد آخرین مدلی است که بر اساس معماری مونوکوک اونتادور ساخته شده است زیرا نسل جدید پرچم‌دار لامبورگینی به‌زودی با شاسی و قوای محرکهٔ کاملاً جدیدی از راه خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. J.L.A

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (82 ديدگاه)

    ازش خوشم میاد : لایک
    ازش بدم میاد : دیس لایک
    من که خوشم اومد

    موافقم 35
    مخالفم 0
    1. Philipp

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      از جلوش خوشم میاد
      از عقبش متنفرم!

      موافقم 2
      مخالفم 5
      1. ممد ژانگولر

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4149 ديدگاه)

        از عقب عالی . جلوشم تقدیم میکنیم‌ خدمت philipp 😂

      2. جناب ایکس

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        من برعکس چون جلوش خیلی شبیه سنتناریو هست و من بیشتر یاد سنتناریو میفتم تا کنتاش مخصوصا که رنگشم شبیه سنتناریو نقره ای هست

    2. Reza Waffen SS

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      دیدین گفتم طراحیش مثل میورای ۲۰۰۶ دست نخورده خواهد بود.

      من که عاشقش شدم ❤️❤️❤️

      موافقم 3
      مخالفم 1
    3. Shirko

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (271 ديدگاه)

      الانم از دیدن طراحی کونتاش دارم دیونه می شم ، هرچند فریچیو لامبورگینی با این طرحش کل طراحی مدل های فراری رو زیر سوال برد .طراحی جدیدشم خیلی زیبا و وفاداره نسبت به کونتاش قدیم .

  2. - A M I R -

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (728 ديدگاه)

    طراحیش جذابه، اما به واسطه الهام گیری بیش از اندازه از مدل اصلی چندان همگام با زمان حال نیست، مخصوصا در نمای جلو.
    لامبورگینی همیشه اکثر مدل های خودش رو با طراحی نوآورانه و آوانگارد معرفی کرده که به نظرم این مدل، اون تازه بودن رو نداره و حس قدیمی میده. شاید میشد انقدر جز به جز از طراحی کونتاش اصلی تقلید نکرد و در عین حال بشه حس اون رو القا کرد.
    اما باز هم میگم که دلیل نمیشه بگیم کونتاش جدید جذاب نیست اما به اندازه نسل اول هم خیره کننده نیست که بشه پوستر شماره یک تمام اتاق ها.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. امیر

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    من خیلی دوست اش دارم. واقعا با عشق ساخته میشه لامبورگینی ، بعضی دوستان
    می گفتن نمای جلو چندان زیبا نیست ولی به نظر من همش قشنگه.

    1. ساسان

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      یه سری از دوستان کلا لامبورگینیو نیستن…به هر دلیلی نیستن…
      کامنتهاشون از الان برای جانشین اونتادور هم آمادست به شکل اتوران !

  4. Silent

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (631 ديدگاه)

    چراغ های پشتش خود سیان ه… وزغ ی هست که از حدقه زده بیرون! شرکت های تولید محدود نه تنها اهمیتی ندارن بلکه برا سووود رو اسطوره هاشونم قمار می کنن $$$.
    احیای HUMMER رو با این قیاس کنید.

    مخالفم 11
    1. Reza Waffen SS

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      این احیا نیست یه بازطراحی با تولید محدود هستش که هرکسی قرار نیست سوارش بشه.

      شما تا حالا یه عکس یا کلیپی از میورای ۲۰۰۶ دیدین ؟؟؟ اینم مثل اونه

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. دانیال_Surrey،England

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        کامنتاتو که میخونم خیلی ریز داری ماشینای انگلیسی رو هیت میکنی،تقریبا داری آرمان های پیشوا رو ادامه میدی.
        میای میگی اِوا والکری همون والهالاس که و سریع ترین ماشین دنیا نیس و….
        اصلا هم طرفداره لامبو نیستی.
        اونطور که یادم میاد گفته بودی به خاطر اینکه زیر نظر آلمانی هاس خوشم میاد.
        خلاصه اینکه سال 2021 هستیم از فاز 100 سال پیش در بیا بیرون.

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. Reza Waffen SS

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          من کی گفتم بخاطر اینکه زیر نظر آلمانی هاست طرفدارشم؟؟؟

          اصلا عشق من به خودرو از لامبورگینی شروع شد که عاشقش شدم.

          در رابطه با والکری هم داداش دیگه همه می‌دونن استون مارتین هر وقت مست میشه یه نسخه ای از والکری یا والاها رو رونمایی می‌کنه بدون اینکه پا رو جاده بزاره. از نظر طراحی هم واقعاً کپی همدیگه هستن

      2. جناب ایکس

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        ِیادش بخیر میورای 2006 تو فورزا هورایزن 1 اضافه شد تو آپدیت خیلی حال میداد

    2. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      فقط S پلاد 😂😂😂

    3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      هامر جدید کجاش مشابه نسل قدیمی هست؟ جک میگیا!😂

  5. Amir Machine

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1279 ديدگاه)

    کاری به طراحیش ندارم که خوبه یا نه، اون بحثش جداس
    اما اعتبار و ارزش نام کانتاش خیلی بیشتر یه سیان با اتاق جدیده، این کار لامبورگینی اصلاً جالب نیست
    اینم شده مثل بوگاتی چنتودیچی که همون شیرون رو شبیه به EB110 کردن

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. R@m!n

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      نگو امیر جان بین کانتاش و سیان خیلی تفاوته چراغ جلو رو نگا اصلا خدای باز آفرینیه کی گفته لامبورگینی و فولکس دنبال انداختن سیان های باقیمانده هستن ؟؟؟ 😅

    2. جناب ایکس

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      لامبوگینی داره یکم بوگاتی-خودرو (بوگاتی و ایران خودرو) بازی در میاره. هنوز فراری خدا شکر مبتلا نشده

  6. مهدی موتور

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    اصلا نیاز نبود‌
    یک جا طراحی مدرن کنارش طراحی ۵۰ سال پیش که خیلی حال بهم زن میشه

  7. Aliasn

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (95 ديدگاه)

    چراغ مخفی هارو مثل اینکه ندیدن به نظرم یک ماشین تولید محدود مثل کنتاش رو دیگه نباید اینقدر وسواس کاهش ضریب درگ رو توش لحاظ کرد و باید اصالت طراحی رو حفظ کنند، اگر چراغای مخفی رو میگذاشتن باتوجه به اینکه خودرو ساز ها این نوع چراغ رو دیگه استفاده نمی کنند و اینکه در دوره خودش پر طرفدار هم بوده می تونست چیز قشنگ تری باشه .

    1. OMID

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      قوانین حفاظت از عابر پیاده اجازه استفاده ش رو نمی‌ده
      واسه همین هم منقرض شدن

      1. Aliasn

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (95 ديدگاه)

        ممنون نمیدونستم

  8. Farzad

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    دو نقطه ضعف بزرگ این ماشین : یکی این که چراغ های عقبش مثل سیان هست ، خب باید یه طراحی جدید براش انجام میدادن و به نظرم کوتاهی کردن .
    دوم این که اسمش رو کانتاش گذاشتن ! این اسم انقدر سنگینه که کامیون نمیتونه بکشه در واقع کانتاش شخصیت خاص خودشو داشت و یک تافته جدابافته بود یک سفینه فضایی خیره کننده . نباید اونتادورها و سیان هارو میریختن توش !

    1. ارشیاsvj

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      من شخصا اسم اونتادور رو خیلی سنگین تر از اسم کونتاش میدونم.
      ولی موافقم زیاد چیز جالبی نیست.

      موافقم 1
      مخالفم 2
    2. جناب ایکس

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      اونتادور نقطه اوج لامبو هست بنظرم. قله هست. البته اگه در آینده جانشینش اونقدر خوب نباشه که مث اونتادور بشه ولی امیدوارم که به مراتب بهتر از اونتادور و از رقباش هم بهتر باشه

  9. امیرحسین

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    شباهت به نسل رو به ارث برده
    و چه زیبا تر و تکامل یافته تر انگار که خدا طراحیش کرده
    اینو میگن اصول و فن طراحی
    حالا داخل ایران
    ۲۰۶ = ۲۰۶ صندوقدار

    1. محمدهادی

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      اححححسسسسنت
      عالی بود نظرت
      موافقم کامل با نظرت

  10. مهدی

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    چند روز پیش خبرشو تو اینستا دیدم
    خوشحال کننده بود

  11. ساسان

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    ترکیب سنت و مدرنیته همیشه جذاب بوده‌..
    و لامبورگینی این کارو به بهترین شکل انجام داده…
    عاشقش شدم…😍

    1. محمدهادی

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      آره منم
      واقعا آیرودینامیک مدرنه درعین حفظ شباهت کلی به تسخه اصلی و قدیمیش

  12. یوسف

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    به نظر من خالی از ایراد نیست اما چون به عنوان یک نماد ساخته میشه و نگاهی به گذشته داره….. فقط باید نگاهش کرد و…… لذتش رو برد😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

  13. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    حالا که هدف ساختشو فهمیدم خوبه ولی چراغای عقب رو یکم تغییر میدادن نثلا مربعی میکردن

    1. محمدهادی

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2410 ديدگاه)

      آره والا
      اصن یچیزی رو همینجا بگیم و خاکش کنیم
      از اولم لامبورگینی سیان یه فرزند ناخلف و تو دل نرو بود
      حتی به ارث بردن فقط یک چراغ هم ازش تو این ماشین کارو خراب میکنه

  14. AMG GT R

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    خیلی زیبا شده
    عقبش زیبا هست ولی جا داشت که بهتر در بیارن

  15. Sina10

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    عجب قیافه ای!!!
    عقبش متوسط روبه بالا
    جلوش شاهکار
    همه چیش عالیه

  16. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    دوستان ببخشید این کامنت من ربطی به پست نداره
    من پریروز در پست دوئل جمسیس و دی اس یه سری طرفداری ها از برند جنسیس کردم چون برند جنسیسو دوست دارم ، حتما هم نمیخواد مورد علاقم باشه مثل بنز ولی دوستش دارم ولی متاسفانه با واکنش بسیار غیرمحترمانه یکی از دوستان روبرو شدم ، من واقعا نمیدونم برای دوست داشتن یک ماشین باید از کسی اجازه بگیرم ، اصلا این چنتا تکه آهنی که هیچوقت دستمون بهشون نمیرسه ارزش بی احترامی به همدیگه رو دارن ؟ قرار نیست همه لندکروزرو حضرت بدونن ، رنگلرو خدای آفرود بدونن و رولزرویس رو اوج اشرافیت بدونن و جی واگن رو اوج ابهت ، نظرات متفاوته ، باید به نظرات محترمانه همدیگه احترام بزاریم ، بعضیا که کلا کارشون هیت کردن طرفدارای یک برند زیر پست اون برنده ، بعضیا تا یکی یه تعریفی از برند زقیب میده گارد میگیرن ، بعضیا میخوان به زور علایقشونو به بقیه تحمیل کنن ، درسته خود من بعضی وقتا جواب اینارو میدم اونم به دلیل اینکه خیلی رو مخمن ، من اصلا با تسلا مشکلی ندارم بجز سیاست هاش و این همه حاشیه ولی وقتی میبینم یکی خودشو تسلا فن جا زده و داره همرو هیت میکنه منم برای ساکت کردنش سعیم رو میکنم ، خلاصه که اگر من حرف اشتباهی زدم یا واکنش اشتباهی انجام دادم ، منو ببخشید ولی مطمئن باشید چنتا ماشین ارزش بی احترمی کردن رو نداره

  17. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    واقعا خیلی زیبا یک ظاهر سنتی رو به سمت نوینی و زیبایی حرکت دادن ، من عاشقش شدم ، لایق اسم کونتاش هست ، خیلی هم هست
    دوستان میشه گفت که پروجکت وان در واقع نسل جدید clk gtr هست ؟

    1. Philipp

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      هم آره هم نه
      CLK GTR بخاطر بسته شدن مسابقات DTM به صورت ناگهانی و اونم فقط توی 6 ماه خلق شد ولی نتونست توی لمانز شرکت کنه چون اون سال به یه دلایلی اجازه شرکتش توی لمانز داده نشد (به پورشه و مکلارن هم اجازه ندادن و ب ام و با همون موتوری که برای F1 ساخته بود برد) ولی توی باقی مسابقات بد کل کلی با F1 LM داشت
      جانشینش CLK LM بود که عملا برای لمانز بهینه شده بود که فقطم سه تاش رو ساختن (و بجز یکی که تو موزه بنزه اون دوتا معلوم نیست کجان) ولی مقلوب GT1 شد
      جانشین بعدی CLR بود که برای جمع کردن خرابکاری CLK LM بود که متاسفانه خودش گند بدتری زد و توی هوا چرخید!
      بعد از اون AMG کلا از همه مسابقات اومد بیرون تا سال 2010 که رفتن توی فرمول یک و نیکو رزبرگ و همیلتونو از ب ام و و مکلارن گرفتن و بعد 6 سال به این ایده رسیدن که فرمول یک رو بیارن روی جاده و پراجکت وان معرفی شد
      ولی پراجکت وان با یه برنامه ریزی اولیه و برای ثابت کردن قدرت AMG (و البته جمع کردن گند CLR) توی ساخت هایپرکار معرفی شده و کلی هم هدف دارن براش برعکس اون که توی 6 ماه معرفی کردن و بردن توی مسابقه این 4 ساله که معرفی شده
      ولی نمیشه گفت نسل جدید اونه چون CLK GTR در واقع نسخه هایپرکاری CLK 200 (w208) بود اما این اصلا نسخه معمولی نداره

      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2733 ديدگاه)

        به نظر من اگرم خواسته جانشین clk gtr باشه ، کاملا لایق جانشینیشه ، چون مثل اون داری پرفورمنس باورنکردنی ، تکنولوزی های فوقالعاده پیشرفته ، پیست محور ، زیبا و البته دارای موتور خاص مسابقه ایه ، بنز دوباره اون اعجوبه رو زنده کرد ، ممنون بابت توضیحات شما

    2. جناب ایکس

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      آره فکر کنم. خودت که از ما اوسسا تری

      1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2733 ديدگاه)

        شما لطف دارین

  18. حسین

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    نسل دوم

    1. شهر نشین

      ۸ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      این نظر را از من نادیده بگیرید.

      1. شهر نشین

        ۸ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        خودمم ولی اسمم را در پدال عوض کردم.

  19. امیرشایان فرازی

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (459 ديدگاه)

    آنطور باید و شاید مثل نسل قبل خوشگل نیست
    چون که ایده یک سوپر کار محشر قدیمی را با قوانین جدید مثلا در صورت برخورد عابر، مشکل جدی پیش نیاد و … ترکیب کنیم شاید خیلی خوب در نیاید ولی موتور v12 دارد که این مهم است

  20. مجید

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (75 ديدگاه)

    حالا قدر فراری تریبوتو رو می دونیم

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      اتفاقا این ماشین از لحاظ طراحی اصلا نقصی نداره،فراری های جدید خصوصا تریبوتو واقعاً به دور از هرگونه اصالت هستن…

      1. Porsche 911

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        دقیقا 👌
        هیچکدوم دیگه به زیبایی و اصالت قبل نیستن
        فقط کافیه طراحی ۴۵۸ رو با F8 مقایسه کنید😑🤦‍♂️

  21. جناب ایکس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    رنگش و چراغ جلئش منو یاد سنتنارویو میندازه ولی اصلا با عقبش مشکلی ندارم و فکر کنم طراحا هم مث من بودن ( و در جواب اون دوستی که گفته بود حوصلشون نشده عقب رو طراحی کنن و کاهلی کردن باید بگیم لامبو هیچوقت در طراحیش کم نمیذاره. شاید بنظر اونا این عقب خوب بوده) و بنظرم عقب این خیلی بهتر از سیان با اون خطای عجیب غریب عقبش هست. (سیان حتی اگزوز هاش هم زشتن)

  22. Mf1

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    جلوش یه دهه شصتی طراحی کرده عقبش کار دست دهه ۹۰ هستش
    ولی درکل عقبش اگه مثل سیان نبود عاای میشد

  23. [Soroush]

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (135 ديدگاه)

    طراحی کانتاش اصلی بنظرم سالها از زمان خودش جلوتر بود. من که بچگی عاشقش بودم.

  24. Achtung

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (423 ديدگاه)

    جالبه یه کانتش تو یه نمایشگاه تو بلوار صبا نرسیده به شریعتی هست رنگ نارنجی از پشت شیشه دیدم فکر کنم فروشی هم نباشه .

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      چجوری گذاشتن بیاد؟شاید قدیمی باشه…

  25. محمدهادی

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2410 ديدگاه)

    اوف اوف
    این دو روز پدال چه خبببر بود😁😁
    لامبو
    هوندا Nsx
    آستون والکری
    بوگاتی
    اینتگرا
    پدال میشه ادامه بدی همینجوری باهمین فرمون؟😂😁

  26. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    لامبورگینی با این مدل جدید سنگ تموم گذاشته، طراحیشو خیلی دوست دارم اصلا نقصی نداره بنظرم این چراغ های عقب مناسبش هست اما برای سیان مناسب نیست! کلا هی سیان چیز جالبی درنیومده، طراحی عجیب و اصلا جذابی نداره، این کانتاش خیلی بهتره،دم لامبو گرم 💪🐮…

    1. Porsche 911

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      درسته
      منم کم کم داره بیشتر ازش خوشم‌ میاد
      بالاخره لامبورگینی هست دیگه
      تو دل برو و جذاب
      به نظر من هم سیان یه اشتباه لامبورگینی بود نه طراحی خوبی داشت و نه حس یه لامبورگینی اصیل

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        دقیقا،کلا سیان مدل اشتباهی بود…

  27. آریا ماشین

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    واقعا طراحی قابل قبولی داره و در حد جانشینی کونتاش بزرگ هست
    ولی اسمش lpi 800-4 هست به نظر باید ۸۰۰ اسب داشته باشه چرا میگن ۸۱۴؟
    و اینکه کسی میدونی معنی حرف I در LPI چیه؟ چون در همه خودرو های لامبو از LP استفاده میشه و این یکی جدیده

  28. محمد مختاری آذر

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    وای عجب چیزی ساخته طراحی فوق العاده موتور خوب ولی باید برای سنگ تمام گذاشتن درحدود 1000 اسب داشت که اون وقت منفجر میکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا