دو کلمه این محصول لامبورگینی را توصیف میکنند: دیفرانسیل عقب. خب واضح است که این خودرو متمرکزترین نسخه از سوپرکار پایه لامبورگینی یعنی اوراکان برای راننده است. در واقع قدرت پیشرانه بجای چهار چرخ همیشگی تنها به دو چرخ عقب فرستاده میشود.
قدرت زیادی هم وجود دارد: ۶۰۲ اسب بخار به علاوه ۵۶۰ نیوتون متر گشتاور که اگرچه نسبت به نسخه استاندارد اوراکان اوو کاهش قدرت و گشتاور ۳۰ اسبی و ۴۰ نیوتون متری مشاهده میشود اما خب قیمت خودرو نیز به همان نسبت کاهش یافته است. اگرچه ما هرگز مبلغ ۱۶۴,۴۰۰ پوند را پول کمی نمیدانیم اما خب این خودرو حدود ۳۴ هزار پوند ارزانتر از برادر چهار چرخ محرکش میباشد.
از طرف دیگر اگرچه نسخه دیفرانسیل عقب اوراکان اوو چهار دهم ثانیه دیرتر از برادر خود به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد اما شتاب ۳.۳ ثانیهای آن هرگز نشانی از کمبود پرفورمنس ندارد؛ اما مهمتر اینکه اوراکان اوو RWD کاملاً مختص راننده ساخته و پرداخته شده است.
عدم فرستادن نیرو به چرخ های جلو باعث شده این هیولا ۳۳ کیلوگرم سبکتر باشد و فرمان پذیری بهتری را نیز نشان دهد. کشش خودرو نیز حداقل در مسیرهای خشک فوقالعاده خوب است. چندین حالت رانندگی وجود دارد که شامل استرادا، اسپورت و کورسا میباشد.
اما خب باید به یکی از نقاط ضعف لامبورگینی در اینجا اشاره کنیم. در حالت کورسا که با استفاده از دکمههای روی فرمان انتخاب میشود دامپرها سفت تر شده و فرمان نیز سفت تر میشود اما این سفتی سیستم تعلیق به حدی میرسد که مناسب جادههای بریتانیا نیست. همچنین فرمان خودرو نیز حس طبیعی سنگین شدن را ندارد.
فرمان خودرو فوقالعاده هوشیار بوده و پاسخهای آنی باعث میشود اوراکان گاهی اوقات ناهنجار و عصبی حس شود؛ اما خب چسبندگی زیادی وجود داشته و شاسی میتواند تمامی دستورات شما را به خوبی اجرا کند؛ بنابراین فرمان بازخورد مناسبی را ارائه میکند.
قطعاً اوراکان اوو دیفرانسیل عقب نیازمند تنظیمات شخصی راننده هم هست که با آن میتوان به دلخواه حالتهای مدنظر برای سیستم تعلیق، فرمان و سایر بخشها را ایجاد کرد. البته وقتی در حالت کورسا دور پیشرانهی ۵.۲ لیتری به ۸۵۰۰ برسد چنین چیزهایی را فراموش خواهید کرد. سیستم اگزوز در این بخش نقشی اساسی ایفا میکند. با وجود دو سوپاپ پروانهای میتوانید صدای تولیدی را تنظیم کنید.
با حجم ۵.۲ لیتری پیشرانه نیازی به توربو وجود ندارد. حجم بالا همان گشتاور مدنظر لامبورگینی را ایجاد کرده است. در دورهای پایین گشتاور زیادی وجود داشته و همین روند در دورهای بالا نیز به زیبایی ادامه مییابد و این در حالی است که بخشی از رقبای توربو منحنی گشتاور متفاوتی داشته و در ابتدا نیز تأخیر توربو را نشان میدهند.
همین پیشرانه دلربا باعث شده صدای تولیدی اوراکان اوو RWD شبیه یک خودروی مسابقهای GT باشد. در دنیایی که رقبایی مشهور همچون مک لارن، فراری و پورشه به استفاده از توربو روی آوردهاند، وجود یک پیشرانه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی دلیلی کافی برای خرید یک خودرو خواهد بود.
اگرچه نقاط ضعفی در فرمان و کیفیت سواری اوراکان وجود دارد اما وضعیت خودرو در حالت اسپورت بهتر شده و به لطف تنظیمات ESC توازن بهتری وجود دارد. در اینجاست که اوراکان اوو RWD کمی خالصتر از مدل چهار چرخ محرک حس میشود.
در حالت استرادا نیز خودرو بهطور سورپرایز کنندهای راحت بوده و به حد کافی با دستاندازها و چالهها مدارا میکند. شاسی کربن آلومینیومی بسیار مستحکم لامبورگینی نیز در حالت استرادا تعامل بسیار خوبی با سیستم تعلیق دارد.
اما برسیم به طراحی ظاهری خودرو که به ویژه با رنگ بنفش مات کاملاً مشابه محصولات برجسته لامبورگینی بوده است. البته در بحث کابین مشکلاتی وجود دارد. برای مثال سیستم اطلاعات سرگرمی را در نظر بگیرید که خود صفحهنمایش روشن، تیز و پاسخگو بوده اما به حدی در ارتفاع پایین داشبورد قرار گرفته که در زمان حرکت باید کاملاً چشمهای خود را از جاده برداشته و به آن نگاه کنید.
حداقل فضای بار اوراکان بهتر از آن چیزی است که تصور میکنید و میتوان دو کیف بزرگ را در آن جای داد.
مصرف سوخت خودرو هم ۱۳.۸ لیتر در هر صد کیلومتر است هرچند برای خریداران لامبورگینی دانستن این موضوع اصلاً اهمیتی ندارد.
اوو RWD بهترین اوراکانی است که تاکنون تولید شده و دلیل آن نیز قیمت بسیار ارزانتر و تفاوت حداقلی در بحث پرفورمنس است. این خودرو سواری خوبی داشته و پیشرانه ۱۰ سیلندر نیز جزو نمادینترین بخشهای این خودرو میباشد. برخی نقاط ضعف وجود دارد اما این یک محصول عالی و سنتی از لامبورگینی است که لذت و صدا را باهم داشته و آن را با میزان کافی از مهندسی و تکنولوژی مخلوط کرده است.
مشخصات لامبورگینی اوراکان اوو RWD
- قیمت: 164400 پوند
- پیشرانه: 10 سیلندر ۵.۲ لیتری بنزینی
- قدرت/گشتاور: 602 اسب بخار/۵۶۰ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۳ ثانیه
- حداکثر سرعت: 325 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 13.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
Ferrari Fxx K Evo
۲۶ تیر ۱۳۹۹اقا چرا لامبورگینی ها از نظر طراحی تکرار نمیشن ؟ 😂😂😂
سورنا
۲۷ تیر ۱۳۹۹جوابش خیلی سادست :
چون “لامبورگینی” هستن ??
Moein
۲۶ تیر ۱۳۹۹لامبورگینی گنده لات دنیای خودرو???
Reza
۲۶ تیر ۱۳۹۹وای خدای من چقدر این رنگ بهش میاد ، چقدر خوشگله
sina7
۲۶ تیر ۱۳۹۹رنگشو!
واقعا فوق العادست
۶۰۰ اسب بخار چرخای عقبو از جا میکنه
صداشم که حرفی واسه گفتن نمیذاره
Enzo
۲۶ تیر ۱۳۹۹این ماشین اصلا احتیاجی به تعریف و تمجید نداره .یکسری از برندا کلا اثبات شده آن.فقط جیب پر پول میخواد و سلیقه شخصی که از کدوم برند ماشینتون انتخاب کنی
ارشیاsvj
۲۶ تیر ۱۳۹۹قشنگترین حرفو درباره لامبورگینی تو یه کتاب دیدم که نوشته بود
یکه تاز سوپر اسپرت سازان جهان?????
ایمان جباری
۲۶ تیر ۱۳۹۹کتاب تخیلی زیاد میخونی
فراری بزرگ با اون تاریخچه و افتخارات یکه تازه دوست عزیز
ارشیاsvj
۲۶ تیر ۱۳۹۹به قول خودت دعوا راه ننداز دوست عزیز بزار از دیدن این ماشین لذت ببریم.????
akrh78
۲۹ تیر ۱۳۹۹بزرگی به سن نیست
Abbas.Lambo
۲۶ تیر ۱۳۹۹فقط میتونم بگم عشق خالص به همین میگن،به قول دوستان نیازی به تعریف و تمجید نداره،فقط کافیه نگاش کنی تا به عمقش برسی
??❤
محمد
۲۶ تیر ۱۳۹۹تکرار نشدنی
OMID-LAMBO
۲۶ تیر ۱۳۹۹مصرف سوخت رو شما داشته باش فقط !! فرغونای ایرانی ام نزدیک این عدد میسوزونن ولی این کجا و ان کجا !!!
:|
Farzad
۲۶ تیر ۱۳۹۹ای چشم تو دلفریب و جادو
در چشم تو خیره چشم آهو
Hadi
۲۶ تیر ۱۳۹۹اوج لذت رانندگی…
گیربکس دستی اگه روش بود که دیگه…
Sajjad
۲۶ تیر ۱۳۹۹یه موتور ده سیلندر
تنفس طبیعی
دیفرانسیل عقب
از همه جذاب تر این ویژگی که متن اشاره کرده:
((و همین روند در دورهای بالا نیز به زیبایی ادامه مییابد.))
به والله کفره پولشو داشته باشی و نخری
امین قلی پور
۲۶ تیر ۱۳۹۹خیلی خوب حالا تو هم ??نه دیگه اونقدر دقیقا هیچکدوم از سوپر اسپورت ساز ها نمیتونن چنین ادعای بزرگی کنن
Ali Keyhani
۲۷ تیر ۱۳۹۹صفرتاصد 3.3؟
U.N.C.L.E
۲۷ تیر ۱۳۹۹فرزند کوچولو و زیبای لامبورگینی که متاسفانه تو خیابونا هم نمیتونیم ببینیمش
حسین
۲۷ تیر ۱۳۹۹مصرفش اندازه ی پژو ۴۰۵ هست.
عجب رنگ بنفش ماتی????
Mahdi
۲۷ تیر ۱۳۹۹ببین رانندگی با این ماشین چه لذتی داره