لامبورگینی

تجربه رانندگی با لامبورگینی اوروس 2018

لامبورگینی به خاطر تاریخچه‌ی درخشان خود در ساخت برخی از نمادین‌ترین و جذاب‌ترین خودروها شناخته می‌شود. میورا، کانتاش و مورسیه لگو از جمله خودروهایی هستند که در زمان خود روی دیوار اتاق افراد بسیاری نقش بسته بودند. این سوپرکارهای فوق‌العاده از پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر حجیم و طراحی‌هایی مثال‌زدنی سود می‌بردند.

لامبورگینی اوروس
اما این موضوع درباره شاسی‌بلند جدید اوروس خیلی مصداق ندارد. دومین شاسی‌بلند لامبورگینی که پس از مدل نسبتاً ناموفق LM002 وارد بازار شده سر و صدای زیادی به پا کرده است. اوروس در مقایسه با رامبو لامبو که خودرویی برای ارتش بود کاملاً متفاوت بوده و می‌خواهد فروش لامبورگینی را دو برابر نماید، نه کمتر و نه بیشتر!

لامبورگینی اوروس
علاقه‌ی شدید خریداران به شاسی‌بلند و حاشیه‌ی سود زیاد این خودروها باعث شده لامبورگینی دیگر توان غلبه بر وسوسه‌ی ساخت خودرویی قدبلند را نداشته باشد. این برند ایتالیایی انتظار دارد در بریتانیا فروش سالانه‌ی ۳۰۰ تا ۴۰۰ دستگاهی داشته باشد.

لامبورگینی اوروس
لامبورگینی با تولید اوروس جایگاه مناسبی در گروه فولکس‌واگن پیدا کرده است. این شاسی‌بلند بر پایه‌ی شاسی بکار رفته در آئودی Q7 ساخته شده و پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی آن نیز از پورشه پانامرا گرفته شده است. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز در فولکس‌واگن توارگ دیده می‌شود.

لامبورگینی اوروس
اما کابین اوروس وابستگی‌های بیشتر این خودرو به فولکس‌واگن را نشان می‌دهد. پشت آمپرها، نشان دهنده‌ی سوخت، دسته‌راهنما و کلیدها از چندین محصول آئودی گرفته شده‌اند. البته نوشته‌ی کرومی لامبورگینی در داشبورد به شما یادآوری می‌کند که داخل محصولی از سنت آگاتا نشسته‌اید نه چیزی دیگر! این موضوع کاملاً واضح و پیش‌پاافتاده است اما گاهی اوقات ناخودآگاه به یاد محصولات آلمانی هم می‌افتید.

لامبورگینی اوروس
اولین چیزی که در زمان حرکت و مخصوصاً در جاده‌های شلوغ و تنگ بریتانیا به چشم می‌آید احساس سواری اوروس است. این خودرو طویل‌تر و پهن‌تر از رنجروور می‌باشد. دومین نکته نیز که کمی هم سورپرایز کننده است میزان راحتی این شاسی‌بلند می‌باشد.

لامبورگینی اوروس
این خودرو ۷ حالت رانندگی داشته و در نرم‌ترین حالت که استرادا (در زبان ایتالیایی به معنی خیابان می‌باشد) نام دارد اوروس از نظر کیفیت سواری هیچ‌گونه شباهتی به محصولات پیشین این خودروساز نشان نمی‌دهد. البته بخش اعظم راحتی اوروس به زیرساخت بکار رفته در آن که محصول آئودی است مربوط می‌شود. خودروی حاضر در تست از رینگ‌های بزرگ ۲۲ اینچی استفاده می‌کند که افتادن خودرو در دست‌اندازها را مشهود می‌سازد اما در کل اوروس یک شاسی‌بلند بزرگ و راحت است.

لامبورگینی اوروس
اکثر اوروس ها وارد فضاهای خارج از جاده‌ای نخواهند شد اما سه حالت آفرود نیو (برف)، ترا (شن) و سابیا (ماسه) آمادگی این خودرو برای هر وضعیتی را تضمین می‌کنند.

لامبورگینی اوروس
با قرار دادن حالت رانندگی در گیراترین وضعیت یعنی کورسا شاهد پوست انداختن اوروس خواهید بود. اینجاست که سیستم تعلیق بادی سفت‌تر شده و صدای اگزوز نیز پرطنین‌تر می‌شود و کل قوای محرکه حالتی همچون یک سوپرکار را به خود می‌گیرند.

لامبورگینی اوروس
شلیک شدن یک خودروی سنگین و بزرگ ۲.۲ تنی به‌ سرعت ۱۰۰ کیلومتر کاملاً احساس‌برانگیز است. این خودرو تنها در ۳.۶ ثانیه شتاب خود را ثبت کرده و حتی کمی سریع‌تر هم احساس می‌شود.

لامبورگینی اوروس
لامبورگینی اوروس با تکنولوژی‌های زیادی عرضه می‌شود تا همانند یک سوپرکار احساس شود. فرمان پذیری فعال چرخ‌های عقب، رول بارهای فعال، سیستم چهار چرخ محرک تطبیقی و ترمزهای کربن سرامیکی با ابعاد بسیار بزرگ باعث می‌شوند این شاسی‌بلند همانند یک سوپرکار رفتار کند.

اوروس در سر پیچ‌ها به نسبت ابعاد و وزن خود کاملاً تخت باقی مانده و فرمان پذیری سریع آن نیز به معنی تیز بودن و هوشیاری آن است؛ اما بااین‌وجود باید گفت فرمان خودرو کرخت بوده و بازخورد زیادی ندارد. این موضوع به همراه رول بارهای فعال احساس عجیب ایزوله شدن رانندگی را ایجاد می‌کنند. پورشه کاین توربو اگرچه به اندازه اوروس سریع نیست اما با توانایی‌های دینامیکی مشابهی عرضه شده و بیش از ۶۰ هزار پوند ارزان‌تر است. البته مدل توربو S E-Hybrid پلاگین هیبریدی توانایی‌های زیادی دارد.

لامبورگینی اوروس
زمانی که بحث شاسی بلندهای بزرگ پیش می‌آید اوروس امتیازات خوبی می‌گیرد. محفظه بار ۶۱۶ لیتری این خودرو کاملاً مناسب بوده و پاسخگوی نیازهای خانواده‌ها می‌باشد. اگرچه اوروس ابعاد بزرگی دارد اما در بخش عقب فضایی برای دو سرنشین بزرگ‌سال تدارک دیده شده زیرا خط سقف خمیده‌ی آن فضای سر را تحت تأثیر قرار داده است.

لامبورگینی اوروس
با توجه به قیمت ۱۶۵ هزار پوندی شما هیچ کمبودی از نظر لوکس بودن احساس نخواهید کرد. چرم و آلکانترا به همراه صندلی‌های اسپورت، سیستم ناوبری، کروز کنترل و دوربین پشتی به‌صورت استاندارد در این شاسی‌بلند وجود دارند. دید در شب، سقف پانورامیک و سیستم صوتی سه‌بعدی بنگ اند اولوفسن نیز به‌صورت آپشن در دسترس می‌باشند.

با توجه به آنچه که مشاهده کردیم اوروس یکی از بهترین شاسی بلندهای پرفورمنس بازار است؛ اما خب با قیمت قابل‌توجهی عرضه می‌شود. این خودرو بسیاری از شاخصه‌های خاص یک لامبورگینی را داشته اما خب راه‌های بی‌شمار زیادی برای زیر سؤال بردن آن وجود دارد. اوروس نه کابینی جادار داشته و نه همانند یک محصول لامبورگینی بیننده را میخکوب می‌کند؛ اما افرادی که آن را می‌خرند نگرانی زیادی نخواهند داشت. هرچه باشد مارکی مرغوب روی دماغه چسبانده شده است…

مشخصات لامبورگینی اوروس

  • قیمت: 165 هزار پوند
  • پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • قدرت/گشتاور: 641 اسب بخار/۸۵۰ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 304 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 12.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. mahdy

    ۲۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    باورش سخته که لامبورگینی SUV ساز شده
    این خیلی بده
    شایدم خیلی خوبه
    آخه SUV لامبو خیلی بده ولی اوروس خیلی خوب شده
    هه صندلی عقب لامبو !!!
    میگن آدم نمیره همه چی میبینه

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. Vahid evo

      ۲۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (474 ديدگاه)

      اقا من هرکاری کردم نتونستم با این جلوپنجره ی شلوغش ارتباط برقرار کنم بنظرم رنگ تمام مشکیش بهتره چون جلوپنجره رو میپوشونه به هرحال امیدوارم تو فیس لیفتش یکاری برا این قسمت بکنه اما در بقیه موارد عالیه.

      موافقم 1
      مخالفم 3
  2. Amir

    ۲۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    به جرات میشه گفت هیچ شاسی بلندی این جذابیت و کاراکتر اوروس نداره از همه نظر عالیه اما به نظرم در کل توی شاسی بلند ها اول بنتایگا بعد این.

    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      قطعى نمىشه گفت

      1. Amir

        ۲۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        از اونجایی که در سگمنت SUV های لوکس قرار داره و در این بازه ی قیمتی یجورایی میشه گفت.

  3. Mohammad

    ۲۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    هدف از تولید suv چی بود ؟
    افرود و جادار بودن برای خانواده
    الان این ماشین هیچ کدوم از مشخصات suv رو نداره
    فقط سریع هستش و برای فخر فروشی و کلکسیون
    واقعا مکلارن رو درک میکنم که گفت قرار نیست suv بسازه

    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۴ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      بىشتر جنبه لوکسى داره

    2. Ferrari

      ۲۴ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1956 ديدگاه)

      تا منظور شما از خانواده چی باشه.قطعا تمام اعضای خانواده که قد۱٫۹۰ ندارن که این ماشین مناسب خانواده هایی با دو تا سه بچه کودک یا نوجوان هستش که به راحتی تا چندسال نیازشون رو براورده میکنه ضمنا این ماشین دست کم حداقل های افرود رو داره بنابراین از این لحاظ هم خیال مشتریان راحته.به نظر من تو کلاس خودش ماشین. بسیار خوبیه من اینو به رقباش ترجیح میدم

    3. مزدا

      ۲۵ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2096 ديدگاه)

      اقا محمد دقیقا میتونید بگید مشخصات ماشین های suv چیه!؟ هیچ الزامی نیست هر suv افرود هم باشه.اوروس یه شاسی بلند اسپورت و جاده ای برای عشق و حاله .

      1. Mohammad

        ۲۵ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        داداش برو معنی مخفف suv رو بخون بیا بعد بگو هیچ الزامی نیست

  4. sina7

    ۲۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (436 ديدگاه)

    در حال حاضر بهترینه ولی چون لامبورگینیه بازم باید بهتر بشه

  5. omid622

    ۲۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    اولاش مخالف بودم لامبو رو چه به suv اما بعد رونمایی با دیدنش میخکوب شدم واقعا چیز عالی درومده

  6. ارش

    ۲۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    دیگه بهتر از این چی می خواین؟

  7. ساسان

    ۲۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    اوروس واقعا”شاسی بلند جذابیه و امیدوارم فروشش طبق برنامه شرکت پیش بره تا با سود بیشتر تحقیقو توسعه سوپرکارهاکاملترو زمانش کوتاه تر بشه و برای دیدن جانشین 12سیلندرهاش 10سال منتظر نمونیم.هرچندسوپراسپرتهای لامبورگینی جوری طراحی و آپگریت میشن که پتانسیل این زمان طولانیو دارن.

  8. سورنا

    ۲۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    هرچند اوروس بهترین شده و بی نقص ولی من هیچوخ دوس ندارم لامبورگینی رو این مدلی ببینم

    از نظر من لامبورگینی باید بخوابه رو زمین هرچی بیشتر بهتر

  9. مسعود

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (22 ديدگاه)

    “لامبورگینی با تولید اوروس جایگاه مناسبی در گروه فولکس‌واگن پیدا کرده است. این شاسی‌بلند بر پایه‌ی شاسی بکار رفته در آئودی Q7 ساخته شده و پیشرانه‌ی 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی آن نیز از پورشه پانامرا گرفته شده است. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز در فولکس‌واگن توارگ دیده می‌شود.”
    تو را به خدا متن بالا را دوباره بخوانید! شیاد ترین و متقلب ترین کمپانی خودرو سازی جهان همین فولکس واگن است! با یکسری پلتفرم و پیشرانه دهها مدل خودرو با برندهای گوناگون بیرون می دهد که همگی در اصل یکی هستند! فولکس، آئودی، سیات، اشکودا، لامبورگینی، پورشه،…
    سود وحشتناکی از این مسخره بازی می برد که نگو و نپرس! واقعا” بی ام دبلیو و مرسدس بنز اصالت دارند!

  10. یاس ی

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    آخه این کجاش تجربه رانندگی بود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    فقط مشخصات فنی و داشته ها و نداشته های اوروس را نوشته بود، تجربه رانندگی یعنی حداقل نویسنده ی مسافتی را باهاش راننگی کرده و تجربه خودش را نوشته، این فقط مشخصات بود.

  11. Khosrow

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    هرچی بیشتر میبینمت بیشتر بدم میاد ازت اوروس ..

  12. Khosrow

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    یه کم جدی تر به اون عکس بزرگ بالای صفحه نگاه کنید / یا خدا این چیه اخه ..

  13. mohammad ata

    ۸ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    طراحیش جوزیه هنوز باورم نمیشه ساخته شده
    چقدر فاصلس بین ما و اونا !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا