از قدیمالایام، محصولات لامبورگینی بیشتر به عنوان وسیلهای برای «از راه رسیدن» و «به نمایش گذاشتن» مطرح بودهاند تا یک خودرو برای «رانندگی». زوایای شگفتانگیز، اسامی بدیع و مجموعهای از قدرتهای خام و مهیب، باعث میشوند که گاوهای «سنت آگاتا» در هر جمعی متمایز باشند.
یکی از این خودروها، «اونتادور» است که لامبورگینی اولین بار آن را در سال ۲۰۱۱ به دنیای خودرو معرفی کرد. LP700-4 مجهز به یک موتور ۶.۵ لیتری V12 با قدرت ۷۰۰ اسببخار بود که تمام چهار چرخ این خودرو را به حرکت درمیآورد. در نتیجه اونتادور قادر بود و هست که سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در مدت ۲.۹ ثانیه کامل کند و به حداکثر سرعت ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت برسد. این هیولای عجیب گُوِه-مانند، بدون استفاده از سیستم کمکی الکتریکی یا توربوشارژرهای مدرن به چنین عملکردی دست یافته بود و بر این اساس، بسیاری از علاقهمندان را نسبت به مدل جایگزینِ آن، هیجان زده میکرد. ۶ سال پس از آن، لامبورگینی «اونتادور S» را معرفی نموده که در برداشت اول، بیشتر به یک «فیسلیفت دیرهنگام» شباهت دارد.
امّا این خودرو، تمام ویژگیهای یک « مدل جدید» را با خود به همراه دارد. برخی تغییرات جزئی آئرودینامیک در اسپلیتر جلو و دیفیوزر عقب، همراه با سه موقعیت برای اسپویلر عقب هوشمند، باعث شده تا اونتادور S نسبت به مدل قبلی به اندازه ۱۳۰ درصد، نیروی داونفورس بیشتری داشته باشد. موتور ۶.۵ لیتری V12 اکنون قدرت بیشتری دارد و خروجیاش به میزان ۷۴۰ اسببخار است. همچنین این مدل از سیستم فرمان چهار چرخ و یک سیستم دینامیک هوشمند وسیله نقلیه موسوم به LDVA بهره میبرد. با این همه، «اونتادور S» رسماً سریعترین خودرویی نیست که از دروازههای کارخانه سنت آگاتا بیرون آمده است؛ افتخاری که به مدل کوچکتر و با تکیه بر عملکرد در پیست، یعنی اوراکان پرفورمنته تعلق دارد.
اونتادور S قبل از اینکه هزینه آپشنها و مالیات بر روی آن اضافه شود، قیمتی معادل ۷۸۹۴۲۵ دلار استرالیا دارد. طول این خودرو به اندازه ۱۷ میلیمتر رشد داشته و به ۴۷۹۷ میلیمتر رسیده، امّا عرض و ارتفاع، به ترتیب در همان اندازههای ۲۰۳۰ و ۱۱۳۶ میلیمتر باقی ماندهاند. امّا شاید مهمترین چیزی که در این میان جلبتوجه میکند، با وجود تمام قابلیتها و سیستمهای جدید، افزایش وزن خودرو، تنها به میزان ۷ کیلوگرم است. البته قیمت این مدل نسبت به نسخه «غیر S»، به اندازه ۲۷۹۲۵ دلار رشد داشته، امّا این افزایش تنها ۴ درصد کل قیمت را شامل میشود و این تنها بخش کوچکی از نگرانیهای خریداران این نوع خودروها محسوب میگردد.
اضافهکردن جزئیات فیبر کربنی در بدنه (۱۰۶۰۰ دلار)، حسگرها و دوربینهای پارکینگ (۹۶۰۰ دلار)، برخی تجهیزات سفارشی کابین و طرحهای کربنی دیگر میتواند قیمت خودروی شما را به راحتی، به اندازه ۱۰۰ هزار دلار دیگر افزایش دهد. البته اونتادور S یک خودروی میلیون دلار از لحاظ ظاهر و پرفورمنس است و بنابراین داشتن قیمتی در این بازه، نمیتواند چندان باعث تعجب شود. ضمن اینکه تمام نسخههای این خودرو، همین الان نیز فروخته شده و مسئله «قیمت»، نباید اهمیت زیادی داشته باشد. بنابراین بگذارید این خودرو را بدون درنظر گرفتن قیمت آن بررسی کنیم؛ اینکه آیا واقعاً چیزی است که از یک «اونتادورِ جدید» انتظار میرود؟
وقتی درهای قیچیوار با سیستم کمکی هیدرولیکی بالا روند، به تنها چیزی که میتوان فکر کرد، گام برداشتن، وارد شدن و نشستن در پشت فرمان، در یک حرکت سریع است. در همین حال، هنگامی که درها پایین میآیند، با یک کابین ساکت و کاملاً مجهز مواجه میشوید. یک محفظه کوچک برای حمل وسایل در درها پیشبینی شده و همینطور یک جعبه کوچک در بین دو صندلی تعبیه شده است. از بین ۳ خودرویی که برای انجام این بررسی، مورد استفاده قرار گرفتهاند، دو مدل دارای چرم استاندارد و یک مدل از آلکانترا در طراحی کابین بهره بردهاند. در این میان، راحتی و کیفیت آلکانترا بیشتر به چشم میآید. کابین اونتادور S، از جلو، دید بسیار خوبی دارد، امّا شرایط دید از عقب، چندان قابلتعریف نیست. در واقع، بهترین کار این است که با احتیاط رانندگی شود و فاصله مناسب را با ترافیک حفظ کرد.
پس از کنار زدن درپوش سوئیچ، فشردن هر دو «پدل» برای آزاد کردن دندهها، تنها کافی است که دکمه استارت را بزنید تا موتور بزرگ V12 به کار بیفتد. جذابیتها و هیجانهای شنیداری همیشه یکی از نقاط قوّت محصولات لامبورگینی بوده و برای اونتادور S، صدای آهنگین پیشرانه با استفاده از یک سیستم اگزوز جدید و خروجیهای سهگانه با طرح ذوزنقهای برگرفته از آرایش موتور، ارتقا داده شده است. سیستم جدید LDVA در لامبورگینی برای مدیریت هوشمند وسیله نقلیه، به صورت مداوم، شرایط رانندگی را بررسی میکند. این نرمافزار «بارهای افقی» را ارزیابی کرده و شرایط سیستم کنترل کشش و توزیع گشتاور بین چرخها را تنظیم میکند. برای «بارهای جانبی»، شرایط سیستم فرمان چهارچرخ و نسبت فرمان کنترل میشود و برای «بارهای قائم»، از بال عقب چندمنظوره و سیستم تعلیق دامپینگ انطباقی رئومغناطیسی استفاده میگردد. وظایف زیادی بر عهده این سیستم قرار گرته، امّا نتیجه این است که اونتادور S، یک خودروی هوشمندتر و با رانندگیِ بهتر نسبت به مدل گذشتهاش شده است؛ آن هم بدون کاستن ذرهای از جذابیت و نشاطی که از محصولات این برند سراغ دریم.
در گیربکس ۷ سرعته ISR از یک کلاچ به همراه ۴ محور رابط شیفت برای تغییر دندهها و محدود کردن میزان افت گشتاور در کوتاهترین زمان ممکن، استفاده میشود. ساختار این سیستم بسیار سبکتر و جمعوجورتر از یک سیستم دو کلاچه است، امّا در هر حال، نمیتواند همانند گیربکس PDK پورشه، سریع عمل کند. در هر صورت، استفاده از تنظیمات «کورسا» برای عملکرد، «اسپورت» برای سیستم فرمان و «استرادا» برای سواری، سریعترین زمان شیفت ممکن را در اختیار راننده قرار میدهد.
پلتفرم اونتادور در لامبورگینی شاید ۶ سال سن داشته باشد که این زمان زیادی در دنیای اتومبیل است، امّا ارتقاهای دینامیک در نسخه S باعث شدهاند که این خودرو بسیار بانشاط و سرزندهتر از قبل به نظر برسد و بر این اساس، میتوان سالهای درخشان زیادی را برای ادامه حیات آن متصور شد.
منبع: caradvice
بهنام طیبی
۲۰ فروردین ۱۳۹۶خیلی هلو
Sina
۲۰ فروردین ۱۳۹۶یه سوال دوستان، اینطور که میدونم آگه بخوایم حداکثر توان موتور ماشین رو بگیریم باید بزاریم دور موتور تا حداکثر دور مجاز بره بعد دنده رو تعویض کنیم، میخواستم بدونم آگه بزارم دور موتور وارد محدوده قرمز بشه مثلا حد مجاز ماشین 6 هزار هست ولی من در محدوده قرمز یعنی 7 هزار دنده رو تعویض کنم باعث میشه ماشین در دنده بعدی شتاب بالاتری نسبت به تعویض دنده در دور موتور 6 هزار داشته باشه ؟ چون شنیدم میگن هر دنده رو در دور موتور بالاتری تعویض کنی افت موتور در دنده بعدی کمتر و شتاب بیشتری داری
Ahmad
۲۰ فروردین ۱۳۹۶بستگی داره ماشینت چی باشه.؟
اگه از گاری های داخلی باشه بالا بردن دور موتور تا 6000 هم ریسک بزرگیه و ممکنه وقتی رسیدی خونه فقط بدنه ماشین همراهت باشه و نیاز باشه یه موتور دیگه سفارش بدی.
Daniel
۲۰ فروردین ۱۳۹۶داش سینااینو الان فقط واسه دونستن میپرسی یا میخوای انجام بدی؟
اگه ماشینت ایرانیه فک کنم خیلی خرج بگیرتت ( سر سیلندر و واشر سرسیلندر و خدایی نکرده جام کردن و …). اگرهم ایرانی نیست دلت میاد مستهلکش کنی؟؟؟
Madjid
۲۰ فروردین ۱۳۹۶.
به هیچ عنوان این کار رو با هیچ ماشینی انجام نده.
دنده رو همیشه ۱۵۰۰ تا قبل از محدوده ی قرمز عوض کن.
Elring-aventador
۲۰ فروردین ۱۳۹۶این فقط وقتی درسته که بخوایی با یه ماشین برقی دوستدار محیط زیست رانندگی کنی و موزیک لایت گوش بدی و از دنده سه به اونور تجاوز نکنی …..
از نظر من نه باید جوری تخته گاز بری که میل سوپاپ دریچه دود و هوا رو قاطی کنه !!! نه بخوایی رو دور موتور 3500 دنده عوض کنی که رانندگی کسالت بار بشه …..
هرچی باشه لذت رانندگی به صدای انجینه …. یادش بخیر پیکان جوانانای موتور تخت به محض اینکه تخته گاز باشون میرفتی یاتاق میزدن …
silver
۲۰ فروردین ۱۳۹۶دوست من شما بخوای بیشتر از رد لاین گاز بدی هم ماشین گاز نمیخوره و ایسیو فرمان کات آف میده تا از حد قرمز بالاتر نره ،مگر اینکه کامپیوتر را ریمپ کنی و کات آف رو برداری که برای یه موتور فابریک (علی الخصوص ایرانی ) اصلا توصیه نمیشه .تا حد کات آف هم به موتور ایرانی گاز دادن زیاده روی هست اینکار رو نکنید انواع و اقسام عیب های عجیب و غریب و صدا های مختلف و در نهایت مرخص شدن یاتاقان ها ممکنه گریبانگیر شما بشه.
Elring-aventador
۲۰ فروردین ۱۳۹۶میتونی ماشین کاربراتوری سوار شی خب . D:
hamed
۲۰ فروردین ۱۳۹۶حاجی اگه میخوای شتابت عالی باشه و از حداکثر توان موتور استفاده کنی و در عین حال موتورت زیاد تحت فشار قرار نگیره دنده رو به جای محدوده رد لاین ، تو حداکثر گشتاور عوض کن .مثلا واسه 206 دور موتور 4000 حداکثر گشتاور و نیرو رو اعمال میکنه بعد اون اگه هر گقدرم گاز بدی نسبت به دنده بالاتر شتابت کمتره .پس دیر عوض کردن مهم نیس به موقع عوض کردن مهمه
Ahmad
۲۰ فروردین ۱۳۹۶جدا باید اعتراف کنم آوانتادور یکی از زیباترین ماشینهایی هست که تابه حال دیدم.و از اولین لحظه دیدن عاشقش شدم.
ولی فکر میکردم لامبورگینی باید تا الان یه جانشین براش ساخته باشه.ولی مثل اینکه هنوز آوانتادور خریدار داره
Carbonado Aventador
۲۰ فروردین ۱۳۹۶خب اصولا…
میورا
کانتاش
دیابلو
مورسیه لاگو
هرکدوم حداقل 10 سال رو خط تولید بودن!!!
12 سیلندر های فراری هم حداقل 6-7 سال هرکدومشون روی خط تولید بودن!!!
ولی شما اینو حساب که لامبو یا فراری هر 10 سال یه نسل جدید از 12 سیلندر هاشو معرفی میکنه که تا 10 سال دیگه هم غلدر و گردن کلفته و حرف واسه زدن داره!!!
Madjid
۲۰ فروردین ۱۳۹۶.
۷۸۹/۴۲۵ دلار استرالیا میشه ۴۷۸/۶۱۵ پوند ، و ۵۹۳/۳۲۰ دلار امریکا.
یعنی بخوایم رُندش کنیم قیمتش میشه نزدیک ۶۰۰/۰۰۰ دلار.
تازه بدون هیچ گونه آپشن و مالیـاتی…
از درست بودن این قیمت مطمئن نیستم و از طرفی حال و حوصله این که برم سایت های خودرویی رو واسه قیمت اونتادور S زیر و رو کنم ، ندارم.
تمام نسخه های این ماشین قبلا پیش فروش شدن.
.
راستش قیافه ی اونتادور به نظرم تکراری شده و از طرفی نیاز به یک بازطراحی بسیار جدی بویژه در بحث شاسی و پلتفرم داره. کلا این ماشین دیگه عمرش رو کرده و باید بازنشسته بشه.
.
دوستان حتما تعجب کردین که من اینطوری حرف میزنم ، به هر حال واقعیت رو باید گفت.
.
به نظر من اگر کسی یک ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی درست و حسابی میخواد فراری ۸۱۲ سوپرفست با قیمت ۳۲۰/۰۰۰ دلار از هر نظر انتخاب بهتری نسبت به اونتادور اس هست. جدید تره ، ۷۹۰ اسب بخار داره ، طراحی موتور جلو-محور عقبش اصیل تر و لذت بخش تره. دورموتور تا ۸۵۰۰rpm افزایش پیدا میکنه ، ۰ تا ۱۰۰ با وجود محور عقب بودن ۲.۹ ثانیه طول میکشه ۰ تا ۲۰۰ اش حدود ۱ ثانیه بهتر از اونتادور اس هست ( ۷.۹ در برابر ۸.۸) . ۷۸۹ اسب بخار و ۷۱۸ نیوتن متر هم گشتاور داره. نسبت قدرت به وزنش هم احتمالا خیلی بهتره.
.
تنها برتری اوناتدور اس نسبت به ۸۱۲ سقف سرعتشه ، ۳۵۳ در برابر ۳۴۲ … .
OMID-LAMBO
۲۰ فروردین ۱۳۹۶داداش تو اول تکلیف خودتو معلوم کن چند چندی با خودت بعد !
تو بحث رکورد هوراکان پرفومانته جوری لامبورگینی رو ستایش کردی که من تعجب کردم از عکس پروفایلت و نوشته هات
الانم که داری از 812 صحبت میکنی و برتریش رو رو به رخ میکشی !
فراری گرون فروشیاش و آپشناش رو به 812 اضافه کنی میبینی اومد هم قیمت اونتادور اس شد
واس دوتا خط سفید انداختن از کاپوت تا صندوق عقب برای 458 ; 3000 پوند میگیره (بنابه گفته ی جیمز می)
توپی چرخ که برای باد زدن لاستیک میزارن رو درپوش رو 500 پوند برای اف12
( topgear perfect roadtrip1 )
Ferrari
۲۰ فروردین ۱۳۹۶اون رقمی که ایشون فرمودن قیمت نسخه ی فول اپشنه که به 600 هزار دلار میرسه. ضمنا 812 اتومبیل جدیدتر و قوتریه و بسیار بزرگ و راحت شما اتاق 812 رو ببن چقدر فضا داره ضمن اینکه یه صندوق بزرگ داره که باعث میشه ازش برای مسافت های طولانی استفاده کرد . 812 در این کلاس (12 سیلندر موتور جلو)رقیب نداره فقط بنتلی و استون مارتین هستن که با فراری قابل مقایسن البنه بنتلی بیشتر با GTC4 باید مقایسه بشه اما ونکوییش وDB11 رقبای خوبی برای 812 هستن البته از نظر لوکس بودن و راحتی.ازنظر فنی 812 یه سروگردن بالاتره.
قیمت 812 هم فکر نمیکنم بیشتر از 350 هزارتا باشه که نسخه ی فول تا 480 هزارتا نهایتأ بالابره
Madjid
۲۱ فروردین ۱۳۹۶اونتادور S قبل از اینکه هزینه آپشنها و مالیات بر روی آن اضافه شود، قیمتی معادل ۷۸۹۴۲۵ دلار استرالیا دارد.
Madjid
۲۱ فروردین ۱۳۹۶.
دوست عزیز من هر جا ، در هر صفحه ای ، در مورد هر اتومبیل و مطلبی ، نظر شخصی و حس و تفکر واقعی خودم رو مینویسم ، تظاهر نمیکنم و دروغ نمیگم.
بحث هوراکان پرفورمنته رو با این ماشین قاطی نکن. در مورد هوراکان پرفورمنته هر چی گفتم الان هم میگم ، مکلارن ۷۲۰ اس هم کلاس اوراکان و ۴۸۸ هست. اما اگر به پرفورمنسش نگاه کنی میبینی حتی از ۸۱۲ هم بهتر عملکرده. با این حال من هیچ وقت ۷۲۰ اس رو به هوراکان ترجیح نمیدم.
.
من اینجا نیامدم تا از یک خودروساز یا یک کشور و … دفاع کنم ، به نظرم این کار خیلی مسخرست و به شدت بچگانه ، چون از دفاع ما هیچ چیز به هیچ کس نمیرسه. همه ی کاربران پدال هم اگر از یک خودروساز بد بگن در موفقیت اون هیچ تاثیری نداره. پس بهتره واقعیت ها رو بگیم.
اکر اینجا بیام بنویسم ، ( این ماشین عالیه ) یا ( ارزش این قیمت رو داره) یا ( اونتادور اس در کلاس خودش بهترینه) مخالف علم و دل خودم حرف زدم و دوست ندارم این کار رو انجام بدم.
.
به نظرت اگر من بیام اینجا مثل دوست عزیزمون ( بهنام طیبی) فقط ۲ کلمه بنویسم ( عین هلو) واسم راحت تر نیست ؟؟ تا این که بیام ۲ ساعت عدد و رقم و تبدیل قیمت انجام بدم ؟؟
.
این اطلاعات و اعدادی که تو این کامنت دادم رو از ۴ سایت جمع کردم ، چون دلم میخواد علمی و منطقی حرف بزنم. چون به این سایت و فضای کامنت هاش احترام میذارم.
.
لامبورگینی ، فراری ، پاگانی ، آئودی آر۸ ، مکلارن و …. همه خودروسازان فوق لوکس هستند. قیمت آپشن های همشون سر به فلک میکشه. فکر کردی انتادور اس آپشن نداره یا آپشن هاش مفتن ؟؟؟
.
هیشه سعی کن واقعیت ها رو ببینی . من با هیچ خودروسازی دشمنی ندارم و همیشه سعی میکنم حس واقعی خودم رو نسبت به یک ماشین بگم.
با کسی هم تعارف و رودربایستی ندارم.
The R
۲۰ فروردین ۱۳۹۶1- این قیمت توی استرالیاست که مالیات زیادی داره. شروع قیمت SV حدود 540 هزار دلار بود. این حدود 450 هزار دلار امریکاست.
2- فراری الان مدلی هم رده اونتدور نداره. 812 یه مدل جی تی هست. 488 هم بیشتر هم کلاس با اوراکان هست. gt4 هم که کلا بحثش جداست. کالیفورنیا هم که فکر کنم دیگه تولیدش یا متوقف شده که اون هم جی تی هست.
3- طراحی موتور جلو محور عقب اصیل نیست. همه ماشین های اسپورت این طراحیو داشتن و خیلیاشون هنوز دارن که دلایل مختلفی داره. فراری سوپرکار و هایپر کار هاش همشون موتور وسط هستن. (f40- f50 – Enzo) بهترین پرفورمنس با موتور وسط و سیستم 4 چرخ محرک به وجود میاد. (به خاطر تقسیم وزن). (مثل 918 که با وزن بیشتر و قدرت کمتر تو پیست از p1 و laferarri سریعتر هست)
4- 812 خیلی هم جدید نیست و رو پلتفرم f12 ساخته شده.
5- کلا مقایسه جی تی و سوپرکار موتور وسط اشتباه هست.
6- فراری فراریه و لامبورگینی لامیورگینی. یعنی هیچ کدوم برتری بر اون یکی ندارن. هر کدوم یه دنیایی برا خوشون دارن.
Madjid
۲۱ فروردین ۱۳۹۶.
اونتادور S قبل از اینکه هزینه آپشنها و مالیات بر روی آن اضافه شود، قیمتی معادل ۷۸۹۴۲۵ دلار استرالیا دارد.
به اون قبل از هزینه ی مالیات و …. توجه کن.
مقایسه ی GT و سوپرکار موتور وسط اصلا غلط نیست. اینجور تبصره ها و قوانین من در آوردی درست نکن.
همه ی دنیا و مجلات معتبر خودرو نیسان GT-R و مرسدس AMG GT رو با پورشه 911 و 911 رو با آئودی R8 مقایسه میکنن.
The R
۲۱ فروردین ۱۳۹۶تو استرالیا به خاطر تعرفه های موجود و مالیات ماشین ها کلن گرونت هستن. ماشین های با موتور پر حجم هم علاوه بر مالیات های موجود مالیات آلودگی هوا هم می پردازن مثل gas guzzler تو امریکا.
مجلات مختلف اون مقایسه رو به خاطر نزدیکی قیمت انجام میدن.
اونتادور s همینجوری حدود 100 هزار دلار از 812 گرونتره.
GTR با 911 توربو قیمت نزدیک به هم دارن (آپشن های گرون پورشه رو لحاظ نکن) 145 هزار برای پورشه حدود 125 هزار برای GTR.
AMG gt هم با 911 توربو و توربوs تو یه کلاس قیمتی قرار میگیرن.
اگه جی تی با سوپرکار قابل قیاس هست پس باید کانتیننتال جی تی اسپید رو هم بشه با لامبورگینی مقایسه کرد. و یا sl 63 AMG با هوراکان.
Carbonado Aventador
۲۰ فروردین ۱۳۹۶تا سال 2020 منتظر نسل جدید آونتادور نباش(طبق گفته خود شرکت)…
از طرفی خیلی جاها لامبو و فراری نشون دادن که دنبال رقابت با همدیگه نیستن و یه قشری از ماشین باز هارو مورد هدف قرار دادن!!!
مقایسه لامبورگینی با فراری مثل مقایسه چلو کباب با جوجه کبابه!
یکی با جوجه بیشتر حال میکنه یکی با چلو کباب!!!
و نمیشه گفت کدومش از اون یکی خوشمزه تره!!!
دیگه از این ساده تر نمیتونستم بگم مجید
خخخ
Madjid
۲۱ فروردین ۱۳۹۶.
دوست عزیز هر کسی سواد و معلومات داشته باشه از بین چلوکباب کوبیده و جوجه کباب ، جوجه رو انتخاب میکنه ! چون جوجه کباب گوشت نسبتا خالص مرغ هست و کباب کوبیده بیشترش پیاز و ضایعات دیگست و درصد گوشتش کمه !!
ممکنه کوبیده خوشمزه تر باشه ، ولی ارزش غذایی نداره.
فرد مطلع از بین کباب برگ و جوجه کباب هم مسلما برگ را انتخاب میکنه !!! چون کباب برگ گوشت نسبتا خالص گوسفنده که قیمتش ۵ برابر گوشت مرغه ، چون ارزش غذائی و خوشمزگیش خیلی بیشتره !!
.
اگر به قیمت این کباب هایی که گفتم توجه کنی کاملا متوجه حرفایی که زدم میشی.
.
کسی که میره رستوران و دوست داره غذای مورد علاقش رو بخوره بحثش جداست ، اون کارش درسته ، ولی کسی که میگه کباب ها هیچ فرقی با هم ندارن و فقط سلیقه این وسط مهمه ، یا اطلاعات نداره یا خودش رو زده به اون راه.
.
این حرف هارو گفتم که بدونی هر چقدر اطلاعات و سوادت کامل تر باشه انتخاب بهتری انجام میدی !!!! حتی بین انواع مختلف کباب !!!!
خخخخ.
Carbonado Aventador
۲۱ فروردین ۱۳۹۶خخخخ
“فرد مطلع از بین کباب برگ و جوجه کباب هم مسلما برگ را انتخاب میکنه !!! چون کباب برگ گوشت نسبتا خالص گوسفنده که قیمتش ۵ برابر گوشت مرغه ، چون ارزش غذائی و خوشمزگیش خیلی بیشتره !!”
خب ببین تو الان بحث قیمت بیشتر رو آوردی وسط…
دقیقا مثل اینه که بگی بین چلو کباب(آونتادور) و جوجه کباب (F12) و کباب برگ(وننو) کدوم رو انتخاب میکنی!!!
خب معلومه همه کباب برگ(وننو) رو انتخاب میکنن!!!
فقط اینو خواستم بگم که تو دنیای خودرو دقیقا مثل دنیای خوراکی ها خیلی جاها انتخاب ها سلیقه ایه!!!
دقیقا بین F12 و آونتادور هم یه همچین چیزی حکم فرماست!
هرکدوم چیزی رو دارن که اون یکی نداره…
آونتادور:زیبایی بصری و شنیداری , 0-100 و حداکثر سرعت بیشتر
F12:شیک , شتاب ثانویه بالا , داینامیک رانندگی بهتر
دیگه این انتخاب خریداره که با کدوم بیشتر حال میکنه!!!
خسرو
۲۰ فروردین ۱۳۹۶حاجی اونجاگفتی توخواب و خیال زندگی نمیکنی اینجا سر یه مشت دلار شاهکاردنیای اتومبیل رو ریختی پایین/ عشق داشتن به چیزی قیمت نداره ..
Ali
۲۱ فروردین ۱۳۹۶اصولا در مورد اینطور ماشینا عملکرد زیاد مورد توجه قرار نمیگره عشقه که طرفو میکشه به سمت یه برند خاصی حالا یکی عشق لامبو داره یکی فراری، و اینکه بگیم لامبو حرف اولو تو جذابیت میزنه و اولین ماشینی که به فکره آدم میاد که پوسترشو بزنه تو اتاقش بی راه نیست❤️?
KING 918 (محمدرضا)
۲۱ فروردین ۱۳۹۶من که به شدت با مجید موافقم …………
کاملا حرفش منطقیه
علیرضا4225
۲۰ فروردین ۱۳۹۶یک موشک به تمام معنی
ghost
۲۰ فروردین ۱۳۹۶یه جوریا به اونتادور میشه گفت نماد سوپر اسپرت های موتور میانه
Mohammadreza
۲۰ فروردین ۱۳۹۶خسته نشد لامبو از بس هرساله یه باله رو یکم خم چم کرد با پسوند جدید داد بازار
ده اینم مثل فراری بعد از مدتی یبار برای اولین و اخرین دفعه فیس لیفتش کنه بره پیه کارش
یعنی همین قدر که لامبو هرساله وقت میذاره باله های اونتادورو خم وچم کنه وقت میذاشت رو موتور v12 تش الان متور v12 فراری رو جا گذاشته بود
ghost
۲۱ فروردین ۱۳۹۶دوست عزیز تویوتا لندکروزر از سال 2008 داره تولید میکنه (منظورم این نسل لندکروز هست)
لند یه خودرو 70.000 دلاریه
این که دیگه جای خودشو داره
گوست ام ( یا فانتوم دقیق یادم نیس :|) از سال 2001 تا همین پارسال داشت تولید میشد
اولویت بندی شرکت ها فرق می کنه
شاهین
۲۱ فروردین ۱۳۹۶با همین تغیرات باله عقب و بزرگ و کوچیک کردن هواکشا تونست آیرودینامیکو تغیر بده و توی پیست بهتر عمل کنه.این تغیرات جزئی مثل ماشینای داخلی آپشن حساب نمیشه بلکه مزیت حساب میشه و کلی تاثیر داره روی عمکرد ماشین
just bentley continental
۲۰ فروردین ۱۳۹۶اونتدور عالیه یه ماشین بی نقص ابهتشم به نظرم از 812 بیشتره و خاص ترم هست اولین باری که این ماشینو ببینی دیوونه میشی می خوای سرت رو بکوبی به دیوار.
sasan
۲۰ فروردین ۱۳۹۶شیر پیرشم شیره…عاشقتم خوشتیپ!!!!!
OMID-LAMBO
۲۰ فروردین ۱۳۹۶فیس لیفت هایی لامبورگینی برای 12 سیلندراش انجام داده خیلی بهتر از 10 سیلندراش بوده
شما تصاویر مورسیه لاگو اولیه را با ال پی 640 کنار هم بزارین
بعد گالاردو 560-4 رو با فیس لیفتش
الانم که اونتادور رو با اونتادور اس
انصافا خیلی فیس لیفت زیبایی انجام داده مخصوصا قسمت جلویی ماشین
Kamran
۲۱ فروردین ۱۳۹۶812 SuperFast ? ???
Just Ferrari ✌?………….
شاهین
۲۱ فروردین ۱۳۹۶اول از سراگزوزش بگم ک خیلی قشنگ طراحی شده
گرونی این مدل شاید بیشتر واس خاطر عملکرد بهینه تر نسبت به مدلای قبلی باشه مثلا سیستم چهارچرخ فرمون پذیری خیلی خوبه واس هندلینگ مخصوصا اگه بخوای توی پیست مانور بدی بالاخره هیچی نباشه باس توی پیست خودی نشون بده.خیلی از رقبا توی مسیر مستقیم لامبو رو رقیب جدی میبینن غافل از اینکه توی پیست نباید هیچ امیدی داشته باشن مخصوصا فراری و نیسان و مکلارن و …
alberto
۲۳ فروردین ۱۳۹۶قیمت پایه 421.350$ دلار آمریکا هست
مطمئنا کسی که میخواد همچین ماشینی بخره تا قرون آخر داراییش رو نفروخته و روی هم نگذاشته که بیاد به این فکر کنه 400 هزار دلاره یا 500 هزارتا…