روی کاغذ همهچیز در لامبورگینی خوب به نظر میرسد زیرا اوروس موفقیت گستردهای را در زمینهٔ فروش برای این برند ایتالیایی به همراه داشته است. در نیمهٔ اول امسال، اوروس به افزایش دو برابری فروش لامبورگینی کمک شایانی کرده است و موجب شده این شرکت به هدف فروش ۸ هزار دستگاهی تا پایان امسال نزدیک شود. فروشی که برای لامبورگینی یک رکورد فوقالعاده محسوب میشود. بااینحال اما آیندهٔ این برند محبوب نامشخص است. به گزارش وبسایت AutomobileMag، مدیرعامل گروه فولکسواگن آقای «هربرت دیس» از عملکرد مالی لامبورگینی راضی نیست و فراری را بهعنوان یک معیار در نظر گرفته است. به همین دلیل ممکن است توسعهٔ جانشین اونتادور به تعویق بیفتد.
بر اساس این گزارش، معرفی جانشین اونتادور یکبار دیگر تا سال ۲۰۲۴ به تأخیر افتاده و جانشین هوراکان نیز یک سال بعدازآن معرفی خواهد شد. دلیل چنین تعویقی این است که آئودی بهعنوان مالک لامبورگینی در گروه فولکسواگن نمیخواهد برای بهروزرسانی پیشرانهٔ V12 اونتادور بهمنظور مطابقت با قوانین آلایندگی جدید اروپا هزینه کند. در عوض، این برند آلمانی ترجیح میدهد روی توسعهٔ پیشرانههای V8 هیبریدی برای هردو سوپراسپرت لامبورگینی سرمایهگذاری کند. این یعنی ممکن است در سوپراسپرت پرچمدار آیندهٔ لامبورگینی خبری از نیروگاه V12 نباشد و ممکن است پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 آئودی که با همکاری پورشه توسعه یافته را در سینهٔ جانشینهای این دو سوپراسپرت ببینیم.
لامبورگینی یکی از معدود سوپراسپرتسازانی است که تاکنون در برابر الکتریکیسازی محصولات خود مقاومت کرده است. طی سالهای اخیر پورشه، مکلارن و فراری همگی به سمت الکتریکیسازی حرکت کردهاند و به نظر میرسد سرانجام لامبورگینی هم گام در این راه بگذارد. اوایل سال جاری گزارشی منتشر شد که ادعا میکرد لامبورگینی در جانشین اونتادور از قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی به همراه سه موتور الکتریکی استفاده خواهد کرد که حداقل ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند. این گزارش همچنین ذکر کرده بود که زمان معرفی جانشین اونتادور از سال ۲۰۲۰ به ۲۰۲۲ عقب افتاده است.
اگر معرفی جانشین اونتادور تا سال ۲۰۲۴ به تعویق بیفتد، بدین معنی است که این سوپراسپرت پرچمدار ایتالیایی بیش از یک دهه در بازار حضور خواهد داشت زیرا اونتادور از سال ۲۰۱۱ به بازار آمد؛ بنابراین هرچند لامبورگینی با معرفی نسخههای جدیدتر و قویتری از این خودرو توانسته همچنان قابلیت رقابت آنرا حفظ کند اما تمدید عمر اونتادور برای چهار سال دیگر میتواند دشوار باشد. به همین دلیل ممکن است لامبورگینی برای حفظ توانایی رقابت هوراکان و اونتادور به سرمایهگذاری برای بهروزرسانی میاندورهای آنها نیاز داشته باشد.
sina7
۱۷ مرداد ۱۳۹۸استفانو دومینیکالی مدیر خیلی خوبیه
فکر نکنم بذاره آئودی همچین کاری کنه
نمیدونم چرا به جای بی ام و ، آئودی اومد سراغ لامبورگینی
موتور وی10 رو میذارن رو آر8 باهاش کلی فروش و موفقیت کسب میکنن
موقع توسعه و بهبود هی چوب میذارن لا چرخ لامبورگینی
مهراد
۱۷ مرداد ۱۳۹۸مردشورشو ببرن که از عملکرد مالی کمپانی راضی نیست ، لامبورگینی دیگه چقدر باید بفروشه که راضی باشه . عملکرد به این بی نقصی ، ماشینا به این محبوبیت و زیبایی . الان لامبورگینی رو بذارن برای فروش برندای چینی رو هوا میقاپنش
نوید جهرمی
۱۸ مرداد ۱۳۹۸اگه اونا هم میخواستن مثل ما فکر کنن خیلی وقت پیش باید درشو تخته میکردن میرفت. یکم صبور باشیم.
OMID
۱۷ مرداد ۱۳۹۸همیشه از این ائودی بدم اومده
حداقل الان بدم میاد
دلیل اینکه هیچوقت هم قرار نیست به ب ام و و مرسدس برسه همین طرز فکره
Long Live PetrolHeads
۱۷ مرداد ۱۳۹۸مسخره ست. لامبورگینی موتور تنفس طبیعی نداشته باشه فکر نکنم دلیل منطقی دیگه ای برای خریدنش به جای یه مک لارن یا فراری وجود داشته باشه.
امیر
۱۷ مرداد ۱۳۹۸لامبورگینی فقط داره نون طراحی ایتالیایی میخوره چون فولکس نمیخاد از یه سطحی بالاتر بره دلیلشم این که فروش محصولات برند المانیش کم میشه وگرنه باید بهترین هاش برای لامبو میذاشت یا حداقل چند تا مدل با توربو و هیبرید میداد بیرون
Seyed AMG
۱۷ مرداد ۱۳۹۸یعنی همون پیشرانه ای که روی RS7 هست رو میخوان بزارن رو این گاو وحشی ایتالیایی ؟! خدا اون روز رو نیاره که دیگه باید فاتحه لامبو رو خوند …
Ssk
۱۷ مرداد ۱۳۹۸میورا 7 سال کونتاش 15 سال فک کنم دیابلو 11 سال و مورسیولاگو 9 سال روی خط تولید بودن
porschesport
۱۷ مرداد ۱۳۹۸فولکس دیگه داره زیاده روی میکنه و این حرکت خیلی به لامبو لطمه میزنه این طور که مشخصه لامبو محصول چهارم که احتمالا سدان هست رو زودتر تولید میکنه بهرحال امیدوارم لامبورگینی با فروش زیاد خودش برای خودش هزینه کنه و از زیربار فولکس در بیاد
moein
۱۷ مرداد ۱۳۹۸متنفرم از اون فولکس کلاهبردار و اون آئودی مزخرف
لیاقتش همونه زیر دست و پای بنز و بی ام و لگد مال بشه
دیگه از کمپانی که سر اگروزش هم تقلبیه انتظار دیگه ای نمیشه داشت
حیف از لامبورگینی
حیف . . .
از ترس پیشرفتش کم مونده بگن یه چهار سیلندر توربو میذاریم نسل بعد آونتادور
یکی نیست بگه بابا خودتو پاره هم کنی اون r8 که مثلا شاخه ماشیناته،بازم زیر لامبو
ایمان
۱۷ مرداد ۱۳۹۸همه ناراحتیم از این اتفاق ????
مقصر اصلی آئودی و بعدشم فولکس واگن هست
امیدوارم لامبورگینی از زیر سایه این دو بیرون بیاد و جبران این روزها رو بکنه و همه رو به خاک و خون بکشه
doubt
۱۷ مرداد ۱۳۹۸همیشه آرزوم این بوده لامبورگینی و چندتا سوپراسپورت ساز دیگه مثل پورشه و فراری کاملا مستقل باشن، ینی مالکیتشون متعلق به خودشون باشه به معنای واقعی کلمه.
میدونم خیلیا نظرشون اینه که اگه فولکس و شرکتهای مادر دیگه نبودن اینا یا امثال اینا ورشکست میشدن.
اما بعضی از این برندها همیشه سود مالی خیلی خوبی داشتن پس چرا به یه شرکت مادر احتیاج دارن هنوز !؟
مسخرست که واس توسعه جانشین آونتادور با موتور v12 هزینه نکنی. پس واس بیتل یا اون r8 نکبت یا اون الکتریکیای مسخره میخای هزینه کنی احمق.
لعنت بهتون
Amir Machine
۱۷ مرداد ۱۳۹۸دوستان یه کمی دارین زیادهروی میکنین
فراموش نکنین همین آئودی و بالاتر از اون، فولکسواگن بودن که لامبورگینی رو به اینجا رسوندن وگرنه لامبورگینی یه برند رو به ورشکستگی بود که اگه توسط فولکسواگن خریداری نمیشد شاید حتی به تاریخ پیوسته بود و امروز اثری ازش نبود
البته منم صددرصد با اینکه موتورهای تنفس طبیعی تو سوپراسپرتهای لامبو جای خودشون رو به هشت سیلندرهای توربو یا هیبریدی بدن مخالفم ولی این قوانین آلایندگی جدید حسابی خودروسازها رو به دردسر انداخته، اگه این قوانین نبودن شاید هیچوقت فراری هم به سمت توربوشارژر و هیبریدی نمیرفت ولی این حقیقت این روزهای دنیای ماشینه و باید قبول کنیم هرچند که به مذاقمون خوش نمیاد
در مورد آئودی هم دارید کملطفی میکنید، این برند دوستداشتنی آلمانی این روزها قطعاً همطراز بامو و مرسدسه
از لحاظ فروش که آئودی تو شش ماه اول امسال فقط 200 هزار دستگاه با بامو اختلاف داشته و از لحاظ برتری محصولات هم تو مقایسههای مختلفی دیدیم که آئودی تونسته بنز و بامو رو مغلوب کنه، نمونهش ماشین لوکس سال 2019 که با وجود رقبای قدرتمندی از بنز و بامو، این آئودی A7 بود که این عنوان رو کسب کرد
درهرحال امیدوارم تو نسل آیندۀ محصولات لامبو شاهد غرش موتورهای تنفس طبیعی باشیم
عرفان
۱۸ مرداد ۱۳۹۸واقعا واکنش بچگونه بعضیا آدمو خنده میاره
آئودی بیشتر از من و شما بفکر فروش لامبورگینیه چون برخلاف شماها مالک اون برنده..
این واقعیت که خودرو سازان باید به سمت موتور هایی که برای کره زمین و هوای اون ضرر کمتری داشته باشن بره، غیر قابل انکاره و اینکه شما دلتون صدای اگزوز رو به کره زمین ترجیح میدید ناشی از عدم مطالعهس
بهنام
۱۷ مرداد ۱۳۹۸اگه فولکس یا آئودی لامبورگینی رو نمیخریدن مطمئنا یکی دیگه اونو میخرید. اون جواهر ایتالیایی مالی نبود که رو زمین بمونه.
فرشید
۱۷ مرداد ۱۳۹۸شما دهه هشتادیا یادتون نیست. جوونی من بر میگرده به سی سال پیش. زمانی که نه اینترنتی بود و نه این همه منابع تست و معرفی خودرو مثه اینستا، مجله های مختلف و… تنها یه مجله سیاه و سفید ماشین بود که ساعت ها به عکس هاش خیره میشدیم و قند توی دلمون آب میشد. اون موقع ها ماشین های ایتالیایی به طراحی خاص و خیره کننده ولی کیفیت کم، متریال بد، خرابی زیاد و… مشهور بودن. از نظر تکنولوژیکی پایین تر از رقبا بودن و به طور واضحی مسیر سقوط و جا موندن رو طی میکردن. قابل پیش بینی بود که به سرنوشت خودروسازهای گردن کلفت انگلیسی دچار بشن. همین طور هم شد. فیات که بزرگ ترین خودروساز ایتالیاست هر سال کوچیک تر شد و به مرز ورشکستگی رسید و الان تقریبا توی جهان حرفی واسه گفتن نداره. تا اینکه آلمانی ها از راه رسیدن. میدونین من سالهاست توی صنعت شاغلم و باور کنین آلمانی ها اعجوبه اند. مهندسیشون خارق العادست. بی ام و رولزرویس و روور رو نجات داد. فولکس واگن بنتلی و لامبورگینی رو. دقیقا یادمه که اون سال ها میخوندم فولکس واگن یه تیم بزرگ از مهندس های آلمانی رو صرفا برای ارتقای کیفیت لامبورگینی به ایتالیا فرستاده و…میخوام بگم فولکس واگن تکنولوژی، کیفیت و سلیقه و ظرافت آلمانی رو به لامبورگینی تزریق کرد و مطمئن باشین آلمانی ها تصمیم درست رو میگیرن
doubt
۱۸ مرداد ۱۳۹۸من دهه شصتیم و با مجله شروع کردم و اینترنتم مثل الان نبود.
اما اینطورم نبوده که لامبو و فراری انقدم دستو پا بسته و محتاج باشن. البته که تو موفقیت همین لامبو فولکس نقش بسزایی داشته ولی خب این خبر منو که بدجوری عصبانی کردو یکم احساسی نظر دادم.
اما بخش اعظم حرفتون درسته. و فک نکنم کسی منکر این باشه که آلمانها اعجوبه صنعتند. و این موردم که تصمیم درست رو میگیرن فک کنم 90% مواقع همین بوده.
شاهین
۱۷ مرداد ۱۳۹۸آئدویه عقب مونده هنوز تو معرفی محصولات جدیدش دیرکرد داشته معلوم نیست داره چیکار میکنه
از طرفیم سر دوکاتی داستان داشتن. بیخودی هم منت نزارین سر لامبو. لامبورگینی خودش خودشو جمع کرد تو این چند سال اونم فقط به خاطر طراحی ها و مهندسی که روی پلترفرم های مشترک انجام داده وگرنه هستن آر8 و اس یو وی هایی که به جایی نرسیدن و این لامبو بود که تونست خودی نشون بده با پلتفرم های مشترک مثل هوراکان و اوروس
الانم اصلا نمیگنجه تا پنج سال دیگه هی بیاد اونتادور و هوراکانو نیوفیس کنه و بفروشه که میدونم اصلا فروش نمیره مگه اونجا ایرانه ماشینه بیست ساله رو خدا دلار بخرن!
امیدوارم لامبورگینی جدا بشه از این اکیپه مریض
Amir Machine
۱۷ مرداد ۱۳۹۸بخدا قسم یه کم تحقیق و مطالعه قبل از کامنت گذاشتن هرگز چیز بدی نیست
آئودی عقب مونده؟!!!
آئودی طی دو سال گذشته بیشتر از هر شرکتی محصول جدید معرفی کرده
نسل جدید A6، A7، A8 و Q3
فیسلیفت A4، Q7، R8 و TT
مدلهای کاملاً جدید Q8، E-Tron و Q3 اسپرتبک
اینا بخشی از محصولات جدید آئودی در دو سال اخیر هستن
لامبورگینی هم تا قبل از مالکیت فولکسواگن تقریباً هیچی جز ضرر نداشت تا جایی که کرایسلر سال 1994 به یه شرکت اندونزیایی فروختش و اونم وقتی دید لامبو چیزی جز ضرر نداره یکسال بعد به یه شرکت مالزیایی فروختش
در طول دهۀ 90 لامبورگینی فقط مدل دیابلو رو داشت و سعی میکرد با بروزرسانیهای مکرر، فروش دیابلو رو افزایش بده اما بازم نتونست به سود دهی برسه تا وقتی که فولکسواگن خریدش
لامبو امروز هرچی داره از فولکس و آئودیه
کجا R8 و اسیوویهای گروه فولکسواگن به جایی نرسیدن؟ R8 سالانه حدود 2 هزار دستگاه فروش داره یعنی تقریباً به اندازۀ کل فروش سالانۀ لامبورگینی تا قبل از اومدن اوروس
بنتایگا نصف فروش بنتلی رو به خودش اختصاص داده، آئودی Q8 فروش فوقالعادهای داشته و فروش فولکسواگن توآرگ هم تو نسل جدید افزایش چشمگیری داشته (پلتفرم همۀ اینا با اوروس مشترکه)
موتورهای V10 و V12 فعلی لامبو هم با سرمایۀ آئودی و فولکسواگن توسعه پیدا کردن
واقعاً ما ایرانیها اخلاق جالبی داریم، با یه اشتباه یا کاری که باب میلمون نباشه تمام لطفها و خوبیهای گذشته رو فراموش میکنیم
الانم با یه خبر ساده، همهتون تمام کارهایی که فولکسواگن و آئودی برای لامبو انجام دادن تا به اینجا برسه رو یادتون رفت
MAHDI
۱۸ مرداد ۱۳۹۸بله آئودی شرکت بسیار بزرگی هستش.گروه فولکس واگن یک غول بزرگ خودروسازی هستش وهمیشه موفق بودن.هرچی باشه اونا کاری نمیکنن که ضرر کنن.باید صبر کرد ودید.همه با ساخت پورشه پانامرا وپورشه کاین وبنتلی بنتایگا وحتی لامبورگینی اوروس مخالف بودن اما الان میبینیم که اوج فروش این شرکت ها مال این محصولات هستش که به شدت پرفروش هستش.حتی برای رولزرویس مدل کولینان (BMW) اونقدر تقضا برای خریدش زیاده که شرکت رو مجبور کرده که خط تولید رو توسعه زیادی بده!!!!
درکل میدونن دارن چیکار میکنن.میدونن آینده بازار به چی نیاز داره!!!!
moein
۱۸ مرداد ۱۳۹۸#پیام_بازرگانی
شاهین
۱۸ مرداد ۱۳۹۸خوبه این تحقیق و مطالعه رو هم یاد گرفتین
خودم میدونم فولکس و آئودی چیکار کردن برای لامبو
آئودی طی هفت هشت سال گذشته اصلا تو چشم نبوده بهتره بگم اصلا درحده بنز و بی ام و نبوده و هیچجایی ندیدم ماشینباز ها با دو برند دیگری مقایسش کنن همش تو حاشیه بوده اونقدرم وضعش بد بوده که میخواسته دوکاتی رو آب کنه باز خدا به لامبورگینی رحم کرده، البته حرفشم بود که لامبو رو زیر مجموعه پورشه بکنن!
لامبو هم بدشانس بوده که پشتیبانیه مالی نداشته که بتونه خودمختار باشه وگرنه نیازی به امثاله فولکس واگن نداره. فولکسی که خودش کلا ضرره با اون رسوایی دیزلیش
فروشه آر8 هم به قیمته کمترش نسبت به گالاردو و هوراکان بوده اینو دیگه یه بچه هم میدونه. وگرنه هیچیش درحده لامبورگینی نیست بجز موتورش که ژرمن بازا میگن ماله آئودیه درحالی که لامبو قبل از جدا شدن از کرایسلر برای اولین بار روی وایپر موتور 10 سیلندر انداخته بوده حالا این موتوره 10 سیلندره فعلی ماله کیه خدا داند سیاستی پشتشه حتما
حالا شما برو مطالعه کن
Amir Machine
۱۸ مرداد ۱۳۹۸قطعاً کسی که به مطالعه نیاز داره تویی نه من
اینکه ندیدی آئودی با بنز و بامو مقایسه بشه مشکل خودته وگرنه هر ماشینبازی میدونه آئودی، بنز و مرسدس مثلث لوکسسازی آلمان هستن
تو هر سایت و مجلۀ خارجی هم که مقایسهای بین بنز و بامو باشه یه پایهش آئودیه
انتخاب شدن آئودی A7 بعنوان ماشین لوکس سال 2019 توسط داوران بینالمللی هم دقیقاً وضعیت جایگاه آئودی رو نسبت به بنز و بامو نشون میده
احتمال فروش دوکاتی هم بخاطر مشکلات مالی فولکسواگن ناشی از دیزلگیت بود، هیچ ربطی به آئودی نداشت، اینو دیگه هر نوزادی میدونه
با اگه و اما نمیشه حرف زد، من واقعیتی که الان هست رو میبینم، اینکه فولکسواگن لامبورگینی رو از یه برند ضرر ده رو به ورشکستگی با فقط یه محصول از رده خارج به اینجا رسونده که سالانه بیش از 50 میلیون دلار سود میده
موتور V10 لامبو هم توسط هرکی توسعه پیدا کرده، سرمایهش از آئودی بوده و قطعاً آئودی هم در توسعۀ این موتور نقش داشته چون نسخههای مختلفی از همین موتور با حجم بیشتر و حتی با توربوشارژر زیر کاپوت سدانهای اسپرت آئودی مثل S6 و S8 قرار میگرفت