مدل جدید لامبورگینی اروس شاسیبلند از لامبورگینی شاید اولین مدل همراه با توربوشارژ از این کمپانی ایتالیایی سازنده خودروهای اسپرت باشد. با توجه به قوانین سختگیرانهتری که روز به روز برای آلودگی هوا در نقاط مختلف جهان وضع میشود، لامبورگینی نیز در مدل اروس از یک موتور V8 توربو به جای موتورهای مرسوم این برند نظیر V10 یا V12 تنفس طبیعی استفاده خواهد کرد.
استفان وینکلمن دراینباره به اتو اکسپرس پس از معرفی اوراکان میگوید:یک شاسیبلند در آینده اولین موتور توربوشارژری ما را خواهد داشت.
البته این اولین اشاره مقامات لامبورگینی به استفاده از موتورهای توربو نیست و قبلاً مائوریزیو رجیانی نیز از اجبار این کمپانی به موتورهای توربو در طی ۳ تا ۴ سال آینده صحبت کرده بود.
اطلاعات زیادی از این V8 وجود ندارد، ولی موتور ۴ لیتری V8 با توربوهای دوقلو و قدرت ۵۵۲ اسببخار از آئودی در RS6 و RS7 یکی از گزینههای لامبورگینی خواهد بود. اروس با آئودی Q7 و بنتلی SUV دارای پلتفرمی مشترک خواهد بود و بنابراین پیشرانه مشترک نیز یکی از عوامل حیاتی در سوددهی این مدل جدید میتواند باشد.در حال حاضر این مدل بسیار به کانسپت اروس نزدیک است. ما معمولاً سعی میکنیم که از کانسپتهای غیرعملی پرهیز کنیم. برخی از آنها نشدنی هستند. اروس امّا فوقالعاده است و بسیار خوب پیش میرود. هدف ما این است که همین طراحی را تا مرحله تولید حفظ کنیم.
احمدرضا بی ام و
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳خیلی زشته
رضا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳با اختلاف زیاد زیباترین شاسی بلندی که میشناسم
ali agha
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳چشم ها را باید شست…..
Ehsan
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳باید گفت لامبو به دوران توربو شارژر خوش آمدی
اگر به همین شکل تولید بشه یا نزدیک به همین که عالیه
یعنی طراحی داخلیش هم به همین صورت خواهد بود ؟ طرح صندلیهاش محشره
carbonado aventador
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳شما نگران نباش . علت توربو شارژ بودنش به خاطر اینه که این موتور تولید آئودی می باشد و رو سرشناس ترین مدلی که روی آن نصب شده می توان audi r8 v8 رو نام برد!!!!!!!!!
(((کربنادو فرزند فورچیو)))
Metalhead
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳با اینکه خودم علاقه ی زیادی به موتور توربو شارژر ندارم ، ولی منطقیه که شرکت ها روی بیارن به توربو شارژر ، خوب مصرف میاد پاینن ، قدرت میره بالا و شتاب عالی میشه ، لکسوس هم در مدل جدبد NX از موتور 4 سیلندر توربو شارژر استفاده میکنه ، ولی میدونید ، یه سوال ، چرا برند ها کمتر میرن به سراغ سوپر شارژر؟؟؟؟ از توربو که بهتره ، ولی چرا کمتر میرند دنبالش؟؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
میدونی چرا ؟؟؟
اصلا تفاوتشون رو میدونی ؟؟؟
سوپرشارژر از طرق تسمه با موتور کار میکنه ، دقیقا مثل کولر .
همین اینکه با موتور کار میکنه ، خودش مقداری از نیروی موتور را میگیره .
مگه یک موتور 1 لیتری 4 یا 3 سیلندر ، چقدر نیرو تولید میکنه که بخواد
سوپرشارژر هم برای حرکت ازش نیرو بگیره . چون موتورهای الان در حال کم
حجم شدن بودن گفتم 1 لیتری .
در ضمن مصرف سوخت را هم بالا میبره . البته تا حدودی .
پس در نتیجه توربوشارژر بهتره .
Metalhead
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳توزیع خطی نیرو و گشتاور در موتورهای سوپر شارژر نسبت به انواع توربو را می توان از مزایای آنها دانست …
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
محمد جان فکر کنم سو تفاهم شده . یک موقع اون سوالی که
در کامنتم از شما پرسیدم را اشتباه متوجه نشی ؟؟؟
( اصلا تفاوتشون رو میدونی ؟؟؟ ) منظورم این سوال بود .
خودم فکر میکنم بد نوشتم و شما هم بد متوجه شدی . من
نیت بدی نداشتم . طبیعی پرسیدم .
چاکریم .
e.scamp
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳حداقل این بحث تو رشته من هستش همون طور که میلاد گفت سوپرشارژ وصله به موتور ولی توربو شارژ نیروش رو از گاز ها خروجی میگیره به این صورت که توربینی سرراه اگزوز قرار داره و میچرخه و توربو کار میکنه به همین دلیل هستش که توربو تو دورهای بالا کار میکنه چون سرعت گازها افزایش میاد اینطوری از موتور توان کم نمیشه در عوض فقط تو دور بالا کار میکنه در حالی که سوپر شارژ تو هر دوری کار میکنه.
اینجام شد جزو معدود جاهایی که مدرک مهندسیم به دردم خورد.
آرش
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلام
باید عرض کنم که توربو دوقلو یا twin turbo برای همین منضور ساخته شده که یکی در دور موتور پایین و دیگری در دور موتور بالا به همراه مسیر بای پاس برای جلوگیری از سوختن یاتاقان در دورهای خیلی بالا مثلا بالای 180000rpm چون قطر شافت متصل به توربین و کمپرسور خیلی پایینه و سرعت چرخش خیلی بالایی داره
sooreNa--
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳درود
توربو چارجر نیز همانند سوپر چارجر بار مکانیکی بر روی سیال خروجی اگزوز ایجاد و در نتیجه بار مکانیکی برای تخلیه را به موتور تحمیل میکند.
شاید بتوان گفت بزرگترین مانع استفاده از توربو چارجر راندمان پایین کمپرسینگ در rpm های پایین است که در روند افزایش rpm تاخیر ایجاد میکند.
ماهان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام برای اینکه توی دور خاصی جواب میده مثلا معکوس کشدیدن
gheysar
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام
الان با این حرفم دیسک لایک بارون می شم.
لامبورگینی هر روز بدتر از دیروز.
gheysar
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام
مطلبی درباره راننده برزیلی آیرتون سنا و اسطوره ای فرمول یک که به طور مشکوکی در یکی از مسابقاتش که می خواست چهارمین قهرمانی در فرمول یک رو به دست بیاره تصادف کرد و مرد.
زندگی و مرگ دلخراش جهان پهلوان سنا
هنگامی که پسر بچه ای با ماشین پلاستیکی اسباب بازی خود درحال بازی است؛ بی اختیار نام”میکائیل شوماخر” رابرسرزبان می آورد وآرزومی کند روزی مثل اوپشت فرمان اسب سرخ رنگ فراری بنشیند.”میکائیل شوماخر”؛ بله این نامی است که تمامی اقشارجامعه به خوبی به گوششان رسیده است وازوی به عنوان”الهه دست فرمان”یادمی کنند.امّا اگرازکارشناسان وبسیاری ازنویسندگان ورانندگان معتبر اتومبیلرانی سوالی تحت پیرامون اینکه چه کسی بهترین راننده تاریخ است بپرسید، به شما خواهند گفت: “آیرتون سناداسیلوا” آقای پل پزیشن ، جذاب،اعجوبـۀ خروج ازهرپین،شبح سبز،قهرمان همه مردم جهان وپسر نابغه سرزمین قهوه ها. بله شاید تعجب کنید، باورش برای شما سخت است امّا حقیقتاین است . کافیست فیلم های مسابقات اوراروزی ببینید تا شما نیز هم عقیده شوید.
“آیرتون سنا”
“آیرتون سنا داسیلوا” درتاریخ 21مارس 1960(1فروردین سال1339)درخانواده ثروتمندی درسائوپائولو پایتخت کشوربرزیل به دنیاآمد.حدودا” چهارساله بودکه برای اولین بارپشت فرمان اتومبیل مرسدس بنز پدرش نشست. استعدادونبوغ خارق العاده”آیرتون”،پدررامتقاعدساخت تاخیلی سریع وی رابا پیست ها آشنا سازد. درسن 8سالگی بارشته”کارتینگ”آشنا شد وازآنجایی که نسبت به هم سن وسال های خودبهترین زمان ها رادرپیست ها کسب می کرد، دیری نپاید که راهی مسابقات “فرمولافورد”،”1600″و”2000″وبطبع” فرمولا3″شد.امّا این چیزی نبود که راننده باتکنیک ونترس برازلیا راارضاءکند. هدف اوفقطf1 بود، بله”فرمولاوان”یعنی بالاترین وسریع ترین، جذابترین ومعتبرترین مسابقات اتومبیلرانی دراین کره خاکی. “آیرتون”درابتدای ورودخود به این عرصه مهیج وپرخطر((formulla 1 چندسالی را به عنوان راننده ی آزمایشگردرتیم های مختلفی انجام وظیفه کردوبالاخره درسال1984باتیم”تولمن”رسما” وارد مسابقات فرمولاوان شد.درخشش درهمان فصل اول موجبات رفتن به تیم بزرگ “لوتوس” رابرای اوفراهم آورد. نتیجه حاصل شده ازسه فصل حضورپرشوردراین تیم ، کسب 16پل پزیشن وقهرمانی 6گراندپری بود. امّا اوج شکوفایی وهنر این راننده بی پروا، شش سال حضوردرتیم بزرگ”مکلارن-فورد” که طی آن 35قهرمانی گراندپری وسه قهرمانی جهان رادرسال های89، 90، 91 بدست آورد.سال هایی که درطی جدال بافوق ستاره ای بنام”آلن پروست” زیباترین وبا شکوه ترین دوران رقابت درفرمولاوان محسوب می شد. پس ازاین سال ها درفصل94 به تیم”ویلیامز-رنو”پیوست. فصلی که فصل خزان این راننده دوست داشتنی مبدل شد.
پرده آخرزندگی “سنا”
“ویلیامز- رنو” تیمی بود که وی با تمامی افتخارات وحمایت هایی که ازاودرتیم “مکلارن” می شد به آن پیوست. تیمی که بامدیریت مردپرادعا وبی رحمی بنام”فرانک ویلیامز” دراوج حرفه ای گری وخودخواهی هدایت می شد. خودخواهی ها درهمان ابتدای فصل سبب تنش میان “گالیستئو” نامزد”سنا” و”فرانک ویلیا مز” شد، درنتیجه تهدیدهایی ازسوی اوبه “سنا صورت گرفت که با کناررفتن”سنا” در دوگراندپری اول فصل(برزیل وژاپن) اوج تنش وفشارهای روانی رابرای وی به همراه داشت.”سنا” درگراندپری برزیل به دلیل وضعیت نامطلوب آیرودینامیکی ومشکلات اکسل عقب که مختص این تیم درآن زمان بود، در ویراژ اسپین زد ودرگراندپری “پاسفیک” واقع درژاپن به خاطربرخورد با “میکا هاکینن ” قهرمان سال های بعد(98و99)ازدورخارج شده بود. بعدازاین دو مسابقه، نوبت گراندپری”ایمولا” واقع درکشورایتالیا بودکه درواقع اولین نبرد اروپایی فصل94 تیم ها ورانندگان به حساب می آمد. سه روزنبرد طاقت فرسایی که درطی آن سه حادثه عجیب وباورنکردنی رخ داد.
“سنا” درتمرینات روزجمعه بااتومبیل”fw16 ویلیامز” 22دور رانندگی کردودربعداز ظهرهمان روزکه دوراول تعیین خط به انجام می رسید توانست سریعترین زمان طی یک دورپیست رانصیب خودکندکه درهمین حین”روبترباریچلو” راننده تیم”جردن” به علت ازدست دادن کنترل اتومبیلش درشیکین “باسا” با سرعت 230کیلومتر برساعت محکم به باریرهای کنارپیست برخوردکرد وبه هوا پرتاب شد.”سنا” بادیدن این صحنه ترسناک بلافاصله گریه کنان به مرکز اوژانس پیست رفت که خوشبختانه خبر خوش سالم بودن”باریچلو” کمی از نگرانی های اوکاست امّاخود “باریچلو” بعدهاگفت: هرگزتاآن روز”آیرتون”رااینگونه نگران ندیده بودم.بعدازتأخیردردورتعیین خط”سنا” بامهارتی مثل زدنی باردیگر سریعترین دوررابه انجام رسانید. نکته عجیب درپایان آن روز؛ عدم توجه”آیرتون” به سوالات خبرنگاران وگزارشگران رسمیfia بودبطوری که مصاحبه مطبوعاتی خودراکنسل کردوبلافاصله به هتل اقامت خودبازگشت.
بعدازظهر روزشنبه دوردوم زمان گیری ردبندی تعیین خط بودکه راننده جوان اتریشی”رولاندراتزن برگر” درویراژ”ویلنوف”کنترل اتومبیل خودرا باسرعت 320کیلومتر برساعت ازدست دادومثل یک گلوله محکم به دیواره بتونی کنارپیست برخورد کرد. متأسفانه”راتزن برگر”دراثر این حادثه هولناک به شدت ازناحیه سروگردن آسیب دیدوجان خودرا ازدست داد.”سنا”بعدازمشاهده این صحنه دلخراش دراقدامی عجیب بایکی از اتومبیل های ایمنی پیست به طرف محل حادثه حرکت کردکه بلافاصله برای انجام این کارش موردبازخواست قرار گرفت. سپس به سمت ساختمان اورژانس پیست رفت ودرآنجاخبر مرگ”راتزن برگر” راازپرفسور”سیدواتکینز” پزشک رسمی فرمولاوان شخصا” دریافت کرد.
درکنار”سنا”یکی ازگزارشگران رسمیfia بنام”مارتین وتیاکر”قرارداشت.وی که شاهد صحبت های”سنا” باپرفسور”واتنکینز”بود، بلافاصله به سمت “سنا”رفت وازاوسوالاتی راپیرامون حادثه پرسید که تنها با نگاهی پراز ترس ونگرانی روبروشد؛ نگاهی که درتمام طول هفته درچهره اونمایان بود.
“سنا” به خاطروضعیت بسیاربدروحی وبا توجه به کسب پل پزیشن، به جای حضوردوباره درزمان گیری های ردبندی دوم درگاراژتیم ماندگار شد.
بعدها”فرانک ویلیامز”و”گالیستئو” نیزبارها وضعیت نامطلوب روحی”سنا” راتأیید کردنند. حتی”گالیستئو” نیزروزی عنوان کردکه”آیرتون” هرگزنمی خواسته درمسابقه روزیکشنبه حضوریابد و تنها به خاطرمسائل حرفه ای حاضربه انجام مسابقه شد.
صبح روزیکشنبه یا همان روزبرگزاری گراندپری فرارسید . حدودا” یازده ساله بودم که از طریق تلویزیون به تماشای جدال20 راننده برترجهان نشستم. قبلا ازشروع مسابقه شبکهRTL آلمان (قدیمی ترین شبکه پخش کننده مسابقات فرمولاوان) وTF1 فرانسه ازداخل کابین اتومبیل”سنا” طی یک دور پیست فیلم برداری کردنند. دراین میان “آلن پروست” راننده بازنشسته وقهرمان 4دوره فرمول یک جهان که در جمع گزارشگران شبکه TF1 قرارداشت، با”سنا” هم تیمی سابق خود که تاآن زمان دشمن اونیزمحسوب می شد، گفتگوی گرمی صورت داد. “سنا” نیز با “نیکی لائودا” قهرمان سابق اتریشی و مفسر حال حاضر شبکهRTL در مورد افزایش نقش راننده ها در پیشرفت ایمنی در فرمولاوان صحبت کرد.”سنا” همچنین دراتاق”بریفنیگ” (جای که راننده ها قبل ازشروع هر مسا بقه توجیه می شوند) عنوان کرده بود که اتومبیل ایمنی دردورفرم گیری وهنگام ورودضروری به پیست آنقدرسریع حرکت نمی کندکه لاستیک ها به دمای مطلوب برسند. این بحث داغ تأثیرزیادی برروحیه رانندگان قبل ازشروع مسابقه داشت بطوریکه”میکائیل شوماخر” راننده تیم “بنتون” که درکنار”سنا”قرارداشت، با حالتی تکبرآمیز آنجاراترک تامخالفت خودرادرمورداین صحبت ها به وضوح نشان دهد. ساعت13:30 روزیکشنبه به وقت محلی (ساعت16به وقت تهران) رانشان می داد که رانندگان درحال آماده شدن برای استارت مسابقه بودند. شبکهRTL درحالیکه درون گاراژ “ویلیامز” رانشان می داد، صحنه عجیبی خبرنگاران رامیخکوب خودکردبود. درآن صحنه”آیرتون سنا” باحالتی پریشان وپرازاضطراب چند باربه دوراتومبیل خودگشت.”جیمی بریتو”خبرنگاربرزیلی نیزکه درآنجا حضورداشت، از”سنا”پرسید: چرا این کاررو انجام دادی؟ “سنا” نیزدرجواب “بریتو” بازرسی اتومبیلش رابهانه کرد. حرکت عجیب دیگراوتاقبل ازمسابقه؛خارج نشدن وی از درون کابین اتومبیلش بود. کاری که معمولا” تمامی رانندگان خلاف آن راانجام می دهند.
ساعت14 استارت گرادندپری ایمولاواقع درکشورایتالیا زده شد.”سنا” بایک استارت فوق العاده براحتی درهمان مکان اول،ویراژ”تومبرلو”راطی کرد. درپشت سراو”میکائیل شوماخر” ی قرارداشت که به خاطر سنگینی نسبی اتومبیلش که ناشی ازپربودن باک بنزین بود، فاصله ای زیاد ایجادشده بود. دراین میان اتومبیل “لوتوس” به رانندگی”پدرولامی” به اتومبیل تیم”بنتون”به رانندگی “جی جی لهتو” که درخط استارت موتورش خاموش شده بود، به شدت برخوردکرد. درنتیجه ی این برخورد، قطعات اتومبیل ها برروی پیست مسابقه پخش شد وحتی یکی از چرخ های اتومبیل”لوتوس” به هواپرتاب شد وبه سمت تماشاگران رفت که موجب آسیب دیدن 4نفرگردید. بعدازاین حادثه اتومبیل ایمنی برای 12دقیقه واردپیست شد. درساعت 14:15″سام میشل” جوان وتازه کار(مدیرفنی ومهندس بخش شاسی تیم ویلیامز) ازطریق رادیو، خروج اتومبیل ایمنی راازپیست به”سنا” اعلام نمود.این آخرین تماس تیم “ویلیامز”بااوبود.
استارت دوباره مسابقه گراندپری ایمولادرساعت14:17 زده شدو”سنا” مطابق معمول بهترین شروع رانسبت به دیگررانندگان داشت امّا در هنگام خارج شدن ازویراژ”تومبرلو”باسرعت307کیلومتربرساعت به طرزنامعلومی ازمسیر منحرف شد ومحکم به دیواره بتونی کناره پیست برخوردکرد. شدت برخوردبه قدری هولناک بودکه”دیویدباتن” گزارشگرومفسرمعروف آن روزهای فرمولاوان(عمومی جنسن باتن راننده تیم هوندا) بادیدن آن صحنه بی اختیار گریست . قسمت راست اتومبیل “fw16 ویلیامز” که به علت کوبیده شدن به دیواره تمامی سنگینی برخوردرابه خودجذب کرده بودکاملا” متلاشی شد. این درحالی بودکه”سنا” تاقبل ازبرخوردتوانسته بوددر6/0ثانیه سرعت اتومبیل رابه203 کیلومتربرساعت کاهش دهد. سالم ماندن کاکپیت راننده وحرکت مختصر سراوکمی امیدرادردل میلیون ها تماشاگرزنده کردامّا تراوش خون ازجمجمه سروی بسیارنگران کننده بودوبه همین علت اورابا هلیکوپتر به بیمارستان منتقل کردنند.
37دقیقه بعدازاین حادثه دلخراش ونگران کننده استارت گراندپری ایمولابرای بارسوم زده شد.”میکائیل شوماخر”که درست پشت سر”سنا” قرارداشت، قهرمانی گراندپری ایمولارانصیب خودکردتاسومین پیروزاش رادرسه گراندپری برگزارشده فصل بدست آورد. متأسفانه درساعت18:40 مرگ رسمی”آیرتون سنا” فوق ستاره فرمولاوان به اطلاع مردم سراسر جهان رسیدتااین روزگراندپری بعد ها به گراندپری سیاه یابه عبارتی به یکشنبه سیاه معروف شود.
درمراسم خاکسپاری این مردبی پروا درسائوپائولو هزاران نفرشرکت کردندکه مهمترین وبرجسته ترین آن ها رئیس جمهور وقت برزیل و “آلن پروست” هم تیمی سابق وی بودنند.دراین مراسم پرزیدنت رئیس جمهور وقت برزیل ضمن تمجید از زحمات یک عمرحضورپرشوروافتخارآمیز”سنا” درفرمولاوان، وی را اسطوره ملّی و پله ترقی برای آینده رانندگان بااستعداداین کشوردانست. صحبت هایی که میلیون ها نفردرسراسر جهان ازطریق رسانه های گروهی دیدندوشنیدند.
فرضیه ها درموردعلت مرگ” سنا”
بعدازمرگ”سنا”چندفرضیه درموردعلت منحرف شدن اتومبیل وی عنوان شد که نکات انحرافی زیادی رابرای GPMA (مجمع تشکیل دهندگان گراندپری)وخصوصا” اذهان عمومی برجای گذاشت.
فرضیه اول؛ عبوراتومبیل”سنا” ازروی قطعات پخش شده ازتصادف اتومبیل ها دراولین استارت مسابقه بوده که البته این نظرموردقبول واقع نشد.
فرضیه دوم؛ حرکت کند اتومبیل ایمنی درداخل پیست جلوی اتومبیل ها بودکه سبب ازدست رفتن فشارودمای مناسب لاستیک ها و سرد شدن دیسک های ترمزودرنتیجه ازدست رفتن کنترل اتومبیل شده بود. این فرضیه کاملا” رد شد.
فرضیه سوم؛ وضعیت روحی “سنا” مدنظرگرفته شدامّا با توجه به اینکه او تا آخرین لحظه سعی در پایداری اتومبیل داشته این فرضیه نیز کاملا” رد شد. همانطورکه قبلا” گفته شد؛ “سنا” قبل از برخورد در زمان 6/ 0ثانیه حدودیکصدکیلومترازسرعت خودکاسته بود.
رازمرگ مشکوک “سنا”
این حادثه دلخراش که بسیارناگوار و باور نکردنی بود امّا ساده و دور از هرگونه اعمال نفوذ مافیایی به نظر می رسید.
دردادگاه غیرعمد”سنا”! به هرنحوی هیچ کس حقیقت رانگفت.”میکائیل شوماخر” که لحظه برخورد درست پشت سر”سنا”درحال رانندگی بود، تحت تأثیرصحبت های مدیر تیمش”فلاویوبریاتوره”مدیرآنروزهای تیم بنتون،اشتباه”سنا”در انتخاب نادرست مسیر در هنگام خروج از ویراژ را باعث بروز چنین حادثه ای دانست. امّا این نظر عجیب ! سبب واکنش رانندگان با تجربه شد. چرا که از نظر آن ها “تومبرلو” ویراژی نبود که راننده ای همچون “سنا” اشتباه کند.
جعبه سیاه اتومبیل (کامپیوتر اتومبیل)به دلیلی نامعلوم از بین رفته بود. صحنه تصادف در فیلم ضبط شده در داخل کابین”سنا” از آن حذف شده بود.
درپایان این دادگاه مافیایی مشکل فنی اتومبیل “fw16 ویلیامز” را عامل وقوع چنین حادثه ای دانست. در واقع بریدگی فرمان اتومبیل در ویراژ “تومبرلو” ناشی از”خستگی فلز” بوده و”سنا” بدون داشتن فرمان، محکم به دیواره بتونی کوبیده شده است.
بالاخره رازمرگ”سنا” به نحوی فاش شدامّا مسئله ای که تاابددرجامعه ورزش موتوری باقی ماند؛ بازگونشدن بعضی ازحقایق بودکه البته دردی را هم دوا نمی کرد ولی ممکن بود برای بعضی ها گران تمام شود.
به هرحال همه چیز تمام شدبرای مرد بی پروایی که بیشترازآنکه اسطوره باشد جوانمرد بود. پهلوانی که در پنهان بیش از نیمی از ثروت خود را در راه فقر کودکان بی سرپرست خرج کرد تا الگویی باشد برای آیندگان.
gheysar
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳توضیحات کامل تر در لینک زیر.
http://www.car.ir/news/Competition/Ayrton-Senna
خودم
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳قیصر این همه توضیح دادی باور کن کسی نمیخونه پشیمان میشه.
نظر دادن دیگه حدی داره دیگه نه که شما اینجا کتاب نوشتی.
Mohammad XX
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳قیصر ممنون از کامنتت
امااین لحن داشت یه جورایی شوماخر و تیمش بنتون رو در مورد این حادثه محکوم می کرد. نمیشه همین به این آسونی انگشت اتهام رو به سمت کسی گرفت. اون هم فقط به خاطر چند تا مشاجره کوچیک که با هم داشتن و یا رقابتشون با هم. همه راننده ها برای پیروزی می جنگن.
خود مایکل شوماخر، سنا رو اسطوره خودش می دونست.
سال 2000 توی همون پیست ایمولا تعداد پیروزی های شوماخر با سنا برابر شد. توی کنفرانس خبری وقتی گزارشگر ازش در این مورد پرسید، مایکل فقط سرش و انداخت پایین و جلوی دوربین مثل ابر بهاری گریه کرد.
اون فقط یه حادثه بود. گفتن اینکه کی در اون رابطه مقصره کار ما نیست. اون سال خیلی ها با ماشین هاشون مشکل پایداری داشتن (فکر کنم به خاطر یه سری تغییرات در اون سال بوده). سنا هم راننده با تجربه و جسوری بوده. همچین راننده ای همیشه می خواد بیشترین توان رو از اتومبیلش بگیره و با اون وضعیت اتومبیل ها همچین اتفاقاتی هم محتمله.
همه فرمول 1 دوست ها عاشق سنا هستن. اون قطعا بهترین راننده ای بود که این مسابقات به خودش دیده بود.
روحش شاد
ببخشید که طولانی شد
بهزاد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳قیصر جان ممنون از مطالب خوبتون.
در متن اشاره شده که روزهای طلایی با تیم مکلارن فورد و… که اشتباهه و اون روزها با مکلارن هوندا همراه بود.
در مسابقه ی امروز هم گزارشگر شبکه ورزش به اشتباه مرگ سنا رو به یکی از پیچ های این پیست ربط داد که جای تعجب داشت؟(بارسلون)
یاد اون روزها بخیر که از اول مسابقه هیجان موج میزد و تیم ها میتونستند راننده خودشون رو از رده ی آخر با استراتژی سوخت و لاستیک و هنر رانندگی بر روی سکو قرار بدن که در حال حاضر امکان نداره و کاری کردند که امروز نفر هفتم لپ شد!
رضا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ممنون قیصر
همشو خوندم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
این شعاره که گفتی برای شرکت صاایران بود . نه لامبورگینی .
jaguar
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳توربوشارژر آری
شاسی بلند هرگز :|
gheysar
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳با نظرت کاملا موافقم.
خاوری مزراتی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳بنظرم که طراحیش خیلی فضاییه و برای فروش بالا کارو سخت میکنه..رقباشم اگه بیان روخط تولید مث مزراتی و بنتلی کارش خیلی سخت میشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
برای فولکس فرقی نمیکنه که بنتلی رو بفروشه یا اوروس رو .
هرکدام مشتری خاص خودشونو دارند .
خاوری مزراتی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳درسته ولی بنظرم موفق نمیشه این مدل..معلومه هدف گذاری دقیقی برای این خودرو نداشتن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
خداییش دست فولکس خیلی برکت داره . میگی نه ، نگاه کن .
carbonado aventador
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳کجای کاری؟؟؟؟؟
قرار شده طی چند سال حتی بیشتر از آونتادور بفروشنش…!
لطفا یکم بیشتر فکر کنید!!!!!!!!!!!!
(((کربنادو فرزند فورچیو)))
جهانگير
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳یه جوریه این ماشین آدم باهاش حال نمیکنه
یارو . فقط المان . فقط فولوکس
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳من با این کار لامبو موافقم. این ماشین قدم بزرگی در تاریخ لامبو خواهد بود . این کار باعث می شه از رقیبای ایتالیایی مثل فراری و همین طور انگلیسی ها جگوار و استون مارتین جلو بیوفه
مطمعنم فروش بسیار خوبی خواهد داشت .
(پرچم بالاست)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
چه عجب .
خوش اومدی .
ولی قبول دارم طراحیش خیلی فضاییه . یذره از خطوط نرم استفاده میکرد ،
جای دوری نمیرفت .
carbonado aventador
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد پس هنوز لامبورگینی رو نشناختی!!!!!!!!!!!
یارو جان الان فروش لامبو 2-3 برار رقیب خود فراری می باشد!!!!!!
تو این 4 سال اینقدر رشد کرد که قراره چندین کارخانه ی جدید در سن آگاتا و چند شهر مجاور راه اندازی کنه!!!!الان خط مونتاژ لامبورگینی اینقدر شلوغه که نمی تونه ماشین جدیدی رو تولید کنه!!!!!!!خودت حساب کن بعد 4 سال هنوز اندازه ی 1 سال برای تولید آونتادور سفارش دارند!!!!!!!!
(((کربنادو فرزند فورچیو)))
یارو . فقط المان . فقط فولوکس
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳درود میلاد جان .
بله منم با شما و کربونادوی عزیز موافقم این ماشین فروش خوبی خواهد داشت چند تا مشکلی که دارد که بغضی هاش رو دوستان عرض کردن مطمعنم توی سال های بعد لامبو رفع شون می کنه . مطمعنم این ماشین بعد از دو سال ورود به بازار خودشو ثابت خواهد کرد مثل گالاردو . و فوروش و محبوبیت زیادی کسب خواهد کرد بازم مثل گالاردو
(پرچم بالاست)
توفیقی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳خودروی جالبی نیست.قیافه حال به هم زنی داره.
اصلا خودروسازی دنیا به کجا میره؟؟؟این طرح های فضایی چین؟؟؟
یاد نیسان اسکای لاین و تویوتا سوپرا و فورد ماستانگهای قدیم به خیر.یه ماستانگ V8 رو دیروز روندم تو ارس.هیچی به هیچی.یه جوریه نمی تونم توصیف کنم.نه میتونی بگی خوب بود نه میتونی بگی بد بود.
ساسان.م
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳فعلاً باید جلوی توربوشارژهای پورشه لُنگ بندازی لامبو جان
parham
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳انصافا ابهتو داشته باش…!آدم می گرخه!!!
PEUGEOT
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳وای خدایا من عاشق این شاسی بلندم خییییییییییلی خوشگله
در یک کلام عالی
میلاد
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳کلا با اس یو وی جماعت حال نمی کنم.
شایان
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳به دل ننشست
saied
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳و چه کار ها که واسه داشتن فروش بیشتر نمیکنه
داره از خاص بودن خارج میشه و میخواد راه پورشه رو بره ! ولی عمرا بتونه همچین کاری بکنه :(
آترون- فقط ایتالیا فقط پاگانی و آلفا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳واقعا متاسفم لامبو به کجا داره میره….
انزو
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳رفیق ناباب.هرچی میکشه از رفیق نابابه.
carbonado aventador
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳فکر کنم الان مشکل شما اینه که به دلیل اینکه سفارش ندارید دارید تو کارخانه فراری مگس می پرونید!!!!!!!!
انشاا… برای شماهم مشتری میاد ناراحت نباشید!!!!!!!!!!
(((کربنادو فرزند فورچیو)))
امید
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳بنظر من بودنش بهتر از نبودشه و مطمعنم جا واسه پیشرفت داره من منتظر طراحی های بعدی لامبو از نوع شاسی بلندش هستم اینم خوبه
Un4given
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳این ماتشین بغیر از تریم سفید داخلش ( مخصوصا استایل صندلیهاش ) همه چیش خداست .
مصطفی فقط P1
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳لامبو. بالاخره ادم شد…بالاخره رفت سمت توربو…
sadegh
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳از طراحیه عقبش خوشم اومد
در کل بعید میدونم زیاد بفروشه، مگه اینکه موتورِ خیلی خوب و قیمت خوبی داشته باشه، آخه طراحیش برای زمان حال انصافا یکم زوده، یه خورده فضاییه، مخصوصا داخلش
carbonado aventador
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ولی به نظر من شما اشتباه می کنید . الان لامبو به خاطر این ماشین داره کارخانه جدید راه اندازی می کنه!!!!بالاخره یه فکرهایی کردند که اینقدر فولوکس و آئودی رو این ماشین سرمایی گذاری کرده اند!!!!!!
(((کربنادو فرزند فورچیو)))
sadegh
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳مطمئنن از یه لحاظ هایی هم شما درست میگی کربونادو جان، ما که تو اروپا نیستیم، شاید اونا سلیقه مردم خودشونو بهتر میدونن، ولی توی قاره ای مث آسیا اوضاع یکم فرق میکنه، که به قول شما حتما برای اونا هم یه فکرایی کردن
در کل من عاشق ماشینای ایتالیایی ام(مخصوصا فراری)، ایشاا… که موفق بشه، منم خوشحال میشم.
علی عقیلی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام
بسیار زشت و تخیلی
اخه لامبو رو چه به شاسی بلند !!!!
Ahmad
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳از بین شاستی بلندها بهترینه.
A/H/T
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳خیلی قشنگه ولی من ازین بهتر طراحی میکنم.
HUMMER BLACKWOOD
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳فکر کن با یه لامبو وسط بیابون خیلی باحاله البته اگه میشد با موتور 12 سیلندر بدتش بیرون خیلی با کلاس میشد
4MATIC
۲ بهمن ۱۳۹۳این اولین شاسی بلند لامبور گینی نیست