چند وقتی است که خبرهایی مبنی به ساخت نسخهای ویژه از لامبورگینی اوراکان منتشر شده که پسوند پرفورمنس را در انتهای نام خود خواهد داشت. حالا سازندهٔ ایتالیایی تیزری از این گاو وحشی را پیش از رونمایی رسمی در نمایشگاه ژنو منتشر کرده است. یکی از مهمترین و اصلیترین مسائلی که لامبورگینی در اوراکان پرفورمنس بر روی آن تمرکز داشته است، کاهش وزن بوده است.
البته اوراکان LP610-4 کوپهٔ استاندارد را با ۱۴۲۲ کیلوگرم وزن را نمیتوان کاملاً خودروی سنگینی تلقی کرد اما همهٔ ما میدانیم که وزن دشمن عملکرد است. به همین دلیل مهندسین مجرب سنت آگاتا رژیم غذایی سختی را برای اوراکان پرفورمنس در نظر گرفتهاند که تا جای ممکن وزنش کاهش یابد. بدین منظور سازندهٔ ایتالیایی مواد کامپوزیتی جدیدی را در اوراکان بکار برده است که فناوری ساخت آنها بهطور مشترک توسط لامبورگینی و شرکت Callaway Golf توسعه پیدا کرده است.
این مواد فیبر کربنی و کامپوزیتی برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ در مدل سستو المنتو بکار رفتند و حالا نسخهٔ متمرکز بر پیست اوراکان نیز با هدف کاهش وزن جهت افزایش عملکرد، از تکنولوژی مشابهی استفاده کرده است. در این تیزری که لامبورگینی از اوراکان پرفورمنس منتشر نموده است، نگاهی اجمالی از قطعههایی ارائه کرده که در آنها از مواد سبکوزن استفاده شده است. بهعنوانمثال اوراکان پرفورمنس مجهز به بال عقبی شده که بهطور کامل از مواد سبکوزن ساخته شده است.
بنابراین حالا اورکان پرفورمنس پس از رفتن به ورزشگاه حدود ۴۱ کیلوگرم از وزن خود را نسبت به نسخهٔ استاندارد کم کرده است. همچنین در سوی دیگر، لامبورگینی برای اولین بار در این گاو خشمگین نسل جدیدی از سیستم آئرودینامیک فعال را با کنترل الکترونیکی توسط موتورهایی بکار گرفته است. این سیستم آئرودینامیکی پیشرفته «Aerodynamica Lamborghini Attiva» نام دارد.
اما در کنار این تغییرات، پیشرانهٔ آشنای ۵.۲ لیتری V10 مشترک با آئودی R8 نیز ارتقاء پیدا کرده است؛ بنابراین این موتور ده سیلندر تنفس طبیعی بین ۲۵ تا ۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۱ نیوتن متر گشتاور بیشتری از ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور نسخهٔ استاندارد اوراکان خواهد داشت. همچنین جهت تعویض دندههایی سریعتر، بهینهسازیهایی هم در گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ اوراکان صورت گرفته است.
با ایجاد این حد از تغییرات، بهسازیها و اصلاحات در لامبورگینی اوراکان، انتظار میرود این خودرو بتواند عنوان سریعترین خودروی تولیدی پیست نوربرگرینگ را بنام خود ثبت کند. گفته شده اوراکان پرفورمنس با پیمودن یک دور پیست نوربرگرینگ در زمانی کمتر از ۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه خواهد توانست پورشه ۹۱۸ را بهعنوان سریعترین خودروی تولیدی حال حاضر نوربرگرینگ، از مقام خود خلع کند. هماکنون لامبورگینی اونتادور سوپر ولوچه با زمان ۶ دقیقه و ۵۹ ثانیه و نیسان GT-R نیسمو با زمان هفت دقیقه و ۸ ثانیه پس از پورشه ۹۱۸ به ترتیب در رتبهٔ دوم و سوم سریعترین خودروهای تولیدی نوربرگرینگ قرار دارند.
[دانلود ویدئو]
رامکال
۳۰ بهمن ۱۳۹۵از حالا به هواداران لامبورگینی به ویژه مجید تبریک میگم.
خیلی دوست دارم رکوردو بشکونه.
واقعا لیاقتشو دارد.
خوشحالم که این لامبورگینیه که دارد رکورد 918 رو میشکوند نه خودرویی دیگه.
Ace
۳۰ بهمن ۱۳۹۵.
ممنون رامکال جان، دوست خوب من که همیشه هستی. مرسی که هستی.
لامبورگینی برای من یادآور همه ی رویاهای نوجوانی و کودکی هست . برای همین دوستش دارم.
ماشین ها رو با لامبورگینی شناختم. برای چندین سال همه ی معیار من برای مقایسه ی خودروها دیابلو VT و مورسیه لاگو بود. از گشتاور و اسب بخار و این چیزا که سر در نمی آوردم. ( الان هم در مقابل بعضی دوستان ، چیزی نمیدونم.) فقط اعداد رو مقایسه می کردم و به حساب خودم ماشین ها رو ارزش گذاری میکردم !!
وگرنه از پورشه بگیر تا مزدا عاشق همه ی ماشین ها بودم و هستم.
راستی آهنگ هایی که گفتی هم جالب بودن. واقعا خوش سلیقه ای. ??
موفق باشی.
رامکال
۳۰ بهمن ۱۳۹۵همچنین مجید جان.
منم از حضور تو خوشحالم.
البته اون ها نام گروهها بودند من میتونم خیلی مفصل درباره آهنگ های معروفشون و همچنین دیگر گروههای جالب بنویسم اما به دو دلیل:
حساس شدن پدال روی نظراتم و درج نکردنشون در اینجور مواقع.
حال و حوصله نداشتن به دلیل گرت و خاک در اهواز.
این کار رو در حال حاضر نمیکنم.
رامکال
۳۰ بهمن ۱۳۹۵راستی فکر کنم که از مقام خود خلع کند درسته نه خلق کند.
خسرو
۳۰ بهمن ۱۳۹۵فقط بری گوشه دفتر طراحی اینا بشینی نگاه کنی / چند میلیارد نفر انرژی داره هدر میره رو زمین ..
shirko
۳۰ بهمن ۱۳۹۵واقعا شاهکاره که تونسته ۹۱۸ رو مغلوب کنه با قدرت کمترش
ahmad m
۳۰ بهمن ۱۳۹۵سلام و درود
هنوز نتونسته رکورد 918 بزنه ، با توجه به مشخصاتش گفتن احتمالا این رکورد رو خواهد زد . البته اگه قرار باشه خودرویی رکورد پورشه رو ارتقاء بده دوست دارم بنز یا لامبورگینی باشه
Ace
۳۰ بهمن ۱۳۹۵درود
√ 1400 کیلوگرم وزن
√ 650 اسب بخار
√ 600 نیوتن مترگشتاور
√ رکورد جهنم سبز زیر 6:57
√ موتور خوش صدا و افسانه ای V10 تنفس طبیعی.
عشقست لامبورگینی ، عشقست تنفس طبیعی.
رامکال
۳۰ بهمن ۱۳۹۵مجید گفتی تنفس طبیعی یاد هوای اهواز افتادم.
بخدا داریم زورکی نفس میکشیم.
کم کم ما هم باید بریم زیر تنفس مصنوعی چونکه طبیعیش فایده ایی ندارد.
اعتمادیان
۳۰ بهمن ۱۳۹۵سلام آقا مجید
ببخشید من تازه فهمیدم شما همان آقا مجیدی هستس که دنبالش میگشتم .
در یک پستی یک سوال تخصصی پرسیدم ولی فکر کنم چون دیر نوشتم و کامنت آخر بودم شما متوجه نشدید .
همین جا باید سوال بپرسم یا بصورت خصوصی ؟؟؟
Madjid
۱ اسفند ۱۳۹۵دوست عزیز ، خوشحال میشم بتونم کمکی بکنم، شما همیشه سعی کن در جدیدترین مقالات پدال فرمایشی داشتی مطرح کنی.
چون معمولا من هر مقاله ی پدال رو یک یا دو بار در روز نگاه میکنم
اسم همون مقاله ای که توش سوالتون رو مطرح کردید به من بگید.
Madjid
۱ اسفند ۱۳۹۵در همین صفحه اسم مقاله رو بنویسید.
دوباره به این صفحه سر میزنم.
اعتمادیان
۱ اسفند ۱۳۹۵شرمنده آقا مجید :
http://www.pedal.ir/%D9%85%D8%B2%D8%AF%D8%A7/%D9%85%D8%B2%D8%AF%D8%A7-%D8%AF%DB%8C%D8%B2%D9%84%DB%8C-%D9%81%D9%88%D9%84%DA%A9%D8%B3%E2%80%8C%D9%88%D8%A7%DA%AF%D9%86/#comment-484882
sasan
۳۰ بهمن ۱۳۹۵تو چند پست قبل اشاره کردم که این ماشین رکورد شکنه…چون DNAسستو المتو روش بکاررفته….بی صبرانه منتظرم
Omid.BM
۳۰ بهمن ۱۳۹۵در حالی رکورد میزنه که بعد از تصادفای نوربرگ تصمیم گرفتن محدودیت سرع تو بعضی جاها تعیین کنن برا همین نتونستن رکورد پورشه رو بزنن . البته پورشه رو زیرسوال نمیبرم ولی لامبورگینیه دیگه
kurdishlambo
۱ اسفند ۱۳۹۵همین امروز هم دوتا تصویر جاسوسی ازش پخش شد که هیچگونه استتاری نداشت.در موتور و نمای عقبی کاملا تغییر کرده و ظاهرا آیرودینامیکش خیلی بهتر شده.جای اگزوز ها هم اومده بالا که معلوم بود هنوز طراحی نهاییش رو نداشت.واقعا بی نظیره لامبو و در کل ایتالیا این اواخر حرفی واسه گفتن نذاشتن.باز هم دم انزو گرم که فروچیو عصبی کرد(راستی امروز تولد انزو بود!)
carbonado aventador
۱ اسفند ۱۳۹۵پیشرفته ترین پورشه تاریخ داره از پایین رده لامبو شکست میخوره اگه gt2 rs زیر 6.50 بزنه دوباره میتونه مهندسیشو به رخ بکشه
amir
۱۲ اسفند ۱۳۹۵رکوردش تو ﻧﻮﺭﺑﺮﮒﺭﯾﻨﮓ 6:52 حدود 5 ثانیه سریعتر از پورشه