یک ابرخودروی جدید در راه است. اوایل این هفته لامبورگینی اعلام کرد که کونتاش (یا کونتاچ) در حال بازگشت است و یک تیزر از خودرویی که زیر پوشش پنهان شده بود منتشر کرد.
حالا صفحه اینستاگرام لامبورگینی تصاویر دیگری از این خودرو را به ما نشان میدهد. هرچند این تصاویر با فوکوس روی اجزای خودرو، تصویر یکپارچه کونتاش جدید را لو نمیدهند اما میتوانیم یک خودرو با زوایای تند و تیز و بُرنده را انتظار داشته باشیم.
اولین تصویر، نمایی از جلوی کونتاش و دماغه تیز آن را نشان میدهد. نشان Countach روی یک جلوپنجره باریک دیده میشود. در زیر این قسمت یک دهانه بزرگتر و اسپلیتر عظیم نیز به چشم میخورد.
در تصویر دوم ما یک موتور V12 با روکش طلایی رنگ میبینیم. البته هنوز مشخص نیست که این موتور با یک سیستم الکتریکی جفت میشود یا خیر. همانطور که میدانیم، موتور V12 سنتی لامبورگینی با یک موتور هیبریدی جایگزین خواهد شد.
تصویر نهایی هم ورودی هوای موتور در پشت محفظه سرنشینان را نشان میدهد که البته یک ویژگی شاخص از کونتاش است. هرچند گوشهای معروف کونتاش کوچکتر شدهاند.
اینها اولین تیزرها از لامبورگینی کونتاش جدید هستند و میتوان وفاداری به طرح گُوِهای شکل مدل ۵۰ سال قبل کونتاش را نیز از آنها دریافت. لامبورگینی زمان معرفی رسمی این خودرو را اعلام نکرده و حتی نمیدانیم که آیا این یک خودروی کانسپت است یا به تولید محدود خواهد رسید و یا بهعنوان یک مدل وارد خط تولید میشود. احتمال داده میشود که در رویداد پبل بیچ امسال از این خودرو رونمایی شود.
Philipp
۲۱ مرداد ۱۴۰۰بیشتر از اینکه خوشحال بشم نگران شدم که نکنه مثل NSX و اسپیدتیل خرابکاری کنن…
Hamid
۲۱ مرداد ۱۴۰۰NSX یه سری سیاست های اشتباه در تبلیغ و قیمت گذاری و در کل پرفورمنس داشت که خلاصه ماشین بدی نبود اما مثل نسل قبل زبانزد خاص و عام نبود …
اسپیدتیل هم تنها هدف ساختش رسیدن به سرعت +400 کیلومتر در ساعت بود که موفق شد و از نظر من جانشین مناسبی برای اف وان که سالهای ساله میدرخشه نبود … اگرچه ماشین عالی هست اسپیدتیل!
Amin
۲۱ مرداد ۱۴۰۰مگه اسپیدتیل چه مشکلی داشت ؟ !! ، فکر نمیکنم مشکلی داشته باشه
Hamid
۲۱ مرداد ۱۴۰۰آقا امین عزیز …
درسته حرفت …
قطعا اسپیدتیل هیچ مشکلی نداشت …
اما جانشین اف وان محسوب نمیشه از نظر من …
چون واقعا به اندازه اف وان شگفت انگیز نبود و ملت رو انگشت به دهن نمیزاشت …
یه درگ بود بین ویرون و اف وان … که تاپ گیر برگزار کرده بود … فک کنم 10 سال پیش …
اول اف وان جلو افتاد اما در نهایت ویرون بخاطر تاپ اسپیدش بهش رسید و درگ رو برد (خودت میدونی هر چی تاپ اسپید بالاتر باشه شتاب گیری توی سرعت های بالا بهتره تا حدودی) …
یکی کامنت کرده بود :
بوگاتی مسابقه رو برد ولی مک لارن قلب مارو!
حالا جالبه درگش سرچ کنی هست …
کامنت ها رو بخونی میبینی چقدر نظر ها درمورد اف وان مثبته!
بطور کلی ی اسطوره تمام عیاره … در صورتی که اسپیدتیل بین هایپر کار ها جدای از طراحی پرفورمنس تقریبا معمولی داره و بیشتر عقبه و طراحیش باعث شده که بهش توجه بشه …
اینو بعنوان ی طرفدار کوچیک مک لارن گفتم و سعی کردم به دور از تعصب بگم … چیزی رو که ته قلبمه …
اگر چه عاشق اسپیدتیل هستم اما این چیزایی که گفتم انکار ناپذیره!
Reza Waffen SS
۲۱ مرداد ۱۴۰۰قبول کن طراحیش خیلی خز بود
Mahdi
۲۱ مرداد ۱۴۰۰حق با این دوستمون هست من خودم به عنوان یک طرفدار مک لارن وقتی فهمیدم قرار جانشین اف وان باشه دوست داشتم مثل اون سریع ترن ماشین دنیا باشه چون وقتی اف وان اومد سریع ترین ماشین دنیا شد و اگر اشتباه نکنم تا قبل از اومدن ویرون سریع ترین بود و البته هنوز هم که هنوزه بعد این همه سال جزو سریعترین سوپر اسپورت هاست
Philipp
۲۱ مرداد ۱۴۰۰خب اگه تنها هدفش رسیدن به اون سرعت بود
چرا همینجور میگفتن جانشین F1 رو داریم میسازیم بعد اینو دادن بیرون؟
Hamid
۲۱ مرداد ۱۴۰۰برای تبلیغات و فروش …
خودت میدونی وضع مالی مک لارن بدجور خرابه …
در کل ببین …
طراحی داخلی اسپیدتیل خیلی شبیه اف وانه … واقعا دلنوازه خصوصا محل قرار گیری راننده و سه نفره بودن ماشین!
حتی بیرونش هم ی اف وان مدرن شدست …
پرفورمنسش هم واقعا ضعیف نیست و حتی تاپ اسپید عالی هم داره …
اما بین رقبا الزاما از هر نظر بهترین نیست …
و تقریبا ساخت همچین چیزی خیلی سخته اینکه هم ماشینت توی درگ عالی باشه هم توی پیست هم تاپ اسپید عالی هم طراحی چشم نواز هم اینکه تا ده سال آینده اینم با این پیشرفت تکنولوژی پرچمداری کنه …
مک لارن اف وان هنوزم از خیلی از سوپر کار هایی که تولید میشن سریع تره!
اگه میخوای عظمتش رو درک کنی …
باید بگم که …
مک لارن اف وان (معمولی نه نسخه LM و …)
توی پیست لاگونا سکا فقط 2 ثانیه از لامبورگینی اوراکان پرفورمانته کند تره! فقط 2 ثانیه!
و در ضمن توی نوربرگ رینگ هم 22 ثانیه از مورچیه لاگو اس وی سریع تره!!!!!
در پیست هوکنهایم (Short) نیز 2.9 ثانیه از مورچیه لاگو اس وی سریع تره!
اطلاعات از سایت fastestlap هست دوستان…
خلاصه اینکه حتی عکس پروفایل شما فیلیپ جان یعنی CLK GTR هم از روی اف وان ساخته شده همونطور که خودت میدونی…
قطعا ساخت همچین چیزی (یعنی جایگزین برای اف وان) خیلییییییییییییییییییییی سخته …
Philipp
۲۱ مرداد ۱۴۰۰در ادامه پیامتون باید بگم که بله F1 جزو اون خودروهاییه که تاریخ ماشین سازی رو عوض کردن
که توی این لیست خودروهای وحشتناکی چون 911RSR 300SL G-klasse Wragller Mustang همین کنتاش مورد بحث و ویرون هستند
تازه برای اینکه بقیه بیشتر درک کنن عجب وضعیتی ایجاد کرده بود
اف وان مال سال 1991 پورشه 911 GT1 مال سال 1994 بود و بازم نتونست توی هیچ مسابقه ای بجز لمانز از اف وان ببره و سال 1998 بود که مرسدس بدلیل بسته شدن مسابقاتی که با 190E Evo 2 انجام میدادن مجبور شد مبحث پروف بنده رو شروع کنه که باید توی شش ماه از صفر تا صد پروژه رو انجام میدادن و چون وقت ساخت پلتفورم نبود با مکلارن یه قراردادی میبندن که پلتفورم اف وان رو استفاده کنن (نه موتور یا طراحیش) و بعدا هم یه محصولی رو با مشارکت یکدیگه بسازن که همینجوری که میدونیم اون محصول SLR هستش.
توی 4 ماه کار طراحی CLK GTR تموم میشه و دوماه آزمایشو به مسابقات میرسه
که توی مسابقات یه وضعیتی مثل چند سال پیش فرمول یک پیش میاد چنتا CLK GTR میبره چنتا F1 LM که اگه درست یادم باشه در نهایت CLK برنده شد
ولی برای ساخت یه حریف قدرتمند برای F1 باید 7 سال صرف میشده که خب خیلیه
اما آیا اسپیدتیل باید برای رقیب 7 سال صبر کنه؟
نه
همین الانش زورش به کونیخ زگ و ریمک نمیرسه چه برسه به 7 سال دیگه
Philipp
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ببین چنتا شرکت هستند که هممون مطمئنیم که از لحاظ پرفورمنس ماشین بد نمیسازن
بنز بامو پورشه فراری لامبو دوج
اما از لحاظ طراحی همشون بجز دوج این چند ساله به نوعی دارن تیشه به ریشه خودشون میزنن
نمونه هاشم برا بنز و ب ام و که به وفور دیده میشه
برای فراری که نسل جدیدشون اصلا از نظر طراحی در خور همین ۵ سال پیششون نیستن
لامبو هم که هنوز چیزی معرفی نکرده ولی سیان و وننو که تازه معرفی شده بدجور منو نگران کردن
بعدشم رفتن سراغ کنتاش! خودرویی که زبان طراحی لامبو رو عوض کرد یچیزی مثل ۳۰۰SL بنزه براشون
بازطراحی کردنش خیلی خطرناکه همونطوری که بازطراحی کردن ۳۰۰SL خطرناک بود ولی اون کار زیر دست کسی به نام برونو ساکو بودو شاهکار تحویل داد (SLS)
ولی این قراره زیر دست کسی که وننو و سیانو طراحی کرده طراحی بشه
و براهمین میگم نگرانم
akrh78
۲۱ مرداد ۱۴۰۰وننو تازه معرفی شده؟
الان چه سالی هستیم دوستان؟ یکی راهنمایی کنه
Philipp
۲۱ مرداد ۱۴۰۰وننو رو فکر کنم مال سال 2016 باشه
ولی سیان 2019
Reza Waffen SS
۲۱ مرداد ۱۴۰۰داداش وننو مال 2014 هستش که خدای طراحی محصوب میشه به همراه چینتیناریو ،حالا شما از اسنزا و سیان و ترزا خوشت نمیاد سلیقه شمارو میرسونه ولی ما عاشقشونیم و مطمئنیم کونتاژ جدید هم عالی خواهد بود .
قرار نیست با کونتاژ جدید دهن هممون باز بمونه این یه باز طراحیه مثل باز طراحی میورای سال 2006 که از نظر طراحی هیچ فرقی با میورا 50 سال پیش نداشت .
ارشیاsvj
۲۱ مرداد ۱۴۰۰وننو ۲۰۱۳ اومد.
Amin
۲۱ مرداد ۱۴۰۰اره اون درگ رو بارها دیدم و خیلی هم لذت بردم ، تنفس طبیعی ۱۲ سیلندر که مچ ۱۶ سیلندر توربو رو تاحدودی به خاک مالید با اینکه کلی قدیمی تره
اسپیدتیل خوبه بهنظرم ولی خب چند تا ایراد میشه ازش گرفت که به اصالت f1 بر میگرده
اول اینکه خیلی خوب بود که v12 تنفس طبیعی باشه ، هرچند اگر اون v12 رو هم خودشون نمیساختن و bmw براشون میساخت که عالی بود اما خب ایرادی هم نداره چون مکلارن اتوموتیو از وقتی از وقتی دوباره فعالیت کرد کلا نگاهش به توربو های v8 بود
دوم اینکه نسبت به بعضی از هایپر کارهای جدید سرعت و شتابگیری کمتری داره و برای پیست طراحی نشده مثل p1و f1
و مشکل سوم اینکه قیمتش یکمی بالا هست ،البته نمیشه در این مورد چیزی گفت چونکه اکثر هایپر کارها گرون قیمت هستن ، اما خارج از تعصب میگم sf90 در خط مستقیم همون اعداد رو داره و در صفر تا ۱۰۰ سریع تر هم هست کلا فکر میکنم برای استفاده ی شهری مناسب تر باشه و رانندگی باهاش اسون تر باشه اما یک چهارم اون قیمت داره ، البته این رو هم باید گفت که اسپیدتیل به خاطر تولید محدود بودنش و همچنین اینکه یه هایپر کار نمادین هست در آینده قطعه گرون خواهد شد ، ولی من خودم p1 بیشتر میپسندم
به غیر از اینا تا اونجایی که عقل من قد میده بی مشکله و بی نقص هست
ممد ژانگولر
۲۱ مرداد ۱۴۰۰حمید داداش ماشالله چقدر در ضمینه مک لارن تخصص و تجربه داری .
فکر کنم ناقلا یکیشو داری یا داشتیا 😉
من حتما بخوام مکی لارن بخرم قبلش باهات هماهنگ میکنم میام دنبالت خرجتم میدم به سلامتی میریم شو روم لندنش با صلاح دید خودت یکیشو بر میدارم . بعدم میریم کافی شاپ مش واتسون یک کوکتل مهمون من . براتم تو راه آهنگهای مدرن تاکینگ انگلیسی میذارم . خوبه داداش ؟!😎
Reza Waffen SS
۲۱ مرداد ۱۴۰۰لامبورگینی هیچوقت خرابکاری نمیکنه، NSX هم خراب نکرده بود
Philipp
۲۱ مرداد ۱۴۰۰لامبورگینی سیان و وننو رو نگاه کن ببین اصلا قابل قیاس با اونتادور و چنتاریو هستن یا نه
ان اس ایکسم که نسل اولش اومد جامعه سوپرکار ها رو تغییر داد
نسل دومش چی؟
از پس یه ب ام و I8 پیر هم توی فروش بر نیومد!
سهند
۲۱ مرداد ۱۴۰۰از نظر من سیان و وننو زیباتر از آونتادور است.
Ninja
۲۱ مرداد ۱۴۰۰هدف ان اس ایکس نسل یک این بود که جامعه سوپر کار ها رو تغییر بده و فروش رو نسیب خودش کنه و از فراری لامبو ….. پیشی بگیره ولی نسل دو میخواست جامعه هیربرد رو تغییر بده که موفق شد قرار نبود سریع باشه قرار بود هوشمند باشه که به هدفش رسید الانم هرچی لامبو و فراری هیربرد ببینی یجورایی بر اساس ان اس ایکس هستند ان اس ایکس هم بر پایه هایپر هایی همچون پی وان و لافراری 918 بود ولی ولی ارزونتر و سوپر اسپرت و مثل همون ها هوشمند
ولی ان اس ایکس از نظر فروش و محبوبیت اصلا خوب عمل نکرده برا همین نمیشه به ان اس ایکس نسل دو مثل نسل 1 گفت موفق
شایدم نسل سه ان اس ایکس تغییری تو تمام برقی ها ایجاد کنه
در ضمن ای 8 قیمتش قابل قیاس با ان اس ایکس نیست ای 8 سه سیلند اسپرت کجا ان اس ایکس 6 سیلندر سوپر اسپرت کجا
تو حجم موتور و اسب بخار رو ببین تفاوت رو درک میکنی
Reza Waffen SS
۲۱ مرداد ۱۴۰۰سیان و وننو خدا هستن . هنوز هم که هنوزه زیباترین و گرون ترین نسخه لامبورگینی وننو هستش
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۱ مرداد ۱۴۰۰آقای نینجا الکی طرفداری نکنین nsx میبایست یه هیبرید سریع میبود که نبود ، اگرم هدفش هیبرید ها بود که یعنی یه تویوتا پریوس بود
porsche
۲۱ مرداد ۱۴۰۰سنتناریو زشته خیلی زشت
AMG GT R
۲۱ مرداد ۱۴۰۰اسپید تیل چشه؟
Philipp
۲۱ مرداد ۱۴۰۰هیچی فقط در حد جانشین F1 نیست
Reza Waffen SS
۲۱ مرداد ۱۴۰۰اقا اینم مثل میورا 2006 هستش فقط یه بازطراحی با قلب جدید انتظار طراحی در حد ترزا رو نداشته باشین ازش
Philipp
۲۱ مرداد ۱۴۰۰بزارید جواب همه پیام هاتون رو همینجا بدم
بعضی از افراد هستن که کلا از هرچیزی که شرکت مورد علاقه شون بسازه خوششون میاد
مثل اونایی که از طراحی :
سری 2 جدید
یا CLS جدید
و یا از مدل 3 تسلا
و کلی چرت دیگه خوششون میاد
و طبیعتا لامبورگینی فنا از سیان و وننو و ترزا و اینا خوششون میاد
اما چه کسی حاضر میشه چنتاریو رو بزاره کنار سیانو بزنه به دیوار اتاقش؟
طبیعتا هیچکسی جز طراح سیان همچین کاری نمیکنه
و از اونجایی که کنتاش پوستری بود
من ابراز نگرانی کردم که نکنه بازطراحی کنتاش پوستری نباشه
همون طوری که NSX و اسپیدتیل نبودن
و چون مثال هاش زیاده این نگرانی برام از خوشحالیش بیشتره
در مورد گرون بودنم
گرون ترین محصول مرسدس بنز 300SLR هستش با 100 میلیون یورو
اما 300SL زیباتره با قیمت 2 میلیون یورو
چرا؟ چون تعداد اتاق توی قیمت تاثیر داره در مورد همون مثال بالایی 300SLR فقط 2 تاش مونده که یکیش (اونی که استرلینگ موس میرونده) توی موزه بنز توی اشتوتگارته و غیر قابل فروشه ولی از 300SL حدود 1000 دستگاه ساختن که معلوم نیست چنتاش سالمه ولی قاعدتا از 2 خیلی بیشتره
همین مورد در مورد وننو هم صدق می کنه چون تولید محدوده طبیعتا قیمتش از اونتادور و امثالهم بیشتر میشه
TaimazTRX
۲۲ مرداد ۱۴۰۰به شدت با نظرت موافقم.
کی میتونه fs90 بزنه به دیوار اتاقش؟
شاید کسی که f355 ندیدت باشه. یا از سر کل کل با یه نفر دیگه به اجبار اینکارو کرده باشه!
Bayerische Motoren werke
۲۱ مرداد ۱۴۰۰به شخصه از طراحی کانتاش خوشم نمیومد
ولی الان نمیدونم چرا انقدر دوستش دارم
امیدوارم به خوبی تمام لامبورگینی ها باشه و بتونه بدرخشه
بی صبرانه منتظرش هستیم
Philipp
۲۱ مرداد ۱۴۰۰منم قبول دارم بنظرم طراحیش یکم خام بود
ولی دلیل محبوبیتش اینه که باعث خلق دیابلو مورسیه لیاگو و گالاردو و کلا همه محصولات بعد خودش شد
ارشیاsvj
۲۱ مرداد ۱۴۰۰منم خوشم نمیاد از طراحیش زیادی با خط کش طراحی شده.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۱ مرداد ۱۴۰۰من برعکس خیلیا دیابلو رو دوست ندارم ولی عاشق کونتاشم
ارشیاsvj
۲۱ مرداد ۱۴۰۰اتفاقا من ماشین کلاسیک موردعلاقه ام دیابلو
محمدهادی
۲۱ مرداد ۱۴۰۰هرچی باشه دود از کنده بلند میشه ها
الان دیگه کونتاش براخودش صاحب نسل و وارثینی شده
باید به این پیرمرد آتشین احترام گذاشت
امیر
۲۱ مرداد ۱۴۰۰موتور v12 داره. خیلی مشتاق رونمایی این ماشین هستم.
Reza Waffen SS
۲۱ مرداد ۱۴۰۰بیصبرانه منتظریم
Amin
۲۱ مرداد ۱۴۰۰فکر میکنم تولید محدود باشه مثل سیان، اما منتظریم مشتاقانه، رسانه ها گفته بودن احتمالا ۸۰۰ اسب قدرت داره
AMG GT
۲۱ مرداد ۱۴۰۰همین که بین این همه هایپرکار برقی داریم یه وی ۱۲ بنزینی میبینیم آدمو به وجد میاره. وقتی سازندش هم لامبورگینی باشه که دیگه حرفی برا گفتن نمیمونه. منتظرش هستیم
Hamid
۲۱ مرداد ۱۴۰۰امیدوارم طراحی داخلش مشابه با آونتادور نداشته باشه … یکم بروز تر …
AMG GT R
۲۱ مرداد ۱۴۰۰ببینیم چه میکنه لامبورگینی امید وار هستم مثل اونتادور باشه
akrh78
۲۱ مرداد ۱۴۰۰از زیر کاور داره lp400 رو فریاد میزنه
Sina10
۲۱ مرداد ۱۴۰۰چند روز پیش یه کانسپت دیدم که اتقافا بر اساس کانتاش قدیمی ساخته شده بود ، امیدوارم شبیه اون نباشه
امیدوارم زیاد خودشونو درگیر این نکنن که طراحیش خیلی باید شبیه نسخه اول باشه ، بیشتر سعی کنن پرفورمنسش مثل اون زمان کانتاش خیر کننده باشه
طراحیش بیشتر نیاز به زیبایی داره تا شبیه مدل قبل باشه
و همچنین امیدوارم این اخرین V12 لامبورگینی نباشه ، حتی یکی مونده به اخریش هم نباشه ، جذابیت لامبو به همین V12 و V10 هاست
امیدوارم مثل اون زمان اونتادور بیاد و تمام رقبا ، چه برقی ، چه بنزینی رو با قدرت شکست بده.
R
۲۱ مرداد ۱۴۰۰هیجان زده و کنجکاو هستم که چجوری می خوان کونتاش رو مدرن بکنن
من یه بار سوار کونتاش شدم
خیلی خفن بود!
محمدهادی
۲۱ مرداد ۱۴۰۰من محو فرم و استایلش زیر اون پوشش مخفی شدم
لامصصب انگار تو حالت سکون هم داره هوارو میشکافه و هل میده رو به پایین
بابا یکی او کاورو برداره از کنجکاوی تلف شدم
من یک لامبورگینی باز تیرم
علی
۲۲ مرداد ۱۴۰۰بعضی خودروها توی تاریخ انقدر زیبا بودن و تاثیر گذار بودن که تکرارشون واسه اینکه نسل جدید هم با اون آشنا بشن واسه قدیمی ها تکرار تاریخ و واسون نسل جدید هم هماهنگ شدن با طراحی روز که با نسل جدید هم بتونن ارتباط برقرار کنن
علی
۲۲ مرداد ۱۴۰۰وقتی طراحی کنتاش تموم شد یکی از کارکنان لامبو برای اولین بار چشمش افتاد به لامبو گفت کنتاش یعنی جلل خالق واسه نسل جدید هم باید کاری کنن که بادیدنش بگیم کنتاش جلل خالق