لامبورگینی در حال کار بر روی خودروی سوپر اسپرت جانشین گایاردو (گالاردو) است اما این به این معنی نیست که این شرکت گایاردو را فراموش کرده است. بنابراین لامبورگینی خبر نسخه ای ویژه از گایاردو را برای سال آینده داده است.
جانشین گایاردو که احتمالا در اواخر سال آینده یا سال ۲۰۱۴ معرفی می شود، در پلتفرم با خودروی آئودی R8 و احتمالا با یک مدل جدید پورشه شریک خواهد بود. معماری این پلتفرم مشترک با نام MMS در گروه فولکس واگن به کاهش هزینه و قیمت تمام شده محصول و مهندسی دقیقتر از نوع آلمانی این خودرو خواهد انجامید. اما شاید برای دوستداران شیفته لامبورگینی خالص کمی غیر قابل هضم باشد. موتور V10 با تنفس طبیعی همچنان به انجام وظیفه می پردازد. اما یک کلاچ پیشرفته دوبله اتومات وظیفه جفت کردن نیروی موتور به گیربکس را بر عهده خواهد گرفت. این خودرو بسیار سبکتر از نسل فعلی خواهد بود. احتمالا طبق سنت لامبورگینی در نامگذاری خودروها، نام Cabrera روی این فرزند در راه لامبو نهاده خواهد شد.
البته با توجه به گذشته این کمپانی نباید انتظار یک محصول سنت شکن را داشت. مدیر عامل لامبورگینی در آمریکا، مایکل لاک می گوید که این اتومبیل ترکیبی از کارآمدی و پیچیدگی کمتر برای کاهش هزینه و افزایش سودآوری است.
لامبورگینی برای این خودرو هم از همان موتور قدیمی بهره برده است این بار این موتور نیرو را از طریق دو نوع دیفرانسیل به تمام چرخ ها و یا تنها به چرخهای عقب منتقل می کند. لاک توضیح می دهد که کسانی که نسخه دیفرانسیل عقب را خریداری می کنند کسانی هستند که تمام ۵۲۴ اسب بخار را برای چرخ های عقب می خواهند. خریداران می توانند برای تهیه این خودرو به نمایندگی فروش رفته و با هزینه ۲۰۰ هزار دلار خودروی رویایی خود را خریداری کنند که این رقم فقط برای مدل پایه دیفرانسیل عقب کافی است. اما کسانی که خواهان نسخه چهار چرخ متحرک هستند دقیقا می دانند از خودروی آینده خود چه می خواهند.
هر چند نسخه ۲۰۱۴ کمی کوچک تر شده است اما هم چنان مانند قبل همان نسخه های کوپه، کانورتیبل، نسخه سبک تر دیفرانسیل عقب به انضمام نسخه چهار چرخ متحرک قابل سفارش است.
ترجمه: آریا وفاجو
parham 15
۲۲ شهریور ۱۳۹۱آقای وفاجو خیلی ممنون .دنبال همین مطلب میگشتم چیزهایی هم پیدا کردم ولی این کاملترینش بود .
galardo
۲۲ شهریور ۱۳۹۱خوشگلتر شده و بیشتر شبیه آوانتادرو شده.
Ali/n
۲۳ شهریور ۱۳۹۱کل ماشین های دنیارو جمع کنی همچین مهندسی نداره!
RTC
۲۳ شهریور ۱۳۹۱عجب حرفی زدی :D
hesan
۲۸ شهریور ۱۳۹۱یا اومدن اوانتادور که من دیگه هیچ وقت دلم واسه گایاردو تنگ نمیشه.
سایه
۲۲ شهریور ۱۳۹۱خیلی خوشگله وقیمتش هم خیلی عالیه البته نه برای یه نفر مثل من
فرهاد
۲۶ شهریور ۱۳۹۱فهمیدیم پولداری خانوم
حامد
۲۲ شهریور ۱۳۹۱خدایا یعنی میشه یه روز من هم از این ماشینا سوار شم.
محمدعلی
۲۳ شهریور ۱۳۹۱عزیزه
ایران خودرو و سایپا هم از سال 1985 تا الان هی کپی کنن بالاخره که چی
momo
۲۳ شهریور ۱۳۹۱ای بابا این لامبورگینی هم داره مثله پورشه میشه که همه ماشیناش عین همن. فقط هی یه ذره شکل چراغارو عوض میکنن و با پلتفرم کاری ندارن. صد رحمت به ایران!!!
امیرعلی
۲۳ شهریور ۱۳۹۱لامبو(بهترین سوپر اسپرت جهان)
N.I.M.A
۲۳ شهریور ۱۳۹۱به نظر من هیچ چیزی جای گالاردو رو نمیتونه بگیره و همیشه در ذهنا میمونه…
Aventador
۲۳ شهریور ۱۳۹۱موافقم
topgearuk
۲۳ شهریور ۱۳۹۱هرگز به پای اونتادور نمیرسه.
حسین آزاد
۲۴ شهریور ۱۳۹۱سلام به همه ی عاشقان خودرو
نظر بعضی دوستان خیلی برام جالب بود.
ولی بهتره بدونید که هر شرکتی یک راهبرد و تاکتیک خاص برای بقای خودش داره.
مثلا
بنز و بی ام و: نوآوری و ارائه ی بهترین خدمات
ایران خودرو: مکیدن خون مردم کشور خودش !!
لامبورگینی هم به سبک خودش عمل میکنه.
یعنی یک طرح اصلی داره و دائما در حال تکامل و ارتقاء همونه.
به نظر من که کار خوبه.
بهتر از اینه که 10 مدل ماشین تولید کنی ولی هر کدوم یک عیب و نقصی داشته باشه.
با تمام این تفاسیر این نظر شخصی بنده است.
موفق باشید
redboy
۲۷ شهریور ۱۳۹۱سلام به عاشقای لامبورگینی
مدل های قبلی طرح هاش همه زاویه دار بودن
اما این مدل خیلی خوشگل تره
GOL SAR SABAD .HESHMAT..
۲۱ آبان ۱۳۹۱حسین آزاد دمت گرم واقعا خوب نظری راجع به ایران خودرو دادی.واقعا کارشون مکیدن خون ماست.