لامبورگینی

نقشه های لامبورگینی برای سالهای آخر عمر گایاردو

لامبورگینی در حال کار بر روی خودروی سوپر اسپرت جانشین گایاردو (گالاردو) است اما این به این معنی نیست که این شرکت گایاردو را فراموش کرده است. بنابراین لامبورگینی خبر نسخه ای ویژه از گایاردو را برای سال آینده داده است.

Lamborghini Gallardo
Lamborghini Gallardo

جانشین گایاردو که احتمالا در اواخر سال آینده یا سال ۲۰۱۴ معرفی می شود، در پلتفرم با خودروی آئودی R8 و احتمالا با یک مدل جدید پورشه شریک خواهد بود. معماری این پلتفرم مشترک با نام MMS در گروه فولکس واگن به کاهش هزینه و قیمت تمام شده محصول و مهندسی دقیقتر از نوع آلمانی این خودرو خواهد انجامید. اما شاید برای دوستداران شیفته لامبورگینی خالص کمی غیر قابل هضم باشد. موتور V10 با تنفس طبیعی همچنان به انجام وظیفه می پردازد. اما یک کلاچ پیشرفته دوبله اتومات وظیفه جفت کردن نیروی موتور به گیربکس را بر عهده خواهد گرفت. این خودرو بسیار سبکتر از نسل فعلی خواهد بود. احتمالا طبق سنت لامبورگینی در نامگذاری خودروها، نام Cabrera روی این فرزند در راه لامبو نهاده خواهد شد.

رندر و طرح غیر رسمی از آخرین گایاردو
رندر و طرح غیر رسمی از آخرین گایاردو

البته با توجه به گذشته این کمپانی نباید انتظار یک محصول سنت شکن را داشت. مدیر عامل لامبورگینی در آمریکا، مایکل لاک می گوید که این اتومبیل ترکیبی از کارآمدی و پیچیدگی کمتر برای کاهش هزینه و افزایش سودآوری است.
لامبورگینی برای این خودرو هم از همان موتور قدیمی بهره برده است این بار این موتور نیرو را از طریق دو نوع دیفرانسیل به تمام چرخ ها و یا تنها به چرخهای عقب منتقل می کند. لاک توضیح می دهد که کسانی که نسخه دیفرانسیل عقب را خریداری می کنند کسانی هستند که تمام ۵۲۴ اسب بخار را برای چرخ های عقب می خواهند. خریداران می توانند برای تهیه این خودرو به نمایندگی فروش رفته و با هزینه ۲۰۰ هزار دلار خودروی رویایی خود را خریداری کنند که این رقم فقط برای مدل پایه دیفرانسیل عقب کافی است. اما کسانی که خواهان نسخه چهار چرخ متحرک هستند دقیقا می دانند از خودروی آینده خود چه می خواهند.

طرحی تخیلی از لامبورگینی کابررا
طرحی تخیلی از لامبورگینی کابررا

هر چند نسخه ۲۰۱۴ کمی کوچک تر شده است اما هم چنان مانند قبل همان نسخه های کوپه، کانورتیبل، نسخه سبک تر دیفرانسیل عقب به انضمام نسخه چهار چرخ متحرک قابل سفارش است.
ترجمه: آریا وفاجو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. parham 15

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (130 ديدگاه)

    آقای وفاجو خیلی ممنون .دنبال همین مطلب میگشتم چیزهایی هم پیدا کردم ولی این کاملترینش بود .

    1. galardo

      ۲۲ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (182 ديدگاه)

      خوشگلتر شده و بیشتر شبیه آوانتادرو شده.

    2. Ali/n

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (102 ديدگاه)

      کل ماشین های دنیارو جمع کنی همچین مهندسی نداره!

      1. RTC

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۱
        سوابق: (70 ديدگاه)

        عجب حرفی زدی :D

    3. hesan

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      یا اومدن اوانتادور که من دیگه هیچ وقت دلم واسه گایاردو تنگ نمیشه.

  2. سایه

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (66 ديدگاه)

    خیلی خوشگله وقیمتش هم خیلی عالیه البته نه برای یه نفر مثل من

    1. فرهاد

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      فهمیدیم پولداری خانوم

  3. حامد

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خدایا یعنی میشه یه روز من هم از این ماشینا سوار شم.

  4. محمدعلی

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    عزیزه
    ایران خودرو و سایپا هم از سال 1985 تا الان هی کپی کنن بالاخره که چی

  5. momo

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    ای بابا این لامبورگینی هم داره مثله پورشه میشه که همه ماشیناش عین همن. فقط هی یه ذره شکل چراغارو عوض میکنن و با پلتفرم کاری ندارن. صد رحمت به ایران!!!

  6. امیرعلی

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (46 ديدگاه)

    لامبو(بهترین سوپر اسپرت جهان)

  7. N.I.M.A

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (85 ديدگاه)

    به نظر من هیچ چیزی جای گالاردو رو نمیتونه بگیره و همیشه در ذهنا میمونه…

  8. Aventador

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    موافقم

  9. topgearuk

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    هرگز به پای اونتادور نمیرسه.

  10. حسین آزاد

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام به همه ی عاشقان خودرو

    نظر بعضی دوستان خیلی برام جالب بود.
    ولی بهتره بدونید که هر شرکتی یک راهبرد و تاکتیک خاص برای بقای خودش داره.
    مثلا
    بنز و بی ام و: نوآوری و ارائه ی بهترین خدمات
    ایران خودرو: مکیدن خون مردم کشور خودش !!

    لامبورگینی هم به سبک خودش عمل میکنه.
    یعنی یک طرح اصلی داره و دائما در حال تکامل و ارتقاء همونه.
    به نظر من که کار خوبه.
    بهتر از اینه که 10 مدل ماشین تولید کنی ولی هر کدوم یک عیب و نقصی داشته باشه.

    با تمام این تفاسیر این نظر شخصی بنده است.
    موفق باشید

  11. redboy

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به عاشقای لامبورگینی
    مدل های قبلی طرح هاش همه زاویه دار بودن
    اما این مدل خیلی خوشگل تره

  12. GOL SAR SABAD .HESHMAT..

    ۲۱ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    حسین آزاد دمت گرم واقعا خوب نظری راجع به ایران خودرو دادی.واقعا کارشون مکیدن خون ماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا