مطمئناً لامبورگینیهایی که در حراجیها به فروش میروند، حسابهای بانکی خریداران را خالی میکنند که این موضوع در مورد نمونههای کمیاب بیشتر صدق میکند اما در مورد یک کانسپت آمادهٔ تولید چطور؟ این خودرو که کانسپت S نام دارد، در سال ۲۰۰۶ معرفی شد و اگر به نظرتان آشنا میرسد به این خاطر است که این کانسپت در اصل یک گالاردوی بدون سقف است. البته کانسپت S یک گالاردو اسپایدر معمولی نیست. این خودرویی منحصربهفرد با شیشههای کوتاه و دو صندلی است که با بخشی فلزی که از جلو تا عقب کشیده شده است از یکدیگر جدا شدهاند.
کانسپت S در ابتدا در سال ۲۰۰۵ بهعنوان یک طرح مطالعاتی مطرح شد. قصد لامبورگینی از ساخت این خودرو ادای احترامی به خودروهای مسابقهای تکنفرهٔ کابین بازی بود که در زمانی که این شرکت به تولید تراکتور مشغول بود ساخته میشدند. ستون مرکزی در کانسپت S بهغیراز اینکه قسمتهای راننده و سرنشین را از هم جدا میکند، یک ورودی هوای اضافی را هم برای پیشرانهٔ V10 خودرو که در میانهٔ شاسی نصب شده فراهم میکرد. در جلو و عقب این کانسپت نیز برای ایجاد داونفورس بهتر، اصطلاحات آئرودینامیکی صورت گرفت.
پس از ارائهٔ طرحهای مطالعاتی این خودرو، لامبورگینی تصمیم گرفت آنرا بسازد یا دقیقتر بگوییم لامبورگینی تصمیم داشت درمجموع صد دستگاه از این گالاردوی ویژه را برای مشتریان وفادار خود تولید کند. بدین ترتیب کار بر روی پروژهٔ تولید کانسپت S آغاز شد اما هزینهها و زمان تولید بیش از آن چیزی بود که لامبورگینی انتظار داشت. به همین دلیل پس از ساخت اولین دستگاه، پروژهٔ تولید آن لغو شد و بنابراین بدیهی است که خودروی معرفیشده در این مطلب اولین و تنها نمونهٔ ساخته شده از کانسپت S است.
این خودرو بعداً به یک مجموعهٔ خصوصی فروخته شد اما با دعوت لامبورگینی در رویدادهای سراسر جهان حضور یافت. در حال حاضر نیز کیلومتر شمار کانسپت S رقم تنها ۱۸۰ کیلومتر را نشان میدهد. هرچند این خودرو از لحاظ فنی یک کانسپت است اما این در اصل گالاردویی با قابلیت تولید بوده و بهطور کامل یک خودروی جادهای بشمار میرود. با توجه به تاریخچه و نادر بودن کانسپت S، انتظار میرود مالک جدید آن، کارکرد خودرو را به همین میزان کنونی حفظ کند.
اما کسی که در آینده مالک این لامبورگینی نادر خواهد شد باید چه مبلغی را برای خرید آن پرداخت کند؟ این خودرو در دسامبر سال ۲۰۱۵ به حراج گذاشته شده و قیمت آن بین ۲.۴ تا ۳ میلیون دلار تخمین زده شد اما به دلایل نامشخصی به فروش نرسید؛ اما خودروهای تکی مثل این، از قوانین فروش پیروی نمیکنند و بنابراین ممکن است حالا کانسپت S با قیمتی بسیار بالایی به فروش برسد. درهرحال باید تا زمان برگزاری حراجی RM Sotheby’s Monterery در ماه آینده صبر کنیم تا بفهمیم چه اتفاقی روی خواهد داد.
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۶یادش بخیر، قیافه خاصی داره اما باب میل هر کسی نیست. اگر لامبورگینی اینو تو گالریش نگه داره، بهتره.
KING 918 (محمدرضا)
۱ شهریور ۱۳۹۶اقا فرشاد شما با قیمت این که مشکلی نداری ها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تو گالری نگه داره دیگه ؟؟؟؟به نظرت قیمت این مناسبه؟؟؟ به نظرت قیمت اینو شیرون یکی باشه انصافه ؟؟؟یا لامبو داره قیمتو دولا پهنا میده به مشتری ؟؟؟یاشایدم نویسنده داره تو نوشته هاش مبالغه میکنه ؟؟؟؟
خوشم میاد فقط پورشه همیشه محکوم میشه ………..
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۶من در مورد قیمت حرفی نزدم، تاییدشم نکردم و نمیکنم، فقط میگم چون کانسپته، خود لامبورگینی تو موزش نگهش داره، بهتر از اینه که بفروشتش. ضمنا من خودم به برند پورشه علاقه دارم، مخصوصا Cayman GT4، انتقاد کردنم رو به پای نفرتم از این برند نذار.
KING 918 (محمدرضا)
۲ شهریور ۱۳۹۶فرشاد داش میدونی چی نوشتم بیخیال خلاصه ….
فرشاد با توجه به تعداد دیدگاهت شمارو یادم نمیاد قبلا یه اسم دیگه داشتی؟؟؟//
Amir Machine
۱ شهریور ۱۳۹۶اگه متن رو خونده باشین میبینین که نوشته این ماشین قبلا به یک مجموعه خصوصی فروخته شده، یعنی اصلا دست خود لامبورگینی نیست که بخواد روش قیمت بذاره.
این ماشین به حراج گذاشته میشه و خریدارها قیمتش رو تعیین میکنن و این قیمت میلیون دلاری بخاطر ارزش بالای اونه.
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۶لامبورگینی باید بخرتش، تو موزه ازش نگهداری کنه، نه که دست هر کسی بیوفته. این ماشین میتونه یکی از خودروهای دیدنی گالری لامبورگینی باشه.
محمد رضا
۱ شهریور ۱۳۹۶یارو فراری میخره ۴۰ میلون دلار که هیچ برتری نسبت به کاماروی ۴۰ هزار دلاری یا ۱۰۰ تا ماشین ۴۰ هزار دلاری دیگه نداره بعد شما میگی سه میلون دلار زیاده
فرشاد
۲ شهریور ۱۳۹۶میدونم منظورت چیه عزیز، مشکلت سر انتقادم از قیمت رینگ فیبر کربی و رنگ خاص پورشست. در هر صورت من خیلی ارادت دارم به جنابعالی ❤
قبلا فامیلیمم پشت اسمم بود، فرشاد سجادیان
FXXK
۲ شهریور ۱۳۹۶تک هست ولی زیبا نیست!
اگر گالاردو رو به یه ادم سالم تشبیه کنیم.
این میشه یه ادم شیرین عقل!??
(طنز)
benz
۱ شهریور ۱۳۹۶شما وقتی یک فراری می خرید که می خواهید کسی باشید اما وقتی یک لامبورگینی را می خرید که کسی هستید!☺☺☺☺☺☺
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۶اون مرحوم (رههههه)
Ahmad
۱ شهریور ۱۳۹۶نزاشتن حرف طرف کامل بشه
شما وقتی یک فراری میخرید که میخواهید کسی باشید.اما وقتی لامبورگینی میخرید که کسی هستید و میخواهید خودتان را به همان ناکس سابق تغییر دهید.
شوخی بود
FXXK
۲ شهریور ۱۳۹۶دو برابر یک لافراری و هم قیمت یک فراری FXX K افسانه ای!
واقعا ارزششو داره؟
فقط بخاطر تک بودن همچین قیمتی داشته باشه؟
سعید اسماعیلی
۱ شهریور ۱۳۹۶سلام
این مدل چند اسب بخاره …
بعدش دوستان معذرت با اینکه ربطی به این مطلب نداره شورات بلیزر قدیمی که تو جاده ها میبینم یه مدل داره سابربن …. کسی میدونه اونا چند تسب بخارن؟؟؟
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۶درود. فکر میکنم ۲۴۰ اسب بخار.
احسان
۱ شهریور ۱۳۹۶6سیلندر ۴۲۰۰ داره حدودا ۱۲۰ تا ۴۰ بسته به سال تولید ،۸سیلندر ۵۷۰۰ سی سی هم داره ۱۶۵ اسب بخار اما گشتاور بالای دارن این موتورها
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۶تو ویکیپدیا قدرت نسخه هشت سیلندر نسل هفتم که فکر میکنم تو ایران هم از همین نسله، ۲۴۰ اسب بخار نوشته، اشتباهه یا اون مدلش فرق داره احسان جان؟
فرشاد
۱ شهریور ۱۳۹۶منظورم از ۲۴۰ اسب بخار، جواب سوال دوم بود (اگر درست باشه البته)، این مدل گالاردو هم بین ۵۱۳ تا ۵۲۰ اسب بخار قدرتشه.
Carbonado Aventador
۱ شهریور ۱۳۹۶lp520-gallardo
520 اسب بخاره!!
PaRHaM
۱ شهریور ۱۳۹۶بلیزر و سابربن مدل های مختلفی دارن با موتور های مختلف با قدرت های مختلف
باید دید چ موتوری داره!
علی
۱ شهریور ۱۳۹۶ای جان به دریچه ورود هواش :D
ali a
۲ شهریور ۱۳۹۶لامبورگینی گالاردو زمان خودش عجب ابهتی داشت…پوسترش رو در و دیوار خیلی از پسرا بود…یادش بخیر.. همچنان هم طراحی زیبای داره بین سوپر اسپرت ها.