احتمالاً میدانید که لامبورگینی از نامهایی استفاده میکند که به گاوها مرتبط است. لوگوی این شرکت نیز یک گاو خشمگین سیاه است که همین ارتباط را به خوبی نشان میدهد؛ اما دلیل ارتباط لامبورگینی با گاو چه بوده است؟ خب فروچیو لامبورگینی موسس این شرکت متولد برج ثور که نشانهای از گاو است بوده و فکر نمیکنیم که این موضوع را از قبل میدانستید!
قضیه را به استثنای مدلهایی با نامگذاری عددی با مدل افسانهای میورا آغاز میکنیم. میورا نام گاو جنگنده اسپانیایی بوده که اصل و نسب آن به یک گاو مزرعهای بازمیگردد. صاحب این گاو مسابقهای دوست لامبورگینی آقای دون ادواردو میورا بوده است. گالاردو هم نام ۵ نژاد استفاده شده توسط دون ادواردو بوده است؛ اما نام ایسلرو چگونه انتخاب شد؟ یک گاو میورای خاص توسط ماتادور مشهور اسپانیایی یعنی مانولته در سال ۱۹۴۷ کشته شد و این نام پس از آن به ذهن لامبورگینی رسید. احتمالاً مشهورترین نام شنیده شده مورسیه لگو باشد. مورسیه لگو گاوی بود که در نبردهای بیشماری به پیروزی رسیده بود.
نامهای لامبورگینی هم بینظیر هستند نه؟ صبر کنید! نام کانتاش چه؟ کانتاش اولین خودرویی بود که ساختار نامگذاری سنتی لامبورگینی را شکست. داستان واقعی را درست از زبان طراح کانتاش آقای مارچلو گاندینی میشنویم.
زمانی که ما خودروهایی برای نمایشگاهها میساختیم در شب کار میکردیم و همگی خسته بودیم بنابراین برای حفظ روحیه و نشاط خود جوک میگفتیم. فردی با ما کار میکرد که تخصصش در ساختن قفلها بود. قد او به دو متر میرسید و دستهای بزرگی داشت. جالب آنکه او همهی کارهای کوچک را انجام میداد. این فرد فقط به زبان پیمونتیس حرف میزد و حتی ایتالیایی هم سخن نمیگفت.
پیمونتیس با زبان ایتالیایی تفاوتهای زیادی داشته و بیشتری شبیه زبان فرانسوی است. یکی از تکیهکلامهای او “کانتاش” بود که تقریباً معنی بیماری واگیر و طاعون را میداد. در واقع او از این کلمه بیشتر برای بیان شگفتی و هیجان خود استفاده میکرد. او این عادت را با خود داشت.
زمانی که ما شب کار میکردیم برای شنگول بودن به شوخی میگفتیم یک روح سرگردان حضور دارد بنابراین من گفتم آن را کانتاش بنامیم. تنها به عنوان یک جوک این حرف را گفتم. نزدیک من باب والاس حضور داشت که بخشهای فنی را سرهم میکرد. ما همیشه خودروها را عملیاتی میکردیم و میتوانستیم با خودرو وارد نمایشگاه شویم؛ بنابراین با شوخی از بابا والاس پرسیدم که نام کانتاش برای این خودرو چگونه است؟ او گفت عجیب؛ اما شاید پیشنهاد واقعی ایدهی یکی از همکاران جوان ما بود که گفت آن را کانتاش بنامیم. اینگونه بود که کانتاش شکل گرفت. این تنها داستان واقعی لامبورگینی کانتاش است.
خب داستان کانتاش در مقایسه با دیگر محصولات لامبورگینی کاملاً متفاوت است اما هنوز هم داستان جالب و خندهداری محسوب میشود!
ساسان
۲۲ مرداد ۱۳۹۷آقا عجب اطلاعات نابی. من که فن این برندم نمیدونستم. خیلی جالب بود.
زبان طراحی که الان در محصولات لامبورگینی میبینیم با جریانسازی کنتاچ آغازشد.
Mitja borkret طراح ارشد لامبورگینی یه دستگاه کنناچ سبز رو از موزه به دفتر طراحی تیمش أورده تا برای محصولاتی که طراحی میکنن ازش الهام بگیرن.
s.h
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ولی دمش گرم از تراکتور رسید به کجا
راستی اینم میدونستید که تو یه مهمونی که صاحبان کارخونه ها دعوت بودند لامبورگینی توسط صاحب فراری مسخره میشه اونم وقتی که صحبت سر ماشینه و لامبورگینی یه نظر میده بعد فراری بهش میگه تو که تراکتور سازی این چیزا رو نمیدونی !! خلاصه بد خرابش میکنه اونم همون روز تصمیم میگیره وارد این صنعت بشه و فراری رو خرابش کنه و البته الان فروشش بیشتر از همه هست و قیمت هاش از فراری خیلی کمتر !! این طوری بود که اومد تهران
تازه هورا چیو پاگانی هم کارمند تاسیات مواد سبک لامبورگینی بوده بعد جداشده !! فکر کنم نفر بعدی جدا شه فانتوم میسازه
داشتم مقالشو میخوندم خیلی از برند های مطرح و گمنام ایتالیا و المان این طوری از دل هم اومدن بیرون
ساسان
۲۲ مرداد ۱۳۹۷البته تا اونجایی که من خوندم خودرو فراری فرچیو دچار مشکل در بخش گیربکس بوده و فرچیو وقتی این نقص رو با انزو فراری درمیون میزاره با برخورد زننده ی انزو روبرو میشه واز اونجا فرچیو لامبورگینی تصمیم میگیره سوپراسپرت خودشو بسازه
Khosrow
۲۲ مرداد ۱۳۹۷از صفر تا صد این کمپانی ها افسانه ست / عکس اول میورا — فورد جی تی جدید از رو این اسکی رفته – بد فرم هم رفته ..
SFXSuperFast
۲۲ مرداد ۱۳۹۷وای راست میگه چه داستان خنده داری
از خنده روده بر شدم
*ازونجایی ک شما از پشت مانیتور نمیتونید منو ببینید باید بگم دارم چشمامو میچرخونم*
omid622
۱۳ شهریور ۱۳۹۷گاو فقط
اوانتادور