زمانی که حدود دو سال پیش لامبورگینی آونتادور SVJ یا سوپرولوچه جوتا در پبل بیچ رونمایی شد ایتالیاییها از آن به عنوان حد نهایی این سوپرکار نام بردند و گفتند که SVJ یک پله بالاتر از آونتادور LP 750-4 سوپرولوچه قرار میگیرد.
SVJ میزبان قویترین پیشرانه ۱۲ سیلندر لامبورگینی بوده اما همانگونه که میدانید این عنوان هماکنون به خودروی تازهنفس لامبورگینی SVC12 تعلق گرفته است.
اما شاید با شنیدن این متن به فکر افتاده باشید که SVJ و SV در بحث پرفورمنس چه تفاوتهایی با یکدیگر دارند؟
ما تاکنون مسابقه یا درگی از آونتادور SVJ و SV ندیده بودیم اما ویدئوی جدید 888MF نشان دهنده مسابقه درگ این دو هیولاست؛ اما پیش از آنکه نگاهی به این ویدئو داشته باشیم بهتر است مشخصات کلیدی هر دو خودرو را مقایسه کنیم.
آونتادور SVJ به نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری L539 با قدرت ۷۵۹ اسب بخار و گشتاور ۷۲۰ نیوتون متر مجهز شده است. این خودرو همچنین از آئرودینامیک بهینهای سود برده و وزن کلی ۱۵۷۴ کیلوگرمی دارد.
مهمتر اینکه آونتادور SVJ از نسل دوم سیستم آئرودینامیک ALA لامبورگینی سود میبرد.
در طرف دیگر آونتادور SV قرار دارد که از همان پیشرانه استفاده کرده اما قدرت ۷۴۰ اسبی دارد. البته وزن آن نسبت به مدل SVJ هم ۱۹۵ کیلوگرم بیشتر و ۱۷۶۹ کیلوگرم میباشد (در تصویرهای بالا به اشتباه وزن مدلها جابجا درج شده).
خب با توجه به قدرت بیشتر و آئرودینامیک بهتر انتظار میرود آونتادور SVJ خودروی سریعتری باشد. اینطور نیست؟
[دانلود ویدئو]
مهدی ۹۱۱
۱۵ تیر ۱۳۹۹سلام درگ تایکان و ۹۱۱ رو هم که کاروو انجام داده رو بزارید
MAHDI
۱۵ تیر ۱۳۹۹911 و تایکان سریع ترین تایم درگ های CARWOW رو ثبت کردن.تو اون درگ تایم خودروهای دیگه رو برای مقایسه میزارم.
مهدی اکرمی
۱۵ تیر ۱۳۹۹توی متن نوشته فقط یک کیلو اختلاف وزن دارن درحالی که در مشخصاتی که توی عکس نوشته شده 195 کیلو اختلاف وجود داره
Enzo
۱۵ تیر ۱۳۹۹تو قسمت وزن یه اشتباهی کوچیکی شده .خب سیستم ALA توی SVJ تاثیرش کاملا مشخصه وگرنه شتاب اولیه هردو مدل 2.8 بمحض بالا رفتن سرعت آیرودینامیک فعال SVJ بکمکش میاد
Mahdi
۱۵ تیر ۱۳۹۹SVJ به داداش خودش هم رحم نکرد
محمدهادی
۱۵ تیر ۱۳۹۹جوووون
دو اسطوره ی کم ارتفاع?
آقا راستی بلاخاره وزن دو برادر به چه صورته،لطفا میزان واقعیشو اعلام کنید…
سردبیر
۱۵ تیر ۱۳۹۹درود. وزن در تصاویر و ویدئو اشتباهی و جابجا درج شده و در منبع اصلی هم اشتباه ذکر شده. اعداد صحیح در متن جایگزین شده اند. ممنون از دقت نظر دوستان.
محمدهادی
۱۵ تیر ۱۳۹۹آقا؟
یکی بیزحمت یه توضیح کوچی بده دقیقا چه اتفاقی افتاد؟؟
چرا تو راند اول هردو مو به موی هم از خط گذشتن،ولی تو راند دو ای وی جی جلوتر افتاد؟
ضمنا اونجا مجری با رانتده پشت اس وی داره چی میگه انقد دقت میکنه به نظرهاش؟؟
درکل بیشتراز اینکه مسابقه بدت مجری حراف وقت کلیپو گرفت حرف زد?
اصلا تست رولینگ و بریکینگ انجام نشد?
حیف..
مگه چندبار پیش میاد این دوبرادر رویایی کنار هم قرار بگیرن
خاک تو سر سازنده کلیپفرصتو غنیمت ندونست
اما بازم درگ زیبایی بود
ا
یکی مثل آقا متی یا ژانگولر یام آقا انزو بیاد یه شرح مختصری بده درمورد تایم گیریشون لطفا
R
۱۵ تیر ۱۳۹۹تو درگ اول sv یذره زودتر راه افتاد به خاطر همین یذره جلوتر بود تو درگ دوم دقیق باهم حرکت کردن چون بیست اسب svj قدرت بیشتر داره برنده شد.اختلافشونم یک دهم ثانیس ۴۰۰ متر svj تو ۱۰.۳ و sv ۱۰.۴
joojoo
۱۶ تیر ۱۳۹۹تایم اونتادورsv…برابر 10.3 ثانیست….شرط میبندم اونتادور کبیر 10.1 رو میزنه…فاصله شون خیلی بیشتر از 0.1 ثانیه بود
joojoo
۱۵ تیر ۱۳۹۹توی درگ اول…که اونتادور کبیر یکم دیرتر راه افتاد……خب برابر بودن….
توی درگ دوم برادر کوچیکه رسما له شد…..اختلافشون فکر نمیکنم کمتر از اختلاف sv با 720s توی درگ سه گانه ی car wow بوده باشه….اون درگ رو دیگه همه یادتونه…..
بیصبرانه منتظر یه درگ عادلانه با پیستا و 720s هستم. لانچ همزمان….شیفت روی ردلاین(ردلاین اونتادور کبیر روی 8700).بدون کاتاف.
اونوقت مشخص میشه که ایا واقعا همچنان 720s بهترین درگستر این رده ی خودروییه یا نه.
ایمان جباری
۱۵ تیر ۱۳۹۹درگ عادلانه = شرایط عادلانه
پیست درگ برای دیفرانسیل عقب ها مناسب تره
آسفالت معمولی برای AWD ها
نوع لاستیک ، ارتفاع از سطح دریا ، مهارت راننده و ….
اگه بخواهیم همه جوانب رو در نظر بگیریم میشه گفت اکثر درگ هایی که در دنیا برگزار میشه عادلانه نیست
ساسان
۱۵ تیر ۱۳۹۹اونی که joojoo گفت مهارت رانندست رو شیفت دادن.
اونی که شما میگی جبر محیطه که اجتناب ناپذیره.
joojoo
۱۶ تیر ۱۳۹۹فدای خودت و اون اواتارت…..
Saeed
۱۷ تیر ۱۳۹۹این همه دقت واسه شیفت دادن به svj که بتونه 720S رو بگیره؟:|
اونوقت 765lt و سنا رو چطوری باید شیفت بده دوست عزیز؟XD
joojoo
۱۸ تیر ۱۳۹۹دقت کنید که تایم چهارصد متر سنا با 720s فقط دو صدم….بله فقط دوصدم اختلاف داشت…10.08 در مقابل 10.1….اونم با 200 کیلو وزن کمتر و به ظاهر هشتاد اسب قدرت بیشتر….فکر نمیکنم 765 با 50 کیلو وزن بیشتر و سی و پنج اسب قدرت کمتر از سنا….بتونه تایم بهتری از سنا ثبت کنه..علی الخصوص که به خاطر ایجاد داون فورس بیشتر…نیروی پسای بیشتری هم نسبت به 720 به 765 وارد میشه و ماکسیمم سرعتش 330 کیلومتر بر ساعته….یعنی اضافه قدرتی که داره صرف مقابله با نیروی پسا میشه…همونطوری که 675 نسبت به 650 توی درگ اختلاف چندانی نداشت….
امین قلی پور
۱۵ تیر ۱۳۹۹مثلث آتشین p1 918 lafferari مربع آتشین svj 720s pista 911gt2rs?
joojoo
۱۶ تیر ۱۳۹۹720s رو کنار اینا نیار ادم خندش میگیره..720sفقط یه درگستره توی این کلاس…در حالی که سه تای دیگه پیست محورن…و برای گاز زدن اسفالت پیست ها طراحی شدن
امین قلی پور
۱۵ تیر ۱۳۹۹عزیزان با احترام به همه برند ها(زود دیسلایکو نچسبون ببین چی میگم) انصافا مرسدس زیر مجموعه فعالیتش زیاده ها تو فرمول ۱ اوله تو شاسی بلندا با g63 بعد از اوروس و داج بهترینه با سدان gt63sبهترین سدان رو داره(داج قدرت بیشتری داره ولی داج سوار ها همه به بی کیفیتی داج اذعان کردن)در ضمینه آفرود مدل g550 فک نکنم رقیب قدری برا این مدل صخره نورد باشه با میباخ پولمن لوکس ترین خودروی جهان رو ساخته و یجورایی تو هر کاری دست ماهر ی داره مرسدس خیلی جامع و بزرگه
ایمان جباری
۱۵ تیر ۱۳۹۹۵۰ _ ۵۰
اون ۵۰ درصد هم به خاطر فرمول یک هست
از تعیین خط دیروز فهمیدم امسال هم مرسدس بنز قهرمان میشه
فراری ها که متاسفانه زهردار نشون ندادن حداقل در تعیین خط
ارشیاsvj
۱۵ تیر ۱۳۹۹سنا هم باید باشه تو مربع اتشینت
هر چند من به هر حال svj رو انتخاب میکنم
امین قلی پور
۱۵ تیر ۱۳۹۹ای وای یادم رفت درسته مک لارن سنا هم هست??۵ ضلعی آتشین?
GTR.SPEED
۱۵ تیر ۱۳۹۹درسته SVJ قدرت بیشتری داره ، ولی بنظرمن هر دوتاشون طوفانن
kurdishlambo
۱۵ تیر ۱۳۹۹اصلا لانچی که دود لاستیک نیم متری اونتادورها (یا مورسیه لگو سوپرولوچه) توش نباشه لانچ نیست! یه حسی به آدم میده که میشه شب و روز کار کرد تا بهش رسید…
راحت میشه هزار بار لحظه شلیک شدن این دو گاو بزرگ رو نگا کرد!
Sina
۱۵ تیر ۱۳۹۹واقعا اونتادور بهترین سوپراسپرت این دهه بوده و خواهد بود.
آدم که نگاهش میکنه واقعا از زیبایی اون نابود میشه
Amir Ferrari
۸ شهریور ۱۴۰۰ببخشید دوست عزیز اشتباه فکر می کنی
پس لافراری اینجا چه کارست
GTR.SPEED
۱۵ تیر ۱۳۹۹درسته SVJ قدرت بیشتری داره ، ولی با این حال بازم هر دوتا شون دو تا هیولا هستن
آریا ماشین
۱۹ تیر ۱۳۹۹میدونم svj قوی تره ، سبک تره ، آیرودینامیک تره ، سریع تره ، ۱۵ ثانیه رکورد نوربرگ رینگش بهتره ، خاص تره ، جدید تره و …
ولی بازم انتخابم SV هست لعنتی بدجوری دلبری میکنه
از نظر من بهترین لامبورگینی تاریخه و ظاهرش حتی خشن تر از همین svj
❤LAMBORGHINI AVENTADOR SV❤
Amir Ferrari
۸ شهریور ۱۴۰۰من لامبورگینی آونتادور sv رو انتخاب می کنم