زمانی که لامبورگینی اوراکان اوو در آغاز سال ۲۰۱۹ پدیدار شد افرادی که به دنبال محصولی پایه از لامبورگینی بودند با دوراهی سختی روبرو شدند. آیا این ثروتمندان باید اوراکان فیس لیفت شده را انتخاب میکردند یا اینکه به دنبال مدل قویتر اما اندکی قدیمیتر اوراکان پرفورمنته میرفتند؟
چنین تصمیم سختی آرزوی همه ماست اما کانال یوتیوب درگ تایمز با برگزاری مسابقهای درگ خواسته به این سؤال پاسخ دهد هرچند انتخاب مجری برنامه اوراکان اوو بوده است. البته او برای فهمیدن اینکه انتخاب درستی داشته یا خیر خودروی خود را در برابر اوراکان پرفورمنته قرار داده است.
اوراکان اووی جدید با همان پیشرانه اوراکان پرفورمنته معرفی شده است. این پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی قدرت ۶۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری داشته و نیرو هم به تمامی چرخ ها منتقل میشود.
این خودرو وزن ۱۴۲۲ کیلوگرمی داشته و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن در ۲.۹ ثانیه ثبت میشود که سهدهم ثانیه سریعتر از مدل پیش از فیس لیفت است.
اما اوراکان پرفورمنته سبکتر بوده و ۱۳۸۲ کیلوگرم وزن دارد. البته این امر شانس پیروزی اوراکان اوو را کمتر نکرده و در مسابقه درگ این موضوع را مشاهده خواهید کرد. این دو برادر رقابت تنگاتنگی باهم داشتهاند اما در مسابقه درگ اوو پیروز بوده است.
البته باید به نکتهای اشاره کرد و آنهم استارت نه چندان خوب پرفورمنته بوده است. همچنین احتمال تأثیر لاستیکهای متفاوت روی نتیجه مسابقه وجود دارد.
بههرحال اوراکان اوو در دو مسابقه از سه مسابقه برگزار شده پیروز میشود و در یک مسابقهای هم که اوراکان پرفورمنته پیروز شده این خودرو زودتر حرکت کرده است. نکته مهم دیگر اینکه مقایسه دو خودرو در پیست بهتر از خط درگ خواهد بود.
[دانلود ویدئو]
""new ""RAMIN
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰من خودم لامبورگینی هوراکان پرفورمانته رو بیشتر دوست دارم. حس میکنم ماشین با شرفی هست. منطقی هست. رو راست هست. از اون ور خشمگین هم هست.
میتونم بگم 90 درصدمون زمانی که 8 یا 9 یا 10 سالمون بود همه مون یه پوستر لامبورگینی تو اتاقمون داشتیم. این لامبورگینی از زمان تولدش همون تراکتورها و تا همین سوپر اسپرت ها، واقعا خودروهایی درست میکرد همه عاشقش میشدن…
با توجه به تاریخ خودرو سازی لامبورگینی و رقباش من لیست بهترین هامو بروز رسانی میکنم !
1 = هنر لوکس سازی رو فقط باید از بنتلی آموخت.
2 = هنر ساخت خودرو آفرود و قیمت خوب را فقط باید از جیپ آموخت.
3 = هنر خودرو سازی رو فقط باید از پورشه آموخت.
4 = هنر سوپر اسپرت سازی فقط باید از لامبورگینی آموخت.
.
البته فراری هم خوبه ولی خب….
لامبورگینی خودرو ارزونتری تولید میکنه ولی حدودا همون پرفورمنسی…
Hamid
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا رامین این هنر هایی که گفتی ناقص هستند … و تقریبا باهاشون مخالفم!
یعنی چی! هنر خودرو سازی رو از پورشه بیاموزیم؟! جدی میگی؟! نه جدی؟! برای ساخت هاچبک باید از پورشه الگو گرفت؟!؟؟؟
کلا ی چیزی میگی ها …
بعد هنر چه چیزی رو باید از چینی ها آموخت ؟ آدم خواری و …؟!!؟؟؟
سهند
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰لامبورگینی ارزانتر است؟!
قیمت و پرفورمنس فراری f8 یا812 را با آونتادر s و یا هوراکان مقایسه کنید میفهمید ارزش کدام بیشتره
""new ""RAMIN
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰دوست عزیز اقای سهند.
تو گوگل به انگلیسی جست و جو کنی قیمت های لامبورگینی
حدود 30 درصد محصولات لامبورگینی قیمت پایه شون زیر 240 هزار دلاره
( قیمت پایه ) ولی فراری ارزونترین خودروش 270 هزار دلار شروع میشه.
2 تا سرچ بزن… اون موقع میفهمی. من همیشه سندم گوگل هست و با توجه به گوگل کامنت میدم. را هوا کامنت نمیدم. گوگل سند من هست.
سهند
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰تو هم قیمت و پرفورمنس آونتادر s را با فراری 812 و یا f8 مقایسه کن
لامبورگینی ها همیشه پرفورمنس کمتری نسبت به قیمتشان دارند. قیمت آونتادر svj تقریبا با فراری sf90 برابر است ولی پرفورمنس sf90 بسیار بهتره ( همچنین فراری 488 پیستا هم پرفورمنسش از svj بهتره ولی قیمتش کمتره)
البته من از لامبورگینی بسیار خوشم میاد و خیلی بیشتر از مکلارن دوست دارم ولی لامبورگینی ها پرفورمنس کمتری نسبت به قیمتشان دارند. ولی لذت رانندگی و هندلینگ بسیار خوبی دارند.
Reza
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰درسته فرقی ندارن ولی من پرفورمانته رو انتخاب میکنم
محمد رستمی نژاد
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰سهند چی میگی
Svj رکورد دار نوربرگ گرینگ بود : پیستا چه تایمی داشت ؟؟ یادم نیست
سهند
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰پیستا رکورد رسمی نزده ولی این به معنی کند تر بودن آن از svj نیست
میلاد
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰من موندم چی بگم. آخه …………
R@m!n
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰اوراکان پرفورمانته یه خودرو پیست محوره و هر کسی سمتش نمیره و برای اکثریت مدلای پایه و اوو کافیه.
بیشتر با این کار ارزش پرفورمانته میاد پایین.
R@m!n
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰اوراکان پرفورمانته یه خودرو پیست محوره و هر کسی سمتش نمیره و برای اکثریت مدلای پایه و اوو کافیه. راننده پرفورمانته هم خوب استارت نمی زد اصولا باید زیر 3 می زد.
با این کار ارزش پرفورمانته میاد پایین.
BenzSLR
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰لامبورگینی همه مدلاش ارزش داره .
زیزیگولو
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰تو صنعت خودروسازی همه چی بر پایه فروش اون کمپانی هستش، طراحی زیبا و آپشنای چشمگیرو پیشرانه پرقدرتو قیمتی مقرون به صرفه و شتاب خیره کننده و …… غیره و ذالک که همگی ویژگیایی هستن که کمپانیای خودروسازی در تلاشن تا با رسیدن به اونها در جهت افزایش سهم بازارو جذب مشتریای بیشتر قدم بردارن
امین
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ببخشید ولی چرا فرمول ۱ توربو شد حول حوش ۲۰۱۵؟ یا مثلا چرا فرمول۱ های ۴۰سال قبل ۱۴۰۰ اسب قدرت داشتن الان ۸۰۰ ۹۰۰ تا دارن ینی پسرفت قدرت؟ یا مثلا ردبول آر بی ۱۱ حدود ۶ سال قبل شتاب ۱.۷ ثانیه ای وسریعتر از نمونه های امروزی داشت؟ شتاب فراری ف۱ ۲۰۰۴ از شتاب بعضی امروزی های اف ۱ بهتره چرا اینقدررر ضعیف شده و پسرفت داشته اف ۱؟ میدونم که لپ تایم هاشون خیلی بهتره منظورم قدرت و شتابه چرا این هیجانات شتاب لذت و…. رو از بین بردن؟ ادم دیگه روش نمیشه اف ۱ مرسدس ۲۰۲۱ رو از قله های فناوری اف ۱ بدونه وقتی ردبول ۶ سال قبل سریعتر و برابهام m12 سی و پنج سال قبل ازش قدرتمند تره و نسبت به زمان ارزشش خیلییییی بیشتر
ارشیا
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰از همون روز اول از اورکان خوشم نیومد
هیچ وقتم نفهمیدم چرا
فقط و فقط اونتادور
اوروس رو هم لامبورگینی نمیدونم کلا
شاهین
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰همچین ناچیز هم نبودا
ایوو لانچ بهتر و بدون باگی داشت. این یعنی یکم پیشرفت کرده. حتی کلیپ هایی ازش دیدم مثل هولو دریفت میزنه چون دف هوشمند داره
ولی از نظر ظاهری پرفورمانته پخته تره خوشم میاد ازش
حالا توی درگ اینجوری بودن باید یه لپ تایم هم بزنن ببینیم کدوم هندلینگ بهتری داره چون موقع معرفی ایوو میگفتن بهتر از پرفورمانتس
مهدی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰هر دو عالی هستن من اصلا بین لامبورگینی ها فرق نمیزارم