ساختههای لامبورگینی خودروهای قدرتمند و سریعی هستند و در این مورد شکی نیست. بله البته این گاوهای وحشی ایتالیایی این روزها سریعترین یا قویترین خودروهای بازار نیستند اما هنوز هم قدرت رویارویی با رقبای جدیدتر خود را دارند. خب در همین حال، شاید این سؤال مطرح شود که از بین همهٔ محصولات حال حاضر لامبورگینی (بدون در نظر گرفتن مدل تولید محدود سیان)، کدامیک سریعتر است و حالا CarWow با برگزاری درگ میان اونتادور، اوراکان و اوروس قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.
ابتدا بهتر است نگاهی به اعداد داشته باشیم. بزرگترین و سنگینترین خودروی این نبرد خانوادگی اوروس با وزن ۲۲۰۰ کیلوگرم است که از کوچکترین موتور استفاده میکند اما برخلاف دو برادر دیگرش که موتورهای تنفس طبیعی دارند، پیشرانهٔ اوروس به دو توربوشارژر مجهز است. این یک واحد ۴ لیتری V8 توئین توربوی متعلق به آئودی است که بشدت اصلاح شده و در اینجا ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
از سوی دیگر، بزرگترین پیشرانهٔ این جمع متعلق به اونتادور است. در سینهٔ این ماشین یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی قرار گرفته است؛ اما نمونهای که در این درگ حضور دارد یک اونتادور معمولی نیست بلکه یک سوپرولوچه رودستر است که ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین اونتادور SV قویترین خودروی این جمع محسوب میشود اما از لحاظ وزن، با ۱۵۷۵ کیلوگرم بین دو برادر دیگر خود قرار میگیرد.
هرچند اوراکان پرفورمانته قویترین خودروی درگ نیست اما مطمئناً سلاحی بسیار خطرناک و قدرتمند را در آستین خود پنهان کرده است. این سوپراسپرت ایتالیایی با تنها ۱۳۸۲ کیلوگرم وزن، سبکترین لامبورگینی این رقابت محسوب میشود. این ماشین همچنین از پیشرانهٔ قدرتمندی هم برخوردار است. یک واحد ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور. همچنین لازم به ذکر است که نیروی موتور در هر سه خودرو به هر چهارچرخ منتقل میشود.
خب با توجه به این اعداد، فکر میکنید کدامیک از این گاوهای عصبانی در درگ پیروز شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیرا را تماشا کنید اما فقط بدانید که درگ سه بار برگزار میشود تا یکی از خودروها بهترین لانچ خود را داشته باشد.
مشخصات فنی
اوروس | اوراکان پرفورمانته | اونتادور SV رودستر | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 | ۵.۲ لیتری V10 | ۶.۵ لیتری V12 |
تنفس | توئین توربو | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار | ۷۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر | ۶۹۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته نیمه اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۲۰۰ کیلوگرم | ۱۳۸۲ کیلوگرم | ۱۵۷۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۶۰ هزار پوند | ۲۰۸ هزار پوند | ۳۵۰ هزار پوند |
Reza
۱۲ مرداد ۱۳۹۹اونتادور SV انگاری همین امروز رونمایی شده ، آدم اصلا سیر نمیشه از دیدنش
ممد ژانگولر
۱۲ مرداد ۱۳۹۹به نظر من هر ۳ تاشون عشقن
ولی برنده واقعی لامبورگینی اوروس هستش با ۸۰۰ کیلو وزن بیشتر
یک شاهکار حساب میشه?
sina7
۱۲ مرداد ۱۳۹۹اوروس خیلی خوب کار کرد
ولی لگ توربو اذیت میکرد(البته واتسون تو فیلم گفتش که اولین باره که اوروس سوار میشه.) پس طبیعیه که رفتار ماشین دستش نیومده
به هر حال تایمی که ثبت کرد عالی بود
ساسان
۱۲ مرداد ۱۳۹۹راننده اوروس در دودرگ اول خودور رو درحالت استاردا یا همون مود کامفورت و شهری گذاشته!!
در ریس اخر دوزاریش افتاد و در مود کورسا قرار داد!..این حجم از عدم آگاهی یا هواسپرتی شگفت انگیزه. خدامیدونه در سایر درگها مودهارو رو ریس میزارن یانه؟اینو دوربین شکار کرد
سورنا
۱۲ مرداد ۱۳۹۹همین الانم معرفی بشه انگار تازست
شدیدا منتظرم ببینم لامبو مگه میتونه براشون هم اوراکان هم اونتادور جایگزین بده !!!
MASIHA
۱۲ مرداد ۱۳۹۹اره واقعا.
وقتی میگن سوپر اسپرت یکی از اولین چیزایی که یاد ادم میفته اونتادوره.
راستی پدال جون تو متن اشتباهی موتور هرواکان رو 12 سیلندر نوشتین.
اصلاحش کنین لطفا
ممنون از پست زیباتون
Moein
۱۲ مرداد ۱۳۹۹هر سه در جایگاه خودشون فوقالعاده و درخشانن
یه مثلث عشقی خفن❤️?
AMG///
۱۲ مرداد ۱۳۹۹یعنی چی بگم از این زیبایی
اگه بخوام یدونه بگیرم مطمئنا پرفورمانته
محمد
۱۲ مرداد ۱۳۹۹هر سه تاشون عشقن
رضا
۱۲ مرداد ۱۳۹۹اوروس خدایی با این که وزنش زیاده ولی پابه پای اون دو تا غول پیش رفت.
SF90 STRADALE
۱۲ مرداد ۱۳۹۹سه تاشون محشرن
آرزوی دیدن این درگ رو دارم ….
آونتادور >> آونتادور S >> آونتادور SV >> آونتادور SVJ
میخوام پیشرفت پله پله این اسطوره رو با چشمای خودم ببینم
مهدی موتورز
۱۲ مرداد ۱۳۹۹خیلی خنده ام میگیره وقتی میگن قبل از دیدم درگ کانال ما و سابسکرایب کنید
Mahdi
۱۲ مرداد ۱۳۹۹اونتادورSV انگار گلوله است لامصب خیلی هم خوشگل اوروس هم عالی بود با اون وزن زیاد پا به پای این دو تا اومد
مهدی ۹۱۱
۱۲ مرداد ۱۳۹۹یه درگ میخام بین svjو توربواس ۹۱۱و ۷۲۰وپیستا
امین قلی پور
۱۲ مرداد ۱۳۹۹خوب معلومه دیگه اول ۹۱۱ بعد ۷۲۰ بعد پیستا بعد svj
امین قلی پور
۱۲ مرداد ۱۳۹۹۹۱۱ بعد ۷۲۰ بعد پیستا بعد svj
امین قلی پور
۱۲ مرداد ۱۳۹۹معلومه دیگه ۹۱۱ ۷۲۰ پیستا svj
SRT
۱۳ مرداد ۱۳۹۹البته من فک میکنم جای پیستا و اس وی جی رو برعکس میگین.
Reza
۱۲ مرداد ۱۳۹۹اگه درگ ۴۰۰ متر باشه:
مقام اول توربو S
دوم 720s
سوم پیستا
چهارم اونتادور SVJ
درسته عاشق لامبورگینی هستم ولی نمیتونم واقعیت رو انکار کنم.
امین قلی پور
۱۲ مرداد ۱۳۹۹به یه چیزی فکر کردین هر چقدر ماشینی تو پیست شاخ میشه تو جاده مستقیم موش میشه و بالعکس؟! (معمولا)مثلا svj و ۷۲۰ یا ۹۱۸ و p1 ماشین کاملی وجود نداره حتی فرمول یک هم که واسه پیست ساخته شده تو جاده مستقیم به ۹۱۹اوو هیبرید (پرافتخار ترین ماشین لمانز) میبازه و ۹۱۹ در پیست برعکس جاده مستقیم عقب میوفته کلا یا باید به فکر پیست باشی یا جاده مستقیم هر دو هم انصافا جای خودشو داره
JDM
۱۲ مرداد ۱۳۹۹SV خیلی ناناز و با ابهته
ساسان
۱۲ مرداد ۱۳۹۹یه20اسب بخاریو فقط وزن یانی راننده SVاز بین برد!!!
پرفورمانته یه مورد دیگه هم داره که در درگ بسیار بهش کمک میکنه اونم سیستمALAهست که در متن ذکر نشده.
پرفورمانته پکیج کاملتریه حرفه ای تر جمع شده،تکنلوژی های بیشتری درش استفاده شده. اما ابهت وزیباییV12چیز دیگریست که وقتی درهای قیچی مانندشو بستیو در فضای کاکپیت جت مانندش قرار گرفتی همه این موادر به باد فراموشی سپرده میشه.
سعید(تهران)
۱۲ مرداد ۱۳۹۹طرفدار لامبو نیستم ولی باید به این برند احترام زیادی گذاشت، ۳ تا محصول با سه موتور متفاوت و البته متناسب با سگمنت هر کدوم، نگاه کنید به مرسدس که مثلا موتور G63 با AMG gt s مشترک و حتی روی یه تنظیمه در صورتی که هیچ سنخیتی با هم ندارن…
حسین دهمرد
۱۲ مرداد ۱۳۹۹اوروس ارزونترین لامبورگینیه ولی عملکردش غوغا کرده ولی خب اوروس ارزون نیست شاید هوراکان زیادی گرونه. بالاخره تو رده ی سوپر اسپورتهاست. فکر میکنم سوپر اسپورتهای مطرح بازار حاشیه ی سود فوقالعاده بالایی داشته باشن هرچند ورود شاسی بلندهای پرفورمنس جایگاهشونو تهدید میکنه.
آریا ماشین
۱۲ مرداد ۱۳۹۹لامبورگینی همه محصولاتش محشرن لعنتی?
یه چیز دیگه که من کشف کردم اینه که کامنت هایی که زیر مطالب لامبورگینی گذاشته میشه کمترین دیسلایک رو میخورن
و این نشانه از محبوبیت این کمپانی است پس ایمان بیاورید??
اون آونتادور لعنتی چه میکنه اون وسط ، سوپراسپرت مورد علاقه من همین آونتادور SV . امیدوارم یه روز حداقل از نزدیک ببینمش
❤LAMBORGHINI AVENTADOR SV❤
ارشیاsvj
۱۲ مرداد ۱۳۹۹اونتادور یه چیز دیگه است
پدال جان sv رودستر وزنش بیشتر از ۱۵۷۵ کیلو هستش.
پدال جان اوراکان ALA داره.
پدال جان عزیزم دقت کن!!???
امیر دهقان
۱۲ مرداد ۱۳۹۹این عدد 1575 کیلوگرم در خود ویدئو ذکر شده
Moein
۱۲ مرداد ۱۳۹۹آره فقط ۹۱۱توربواس خدای مهندسی درگ هست
ارشیاsvj
۱۲ مرداد ۱۳۹۹اون مختص درگه.
خسته ام
۱۲ مرداد ۱۳۹۹دوباره دوستان عشق آلمان جملات قصارشون رو مرقوم کردن
خدای مهندسی درگ !!!!
یعنی بقیه همه کشک
مکلارن پی وان – لافراری – همین اونتادور کلا همه کشکن
رضا
۱۲ مرداد ۱۳۹۹دعوا خانوادگیه بهتره ما دخالت نکنیم :)
محمدهادی
۱۳ مرداد ۱۳۹۹Svj پر ابهت ترین سوپرکار دنیا
من یک لامبو باز دوآتیشه م
اصلا همه ی دود از کنده ی دیابلو بلندمیشه
مخصوصا دیابلو sv
آرش
۱۳ مرداد ۱۳۹۹درس های این ویدیو: لامبو زیباست، تو هر مدلی که می خواد باشه. تو درگ و رولینگ، تاثیر وزن بیشتر از قدرته: اونتادرو نسبت به اوراکان ۱۴ درصد قدرت بیشتر داره و ۱۲درصد وزن بیشتر. برنده: اوراکان.