لامبورگینی

جنگ خانوادگی، درگ فرزندان لامبورگینی، اونتادور، اوراکان، اوروس

ساخته‌های لامبورگینی خودروهای قدرتمند و سریعی هستند و در این مورد شکی نیست. بله البته این گاوهای وحشی ایتالیایی این روزها سریع‌ترین یا قوی‌ترین خودروهای بازار نیستند اما هنوز هم قدرت رویارویی با رقبای جدیدتر خود را دارند. خب در همین حال، شاید این سؤال مطرح شود که از بین همهٔ محصولات حال حاضر لامبورگینی (بدون در نظر گرفتن مدل تولید محدود سیان)، کدام‌یک سریع‌تر است و حالا CarWow با برگزاری درگ میان اونتادور، اوراکان و اوروس قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.

ابتدا بهتر است نگاهی به اعداد داشته باشیم. بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین خودروی این نبرد خانوادگی اوروس با وزن ۲۲۰۰ کیلوگرم است که از کوچک‌ترین موتور استفاده می‌کند اما برخلاف دو برادر دیگرش که موتورهای تنفس طبیعی دارند، پیشرانهٔ اوروس به دو توربوشارژر مجهز است. این یک واحد ۴ لیتری V8 توئین توربوی متعلق به آئودی است که بشدت اصلاح شده و در اینجا ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

از سوی دیگر، بزرگ‌ترین پیشرانهٔ این جمع متعلق به اونتادور است. در سینهٔ این ماشین یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی قرار گرفته است؛ اما نمونه‌ای که در این درگ حضور دارد یک اونتادور معمولی نیست بلکه یک سوپرولوچه رودستر است که ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین اونتادور SV قوی‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود اما از لحاظ وزن، با ۱۵۷۵ کیلوگرم بین دو برادر دیگر خود قرار می‌گیرد.

هرچند اوراکان پرفورمانته قوی‌ترین خودروی درگ نیست اما مطمئناً سلاحی بسیار خطرناک و قدرتمند را در آستین خود پنهان کرده است. این سوپراسپرت ایتالیایی با تنها ۱۳۸۲ کیلوگرم وزن، سبک‌ترین لامبورگینی این رقابت محسوب می‌شود. این ماشین همچنین از پیشرانهٔ قدرتمندی هم برخوردار است. یک واحد ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور. همچنین لازم به ذکر است که نیروی موتور در هر سه خودرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

خب با توجه به این اعداد، فکر می‌کنید کدام‌یک از این گاوهای عصبانی در درگ پیروز شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیرا را تماشا کنید اما فقط بدانید که درگ سه بار برگزار می‌شود تا یکی از خودروها بهترین لانچ خود را داشته باشد.

مشخصات فنی

اوروس

اوراکان پرفورمانته

اونتادور SV رودستر
پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 ۵.۲ لیتری V10 ۶.۵ لیتری V12
تنفس توئین توربو طبیعی طبیعی
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۶۴۰ اسب بخار ۷۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر ۶۹۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته نیمه اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۲۰۰ کیلوگرم ۱۳۸۲ کیلوگرم ۱۵۷۵ کیلوگرم
قیمت ۱۶۰ هزار پوند ۲۰۸ هزار پوند ۳۵۰ هزار پوند
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. Reza

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    اونتادور SV انگاری همین امروز رونمایی شده ، آدم اصلا سیر نمی‌شه از دیدنش

    1. ممد ژانگولر

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      به نظر من هر ۳ تاشون عشقن
      ولی برنده واقعی لامبورگینی اوروس هستش با ۸۰۰ کیلو وزن بیشتر
      یک شاهکار حساب میشه?

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. sina7

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (436 ديدگاه)

        اوروس خیلی خوب کار کرد
        ولی لگ توربو اذیت میکرد(البته واتسون تو فیلم گفتش که اولین باره که اوروس سوار میشه.) پس طبیعیه که رفتار ماشین دستش نیومده
        به هر حال تایمی که ثبت کرد عالی بود

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. ساسان

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (1047 ديدگاه)

          راننده اوروس در دودرگ اول خودور رو درحالت استاردا یا همون مود کامفورت و شهری گذاشته!!
          در ریس اخر دوزاریش افتاد و در مود کورسا قرار داد!..این حجم از عدم آگاهی یا هواسپرتی شگفت انگیزه. خدامیدونه در سایر درگها مودهارو رو ریس میزارن یانه؟اینو دوربین شکار کرد

          موافقم 2
          مخالفم 1
    2. سورنا

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      همین الانم معرفی بشه انگار تازست
      شدیدا منتظرم ببینم لامبو مگه میتونه براشون هم اوراکان هم اونتادور جایگزین بده !!!

    3. MASIHA

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (947 ديدگاه)

      اره واقعا.
      وقتی میگن سوپر اسپرت یکی از اولین چیزایی که یاد ادم میفته اونتادوره.
      راستی پدال جون تو متن اشتباهی موتور هرواکان رو 12 سیلندر نوشتین.
      اصلاحش کنین لطفا
      ممنون از پست زیباتون

  2. Moein

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (913 ديدگاه)

    هر سه در جایگاه خودشون فوق‌العاده و درخشانن
    یه مثلث عشقی خفن⁦❤️⁩?

  3. AMG///

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (576 ديدگاه)

    یعنی چی بگم از این زیبایی
    اگه بخوام یدونه بگیرم مطمئنا پرفورمانته

  4. محمد

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    هر سه تاشون عشقن

  5. رضا

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (36 ديدگاه)

    اوروس خدایی با این که وزنش زیاده ولی پابه پای اون دو تا غول پیش رفت.

  6. SF90 STRADALE

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    سه تاشون محشرن
    آرزوی دیدن این درگ رو دارم ….
    آونتادور >> آونتادور S >> آونتادور SV >> آونتادور SVJ
    میخوام پیشرفت پله پله این اسطوره رو با چشمای خودم ببینم

  7. مهدی موتورز

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    خیلی خنده ام میگیره وقتی میگن قبل از دیدم درگ کانال ما و سابسکرایب کنید

  8. Mahdi

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (163 ديدگاه)

    اونتادورSV انگار گلوله است لامصب خیلی هم خوشگل اوروس هم عالی بود با اون وزن زیاد پا به پای این دو تا اومد

    1. مهدی ۹۱۱

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (459 ديدگاه)

      یه درگ میخام بین svjو توربواس ۹۱۱و ۷۲۰وپیستا

      1. امین قلی پور

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (121 ديدگاه)

        خوب معلومه دیگه اول ۹۱۱ بعد ۷۲۰ بعد پیستا بعد svj

      2. امین قلی پور

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (121 ديدگاه)

        ۹۱۱ بعد ۷۲۰ بعد پیستا بعد svj

      3. امین قلی پور

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (121 ديدگاه)

        معلومه دیگه ۹۱۱ ۷۲۰ پیستا svj

        1. SRT

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (625 ديدگاه)

          البته من فک میکنم جای پیستا و اس وی جی رو برعکس میگین‌.

      4. Reza

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (5359 ديدگاه)

        اگه درگ ۴۰۰ متر باشه:
        مقام اول توربو S
        دوم 720s
        سوم پیستا
        چهارم اونتادور SVJ

        درسته عاشق لامبورگینی هستم ولی نمیتونم واقعیت رو انکار کنم.

        1. امین قلی پور

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (121 ديدگاه)

          به یه چیزی فکر کردین هر چقدر ماشینی تو پیست شاخ میشه تو جاده مستقیم موش میشه و بالعکس؟! (معمولا)مثلا svj و ۷۲۰ یا ۹۱۸ و p1 ماشین کاملی وجود نداره حتی فرمول یک هم که واسه پیست ساخته شده تو جاده مستقیم به ۹۱۹اوو هیبرید (پرافتخار ترین ماشین لمانز) میبازه و ۹۱۹ در پیست برعکس جاده مستقیم عقب میوفته کلا یا باید به فکر پیست باشی یا جاده مستقیم هر دو هم انصافا جای خودشو داره

  9. JDM

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    SV خیلی ناناز و با ابهته

  10. ساسان

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    یه20اسب بخاریو فقط وزن یانی راننده SVاز بین برد!!!
    پرفورمانته یه مورد دیگه هم داره که در درگ بسیار بهش کمک میکنه اونم سیستمALAهست که در متن ذکر نشده.
    پرفورمانته پکیج کاملتریه حرفه ای تر جمع شده،تکنلوژی های بیشتری درش استفاده شده. اما ابهت وزیباییV12چیز دیگریست که وقتی درهای قیچی مانندشو بستیو در فضای کاکپیت جت مانندش قرار گرفتی همه این موادر به باد فراموشی سپرده میشه.

  11. سعید(تهران)

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    طرفدار لامبو نیستم ولی باید به این برند احترام زیادی گذاشت، ۳ تا محصول با سه موتور متفاوت و البته متناسب با سگمنت هر کدوم، نگاه کنید به مرسدس که مثلا موتور G63 با AMG gt s مشترک و حتی روی یه تنظیمه در صورتی که هیچ سنخیتی با هم ندارن…

  12. حسین دهمرد

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    اوروس ارزونترین لامبورگینیه ولی عملکردش غوغا کرده ولی خب اوروس ارزون نیست شاید هوراکان زیادی گرونه. بالاخره تو رده ی سوپر اسپورتهاست. فکر میکنم سوپر اسپورتهای مطرح بازار حاشیه ی سود فوقالعاده بالایی داشته باشن هرچند ورود شاسی بلندهای پرفورمنس جایگاهشونو تهدید میکنه.

  13. آریا ماشین

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    لامبورگینی همه محصولاتش محشرن لعنتی?
    یه چیز دیگه که من کشف کردم اینه که کامنت هایی که زیر مطالب لامبورگینی گذاشته میشه کمترین دیسلایک رو میخورن
    و این نشانه از محبوبیت این کمپانی است پس ایمان بیاورید??
    اون آونتادور لعنتی چه میکنه اون وسط ، سوپراسپرت مورد علاقه من همین آونتادور SV . امیدوارم یه روز حداقل از نزدیک ببینمش
    ❤LAMBORGHINI AVENTADOR SV❤

  14. ارشیاsvj

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    اونتادور یه چیز دیگه است
    پدال جان sv رودستر وزنش بیشتر از ۱۵۷۵ کیلو هستش.
    پدال جان اوراکان ALA داره.
    پدال جان عزیزم دقت کن!!???

    1. امیر دهقان

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (745 ديدگاه)

      این عدد 1575 کیلوگرم در خود ویدئو ذکر شده

  15. Moein

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (15 ديدگاه)

    آره فقط ۹۱۱توربواس خدای مهندسی درگ هست

    1. ارشیاsvj

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      اون مختص درگه.

  16. خسته ام

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (297 ديدگاه)

    دوباره دوستان عشق آلمان جملات قصارشون رو مرقوم کردن
    خدای مهندسی درگ !!!!
    یعنی بقیه همه کشک
    مکلارن پی وان – لافراری – همین اونتادور کلا همه کشکن

  17. رضا

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دعوا خانوادگیه بهتره ما دخالت نکنیم :)

  18. محمدهادی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    Svj پر ابهت ترین سوپرکار دنیا
    من یک لامبو باز دوآتیشه م
    اصلا همه ی دود از کنده ی دیابلو بلندمیشه
    مخصوصا دیابلو sv

  19. آرش

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (60 ديدگاه)

    درس های این ویدیو: لامبو زیباست، تو هر مدلی که می خواد باشه. تو درگ و رولینگ، تاثیر وزن بیشتر از قدرته: اونتادرو نسبت به اوراکان ۱۴ درصد قدرت بیشتر داره و ۱۲درصد وزن بیشتر. برنده: اوراکان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا