ماشین بازها هرگز از تماشای مسابقه درگ سوپرکارهای جذاب خسته نمیشوند. معمولاً در مسابقات درگ دو فاکتور خودرو و راننده اهمیت زیادی دارند. درگ معیاری مناسب برای اندازهگیری پرفورمنس است و در این مورد ما شاهد سرشاخ شدن لامبورگینی اوراکان LP 610-4 مدل ۲۰۱۶ با مرسدس-ای ام جی GT R 2018 میباشیم. به نظر شما کدام خودرو پیروز میدان میشود؟!
مرسدس جدیدتر بوده و پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی آن قدرت ۵۷۷ اسب بخاری دارد. اوراکان دو سیلندر بیشتر دارد اما از بهصورت طبیعی تنفس میکند. پیشرانه ۱۰ سیلندر آن خروجی ۶۰۲ اسب بخاری تولید میکند. هر دو خودرو نیروی پیشرانه را از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به چرخها میفرستند اما تعداد چرخهایی که نیرو را دریافت میکنند متفاوت هستند. GT R خودرویی دیفرانسیل عقب است درحالیکه اوراکان از سیستم چهار چرخ محرک سود میبرد. با توجه به اینکه وزن دو خودرو تقریباً یکسان است این مسابقه به طرز انتقال قدرت به زمین مربوط میشود.
در این ویدئو دو مسابقه را میبینیم که یکی از نقطه سکون استارت خورده درحالیکه دومی مسابقه رولینگ از سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت می باشد. در مسابقه اول شاهد فاصله زیاد اوراکان با GT R هستیم. سیستم چهار چرخ محرک سوپرکار ایتالیایی لانچ بهتری را به ارمغان میآورد و مرسدس نمیتواند به آن برسد. در کل مسابقه این شرایط باقی میماند.
اما در مسابقه دوم وضعیت فرق میکند. هر دو خودرو از سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت کار را شروع کرده و فاصله نزدیک با هم را حفظ میکنند. مرسدس کمی جلو میافتد و مسابقه را در سرعت ۲۴۱ کیلومتر در ساعت به پایان میبرد.
این هم نمونهای دیگر از تأثیر سیستم چهار چرخ محرک روی نتیجه مسابقه می باشد. رساندن نیرو به هر چهار چرخ به این معنی است که خودرو میتواند از قدرت بیشتر پیشرانه سود ببرد. این امر چسبندگی بیشتر و به طبع آن شتابگیری سریعتر را در پی دارد.
علی
۲۱ مرداد ۱۳۹۷به اینا میگن ماشین . آدم از اینکه به دنیا امده که چشاش چیزای زیبا ببینن لذت میبره . واقعا یک ایتالیایی وقتی ی هنری خلق میکنه سالیان سال و شاید قرنها راجبش بحث بشه و برگی از تاریخو به خودش اختصاص بده . حالا مکی لارن هم ماشین میسازه . وقتی بهش نگاه میکنی احساس میکنی تو هوای ابری آلوده لندن داری چایی تلخ میخوری.
با تچکر
ساسان
۲۱ مرداد ۱۳۹۷البته در درگ دومم اوراکان یه سپر جلو بود و داشت فاصلرو بیشتر میکرد. درمتن برعکس ذکر شده.
شاهین
۲۱ مرداد ۱۳۹۷انگار لامبو قبل رسیدن به کله قندی دیگه گاز نداد و مقصد همون کله قندی بوده واس همین باخته
درکل نمیدونم چرا باخت با اینکه داشت جلو میوفتاد
Reza
۲۲ مرداد ۱۳۹۷آقا شاهین لامبور برندس ، مطمئن باش
این هوراکان کوروت ZR1 رو با اون همه ادعا فیتیله پیچش کردش ، حالا این AMG GTR که چیزی نیست ،
ساسان
۲۲ مرداد ۱۳۹۷در درگ دوم هم لامبو برد.ماشینی که داره فاصله میگیره برندست ایندیگه بدیهیه. تعجب میکنم متن برعکس ذکر کرده.
سام
۲۱ مرداد ۱۳۹۷فقط لامبو….
mahdy
۲۱ مرداد ۱۳۹۷واقعا این لانچ کنترل های لامبو چقدر بی نظیرن واقعا استثنائین سرنوشت درگ هارو بعضی جاها عوض میکنن درگ آونتادور و 812 هم اولش به خاطر این لانچ کنترل های استثنائی لامبو؛
آونتادور جلو زد اما 812 اجازه نداد تا فراری هم به سرنوشت مرسدس دچار شه و کمی بعد تر آونتادور رو حسابی شرمنده کرد .
کسی میدونه تکنولوژی خاصی چیزی خلاقیتی که تو لانچ کنترل های لامبو باعث به وجود اومدن این پدیده شده چیه اگه میشه توضیح بدین اگر هم نه لینک بزارین
راستی این همون هوراکانی نبود که کوروتو جر داد (یعنی خود خود همون هوراکان بود گمونم)
شاهین
۲۱ مرداد ۱۳۹۷https://www.instagram.com/p/BkS-3f7gyOv/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=jgrngb9qrbes
توی اینستاگرام لامبو معروفه به neck breaker بخاطر لانچ های قوی
این لانچ ها هم میتونه بخاطر سیستم کواتروی آئودی باشه
علیرضا
۲۲ مرداد ۱۳۹۷دودیفرانسیل بودنشه نه لانچ کنترل
مهدی
۲۱ مرداد ۱۳۹۷هوراکان فوق العاده است
s.h
۲۱ مرداد ۱۳۹۷اینو قبلانم گزاشته بودی پدال فکر کنم چند وقت پیش
s.h
۲۱ مرداد ۱۳۹۷ببخشید باز مینویسم یادم رفت بگم
این همون درگی هست که مک لارن همه رو میبره کاملش بود اونی میزاشتی درگ همه رو باهم داشت