لامبورگینیمک لارن

درگ نفس‌گیر مک‌لارن 720S اسپایدر با لامبورگینی اونتادور S رودستر

سوپراسپرت‌ها همواره خودروهای بسیار جذابی برای علاقه‌مندان بوده‌اند اما در نسخه‌های روباز این جذابیت برای بسیاری دوچندان می‌شود زیرا می‌توان لذت رانندگی با یک سوپراسپرت را در هوای آزاد تجربه کرد. در حال حاضر مک‌لارن 720S اسپایدر و لامبورگینی اونتادور S رودستر دو سوپراسپرت روباز سریع، زیبا و گران‌قیمتی هستند که در یک سطح قرار می‌گیرند و بنابراین پیست درگ جای مناسبی برای رقابت آن‌ها است.

به همین دلیل، وب‌سایت بریتانیایی CarWow این دو سوپراسپرت روباز را در یک مسابقهٔ درگ رودرروی یکدیگر قرار داده است. هردوی این خودرو اصطلاحاً استوک هستند یعنی هیچ تغییر و تقویتی در آن‌ها صورت نگرفته است. در سینهٔ 720S یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و آن‌را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد.

از سوی دیگر، اونتادور S رودستر به یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که نیروی آن به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. اونتادور ۱۷۳۰ کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که 720S رودستر با وزن ۱۴۳۶ خودروی سبک‌تری است؛ بنابراین تفاوت مهمی در وزن دو خودرو به چشم می‌خورد.

اما در درگ کدام خودرو می‌تواند از مزیت‌های خود استفاده کرده و پیروز شود؟ آیا مک‌لارن با وزن کمتر و گشتاور بیشتر اونتادور را مغلوب می‌کند یا این گاو خشمگین ایتالیایی است که به لطف ۲۰ اسب بخار قدرت بیشتر و سامانهٔ چهارچرخ محرک، پشت حریف بریتانیایی را به خاک می‌مالد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را مشاهده کنید.

مقایسه مشخصات فنی

 

اونتادور S رودستر

مک‌لارن 720S اسپایدر

پیشرانه ۶.۵ لیتری V12 ۴ لیتری V8
تنفس طبیعی توئین توربو
قدرت ۷۴۰ اسب بخار ۷۲۰ اسب بخار
گشتاور ۶۹۰ نیوتن متر ۷۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب
حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر ۳۴۰ کیلومتر
وزن ۱۷۳۰ کیلوگرم ۱۴۳۶ کیلوگرم

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    فقط و فقط شتاب گیری گردن شکن لامبورگینی رو ببینید
    و در ادامه شتاب ثانویه غول درگ ( ۷۲۰S ) که امان رقبا رو بریده و فرصت نفس کشیدن به هیچ ماشینی نمیده
    به این میگن یک درگ درجه یک و عادلانه ??

    1. joojoo

      ۲۴ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (276 ديدگاه)

      اینو در مقابل درگ SVJ کبیر و 720s بذارید از درگ تایمز…..اونوقت متوجه میشید ماشین اون کچل تیون شدست….اونتادور در مقابل 720s اونقدرام دست و پا بسته نیست….حالا فکر کن SVJ نسبت به S حدود 50 کیلو سبکتره، 30 اسب قویتره و 30 نیوتون متر گشتاور بیشتر داره… اونوقت به نظرتون SVJ حدود 0.8 ثانیه از 720s عقب میمونه؟؟؟؟
      حداقلش اینه که روی آسفالت استاندارد(نه آسفالت چسبناک که به نفع تک دیفرانسیل ها و به ضرر دو دیفرانسیل هاست)، اگه هم قراره عقب بمونه کمتر از 0.1 ثانیست نه 0.8 ثانیه……….توی پیست هم که اصلا قابل قیاس با SVJ نیست و پودر میشه…..
      دلیل شتاب ثانویه ی بهتر مک نسبت به لامبو اینه که مک اولا توربوعه و ثانیا 100 کیلو سبکتره…..ولی آونتادور توی سرعت های بالای 300 به خاطر تنفس طبیعی بودن و بالاتر بودن دور پیک گشتاور و همچنین آیرودینامیک بهتر……جبران میکنه و تاپ اسپیدش هم از تاپ اسپید مکلارن 10 تا بیشتره…..
      این گاو پیر قشنگ نشون داده که دود از کنده بلند میشه

      1. ایمان

        ۲۴ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (4062 ديدگاه)

        همه عالم و آدم میدونن ماشین مجری درگ تایمز استاندارد نیست و دستکاری شده
        موقع درگ هم لاستیک های مخصوص میزاره براش
        ولی نمیدونم چرا یک درگ رسمی و درست حسابی با اصلی ترین رقیبش ۴۸۸ پیستا برگزار نمیکنن ؟؟؟؟
        مجری درگ تایمز به سریع تر بودن ۴۸۸ پیستا پِی برده و دلش نمیخواد بازنده باشه در هر شرایطی
        برای خراب کردن فراری هم همیشه نسخه اسپایدر ۴۸۸ معمولی رو برای درگ میاره

      2. ساسان

        ۲۴ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (1047 ديدگاه)

        هوراکان مدل پایه اون بنده خدا svjرو شکست داده بود!!
        یه دودوتا چهارتای ساده میشه فهمید ماشینهاش استوک نیستند.

  2. king918

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    اقا دیگه ببینید 918 چه هیولاییه 720 رو نقطه کرد ………………….

    1. M

      ۲۴ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      عزیزم خودت بهتر میدونی اون هایپر کاره تازه هیبرید هم هست درسته قدیمی تره ولی خب هم ارمیچر داره هم میلیون دلاریه !
      اون رقیبش لافراریه ! از کمالات پورشه همین بس که تونست با یه جواهری مثه لافراری کل بندازه و سرشاخ بشه و تو خیلی از پیستا هم پیروز بشه حتی !چون کار هرکسی نیست!
      لافراری که حریف این اقای خاص پورشه هست تونسته کونیگ زگ رو تو درگ ببره !

  3. OMID

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    ندیده میگم مک‌لارن برده

  4. علی

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (237 ديدگاه)

    گشتاور وزن مکلارن نگاه کنید میفهمید چرا برد اونم با اختلاف کم ولی بنده تنفس طبیعی و اسطوره تکرار نشدنی لامبورگینی ترجیح میدم

  5. moein

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (913 ديدگاه)

    اصلا برام مهم نیست کی اول شده
    مهم اینه لامبورگینی رو که میبینم و اون صدای بینظیرش رو میشنوم از هر چی جارو برقیه بدتر بدم میاد?

  6. Amir

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (730 ديدگاه)

    واقعا لامبورگینی چطوری می خواد جایگزین شایسته ای برای اونتادور معرفی کنه؟بعد این همه سال فقط دیدن عکساش هوش از سر آدم میبره،تجربه رانندگی باهاش که بماند…

  7. sina7

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (436 ديدگاه)

    اون ثانیه های اول لامبورگینی که یهو میکنه از زمین رو به شتاب ثانیه بهتر مکلارن ترجیح میدم
    صدای لامبورگینی آدم کر رو شنوا میکنه?
    همه چی برنده شدن تو درگ نیس

  8. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    ۴۸۸ پیستا Spyder محو میکنه ۷۲۰S رو…..

    1. joojoo

      ۲۴ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (276 ديدگاه)

      اوراکان پرفورمانته….GTB رو پودرش کرد….و در عین حال جلوی مکلارن پودر شد(درگ موتور ترند رو ببین)….از اونور پیستا بین 0.3 تا 0.5 ثانیه از GTB سریعتره….شاید پا به پای 720s بیاد ولی مشخصا نمیتونه محوش کنه…محو کردن به 918 میگن که حتی با آوانس هم جر میداد 720s رو توی هر درگی……

      1. Amir Machine

        ۲۴ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (1279 ديدگاه)

        918 مک‌لارن رو محو کرده و جر داده و فلان…..!!!
        دوست عزیز از مشخصات این دوتا ماشین اطلاع داری؟!
        هایپرکار یک میلیون دلاری با سیستم هیبریدی، دوتا موتور برقی، 890 اسب بخار قدرت، 1280 نیوتن متر گشتاور و سیستم چهارچرخ محرک رو با یه سوپراسپرت 300 هزار دلاری دیفرانسیل عقب بنزینی 720 اسب بخاری مقایسه میکنی و توقع داری محو نشه؟!! این دوتا اصلاً تو یه سطح قرار دارن؟
        918 باید با P1 مقایسه بشه نه با 720S
        من خودم بشدت عشق لامبورگینی‌ام و علاقۀ خاصی به مک‌لارن ندارم ولی یه کم منصف‌تر باشید بد نیست
        720S تا حالا بارها تو درگ‌های مختلف خودشو ثابت کرده و نشون داده چه غولیه، حالا کاری به درگ‌های درگ تایمز که من هم بهشون مشکوکم نداریم ولی تو درگ 888MF که پدال هم گذاشت دیدیم که 720S تونست اونتادور SV و فراری 812 رو بزنه
        همین که این مک‌لارن 300 هزار دلاری میتونه پابه‌پای اونتادور SVJ دوازده سیلندر دو دیفرانسیل 520 هزار دلاری پیش بره برای اثبات توانایی‌هاش کافیه هرچند که من شخصاً اگه میتونستم یه سوپراسپرت بخرم انتخابم اونتادور یا هوراکان بود

        1. joojoo

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (276 ديدگاه)

          من مقایسه نکردم…من جواب اون دوستمون رو دادم که میگفت پیستا محو میکنه مک رو…منم گفتم محو کردن به کاری میگن که 918 با مک کرد…..
          وگرنه مشخصه 918 کلا یه کلاس بالاتره

      2. ایلیا

        ۲۴ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (731 ديدگاه)

        این ادبیات بچه مدرسه ای رو کنار نمیذارید؟
        جر داد..
        محو کرد…
        عکس چهارتا ماشین دیدید دلیل نمیشه هرچی به دهنتون میرسه کامنت کنید

        1. joojoo

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (276 ديدگاه)

          عکس چهارتاماشین ندیدم دوست عزیز…15 ساله دارم هرچیزی که میشه در مورد ماشینا دونست رو دنبال کردم و میکنم…..نیازی هم نیست که شما به بنده تذکر بدید که چی گفتنش خوبه و چی بده….

      3. Ferrari

        ۲۴ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        دوست عزیز فراری ۴۸۸ از هوراکان سریعتره فقط یک درگ هوراکان سریعتر بود که احتمالا دستکاری شده بود
        و پیستا که هم اونتادور اس و جی و هم هوراکان پرفورمانته رو شکست میده هم درگ هم رکورد پیست
        ضمنا یه مقایسه بین اونتادورsvj و فراری ۸۱۲ توسط مجله ماشین انجام شده.لینکشو میفرستم ببینید ۸۱۲ چطوری اونتادور svj رو له کرده.ماشینی که تو سرعت بالا دچار لرزش و اشفتگی بشه دوزار نمیارزه
        https://www.google.com/amp/s/www.carmagazine.co.uk/amp/best/v12-supercar/

        1. ساسان

          ۲۵ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (1047 ديدگاه)

          بنا نداشتم دیگه وارد این بحثهایی که ابتدائیات صنعت خورو هست بشم.چون خودت بهتر میدونی اینارو ولی جایی که به ضررت باشه اطلاعاتت یادت میره.البته این اولین بارت نیست.مشتی کوچه های خلوتی دیگه.یکم جوابتو نده فک میکنی خبریه.چندتا سوال دارم.
          کلاس دو خودرو یکیه؟
          توسعه دو خودرو یک هدفو دنبال میکنه؟
          واکنش دینامیکی این دو خودرو با توجه به کلاس متفاوتشون باید شبیه هم باشه؟
          مقایسه یکgt که کامفورت بودن از اولویتهای اصلیه این کلاسه با یک خودرو پیست محور که طبیعتا تعلیقی.نزدیک به خودر های مسابقه ای داره..بعد از کوبشش ایراد میگیری؟
          این مقایسه از نظرت از بنیان کار مزحکی نیست؟
          مزحکتر این نیست که هرجا که به نفعت نیست این اطلاعاتو یادت میره؟
          بازم بپرسم یا بسه؟

        2. Ferrari

          ۲۵ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          پدال یه گروه تلگرام زده اکه فکر میکنی میتونی بحث کنی تشریف بیار باهم صحبت کنیم…
          برسیم به بحث. ثبات پایداری و تعادل لازمه هرماشین بخصوص سوپر اسپرتهاست به جی تی یا موتور وسط بودن ربطی نداره.دوما من اونتادور svj رو باچی مقایسه کنم؟. با ۷۲۰ اس مقایسه کنم؟؟ با ۴۸۸ پیستا مقایسه کنم که هم تو پیست هم شتابگیری و هم کیفیت ساخت و کیفیت رانندگی بهتر و بالاتر از اونتادوره مقایسه کنم؟. تست ۴۸۸ پیستا توسط اتوکار موحوده ترجمش تو پدال هم هست برو بخون ماشین مخصوص پیست از طرف رانندهای اتوکار لقب شهری ترین v8 فراری رو دریافت کرده میفهمی یعنی چی؟ حالا بازم بگو ماشین پیست تعلیقش خشکه و فلانه اونتادور مدل ۲۰۱۱ چی اونم ماشین پیست بود که تعلیقش به شدت خشک بود؟؟
          ترجمه همین لینک که دادم تو مجله ماشین شماره 435 صفحه ۱۶ رو بخون من از این صفحه عکس گرفتم تو گروه پدال هم گذاشتم صد نفر عضو هستن همه دیدن یک نفر نگفت لامبو بهتر از فراریه.اگه فکر میکنی میتونی بحث کنی عضو گروه شو

        3. joojoo

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (276 ديدگاه)

          اگه شکست میده پس چرا فراری وجودشو نداره بیاد یه رکورد گیری رسمی کنه؟؟؟ توی مقایسه ای هم که بین آونتادور کبیر، 911 GT2RS، سنا و پیستا داشتن….پیستا با تایر مسابقه ای فقط 0.5 ثانیه سریعتر از آونتادور با تایرهای پایه ی PZERO بود….مشخصه با تایر های TROFEO R رسما له میشه جلوی آونتادور…..پیستا ماشینیه که هم لول با اوراکان پرفورمانتست..و باید با اون مقایسه بشه ولی دوست داره با بزرگتر از خودش سرشاخ بشه….آونتادور کبیر با اینکه در زمره ی هایپر اسپورت ها نیست ولی عملکردش توی پیست از همه ی هایپرکارها بهتر بوده…..فقط مکلارن سناست که میتونه شدیدا آونتادور رو به چالش بکشه که خب کسی هم از آونتادوری که اومده یه لامبورگینی باشه… انتظار نداره که بتونه یه هایپرکار مخصوص پیست با 350 کیلو وزن کمتر و 30 اسب قویتر و 80 نیوتون متر گشتاور بیشتر که اصلا هدفش فقط ثبت عدده و 7 سال هم جدیدتره رو به همین سادگی مغلوب کنه…..ولی همین که رکورداشون در شرایط برابر نزدیک همه…نشون میده گاو سرکش سنت آگاتا با ده سال سن چقدر مهندسی پشتش خوابیده….از ثبات و پایداری حرف زدی…ظاهرا نمیدونی لامبورگینی فلسفش چیه….جدا از اینکه این عدم پایداری که ازش حرف میزنی فقط یه احساسه و توی فضای حقیقی واقعیت نداره(وگرنه نمیتونست رکورد بزنه)، لازمه بگم که این احساس مهارنشدن لامبورگینی….بخشی از ذات لامبورگینی هاست…ماشین های خشن و بی رحمی که افسار راننده دست اوناست..نه افسار اونا دست رانندشون…اگه قرار بود برعکس باشه که اونوقت چه چیز متمایزی از فراری داشت که مشتری بخواد جذبش بشه؟؟چیزی که باعث شد لامبورگینی بتونه جلوی فراری قد علم کنه….تمایز حس رانندگیش بود….فکر میکنی مهندسای لامبو…از اینکه آونتادور موقع تعویض دنده اینقدر خشن ضربه میزنه خبر نداشتن؟؟؟چرا داشتن….و براشونم کاری نداشت که توی 8 سال روش کار کنن تا نهایتا روی SVJ یه گیربکس نرم بذارن……ولی اگه لامبورگینی بخواد مثل فراری نرم و رام باشه…..اونوقت چرا باید بهش بگن لامبورگینی؟؟؟؟مقایسه ی دیابلو با F40 رو بخون…اونجا همش از ذات رام نشدنی لامبو گفته..در مقابل گفته فراری خیلی نرم تر و راهوار تره…..و بعدش گفته رام نشدن…ویژگی ذاتی لامبورگینیه…..از زمان کانتاش این بوده…تا الانم هست……و بع از این هم خواهد بود…..و در عین حال هیچ ناپایداری ای هیچ کدومشون رو تهدید نکرده و نخواهد کرد….

  9. سعید(تهران)

    ۲۴ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (496 ديدگاه)

    بنظرم اونتادور یکم زودتر استارت کرد، برای من اونتادور دوست داشتنیه و اصلا مهم نیست همچین درگی رو ببره یا ببازه ولی راننده اونتادور قشنگ مشخصه خیلی دلش میخواد درگ رو ببره برای همین زودتر لانچ کرد توی تصویر آهسته کامل مشخصه، با اینحال مک لارن با وجود وزن خیلی کمتر و گشتاور بیشتر تونست جبران کنه…

    1. ساسان

      ۲۴ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      چه مدل پرفورمانته چه اونتادوربعلت 4چرخ محرک بودن درابتدا ازدیفرانسیل عقبها جلو میفتن درتمام درگها این موضوع تکرارشده واثبات شدست مختص به این درگ نیست…کم خطا ترین شروعو داشتن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا