CarWow در جدیدترین رقابت خود پورشه ۹۱۱ توربو S را در برای لامبورگینی اوراکان پرفورمانته قرار داده است. هردوی این خودروها محصول گروه فولکسواگن بوده و هردو خودروهای بسیار سریعی هستند. پورشه به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است درحالیکه لامبورگینی از یک نیروگاه ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند.
نیروی موتور در هردوی این سوپراسپرتها توسط گیربکسهای هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه انتقال پیدا میکند، هردو به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند و هردو از لانچ کنترل برخوردارند. از لحاظ وزن اما لامبورگینی سبکتر است و ۱۴۰۰ کیلوگرم وزن دارد درحالیکه پورشه با وزن ۱۷۰۰ کیلوگرمی به میران قابلتوجهی سنگینتر است؛ بنابراین آیا ۹۱۱ توربو S با گشتاور بیشتر خود در مسابقهٔ درگ برتر خواهد بود یا قدرت بیشتر و وزن کمتر به کمک اوراکان پرفورمانته میآیند؟
رقابت CarWow بین این دو سوپراسپرت در سه بخش درگ ایستاده، درگ رولینگ و ترمز گیری برگزار میشود. در رقابت اول یعنی درگ ایستاده پورشه جلو میافتد و میتواند تا پایان برتری خود را هرچند جزئی حفظ کند و ظرف ۱۰.۳ ثانیه از خط پایان عبور کند درحالیکه اوراکان فقط با یکدهم ثانیه اختلاف دوم میشود. در رقابت رولینگ اما گاو ایتالیایی انتقام میگیرد و رقیب آلمانی را مغلوب میکند درحالیکه در آزمایش ترمز گیری هم اوراکان پیروز میشود. البته هردوی این سوپراسپرتها از گروه فولکسواگن هستند و بنابراین برندهٔ واقعی این رقابت فولکسواگن است.
پورشه ۹۱۱ توربو S | اوراکان پرفورمانته | |
پیشرانه | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو | ۵.۲ لیتری V10 طبیعی |
قدرت | ۵۸۰ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۷۰۰ کیلوگرم | ۱۴۰۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۹۱,۷۵۰ دلار | ۲۷۴,۳۹۰ دلار |
ارش
۹ شهریور ۱۳۹۸از سال ۲۰۱۰ به مدت ۷ سال تاج پادشاهی درک بر سر پورشه ۹۱۱ بود که با ورود مک لارن ۷۲۰ و فراری ۴۸۸ این عنوان رو از دست داد جالبه که تو این درک پورشه ۶۰ اسب بخار ضعیف تره ولی همچنان جلوتر.خارق العاده ست این کمپانی .
OMID
۹ شهریور ۱۳۹۸گشتاورش کلی بیشتره و دو تا توربو داره?
مسعود
۹ شهریور ۱۳۹۸دقت کن گشتاور پورشه 150 نیوتن بیشتر
mehran (fox)
۹ شهریور ۱۳۹۸وزنشم 300 کیلو بیشتره و این خیلیه در ضمن توربو بودن موتورو زمانی تو سر صاحبش می کوبن که هر دو ماشین حجم موتور برابری داشته باشن ولی فقط یکیشون توربو باشه…عوضش حجم موتور لامبو 5/2 لیتریم کلی از حجم 3/8 پورشه بیشتره…911 تو درگ وابسته به اعداد نیستو غولای بزرگیو شکست داده…
OMID
۹ شهریور ۱۳۹۸توربو شارژر تو درگ خیلیییی تاثیر داره
وزن ماشینو زیاد میکنه ولی باعث میشه تو دور پایین گشتاور بالا داشته باشی و تو دور بالا هم که بوست بیشتر
MAHDI
۹ شهریور ۱۳۹۸هردو فوق العاده هستن. دوست دارم بدونم عملکرد شتاب پورشه 911توربوS جدیدچطور خواهدبود.این درگ رو خیلی دوست داشتم. چون خیلی جذاب هستش
فرامرز
۹ شهریور ۱۳۹۸من اگه همچین پولی داشتم قطعا لامبورگینی رو میگرفتم حتی اگه از نظر فنی برتری نداشته باشه
سی بی آز
۹ شهریور ۱۳۹۸نظر 100 درصدی منم لامبورگینی
هم باکلاس تره هم خاص تره هم باکیفیت تره هم تنفس طبیعیه و در آخرم
اوراکان یک لامبورگینیه
MAHDI
۱۰ شهریور ۱۳۹۸نه دیگه لامبورگینی به هیچ وجه از پورشه باکیفیت تر نیست!!!!
مهدی ۹۱۱
۹ شهریور ۱۳۹۸در رولینگ لامبو زود استارت زد و تقلب کرد
مهدی ۹۱۱
۹ شهریور ۱۳۹۸نسل جدید توربو اس چیکار باید بکنه مهندسی برتر پورشه
سورنا
۹ شهریور ۱۳۹۸یکی دوثانیه اختلاف هیچوقت نمیتونه زیبایی و خاص بودن رو کنار بزنه
اونم چی وقتی هیچوقت نمیتونی این قدرتو ازش استفاده کنی حتی اگر بری پیست
لامبورگینی خیلی سرتره تو همه چی مخصوصا تو ظاهر و …
مهدی
۹ شهریور ۱۳۹۸خب خاصیت توربو گشتاور زیاد تو دورهای میانی هست ولی از اون سمت هم ۳۰۰ کیلو اضافه خیییلی حرفه منتها اعداد و ارقام اعلامی کارخونه یه بحثه اینکه در واقعیت چه قدرتی بدن بحث دیگه چون دیده شده که بعضی کارخونه ها تو مدل های توربو عدد اعلامی قدرت رو کمتر از واقعیت اعلام کنن مثل کاری که نیسان تو مدل gtr کرد و بهش گفتن غول کش و مکلارن تو بیشتر مدل هاش به خصوص 720 و بی ام و هم تو موتور های توربو خودش انجام داد و همه تعجب که چطور با قدرت کمتر حریف ماشین های قویتر میشدن در حالی که همچین شیطنت ها و کارای تبلیغاتی تو مدل های تنفس طبیعی ممکن نیست چون شرکت واقعا جون میکنه تا بتونه نسبت قدرت به حجم بهتری بدست بیاره و دیگه اما در کل ۹۱۱ توربو اس واقعا ماشین قویی هست تو لانچ کردن
Abbas
۱۰ شهریور ۱۳۹۸با احترام به پورشه فقط لامبو،درسته جای دیگران نمیتونم حرف بزنم ولی مطمئن باشین هفتاد درصد اونایی که میگن ۹۱۱ اگه این دوتا رو کنار هم بذارن جلوش و بگن یکیشو انتخاب کن واس خودت قطعا اوراکان رو انتخاب میکنن
مانی
۱۰ شهریور ۱۳۹۸فکر میکنم وزن این ماشین ۱۶۰۰ کیلو باشه و مدل کابریولت ۱۶۷۰ کیلو
چجوری شد که لامبو باخت؟؟؟مگه صفر تا صدش ۲.۴ نیست؟
چجوری پورشه از همون اول جلو زد؟یعنی صفر تا صدش زیر ۲.۴ هست؟؟؟
ساسان
۱۰ شهریور ۱۳۹۸لامبو لانچ خوبی نزد.
porschesport
۱۰ شهریور ۱۳۹۸وزن توربو s و پرفورمانته به ترتیب 1623 و 1584کیلو هست و 300 کیلو با هم اختلاف ندارن!! در اینجا عملکرد فوق العاده لانچ کنترل پورشه مشخص میشه
MAHDI
۱۰ شهریور ۱۳۹۸این اعدادی که شما نوشتید اگه درست باشه پس پورشه 39 کیلوگرم سنگین تر از پرفومانته هستش!!!!!!!!
MAHDI
۱۰ شهریور ۱۳۹۸اما بالا اعداد دیگه ای رو زده و وزن پورشه رو 1700 کیلوگرم زده و وزن پرفومانته رو 1400 کیلوگرم!!!!
شاید من متوجه منظورتون نشدم!!!
porschesport
۱۰ شهریور ۱۳۹۸اعداد بالا غلطه مهدی جان ، پرفورمانته وزن خشکش ۱۳۸۲ و وزن پرش بین ۱۵۵۰ تا ۱۶۰۰ هستش نمیدونم اون وزن ۱۴۰۰ کیلوییش رو از کجا اوردن توربو s هم ۱۷۰۰ کیلو نیست
ساسان
۱۰ شهریور ۱۳۹۸متوجه شدم وزنهارو اشتباه نوشتن..اما حوصله توضیح دادن نداشتم.!!!