آمریکا بزرگترین بازار این شرکت است
لامبورگینی آمار فروش سال ۲۰۱۶ خود را اعلام کرده است که نشان از ثبت ثبت رکوردی جدید این زمینه دارد. این سوپراسپرتساز مستقر در سنت آتاگا گزارش داده است که جمعاً در سال ۲۰۱۶ تعداد ۳۴۵۷ دستگاه خودرو به فروش رسانده است که نسبت به فروش ۳۲۴۵ دستگاهی سال گذشته هفت درصد افزایش را نشان میدهد. این اولین باری است که لامبورگینی توانست از مرز فروش سالانهٔ ۳۴۰۰ دستگاه عبور کند. همچنین این برند زیرمجموعهٔ فولکسواگن طی شش سال گذشته همواره رشد فروش مداومی را تجربه کرده است بهگونهای که در حال حاضر فروش این شرکت ۲.۶ برابر بیشتر از سال ۲۰۱۰ شده است.
رئیس و مدیر اجرایی لامبورگینی «Stefano Domenicali» دراینباره گفته است:
«در سال ۲۰۱۶ لامبورگینی ثابت کرد که در وضعیتی عالی قرار دارد. این شرکت یک سال دیگر درزمینهٔ آمار فروش رکوردی را به ثبت رساند و همچنین عملکردی بهتر از اهداف ما دارد. در حال حاضر این دستاورد بزرگ صرفاً توسط دو محصول لامبورگینی یعنی اونتادور و اوراکان به دست آمده است ولی ما قصد داریم با عرضهٔ یک مدل سوم، جهشی بزرگی در سبد محصولات خود ایجاد کرده و با عرضهٔ محصولات استراتژیک جدید این فروش را حفظ کنیم».
در حال حاضر لامبورگینی ۱۳۵ نمایندگی فروش در ۵۰ کشور در سراسر دنیا دارد. یک نگاه دقیقتر به آمار فروش این شرکت در سال ۲۰۱۶ نشان میدهد که این برند ایتالیایی در میان سه منطقهٔ اصلی یعنی EMEA (شامل اروپا، خاورمیانه و آفریقا)، آمریکا و آسیا-اقیانوسیه ازلحاظ میزان فروش بهخوبی تعادل را برقرار کرده است بهگونهای که هر یک از این مناطق حدود یکسوم از فروش لامبورگینی را تشکیل دادهاند و بهتر از آن اینکه همهٔ آنها رکورد فروش جدیدی را در سال گذشته ثبت کردهاند.
آمریکا هنوز هم بزرگترین بازار لامبورگینی است بهطوریکه در این بازار ۱۰۴۱ دستگاه خودرو طی سال ۲۰۱۶ فروخته است. پس از آمریکا نیز ژاپن، انگلستان، آلمان، کانادا، خاورمیانه و چین قرار دارند. در حال حاضر محبوبترین محصول لامبورگینی مدل اوراکان است که ۲۳۵۳ دستگاه از آن در نسخههای کوپه و اسپایدر در سال ۲۰۱۶ فروخته شده است؛ اما طی سال جاری به خانوادهٔ اوراکان دو عضو جدید بنامهای Spyder Performante و Superleggera اضافه میشود و انتظار میرود فروش کلی آن امسال از ۲۵۰۰ دستگاه عبور کند.
اما از پرچمدار ۱۲ سیلندر لامبورگینی یعنی اونتادور درمجموع طی سال گذشته ۱۱۰۴ دستگاه فروخته شده است درحالیکه این رقم برای سال ۲۰۱۵ تعداد ۱۰۰۳ دستگاه بوده است. در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶ تعداد کل تولید اونتادور از ابتدای عرضه تاکنون به ۶ هزار دستگاه رسید.
احسان آرسنالی
۲۴ دی ۱۳۹۵چه خوب از نظر مالی تقویت بشند شاید بتونند وارد مسابقات هم بشند. اگه بحران مالی فولکس واگن تموم بشه احتمالا چند مدل دیگه از لامبو بیاد بیرون. فقط اینو بیاد داشته باشین که لامبو وقتی توسط فولکس خریداری شد مشکلات شدید مالی داشت و توان توسعه محصولاتش رو نداشت و با حمایت مالی و فنی فولکس نجات یافت پس حالا که فولکس دچار مشکل شده همه زیر برندهاش باید بهش کمک کنند از لامبو تا آئودی و پورشه و سئاتو …
Viper ACR
۲۴ دی ۱۳۹۵اینطور نیست که فولکس هرکار بخواد بتونه با این زیرمجموعه ها بکنه. باید به وجهه، اعتبار و پیشرفت اون ها متعهد باشه.
بیشتر بحثم در مورد آئودی هست.
این زیر مجموعه ها هم به فولکس خیلی کمک کردند . آئودی شاید بیشترین کمک رو به فولکس کرده باشه.
آئودی یک زمان زیر مجموعه ی بنز – دایملر بود. شرکتی ورشکسته یا تعطیل شده ، به هیچ وجه نبود. فولکس واگن سال 1964 سهامش رو در 2 مرحله از بنز خرید.
بسیاری از تکنولوژی های دایملر از طریق آئودی به فولکس واگن انتقال پیدا کرد. چون بنز قصد تبدیل آئودی به یک برند لوکس در مقابل BMW رو داشت تا خود بنز تبدیل به یک برند فوق لوکس مثل رولزرویس بشه. (کاری که بعدا عکسش رو با مایباخ انجام داد)
فولکس این چند سال درآمد بسیار خوبی برای فولکس داشته.
درآمد آئودی برای فولکس از درآمد بنز برای دایملر بیشتره. چون فولکس برخلاف بنز از کارخونه ها ، پلتفرم، موتور ، گیربکس و … آئودی در زیرمجموعه های دیگه هم بسیار استفاده میکنه و هزینه ی کلی رو به شدت کاهش میده.
Viper ACR
۲۴ دی ۱۳۹۵.
یک چیزی که یادم رفت برای دوستان بگم، نقش بسیار پررنگ آئودی در ساخت بوگاتی ویرون و حنی نسل بعدش شیرون بود.
کافیه اسم Audi Rosemeyer رو شنیده باشید و به تصاویرش نگاه کنید.
سال تولید : 2000 – 1999
780 اسب قدرت
760 نیوتن متر گشتاور
369 حداکثر سرعت
موتور 8 لیتری W16
0 تا 100 ، 2.93 ثانیه
(منبع:یک ژورنال خودرو قدیمی)
موتور و جزئیات فنی ، دقیقا نشون میده ویرون بر روی پایه ی آئودی ساخته شد.
yasin
۲۴ دی ۱۳۹۵فولکس واگن خیلی زود همه چی رو پذیرفت و آمریکا هم ازش سواستفاده کردو یکسره جریمه مالی گذاشت حالا اون چندین میلیون دلار رو به خریدارای ماشین میده یا نه رو نمیدونم ولی شرکت خیلی با اصالتیه
احمد باقری
۲۴ دی ۱۳۹۵لامبورگینی هم باید هر چه زودتر بجنبه و با ارائه محصولات بیشتر، از رقبا عقب نمونه.
Viper ACR
۲۴ دی ۱۳۹۵نمیدونم منظورت چیه .
تولید ماشین جدید یا افزایش خط تولید؟
طبیعتا لامبورگینی ، پورشه، فراری ، مکلارن، بوگاتی ، پاگانی و … قرار نیست هر سال یک مدل جدید بدن بیرون.
میانگین عمر V12 و V10 های لامبورگینی ، 10 سال هست. پس هوراکان تا سال 2025 و اونتادور تا سال 2020 نسل جدیدشون “” احتمالا”” عرضه نخواهد شد.
ولی با وجود این حرفی که زدم، باز هم لامبورگینی طرفدارانش رو خوشحال کرده و Aventador S ، Uracan Superleggera ، Huracan Performante Spyder تو راهن.
پس محصولات لامبورگینی به اندازه ی کافی جدید و به روز هست.
در مورد افزایش خط تولید هم میدونم وی دبلیو در حال حاضر به درآمد بیشتر نیاز داره ، اما امیدوارم خروجی خط تولید به بیشتر از 5000 نرسه، وگرنه به وجهه ی این برند لطمه می خوره.
یکی از مهم ترین خصلت های لامبورگینی ، متحیر کردن بینندگان و بردن هوش از سر اون هاست، اگر این برند برای مردم عادی بشه دیگه همچین اتفاقی رخ نخواهد داد.
.
لامبورگینی اصلا از رقبا عقب نیست. عقب موندن یعنی چی؟
Bavaria
۲۴ دی ۱۳۹۵نمیخوام بگم لامبو عقب مونده ولی
میبینم از لحاظ تکنولوژی فنی از رقبا(مکلارن و فراری و پورشه) ضعیفتر هست
مثلا در اکثر شتابگیری هایی که از آونتادور دیدم،موقع شتاب کمی انحراف پیدا میکنه
دلیلشم واضحه،چون در موتور های طولی،هنگام شتاب (مثلا) سمت چپ ماشین وزنش بیشتر از سمت راست میشه،چون چرخش موتور به اون سمت هست
ولی در اکثر خودرو ها با تکنولوژی های تنظیم گشتاور این مسئله حل شده
(کلا لامبو از لحاظ تنظیمات الکترونیکی ضعیفتر از رقباست)
مثال های دیگر بماند
Viper ACR
۲۴ دی ۱۳۹۵چیزی که شما می گید رو من تا حالا در اونتادور یا هوراکان ندیدم.
Bavaria
۲۴ دی ۱۳۹۵منم در هوراکان ندیدم،ولی در گالاردو این مشکل خیلی براحتی اتفاق می افتاد
آونتادور لانچ وحشیانه ایی داره
به معنای واقعی کلمه وحشیانست،ماشین رو شلیک میکنه ولی وقتی صحنه آهسته شتاب رو که میبینی،ضعف کنترل کشش(تقه های ناجور،قطع و وصل کردن ناگهانی و با فاصله زیاد قدرت به چرخ ها) که بنظر من یک سطح از مک لارن و فراری پایین تره قابل مشاهدست
در ضمن من عاشق لامبو پورشه فراری و مک هستم،قصدم فقط بیان نظراتم هست
Viper ACR
۲۴ دی ۱۳۹۵(((در ضمن من عاشق لامبو پورشه فراری و مک هستم،قصدم فقط بیان نظراتم هست)))
دوست عزیز نظر شما محترمه.
من که برداشت دیگه ای نکردم.
خیلی خوبه که تجربیات و دانسته هاتون رو به ما هم می گید تا بحث کنیم.
گالاردو تولید سال 2002 هست. از اون زمان علم تا الان هزار پله پیشرفت کرده.
اونتادور هم سینگل کلاچ هست. طبیعیه شتاب گیری و ضربات خیلی سنگینی داره. ولی مواردی که شما گفتید و نتیجه گیری کردید که فراری و مکلارن جلوتر از لامبو هستند مثل (تقه های ناجور،قطع و وصل کردن ناگهانی و با فاصله زیاد قدرت به چرخ ها) قسم میخورم من با دیدن 50 ویدئوی درگ و تحلیل و بررسی های مختلف اونتادور که خیلی ها فقط نقاط ضعف رو بحث کرده بودند ؛ تا حالا حتی یک بار هم نه جایی شنیدم نه دیدم.
تنها گله ای که چند نفر داشتند خشونت بیش از حد تعویض دندست که گردن آدم رو داغون میکنه؛ اونم برمیگرده به تک کلاچ بودن این ماشین و حس وحشی گری که شاید لامبورگینی عمدا می خواسته بوحود بیاره.
sasan
۲۵ دی ۱۳۹۵منم همچین برداشتی دارم..تعویض دنده ی خشن اونتادور بخشی از کاراکتر خشن اونتادوره…یعنی شرکت با اینکار یکجور شخصیت سازی و کاراکتر منحصر به فرد میده به اونتادور…که من بهش میگم هارمونی ..هارمونی بین طراحی خشن..صدای موتور واگزوز خشن..و تعویض دنده ی خشن…همش مساوی میشه با هیجان وشخصیت خاص اتومبیل..وگرنه برای شرکت کاری نداشت توی مدل SVبیاد از کلاج دوبل استفاده کنه مثل هوراکان
Amir amini
۲۴ دی ۱۳۹۵وای اون اونتادور زرد رنگ چی میگه داره با روح و روان آدم بازی میکنه خوشحالم که فروشش زیاد شده ولی ناراحتم که میخاد suv بزنه اصلا به شرکتایی که سوپر اسپرت میزنن نمیاد تولید suv
sasan
۲۴ دی ۱۳۹۵دوستان لامبورگینی تو نمایشگاه دیترویت امسال حضور نداره؟
reza-a
۲۴ دی ۱۳۹۵اگر وارداتش تو ایران آزاد بود بیشترین فروشش تو ایران بود وقتی شاسی بلندش بیاد فروشش خیلی زیاد میشه
(پهلوان مک لارن)new great britain
۲۴ دی ۱۳۹۵من فقط اومدم تبریک بگم و آرزویه پیروزی های پشت سر هم برای لامبو.????
یه چیزه دیگه هم میخواستم بگم.
من همش فکر میکنم با خودم چندتا سرمایه دار توپل بیان لامبورگینی رو از زیر دست آئودی و فولکس خارج کنن.بعدش یه مرکز تکنولوژی عظیم بسازن.و خودش تا جایی که میتونه مستقل بشه.و روپایه خودش وایسه.
شاید هم نظرم درست نباشه.ولی فکر میکنم.لامبو زیر دست فولکس اون 100 درصد پتانسیلشو به نمایش نمیتونه بزاره.
همش فکر میکنم آئودی بیشتر مهندسی لامبو رو تو محصولات خودش به کار میگیره.
شایدم اینایی که گفتم درست نباشه.به هر حال خدا میدونه.
امیدوارم لامبو به اون چیزهایی که لیاقتشو داره برسه.❤️❤️❤️
بنتلی (radical rxc turbo 500r)
۲۴ دی ۱۳۹۵ایول واااقعا…خیلی خبر خوبی بود…البته ب نظرم یه شرکت سوپراسپرت ساز و خاص نباید فروشش بیشتر از ۱۰هزارتا بشه…امیدوارم لامبورگینی مدلای خاص و تولید محدود بیشتری تولید بکنه…