لکسس LFA با آن پیشرانه ۴.۸ لیتری دستپروردهی یاماها شاید بهترین صدا بین پیشرانههای ۱۰ سیلندر دنیای خودرو را داشته باشد اما پیشرانهی ۵.۲ لیتری لامبورگینی اوراکان نیز صدایی مسحور کننده دارد. دستاندرکاران مجله موتور اسپورت اجازه داشتهاند این پیشرانهی مشترک با آئودی R8 را تحتفشار گذاشته و اقدام به تست شتاب و سرعت بکنند.
با فعال کردن حالت کورسا و لانچ کنترل، رانندهی اوراکان روی پدال گاز فشار آورده و کاملاً شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ادعایی ۲.۹ ثانیهای را ثبت نموده است؛ اما داستان درباره شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت فرق میکند چراکه مدل اوراکان اوو نیازمند ۹.۳ ثانیه زمان برای انجام این کار است که سهدهم ثانیه بیشتر از اعداد اعلامی سازنده میباشد؛ اما هنوز هم بچه لامبوی محبوب ما شتاب گیری دیوانهواری داشته و به گونهای این کار را انجام میدهد که انگار فردایی وجود نخواهد داشت!
این خودرو نهایتاً به سرعت ۲۹۰ کیلومتر در ساعت میرسد اما حداکثر سرعت اوراکان اوو بسیار بیشتر از اینهاست زیرا لامبورگینی سقف سرعت آن را بیش از ۳۵۲ کیلومتر در ساعت اعلام کرده است.
همین عملکرد ما را وادار میکند به عملکرد مدل سستو المنتو فکر کنیم که چگونه خواهد بود. این خودرو بر پایه گالاردو شکل گرفته و تنها ۹۹۹ کیلوگرم وزن دارد درحالیکه وزن اوراکان اوو ۱۴۲۲ کیلوگرم میباشد. قطعاً سستو المنتو خودروی وحشیتری است.
Mahdi911Turbos
۱۸ آبان ۱۳۹۸بهترین صدای پیشرانه ۱۰ سیلندر تعلق داره به پورشه کارراجی تی
MAHDI
۱۸ آبان ۱۳۹۸بله موافقم!!!
البته صدای موتورV10 ب ام و M5 E60 هم خیلی شگفت انگیزه. طوریکه صداش توان رقابت با لامبورگینی هارو داره!!!!
Saeed
۱۸ آبان ۱۳۹۸بهترین سمفونی ماشین سلیقهای است دوست عزیز
درسته پورشه کررا gt در زمان خودش بهترین سمفونی رو داشت و خیلیا ازش تعریف کردن
ولی بنده میگم بهترین سمفونی ۱۰ سیلندر رو لکسوس LFA داره
سمفونی این ماشین باعث شده بوده جرمی کلارکسون اونو بهترین خودرویی که رونده بنامه
و چرا که نشه؟؟
همش کار استادانه یاماهاست که ۲ سال روی سمفونی LFA کار کرد
از اینجا هم میگم بنده بهترین سمفونی خودروی هیبرید رو پورشه ۹۱۸ مینامم…..
که از نظر کارایی و گرند توری و پیست توی کلاس هایپر کار ها تکه….
.
خلاصه….باید بگم…. سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰، صنعت خودرو سازی تو اوجش بود
واسه همین بیشتر ماشین های رویایی و افسانهای در این سال ها هستن و خواهد بود
یانکی
۱۸ آبان ۱۳۹۸هر کی نظری داره پنم فقط با صدای مرگ بار وایپر حال میکنم بعدش ام5 دو نسل قبل
sina7
۱۸ آبان ۱۳۹۸لامبورگینی با سستو المنتو ماشین بازارو گذاشت تو خماری
مهراد
۱۸ آبان ۱۳۹۸اووووفففف / برای شتاب گیری لحظه ای درنگ نمیکنه ، سرعت مثل رگبار میره بالا / ترکیب موتور عااالی و گیربکس بینظیر و دیفرانسیل حرفه ای و آیرودینامیک بالا میشه چیزی که تو ویدئو مشاهده میفرمایید
joojoo
۱۹ آبان ۱۳۹۸این وسط دقت داشته باشید که اونقدری باد از روبرو بود که روند شتاب گیری به نحو محسوسی کند تر باشه و صفر تا دویست…0.3 ثانیه ضعیفتر بود….در حالت نبود باد از روبرو….مسلما دیوانه کننده تر میبود
Nima
۲۱ آبان ۱۳۹۸نکته جالبه توجه اینه که r8 performance 2020 با اینکه قدرت موتور حدود ۱۱ اسب بخار از لامبو کمتره زمان های بهتری ثبت کرده ۰تا ۲۰۰ 8.9
Mohammad amin
۱۸ آبان ۱۳۹۸واو واسه این ماشین دیوانه کننده است
Omid622
۱۸ آبان ۱۳۹۸صدای والکری استون هم عالیه
اما غرش ۱۲ سیلندر لامبو
و فراریtdf هم وحشتناک جذابه