پس از دو کمپین فراخوان اعلام شده برای چندین سوپرکار از جمله بوگاتی شیرون و فراری کالیفرنیا، ۴۵۸ ایتالیا و F12 برلینتا هماکنون جدیدترین فراخوان به لامبورگینی تعلق گرفته است. این برند محبوب ایتالیایی به بوگاتی و فراری ملحق شده و مدلهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ از آونتادور SV کوپه و رودستر را فراخوان کرده است.
این خودروساز ایتالیایی مجبور خواهد بود تا پیچهایی که باعث سفت شدن دیسکهای ترمز به مرکز چرخ میشود را بررسی کند زیرا احتمال خرابی آنها در طول زمان وجود دارد. موسسه ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی آمریکا در بیانیهای رسمی گفته رانندگی بیوقفه و بریدن پیچهای مرکزی شاید منجر به در رفتن چرخ شود و طبیعتاً ریسک تصادف افزایش یابد.
بنا به گفته NHTSA، هشت خودروی فروخته شده در آمریکا تحت تأثیر این فراخوان بوده و از ۳۱ آگوست این فراخوان آغاز میشود. مالکان خودروهای یاد شده از طریق لامبورگینی با فرایند فراخوان آگاه خواهند شد و نمایندگیهای این شرکت پیچهای مرکزی را بدون دریافت هزینهای تعویض خواهند کرد.
آونتادور ماه پیش هم به خاطر نگرانیهایی درباره خاموش شدن ناگهانی و بدون هشدار فراخوان شده بود. نرمافزار کنترل پیشرانه مظنون ایجاد این وضعیت بوده و باعث میشود خودرو در شرایط مشخص و در سرعتهای پایین خاموش شود. حتی مدلهای چنتناریو و وننو نیز از این فراخوان در امان نبودهاند. در کل حدود ۷ هزار خودرو در سراسر جهان بررسی شدند.
بیش از یک سال پیش هم ۱۴۵۳ دستگاه آونتادور به خاطر احتمال آتشسوزی فراخوان شده بودند.
amir
۲ مرداد ۱۳۹۷ایا ما داریم زندگی میکنیم؟
Reza
۲ مرداد ۱۳۹۷هیچی از ارزش های شرکت کم نمیشه .
آفرین به تو که پس از گذشت چند سال به فکر مشتری هستی .
اما اینا به کنار ایرانخودرو – سایپا ما یه چیز دیگه هستن. هر طور که شده میخوان لگن رو فرو کنن به مشتری بعد دیگه تمام
Amirferrari
۲ مرداد ۱۳۹۷الان دانشمندای کونیگ زگ باز میان میگن به دلیل اینکه لامبورگینی زیر پرچم فولکس واگن هستش این مشکل براش پیش آمده ***…ما یه تار موی کله کچل کریستین کونیگ زگ رو با کل محصولات فولکس واگن (بوگاتی،لامبورگینی،پورشه،بنتلی،…)عوض نمیکنیم به خصوص بوگاتی????
امیرمحمد
۲ مرداد ۱۳۹۷رفیق بیخیال اینا افرادین که حتی یکم سواد خودرویی ندارن و دلشون به یکی دوتا رکورد بی سروته و بی ارزش خوشه احتمالا بیشتر از ۱۵_۱۷ سالم ندارن اهمیتی نداره که چی میگن هرکس که فقط به اندازه ی روزی ده دقیقه مطالعه در رابطه با صنعت خودرو داشته باشه میدونه که تکنولوژی ساخت بوگاتی یعنی چی میدونه که فلسفه ی تولید بوگاتی یعنی نهایت سرعت به همراه بالاترین پایداری و امنیت در سرعت های فوق سریع نه این که یه رکورد بی سروته و بی ارزش بزنی بعدم به احتمال زیاد ماشین از هم بپاچه و به تق تق بیفته…
Amirferrari
۲ مرداد ۱۳۹۷دقیقا همینطوره که میگی،کاش به جا این بچه دبستانیا چند نفری مثه شما تو این سایت بود که سوادشو دارن، یه وقتایی آدم پشیمون میشه کامنتا رو میخونه،از بس کامنتاشون بچه گانست
f35
۲ مرداد ۱۳۹۷میسوزید که هم از لامبورگینی قوی تره هم سریع تر هم خاص تر هم موتور بهتر داره ؟؟؟؟؟
لامبورگینی جلوش هیچی هم به حساب نمیاد میدونی چرا چون وقتی باهم گاز بدن وقتی کونیک زگ 440 تا داره میره لامبورگینی تازه داره از 4به 5 میکشه شاید یه خرده شتاب بگیره خیلی راست میگه بره جلو مک لارنو بگیره که عین مگس از روش رد نشه
الان باز میایید میگید : درسته لامبور ضعیفه ولی جاش 12 سیلندره یا مثلا میگید اگر و اما و شاید این کارو کنه بهتر شه !!
فعلا میبینیم کت تن کیه
در ضمن بلاخره اینا واسه بقا مجبور زیر سندی این و اون بمونند دیگه
کاری نداریم به مشتری اهمیت میدن یانه ولی فعلا که از ترس فرو پاشی این تو جاده فراخوان دادن
کونیک زگ انقدر بی نقص هست که فراخوان نمیخواد
الف.ی
۲ مرداد ۱۳۹۷رکورد های کونیگزگ اصلا بی سر و ته نیستن
نمیدونم منظورتون از بی سر و ته چیه
ماشین هم قرار نیست از هم بپاشه!
خیلی هم پایداره
منبع موثقی از پاشیدن کونیگزگ دارید؟!
AventadorSVJ
۲ مرداد ۱۳۹۷همین که شما دانشمندی برا کل دنیا کافیه .
گفتی :((فلسفه ی تولید بوگاتی یعنی نهایت سرعت به همراه بالاترین پایداری و امنیت در سرعت های فوق سریع))
داداش سرعت بوگاتی فوقش 440 تا میشه که 20 تا کمتر از کوئینگزگیه که 340 اسب کمتر از شیرون داره.
5 رکوردی که گفتی بی ارزشن باشه قبول بی ارزشن .
بسم الله بوگاتی بیاد بشکنه همشو.
میگین شیرون دست سازه ، اما خیلی از بخش هاش رو دستگاه های فوق پیشرفته میسازن ولی کوئینگزگ کل ماشین که هیچ حتی رینگ هاش رو هم با دست میسازن ( فیبر کربن رو با دست تو قالب میچینن).
من کاری به بوگاتی ندارم چون شرکتیه که تو دنیا تکه ولی مشکلم با شما دانشمندان خودروست که سریع ترین هایپر کار دنیا رو دارین زیر سوال میبرین.
akrh78
۳ مرداد ۱۳۹۷در جواب به همه کسایی که زیر این کامنت ریپلای کردن
فعلا که نه من پول لامبورگینی رو دارم نه شما پول بوگاتی و کونیگ زگ و مکلارن، ولی اگه طبق نظر نما بود نه لامبو فروش داشت نه بوگاتی بجاش مکلارن و کونیگ زگ میخریدن ملت
پس حتما یه چیزی هست تو هر کدوم و هر کدوم مشتری خاص خودشو داره
لامبورگینی میاد 4-5 سال پیش وننو میسازه با قیمت 4.5 میلیون دلار، رو هوا میبرن
مکلارن سنا و p23 و محصولات جدیدش رو همینطور
بوگاتی 450 تا ویرون بالای یک میلیون دلار فروخته، تا الان 200-300 تا شیرون 3 میلیون دلاری فروخته، دیوو 60 میلیون دلاریشو رو هوا میخرن
کونیگ زگ هم سالی حدود 20 تا ماشین میسازه و اگه الان سفارش بدی 3-4 سال بعد ماشینتو تحویل میگیری
پس الکی نظر تخریبی ندین و این و اون رو نکوبین
akrh78
۳ مرداد ۱۳۹۷یکی درگ میزاره، ماشین میفروشه
یکی 0تا400 میزنه، ماشین میفروشه
یکی شتاب و تاپ اسپید داره، ماشین میفروشه
یکی اصالت و طراحی خاص و پرستیژ و تکنولوژی خاص داره، ماشین میفروشه
ساسان
۲ مرداد ۱۳۹۷اینخبرها رو میخونم تا دوروز افسردگی مُزمِن میگیرم. بخاطر یک احتمال ببین چکار میکنن.
سام
۳ مرداد ۱۳۹۷چنین مشکلی برای یک خودروی سوپراسپورت یک فاجعه تمام معیار محسوب می شود.از لامبورگینی چنین خطای فاحشی بعید بود.
kurdishlambo
۳ مرداد ۱۳۹۷نوشته احتمالش هست نه اینکه قطعا این مشکل وجود داره
هیچ جای دنیا هم فراخوان رو اشتبای فاحش نمی نامند