فولکسواگن برنامههای الکتریکی سازی بزرگی دارد. با توجه به استراتژی ژرمنها که اخیراً هم بهروز شده، فولکس حداقل ۸۶ میلیارد دلار را صرف سرمایهگذاری در تکنولوژیهای الکتریکی، هیبریدی و دیجیتالی خواهد کرد. ظاهراً این سرمایهگذاری که طی ۵ سال آینده انجام میشود نیازمند برخی بازنگریهای داخلی و صرفهجوییهای بیشتر خواهد بود و به عنوان بخشی از این برنامه شاید بخش ایتالیایی گروه فولکسواگن قربانی شود.
اتوموتیونیوز با انتشار خبر جدیدی مدعی شده فولکس در حال بحث و بررسی برای فروش احتمالی لامبورگینی، دوکاتی و ایتال دیزاین میباشد. این سه کمپانی میتوانند به یک ساختار تکی تبدیل شده و در این صورت توجه بیشتری را به خود جلب خواهند کرد. ظاهراً ژرمنها میخواهند عملیات تولید این شرکتها را سرراست کرده و تمرکز بیشتری روی آینده الکتریکی خود داشته باشند.
هربرت دایس مدیرعامل فولکسواگن گفته است:
ما در حال کار با ساختار قانونی ایتالیایی خود هستیم. ما زمانی ساختار قانونی را بکار خواهیم برد که بتوانیم عمل کنیم.
دایس گفته که تصمیمات نهایی هنوز گرفته نشده اما احتمالاً یک فرایند کندتر خواهد بود هرچند این گفتوگوها در دستور کار قرار دارد.
خبر جدید دراینباره تنها چند هفته پس از انتشار اخبار منابع مطلع منتشر شده است. گفته شده بود فولکسواگن در حال برنامهریزی برای عرضه عمومی لامبورگینی و دوکاتی است. حدود یک سال پیش هم گفته شد که فولکسواگن میخواهد به لامبورگینی یک هویت قانونی جداگانه ببخشد و این کار میتواند تا پایان سال ۲۰۲۰ کامل شود.
در سپتامبر سال جاری نیز گزارش شد فولکسواگن در حال بررسی گزینههای مختلف برای آینده لامبورگینی، دوکاتی و بوگاتی بوده و یکی از این گزینهها میتواند فروش این سه برند باشد. همچنین همکاریهای فنی و یا بازنگری در ساختار نیز میتواند جزو این برنامهها باشد.
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۳۰ آبان ۱۳۹۹هر چی میخوای بفروش ،،، لامبورگینی رو نفروش…….
Reza
۳۰ آبان ۱۳۹۹یعنی آلمانیا میخوان اینو بگن که میخواییم لامبورگینی که نمیشه صددرصد الکتریکیش کرد رو واگذارش کنیم به کس دیگه ای یا بفروشیمش بعد تمرکز کنیم روی سبد الکتریکی خودمون.
جا خوردم این واقعاً خیلی خبر بدیه خیلی خیلی بد. این آلمان بود که لامبورگینی رو به این شکوفایی رسوند، پیشرفت فقط با معرفی محصول جدید و پیشرفت محصولات حاصل نمیشه بلکه باید بازار هدف صحیحی رو انتخاب کرد و کلی تجزیه تحلیل اقتصادی و سیاسی رو انجام داد. اگه لامبورگینی از دست فولکس آلمان خارج بشه به سرنوشت مازراتی دچار خواهد شد. ?????
امیررضا
۳۰ آبان ۱۳۹۹یه ایده دارم که کاش پیاده سازی بشه تو فولکس واگن
دوکاتی و بوگاتی و لامبورگینی و ایتالدیزاین رو کلا بفروشن ولی اینا با هم یه گروه تشکیل بدن!
اسم گرو ههم بزارن Gombustiline! ??
اوه اوه چی میشه!
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۳۰ آبان ۱۳۹۹من زیاد از دوکاتی خوشم نمیاد بنظرم موتور فقط ژاپنی و فقط یاماها
AMAHA¥
زیزیگولو
۳۰ آبان ۱۳۹۹فقط موتور سیکلتای آمریکایی مخصوصاً ((هارلی دیویدسون))
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۳۰ آبان ۱۳۹۹آره اونا هم خیلی خفنن
زیزیگولو
۳۰ آبان ۱۳۹۹زیادی خفنه
R@min
۳۰ آبان ۱۳۹۹حتی انگلیس هم موتورای استریت خفنی می زنه مثه ترایمف
مازیار
۳۰ آبان ۱۳۹۹تریومف
Triumph
Reza
۳۰ آبان ۱۳۹۹AMG/// اینو میدونستی که موتور سازان ژاپنی همان مهندسان موتور هواپیما های جنگی بودن تو جنگ جهانی دوم، بعد از جنگ که صنایع هوایی شون تحریم میشه شروع میکنن به طراحی و مهندسی موتور سیکلتا که الان بشن سلطان موتو جی پی . امروزه تقریباً وقتی حرف از موتور میشه فقط و فقط نام ژاپن
میاد وسط ژاپن و بس.
اینجام تحریم میشه مهندسان مون میرن اسنپی میشن.???
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۳۰ آبان ۱۳۹۹آره
ژاپن و فقط یاماها
کاوازاکی هم خیلی خفنه
بقیه هم باحالن اما موتور فقط یاماها…..
Bayerische Motoren Werke
۳۰ آبان ۱۳۹۹بنظرم موتور سیکلت فقط Cafe Racer
مخصوصا اگه بیمر باشه
ی سرچی تو نت بزن و ببینشون خیلی زیبا و ….. .
جومونگ 2006
۳۰ آبان ۱۳۹۹از دیروز دیوونه ی لامبورگینی اوراکان sto شدم
[—{^AMIN_MC20^}—]
۳۰ آبان ۱۳۹۹اونوقت میخواد برقی شه
روزی 2000 تا نفرین برای ایلان ماسک
Reza
۳۰ آبان ۱۳۹۹تقصیر ایلان ماسک نیست دیر یا زود باید این شتر دم در خودروسازان جهان مینشست.
[—{^AMIN_MC20^}—]
۳۰ آبان ۱۳۹۹اون بود برقی رو باب کرد به همه نشون داد ماشین برقی چیه اون بود کابوس روز و شب ماشین بازا کابوس پورشه و لامبو و… که کلی تجربه داشتن در زمینه موتور بنزینی اونه که صنعت خودروسازی رو داره به یه صنعت بی سر و صدای و بی روح میکنه اگه کار اون نیست پس کار کیههه هاننننن؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
[—{^AMIN_MC20^}—]
۳۰ آبان ۱۳۹۹اون بود که فکر ماشین برقی رو تو مغز اروپا کرد حالا هم همه دارن بنزینی رو ممنوع میکنن
اونه که داره w16 و w12 رو از بین میبره ، موتور های تنفس طبیعی با صدای روانی کننده که عشق شب و روز ماشین بازاس بازم بگم؟؟؟یا فهمیدی؟؟
[—{^AMIN_MC20^}—]
۳۰ آبان ۱۳۹۹اگه این ا،ن،گ،ل که فکر کنم یکی دود اگزوز تو حلقش کرده اینجور از بنزینی متنفره و داره همرو از زمین محو میکنه نبود این دلقک بازیا که موتور اسباب بازی رو رو ماشین بزارن هم نبود و صنعت خودروسازی خیلی جذاب تر بود
nikzad
۳۰ آبان ۱۳۹۹ربطی به ماسک نداره تکنولوژی خودرو های برقی فکر کنم از اواسط دهه پنجاه میلادی بوده و در دهه نود میلادی جنرال موتور خودرو الکتریکی کرایه ایشو روانه بازار کرد (اما زیاد دومم نیاورد به دلایلی که طولانیه توضیحش بدم). جهان منتظر الکتریکی شدن بود اگر کسی مثل ماسک این کارو نمیکرد یکی دیگه این کارو میکرد و جاش رو میگرفت و شما الان از اون شخص بدت میومد.
[—{^AMIN_MC20^}—]
۳۰ آبان ۱۳۹۹کاری با اینکه تکنولوژی از کی اومد ندارم مهم اینه که ایلان ماسک باعث سد این چند ساله همه تو فکر برقی باشن
همونطور هم که گفتی تو دهه پنجاه هم بوده ولی بهش توجه نمیشده پس کی بوده که تو فکر همه انداخته؟جواب ایلان ماسک
مازیار
۳۰ آبان ۱۳۹۹والا بلا این لایک و دیسلایک اونقدرام مهم نیست
مازیار
۳۰ آبان ۱۳۹۹پدال جان وقتی کامنتی رو حذف میکنی حداقل جوابش رو هم حذف کن اینطوری انگار به دیوار جواب دادم?
Ho3in
۳۰ آبان ۱۳۹۹گفتم بازم میگم ای کاش پول داشتم و دوکاتی رو میخریدم ?لعنتی خیلی ژکونده❤
سورنا
۳۰ آبان ۱۳۹۹خیلی باید بی عقل باشه لامبورگینیو بفروشه حتی ضرر هم بده لامبو ولی اسمش خودش به کل فولکس واگن میرزه
Ho3eyn
۳۰ آبان ۱۳۹۹اگه فولکس واگن قصد فروشش قطعی بشه بنظرتون کدوم کمپانی لامبورگینی رو میخره؟؟؟؟
ارشیاsvj
۳۰ آبان ۱۳۹۹امیدوارم فراری بخرتش با هم بزنن بترکونن!!!????
....
۳۰ آبان ۱۳۹۹با برقی کردن مخالف نیستم
ولی واقعا حیفه لامبو رو برقی کنن ??
مازیار
۳۰ آبان ۱۳۹۹اگه آقای ایلان ماسک خط مشی داده به اروپایی ها و خودروسازهای دیگه و با توجه به ارزش بازار تسلا درحال حاضر شاید بشه گفت این فرد هنری فورد قرن جدیده که صنعت اتومبیل سازی رو وارد مرحله جدیدی کرد
ارشیاsvj
۳۰ آبان ۱۳۹۹اره.
مرحله جاروبرقی سازی.
مازیار
۳۰ آبان ۱۳۹۹حالا هر اسمی که من و شما و هر کاربر دیگه ای از هر نقطه دنیا روش بزاریم خیلی اهمیت نداره
[—{^AMIN_MC20^}—]
۳۰ آبان ۱۳۹۹انگار بهش وحی شده بزنه تو پر عشق ماشینا
محمد
۳۰ آبان ۱۳۹۹دو ساله داره بررسی میکنه
پدالم هر شش ماه این تیترو میزنه