شاید لامبورگینی دیگر علاقهای به شرکت در نمایشگاههای خودرویی نداشته باشد اما این به معنی عدم تولید محصولات جدید در مقطع کنونی نیست. در حرکتی کاملاً سورپرایز کننده، این خودروساز از SCV12 رونمایی کرد، خودرویی که از قویترین پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی تاریخ خود سود میبرد.
لامبورگینی اسکادرا کورس یک سوپرکار مختص پیست و تولید محدود است که با همکاری بخش موتور اسپورت این برند توسعه یافته است. این هیولا هماکنون آماده به آتش کشیدن پیست است اما رونمایی کامل آن تا چند هفته دیگر انجام خواهد شد. همهی آن چیزی که داریم جزئیات تکنولوژیک اولیه و تصاویری از پروتوتایپ استتار شده این هیولاست.
SCV12 یک خودروی مسابقهای کامل نیست بلکه از تجارب لامبورگینی در موتور اسپورت سود برده و حتی داون فورس و آئرودینامیک بهتری نسبت به مدل مسابقه GT3 تولید میکند. کاپوت طویل خودرو نقش مهمی در این معادله بازی میکند زیرا دارای دو ورودی هوا و مجرایی مرکزی بوده که جریان هوا را به سمت ورودی روی سقف هدایت میکنند. همچنین یک اسپلیتر گیرا در بخش جلو وجود دارد که مکمل آن تیغههای عمودی هستند. رکابهای جانبی نیز باعث شدهاند این خودرو ظاهر یک مدل مسابقهای واقعی را به خود گیرد.
همانگونه که گفته شد زیر کاپوت SCV12 یک پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی قرار گرفته که لامبورگینی میگوید قادر است به لطف سوپرشارژینگ آئرودینامیکی در سرعت بالا قدرت فراتر از ۸۳۰ اسب بخار تولید کند. وزن دقیق خودرو فعلاً مشخص نیست اما ایتالیاییها میگویند شاسی خودرو از فیبر کربن ساخته شده تا نسبت قدرت به وزن احساسبرانگیزی حاصل شود.
نیروگاه ۱۲ سیلندر موردبحث با یک گیربکس ۶ سرعته سکونشئال و سیستم تعلیق خاص همراه شده است. نیروی تولیدی به چرخ های عقب که دارای لاستیکهای مخصوص پیرلی و رینگهای ۱۹ و ۲۰ اینچی منیزیمی هستند منتقل می شود.
هنوز قیمت این خودرو مشخص نیست اما لامبورگینی میگوید هر مشتری امکان دسترسی به کلوپی بسیار منحصربهفرد را خواهد داشت. SCV12 در سنت آگاتا بولونیا مونتاژ خواهد شد.
به زودی اطلاعات بیشتری از این هیولا را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.
[دانلود ویدئو]
بچه مشهد
۴ تیر ۱۳۹۹کاشکی حتی یه لامبورگینی 10 سال کار کرده موتور یاتاقان زده میدادن به من
مهرآیین
۴ تیر ۱۳۹۹@بچه مشهد
دوست عزیز دقیقا اشتباه شما همینجاست . فرقی نمی کند که چه ماشینی از کدام برند باشد . ماشینی که یاتاقان بزند به احتمال صد درصد باید موتور را به وسیله جرثقیل ها مخصوص که در گاراژ تعمیرکاران است پایین آورد و سپس به بررسی موتور پرداخت . وقتی موتور یاتاقان بزند بیشترین آسیب به میل لنگ و یاتاقانهایی که شاتون ها را به میل لنگ متصل می کند می رسد که در این حالت میل لنگ حتما باید باز شود و به تراشکاری برود و اگر میزان آسیب زیاد باشد میل لنگ باید عوض شود و یاتاقانها هم که تحت هر شرایطی حتما فقط باید عوض شوند . حتی در بیشتر مواقع به شاتون و پیستون و رینگ پیستون ها هم آسیب وارد می شود که باید تعویض شوند((البته بعضی از تعمیرکاران برای کاهش هزینه های مشتری پیستون ها را به تراشکاری می فرستند و فقط رینگ پیستون را تعویض می کنند که اشتباه است و باید پیستون را هم عوض کنند چون رینگ پیستون جدید و نو با پیستون کهنه فیت نمی شود وکارایی موتور را پایین می آورد)) ….. در کل اصلی ترین موضوع در این میان میل لنگ است که به نظر بنده و خیلی از اهالی فن اگر خودرویی یاتاقان بزند و میل لنگ آن باز شود و به تراشکاری برود آن ماشین دیگر به درد لای جرز دیوار می خورد
بچه مشهد
۴ تیر ۱۳۹۹ممنونم مهرآیین
OMID-LAMBO
۴ تیر ۱۳۹۹مهر آیین جان ایشون مزاح میفرمودند و منظورش لامبورگینی یاتاقان زده هم داشتنش لذتبخشه !
شما زیادی جدی گرفتی موضوع یاتاقان رو !!! ????????
مهرآیین
۴ تیر ۱۳۹۹حالا ایشان چه جدی گفته باشند و چه مزاح فرموده باشند بنده فقط نظرم را در مورد یاتاقان زدن گفتم
فرید
۴ تیر ۱۳۹۹یعنی فکر میکنی سیستم سوپراسپرت لامبورگینی هم مثل سیستم سمنده و یاتاقان زدن تو هر دو یه جوره؟!
مهرآیین
۴ تیر ۱۳۹۹با عرض پوزش باید به شما بگویم وقتی در مورد چیزی اطلاع ندارید اظهار نظر نفرمایید . همانطور که لامبورگینی میل لنگ و یاتاقان و شاتون و پیستون دارد سمند هم دارد . درست است که کیفیتها متفاوت است ولی هر ماشینی چه چینی ، چه ایرانی ، چه اروپایی و چه آمریکایی اگر مراعاتش را نکنیم خرج روی دستمان می گذارد . همان سمند اگر یک نفر راننده بی مبالات با آن رانندگی کند که مراعات ماشین را نمی کند هزار جور ایراد پیدا می کند ولی اگر یک راننده محتاط باشد که مراعات ماشین را می کند همان سمند سالها بدون هیچ مشکلی برایش کار میکند . لامبورگینی هم به همین ترتیب اگر کسی که از ماشین استفاده می کند بی مبالات باشد و مراعات نکند همان لامبورگینی یاتاقان میزند ، شاتون میزند ، واشر سرسیلندر می سوزاند و هزار جور ایراد دیگر ……….
بچه مشهد
۴ تیر ۱۳۹۹مهرآیین ممنون از اطلاعات خوبت در مورد یاتاقان زدن ماشین و نحوه تعمیر کردنش از نظرت استفاده کردم
سورنا
۴ تیر ۱۳۹۹داداش قبلش بخون قشنگ
منظور دوستمون اینه لامبو باشه حتی یاتاقان هم زده باشه ارزش داره
مثل خودم گه لامبو یاتاقان که هیچی کلا موتورش داغون باشه هم بدین میخوام میزارمش پارکینگ فقط نگاش میکنم
مهرآیین
۴ تیر ۱۳۹۹@سورنا
دوست عزیز من فقط نظرم را در مورد یاتاقان زدن موتور ماشین گفتم ، دیگر انقدر موضوع را بزرگش نکنید
محمد حسین مسراشمیت
۱۱ تیر ۱۳۹۹سلام مهرآیین جان عزیزم با فرمایشاتت کاملا موافقم چون من خودمم مهندس مکانیک هستم و فرمایشاتت کاملا متینه و بسیار تخصصی و دقیق توضیح دادی بابت اینکه دوستی مثل تو داشته باشم به خودم افتخار میکنم البته اگر قابل بدونی
Reza
۴ تیر ۱۳۹۹اینم از جانشین سستو المنتو دوست داشتنی
ارشیاsvj
۴ تیر ۱۳۹۹به عنوان یکی از طرفدارای دو اتیشه لامبورگینی باید بگم چرا این انقد طراحیش زشته ???اونایی که میگن چون مختصه پیسته:فراری FXX K هم مختص پیسته اجازه تردد نداره ولی خیلی زیباست.(راستی مگه قرار نبود اسمش اونتادور SVR باشه؟؟)
مهدی موتورز
۴ تیر ۱۳۹۹حالا شما چند مدت صبر کن پوشش استتاریش رو بردارن بعد یه سال صبر کن تا تو خیابون اونجا مخ هایشان را بپوکاند
OMID-LAMBO
۴ تیر ۱۳۹۹تا حالا اسم پوشش استتاری به گوشت خورده ؟؟ پوشش استتاری به نوعی از پوشش برای خودروها میگویند که دارای تصاویر و خطوط درهم برهم میباشد تا از دیده شدن ظاهر اصلی خودرو جلوگیری نماید ! ! ! ! ! ! ! !
اون svr هم در حد اسم و شایعه بود . نامگذاری اصلی رو خود لامبو انجام میده !
:|
محمد حسین
۴ تیر ۱۳۹۹در پاراگراف سوم خط اول ، اشتباه تایپی وجود داره
کلمه تجارب ، اشتباها تجارت نوشته شده
امین
۴ تیر ۱۳۹۹من هم اولش با خودم گفتم چقدر زود لامبورگینی اونتادور svr رو معرفی کرد اما حالا میبینم که این svr نیس احتمالا svr سال ۲۰۲۲ معرفی بشه
اما درباره این که گفت تقریبا همه میتونن بخرن یکم شک دارم
Reza
۵ تیر ۱۳۹۹داداش تا ۲۰۲۲ جانشین خود اونتادور معرفی میشه به احتمال خیلی زیاد این آخرین نسخه از پلت فرم اونتادور هستش
Hamidreza
۴ تیر ۱۳۹۹به به
چه ابهتی!
لامبو عاشقتم!
یعنی چند اسبه؟!
خیلی وحشیه باو
Carbonado Aventador
۴ تیر ۱۳۹۹830 hp
(suan chwan)امینMAF
۴ تیر ۱۳۹۹طراحیش یذره منو یاد وولکان میندازه
رامین
۴ تیر ۱۳۹۹طراحیش فقط قدرت نمایی لامبورگینیه. خار مادر دان فورسه. فک کنم بالای 1 2 میلیون قیمت داشته باشه
امیر
۴ تیر ۱۳۹۹جذابترین بخشش گیربکسشه!!
عاشق این نوعشم
Nikzad
۴ تیر ۱۳۹۹صداشو شنیدم ناخودآگاه تعجب کردم.
OMID
۴ تیر ۱۳۹۹صداش چه خفنه
طراحیش خیلی متفاوت از اونتادور به نظر میاد مشتاقم ببینم چطوره
zeg
۴ تیر ۱۳۹۹کوئنیگ زگ اینو قورت میده!
شاهین
۴ تیر ۱۳۹۹اره همه لامبو رو قورت میدن توی شوعی به اسم درگ ریس
ولی توی رینگ(پیست) این لامبوعه که با ماشین های جاده ایش بقیه رو شاخ میزنه حالا پیست محوراش بماند
ارشیاsvj
۵ تیر ۱۳۹۹تو داری کوئنیگ زگ رو با این مقایسه میکنی؟؟عجب!!نمی دوونستم رقیبن!!
ارشیاsvj
۴ تیر ۱۳۹۹اصلا شبیه اونتادور نیس در ضمن خودم میدونم پوشش استتاری چیه???
محمدهادی
۵ تیر ۱۳۹۹نسبت به پلتفرم اونتادور خیلی فاصله گرفته
کاملا تکامل یافته ست
لامصصصب،خعععععلی خره
دهنت سرویس سلطان ایتالیا
فقط رکورد گیریاش تو پیستای معتبر
هوکنهایم رینگ
اسپا فرانکور چامپ
نوربورگ رینگ
و پیست اصلی مسابقات لمانز در فرانسه…
دوست دارم از جنس موتور اسپرت
با اون تعویض دنده سکوئنشیال لاتیت
آریا ماشین
۶ تیر ۱۳۹۹فکر کردم از سیان ضعیف تر باشه اخه هیبریده ولی این لعنتی تنفس طبیعی قوی ترین لامبوی تاریخه?
اولین چیزی که بعد شنیدن صداش گفتم ذکر عباس بن علی بود