فراریلامبورگینی

دوئل لامبورگینی اوراکان و فراری پورتوفینو

مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی، دور پنجم، قسمت دوم، آخرین دوئل از گروه سوپراسپرت‌ها

نتیجهٔ دوئل قبلی بین آستون‌مارتین ونتیج و دوج وایپر

مجموع آراء: ۱۰۵۶

آراء دوج وایپر: ۴۸۵

آراء آستون‌مارتین ونتیج: ۵۷۱

پیروز دوئل: آستون‌مارتین ونتیج با کسب ۵۴ درصد از کل آراء

 

لامبورگینی اونتادور S

مک‌لارن 720S

لامبورگینی اونتادور S

هوندا NSX

شورلت کوروت

شورلت کوروت

فورد GT

مرسدس-آام‌گ GT

مرسدس-آام‌گ GT

آستون‌مارتین ونتیج

دوج وایپر

آستون‌مارتین ونتیج

لامبورگینی اوراکان

فراری پورتوفینو

؟

 

لامبورگینی اوراکان

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴

ترکیب: موتور وسط، چهارچرخ محرک

سلف: لامبورگینی گالاردو

امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵

 

فراری پورتوفینو

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷

ترکیب: موتور جلو، محور عقب

سلف: فراری کالیفرنیا

امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵

مقایسهٔ مشخصات فنی

فراری پورتوفینو

لامبورگینی اوراکان

پیشرانه ۳.۹ لیتری V8 ۵.۲ لیتری V10
تنفس توئین توربو طبیعی
قدرت ۶۰۰ اسب بخار ۶۱۰ اسب بخار
گشتاور ۷۶۰ نیوتن متر ۵۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۱ ثانیه ۲.۵ ثانیه
شتاب صفر تا ۱۶۰ ۶.۸ ثانیه ۵.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۹ ثانیه ۱۰.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر/ساعت ۳۲۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۲.۰ لیتر (ترکیبی) ۱۳.۸ لیتر (ترکیبی)
طول ۴.۵۸ متر ۴.۴۶ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۷ متر ۲.۶۲ متر
وزن ۱۷۷۰ کیلوگرم ۱۵۵۲ کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن ۱ به ۲.۹ ۱ به ۲.۵
ظرفیت سرنشین ۲+۲ ۲ نفر
قیمت پایه آمریکا ۲۱۴,۵۳۳ دلار ۲۰۳,۲۹۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10047141]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. (Saeed(peugeot

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    این لامبو فوق العادس….حرفی واسه گفتن نمیذاره
    …..با اینکه فراری هم عالی هستش ولی انتخاب من لامبورگینی.

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. سامان اذری

      ۱۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      این مدل فراری رو نه ولی اوراکان رو از نزدیک دیدم حدود نیم ساعت همه جاشو زیرو رو کردم
      اصلا انگار جن دیده بودم نمیتونستم حرف بزنم
      اب دهنم خشک شده بود
      اصلا یه چیز دیگه هست

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اینجا فقط عشق و علاقه رای انتخاب میکنه نه منطق و امار و جدول این یعنی دوئل واقعی

  3. Ali Keyhani

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    این دوتا اصلا رقیب هم به حساب نمیان،بهتر بود با 488GTB با هوراکان میوفتاد

  4. Radin

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    واقعا نمیشه انتخاب کرد جفتشون خیلی خوشگلن موتور لامبور تنفس طبیعیه که این یه برگ برندست و اینکه ۴ چرخش محرکه. شتاب لامبورگینی اشتباه نوشته شده در کل لامبورگینی

  5. مرصاد

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (96 ديدگاه)

    Ferrari For Ever

  6. امیر

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    من هنوز از نزدیک ندیدمشون????

  7. mmm

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    سخت بود ولی به لامبو رای دادم

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. امیر

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2959 ديدگاه)

    از v10تنفس طبیعی لامبو نمیشه گذشت
    همین کافیه برای رای دادن

  9. AmirHo3ein

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (128 ديدگاه)

    این هوراکان یک اعجوبه هست شخصا روزی ۲۰دقیقه داخل یوتیوب فیلم درگ و شتابگیری هاشو میبینم به خصوص توی تونل واقعا خرید پورتوفینو منطقی نیست و حتی یک کفپوش ساده ۲۰۰۰دلار ازت میگیره صد در صد لامبو بدون تعصب

    1. Ferrari

      ۱۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1956 ديدگاه)

      مگه لامبو نمیگیره؟؟ لامبو بابت همین موارد پول بیشتری میگره دوست عزیز

      1. AmirHo3ein

        ۱۳ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (128 ديدگاه)

        دوست عزیز واقعا اگه ۲۰۰k پول داشتی حاضر بودی که پایین ترین مدل فراری که ۱۰k هم گرونتر هست و موتور توربوشارژ داره و پایین ترین سطح طراحی و بین خودرو های فراری‌داره با هوراکان که موتور ۱۰سیلندر وحشی با اون تعویض دنده کوبنده و رکورد جهنم سبز و از‌همه مهمتر طراحی بینظیر که هیچ کسی منکرش نیست ترجیح بدی؟بله اگر رقیب ۴۸۸ بود ممکن بود به فراری رای بدم اما این جا دلیلی جز فراری بودن پورتوفینو برای رای دادن نیست!

        1. Ferrari

          ۱۳ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          چه ربطی داره چرا قاطی کردی ؟؟ بخث ما سر اپشن و قیمتها بود
          اولا پورتوفینو جایزه بهترین طراحی دنیارو گرفته درحالای که هیچ کدوم از لامبوها نگرفتن دوما پورتوفینو پرفورمنس خوبی داره و یه سقف متحرک فلزی داره که هرزمان راننده خواست میتونه از هوای ازاد لذت ببره این قابلیت رو کدوم لامبورگینی داره؟؟ همین موتوری که روی پورتوفینو هست بهترین موتور دنیاست موتور اوراکان چی؟؟کی موقع خرید به رکورد جهنم سبز اهمیت میده؟؟ تازه اون مدل پرفورمانته بود نه مدل معمولی
          کجا تعویض دنده کوبنده رو به عنوان برتری یه ماشین نام بردن؟؟ بارها خوندم از گیربکس اونتادور بخاطر همین کوبش ها ایراد گرفتن
          ازخودت حرف درنیار هرکدوم رو انتخاب کنی برام مهم نیست ولی دلیل نداره یه سری دلایل اشتباه رو مطرح کنی بعدش بگی به این دلیل به اون یکی رای میدم
          اینم بگم پورتوفینو برای استفاده همه روزه مناسبتره و نرم تر

        2. ساسان

          ۱۳ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (1047 ديدگاه)

          داداش بیخیال شو.ا***.در دوئل مدل اوراکان از کوبش تعویض دنده اونتادور میگه جالبه بعد همرم به بیمنطقی محکوم میکنه.اوراکانم مدل اسپایدرش سقفش جمع میشه.میخوای دفاعم کنی عیب نداره.درست دفاع کن.معقولانه.بهت میخندن.الان داری ازا این جوجه فراری درمورد سقف فلزی میگی درمقابل این شاهکار10سیلندر!

        3. Ferrari

          ۱۳ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          ساسان
          اول کامنت اون اقایی که درجوابش کامنت گذاشتم رو بخون
          اسپایدر؟؟ اسپایدر با این قابل مقایست؟؟ سقف مدل اسپایدر فلزیه؟؟ ببینم مدل اسپایدر میتونه باسقف بسته ۳۰۰ کیلومتر سرعت بگیره؟؟
          اونداقا اول بحث قیمت اپشن رو پیش کشید بعدش که جوابشو دادم میاد میگه کوبش گیربکس اوراکان یه برتری برای اوراکانه منم استناد کردم به کوبش های گیربکس اونتادور که لقب گاری اسبی رو داره حالا توام اومدی بدونه اینکه بدونی قضیه چیه درجواب من کامنت میذاری میگی من خود درگیری دارم؟؟
          شاهکار ده سیلندر دقیقا کجاش شاهکاره؟؟ موتورش که جایزه نمیگیره یا طراحیش؟؟

        4. Ferrari

          ۱۳ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          ساسان
          نابغه قرن اول کامنت اون اقایی که درجوابش کامنت گذاشتم رو بخون بعد اظهار فضل کن نمیدونم این همه دانشمند یهو از کجا پیداشون میشه سوادتم که درحد جلبکه
          اسپایدر؟؟ اسپایدر با این قابل مقایست؟؟ سقف مدل اسپایدر فلزیه؟؟ ببینم مدل اسپایدر میتونه باسقف بسته ۳۰۰ کیلومتر سرعت بگیره؟؟
          اونداقا اول بحث قیمت اپشن رو پیش کشید بعدش که جوابشو دادم میاد میگه کوبش گیربکس اوراکان یه برتری برای اوراکانه حالا توام اومدی بدونداینکه بدونی قضیه چیه درجچاب من کامنت میذاری میگی من خود درگیری دارم؟؟ چقدر بیسواد و حقیر هستین
          دقیقا کدوم قسمتش شاهکاره؟؟ موتور ؟؟ طراحی؟؟ کجاش؟؟

        5. Omid

          ۱۴ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (2173 ديدگاه)

          Ferrari جان اول که کی به جایزه بهترین طراحی اهمیت میده ؟ وقتی به رکورد تو پیست کسی اهمیت نمیده ؟ دوما خب اگه پورتوفینو سقف فلزی داره لامبو نسخه اسپایدر داره و یه موتور ده سیلندر تنفس طبیعی که به ده تا از موتور روی فراری میارزه وبرعکس فراری که تا میتونستن ازش اسب بخار کشیدن لامبو هنوز جای تقویت داره . کی به جایزه بهترین موتور اهمیت میده وقتی به رکورد تو پیست اهمیت نمیده؟ اونوقت اون جایزه به چه درد شما میخوره مگه میدنش به شما؟در ضمن هیچ کس صدای یه موتور تنفس طبیعی رو به صدای مسخره و تیز یه موتور توربو ترجیح نمیده (البته به جز شما)

        6. Omid

          ۱۴ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (2173 ديدگاه)

          Ferrari جان اوراکان اسپایدر 300 تا نمیره ولی 323میره! سقف فلزیش هم که باعث شده با قدرت کمتر از اوراکان هم وزن تانک بشه! فراری پورتوفینو به نظر شما نرم تر و کاربردی تر هست ،چرا حالا نرم تره؟ چون کنده! و اگرنرم هم نباشه دیگه دلیلی برای خریدش نمیمونه

        7. Ferrari

          ۱۴ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          Omid
          دوست عزیز اولا اون پروفومانته بود که تایم بهتری زده نه این مدل پس قاطی نکن
          دوما خواهشا یکم مطالعه کنید بفهمید چطور اوراکان پرفومانته سریع بوده یکی از دلایلش سبکتر شدنشه یعنی از امکانات کابین کم کردن ازصندلی ها سبکتر و ناراحت کننده از از مدل استاندارهست استفاده کردن سیستم تعلیق رو تا تونستن سقت تر و خشک تر کردن تا تونسته تایم بهتری بزنه همین سیستم تعلیق تو دست اندازها پدر صاحب ماشینو درمیاره پورتوفبنو جایزه بهترین طراحی رو گرفته یعنی طراحیش از لامبو بهتره جایزه بهترین موتور رو داره اونم نه یک دوتا بلکه ۱۱ تا.کم مصرف تر و کم الاینده تره علارقم وزن سنگین شماها هم جز گفتن اینکه موتور اوراکان تنفس طبیعیه دیگه چی برای گفتن دارین؟؟ اتفاقا موقع دریافت جایزه موتور ذکرشده که موتور توربو فراری یکی از خوش صدا ترین هاست مسخره صدای اونتادوره که با موتور گازی ها فرقی نداره😂😂😂😂
          شما فکر کردی موتور پورتوفینو حداکثر قدرتش همینه؟؟ پس مدل پیستا با ۷۱۱ اسب چیه؟؟
          اوراکان اسپایدر میتونه با سقف بسته با اون سرعت برسه؟؟ اخه چرا نمیتونید یکم درست حسابی تر کامنت منو بخونید ای بابا صد درصد نمیتونه باید سقف رو کنار بزنی تا به اون سرعت برسی. پورتو فینو هم امکانات رفاهی بیشتری داره هم لوکس تر و باکیفیت تر از اوراکانه هم ۱۵ سال گارانتی داره هم بهترین طراحی و موتور رو داره از اوراکان کم الاینده تره (۲۵۰گرم پورتوفینو درمقابل ۲۹۰گرم اوراکان)هم کابین بزرگتر و جادارتری داره هم صندوق بزرگتری داره.ضمنا اینم بدون پورتوفینو اندازه اوراکان فروش داره حالا جز شتاب بهتر اوراکان چه برتری به پورتوفینو داره؟؟

      2. lamborghini

        ۱۳ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        یه نگاه به جدول بندازی میفهمی کدوم خودروساز قیمتاش منطقی تره
        آدم عاقل واسه چی باید 10/000 دلار پول بذاره رو قیمت یه ماشین و یه مدل ضعیف ترشو بخره؟!
        تعصب و برندپرستی بچگانه رو بذاریم کنار میبینیم اگه هوراکان 200 هزار دلار باشه پورتوفینو نهایتا 180 هزار دلار میارزه

        1. Ferrari

          ۱۳ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          ***
          اولا هوراکان سال ۲۰۱۴ معرفی شده و تکنولوژی هاش به مراتب قدیمی تر از فراریه افتخاریم کسب نکرده که بگیم به این دلیل قیمتش منطقیه همش یکی دوبار شاید سوپر اسپرت سال شده پس همون ۲۰۳ هزارتا هم زیاده براش دوما تو سایت ها قیمت همین اوراکان معمولی مدل ۲۰۱۵ و با ۱۱ هزارمایل کارکرد رو با ۲۰۰ هزارتا برای فروش گذاشتن که نشون میده نسخه فول ماشین حدودا ۳۵۰ هزارتاست قیمت پروتوفینو فول به ۳۰۰ هزارتا هم نمیرسه
          دوما همین پورتوفینو از جایزه بهترین طراحی رو گرفته چیزی که برای شما تبدیل به حسرت و عقده شده موتورش بهترین موتور دنیاست که بازم کسب همچین عنوانی برای شما عقده شده و به مراتب بهتر و کاربردی تر از اوراکانه هم کابین جادارتری داره هم صندوق بزرگتر و هم نرمتره کدوم یکی از اینارو لامبو داره ؟؟ یه سقف فلزی متحرک هم داره که لامبو با اون قیمتش نداره.اگه برندپرستی رو کناز میذاشتی باید به پورتوفینو رای میدادی چون بهتر از اوراکانه حالا ندادی مهم نیست ولی دیگه برای من داستان نباف

        2. T.H.M

          ۱۳ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (571 ديدگاه)

          Ferrari جان. با یه آدمی که رو حرف خودشم نمیمونه برای چی بحث میکنی. این بنده خدا بارها گفته امکان نداره خودروسازان بزرگ دنیا قیمت الکی و هرچی دلشون خواست رو ماشین بذارن و حساب کتاب داره. بعد اینجا برمیگرده میگه نهایتا اینقدر می ارزه!!! یکی نیس بگه آخه من و تو و کلا ماها چی میفهمیم از قیمت گذاری ماشین. انگار کشکیه هرکی هرچی عشقش کشید رو یه ماشین قیمت بذاره. نمردیم و دیدیم قیمت هم سلیقه ای شده!!! نهایت 180 هزاردلار!!! هاها. دیگه چی؟ تو قیمت تعیین میکنی؟ کسی که قیمت ماشینو فقط به شتابش می دونه چه انتظاری باید ازش داشت. اگه اینطوره یه جنسیس با قیمت به مراتب کمتر از یه بنز ممکنه شتاب و قدرت و حتی آپشن و … بیشتری داشته باشه. پس منم برمیگردم میگم اگه جنسیس فلان قیمت می ارزه، بنز هم نهایت 10 درصد کمتر از اون جنسیس می ارزه! آخه چه قدر آدم میتونه بی منطق و سطحی نگر باشه که فقط به دو تا عدد نگاه کنه و قیمت رو با همون دو تا عدد بسنجه.
          در ضمن آقای ده هزار کامنته که این همه کامنت گذاشتی ولی دریغ از دو ذره منطق و اطلاعات، دفعه بعد یاد بگیر به کسی توهین نکنی. غیر مستقیم خواستی به همه اون هایی که به فراری رای دادن و هم چنین اونایی که فراری میخرن بگی بی عقل دیگه. نه؟ *** کسی که دشمنی داره با یه برند رو چرا باید برای کامنت هاش ارزش قائل شد. چرا واقعا؟
          اینم بگم که من نه تعصبی رو فراری دارم و نه رو لامبو

        3. بهزاد

          ۱۳ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (2545 ديدگاه)

          در این دوئل اگر هوراکان اسپایدر بود رقابت پایاپایی میشد.
          اونوقت قیمت هوراکان اسپایدر شروعش میشد 265 هزار دلار و شتابش حدود 3.4 ثانیه و دوستان قیمت گذار متوجه دلایل قیمت ها میشدن.

        4. Ferrari

          ۱۴ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          T.H.M
          دوست من شما کامنتهای این اقا رو دنبال کنی متوجه میشی که اصلا خودشم نمیدونه چی داره میگه یه جا از فراری تعرف مکینه یه جای دیگه میکوبه یکی نیست بهش بگه مگه مجبوری هرجا یه چیز بگی

        5. مانی

          ۱۴ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          افت قیمت فراری و لامبو رو مقایسه کن خیلی‌ ساده معلوم میشه
          همیشه کدوم برند هست که قیمت منطقی‌ تری داره

    2. ساسان

      ۱۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      آقای پرفوسور.گیربکس اوراکان کلاج دوبل آئودیه که اگر بهترین نباشه جزو چنتای اوله.خودتم میدونی کوبش نداره.اگر منصف بودی باید اینو میگفتی.نکه از اشتباه سحویه دوستمون سواستفاده کنی.اون گیربکس اونتادوره که کوبش داره چون تک کلاجه هستو لامبورگینی گفته بخاطرکنترل وزن اونتادور کلاج دوبل نمیزاره.
      (کی موقع خرید به رکورد جهنم سبز اهمیت میده؟؟ )
      تو باید بگی اهمیت میدن یا نمیدن؟پورفسور یکی از بهترین روشهای تبلیغ یه خودرو سوپراسپرت سروصدای این رکوردها در سایتها ومجلاته.چرا اهمیت ندن؟برای رسیدن به اون رکورد کم تکنولوژی جدید لامبورگیی استفاده کرد؟بجای دوپینک کردن موتور با توربو با سیستمهای ابداعی خودش به این رکورد رسید.کی اهمیت میده.بزن گاراژ بابا

      1. Ferrari

        ۱۴ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (1956 ديدگاه)

        ساسان
        اقا اولا این نمونه معمولیه دوما من کحا گفتم گیربکس اوراکان کوبش داره؟؟ شما نشون بده اون اقا گفت اوراکان موقع تعویض دنده کوبش داره و این یه برتریه من گفتم کوبش گیربکس برتری نیست و اگه برتری بود از گیربکس اونتادور ایراد نمیگرفتن من نمیدونم چقدر ساده باید بیان کنم تا امثال شماها بفهمین این موارد رو من اصلا درمورد گیربکس اوراکان نظری ندادم
        سوما رکورد پیست؟؟ دیگه تموم شد رکورد دست یه ماشین دیگست. اونتادور هم رکورد خوبی زده بود البته اس وی تو فروشش چه اتفاق مثبتی افتاد؟؟ به زور سالی ۱۰۰۰ تا میفروشه پس الکی رکورد رکورد نکن شک ندارم پیستا اوراکان پرفورمانته رو مچاله میکنه هم تو پیست هم درگ ضمنا ساخت موتور توربو توانایی بالایی میخواد که لامبو نداره لامبو توانایی بالایی نداره موتور ۱۰ سیلندرش که مال ائودیه گیربکس ائودیه موتور ۱۲ سیلندرش که روی مورسیه لاگو گذاشتن با همکاری ائودی ساخته شده پلتفرم اوروس مال فولکسه موتورش ساخت پورشست گیربکس ساخت زد افه قراره از موتور هیبریدی پورشه هم استفاده کنه حالا همچین خودروسازی با فراری قابل مقایسست؟؟ این که همه چیشو از اینو اون گرفته😂😂😂😂

  10. مهدی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    اصلا دوئل این دوتا منطقی نیست حریف این هوراکان بی شاخ و دم یا 812 یا488 و نه این پورتوفینو اصلا فلسفه ساخت این دو تا زمین تا اسمون فرق داره ولی من هنوز تو کف باخت وایپرم

    1. Amir

      ۱۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (17 ديدگاه)

      اگه اشتباه نکنم ۸۱۲ رقیب اونتادور هس

  11. الف.ی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    با اجازه تمام دوستان
    من از طراحی این مدل فراری خوشم نمیاد ولی عاشق طراحی و صدای موتور اوراکان هستم
    رای من لامبو

  12. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    هنوزم باورم نمیشه زدین 720s رو حذف کردین،به قل ((🐷)) ما درتعصب رکورد زدیم!!!!!!!

    1. ساسان

      ۱۴ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      دانیال انتهای همه ی این دوئلها پدال یه پاراگراف داره:
      این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند.
      پس با واقعیت کناربیا.

    2. joojoo

      ۱۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (276 ديدگاه)

      دانیال خان…..من زیر پست اون دوئل هم گفتم…..
      مکلارن شاید مورد احترام باشه برای رکوردهاش….اما محبوب نیست….
      فک میکنی با طوفان آونتادور SVJ دیگه اسمی از 720 میمونه؟؟؟؟
      SVJ همون کاری رو با 720 میکنه که آونتادور استاندارد با mp4 کرد…..و پودرش کرد به طوری که دیگه هیچ یادی از اون تو خاطرات نیست….
      اما همچنان مورسیه لاگو(سلف آونتادور) محبوبیتشو داره……
      همشم برای اینه که مک لارن برای اثبات خودش زیادی به رقابت وابستست….
      اما لامبورگینی همین که یه مدل معرفی میکنه….فارغ از عملکردش……به خاطر ذات وحشی همیشه محبوب و جاودانه میمونه……
      همونطوری که کانتاش و میورا هنوز در اذهان هستن

  13. فرامرز

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    شتاب رسمی لامبو ۳.۴ ثانیه هست و این عدد ۲.۵ ثانیه احتمالاْ مربوط به پرفورمانته یا مدل تیون شده باشه چون خیلی عجیبه با خودروی بنزینی با وزن بیش از ۱.۵ تن و این قدرت بشه به این شتاب دست یافت. اگه الکتریکی بود بخاطر انتقال قدرت مستقیم از موتور به چرخ ها و گشتاور آنی موتور الکتریکی این عدد امکان پذیر بود

    1. R

      ۱۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      صفر تا صد نیست تا نودو شش

    2. lamborghini

      ۱۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      شتاب های رسمی اوراکان LP610-4 به شرح زیر می باشد !
      0 – 40 kph 1.0 s
      0 – 50 kph 1.1 s
      0 – 60 kph 1.5 s
      0 – 70 kph 1.8 s
      0 – 80 kph 2.0 s
      0 – 90 kph 2.4 s
      0 – 100 kph 2.8 s
      0 – 120 kph 3.6 s
      0 – 130 kph 3.9 s
      0 – 140 kph 4.6 s
      0 – 150 kph 5.1 s
      0 – 160 kph 5.8 s
      0 – 180 kph 6.4 s
      0 – 200 kph 9.0 s
      0 – 250 kph 15.3 s
      0 – 300 kph 27.6 s

      همین طور که اینجا میبینی 0 تا 100 رو نوشته 2/8 ثانیه.
      0 تا 96 (0 تا 60 مایل) در ظاهر فقط 4 کیلومتر کمتر از 0 تا صده اما واسه هر ماشینی نگاه کنی این 2 عدد بین 0/2 تا 0/4 ثانیه با هم اختلاف شتاب دارن
      وقتی 0-100 اوراکان 2/8 ثانیه باشه 0-60 در 2/5 ثانیه کاملا منطقی به نظر میرسه

      1. ساسان

        ۱۳ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (1047 ديدگاه)

        دمت گرم.سالاری.دیدی پرفورمانته تو دوئل با مکلارن0تا96 رو 2/45زد!!شگفتیهاش بعد از یکسالونیم پایان نداره این اعجوبه!

        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۱۳ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          رفیق تعجبی نداره یه سوپر اسپرت awd این زمان رو ثبت کنه که تقریبا با مک لارن 720s دیفرانسیل عقب برابره.
          حالا حساب کن مک لارن awd بود چه رکوردی میزد.
          اون درگ هم خیلی جدی نگیر، بوده درگ هایی که 918 بالای 10 ثانیه 1/4 رفته.
          پرفورمانته از mp4 هم جا میمونه(( تو یوتیوب هست)) حالا 720 بماند.
          اینو گفتم، آخه چند وقتیه هی اشاره به اون درگ میکنید.
          هر چند اینا خیلی مهم نیست مهم تعداد جوایز و رکورد ها و تحسین های بین المللی هستش.

        2. ساسان

          ۱۳ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (1047 ديدگاه)

          منم نگفتم AWDنیست.
          باشه هردرگی که شما تایید کردید جدی میگیرم!
          دراون درگم مکلارن بردنه نه پرفورمانته (نزدیک800اسب مکلارنه.مثل ماشینهای تیونینگ شده هست درواقع موتورش .مثل یه ورزشکار دوپینگی.ماشینهای توربو دست برترو تو درگ دارن).
          (که تقریبا با مک لارن 720s دیفرانسیل عقب برابره.؟؟؟!!!!!
          مکلارن نزدیک800اسب داره برابره؟!!
          نمیدونم شماها که اینقد ادعا اطلاعاتتون میشه اینجور جاها چرا اطلاعاتتون یادتون میره.

          حالا حساب کن مک لارن awd بود چه رکوردی میزد.؟!!!!
          داداش چرا من نباید بگم اگر لامبو توربو بود چه رکوردی میزد؟ا.بعد قدرت ماشینشم 100تا کمتر میگفت.ارجاعت میدم به اوراکانهای توربو آندرگرند ریسینگ.
          نقطه جالب اون درگ شتاب اولیه فوقلاده لامبوبود.حالا ذکر این مطلب چه مشکلی داره من نمیفهمم.جالبه که من برای اولین باره دارم به اون درگ اشاره میکنم نه چندمین بار!!مثل اینکه اون لانچ قوی یکمقداربهت فشار آورده.هواهم البته گرمه بی تاثیر نیست.دوش آب خنک میتونه موثر باشه!

        3. lamborghini

          ۱۳ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          دانیال جان مکلارن درسته AWD نیست ولی همین AWD نبودنش باعث شده حدودا 200 کیلو سبک تر از لامبورگینی باشه
          هر تکنولوژی یک سری قابلیت هایی رو اضافه میکنه و یه سری ضعف ها رو برای ماشین به همراه داره مشکل اونجاست شما فقط اونایی رو میبینی که دوست داری

        4. lamborghini

          ۱۴ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          ساسان جان پرفورمنته بی نظیره
          شتاب جانبیش بهتر از 720
          مصرف سوختش کمتر از 720
          رکورد نوبرگ رینگ 720 اس هم 7:14 که خودش به اندازه ی کافی در برابر 6:52:01 پرفورمنته گویای حقایق هست !!!

        5. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۱۴ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          هوا که گرم هست ساسان جان منم عاشق سرما هستم ولی واقعا تاثیری بر روی سلامت روانی من نذاشته!!!!!!!
          ((نمیدونم شماها که اینقد ادعا اطلاعاتتون میشه اینجور جاها چرا اطلاعاتتون یادتون میره.))
          من هیچوقت و هیچ کجا ادعای اطلاعات زیاد نداشتم و ندارم،من از این لحاظ ته جدولم.
          ..
          ((داداش چرا من نباید بگم اگر لامبو توربو بود چه رکوردی میزد؟ا))
          بله هم سوپرشارژرش موجوده هم توئئین توربو منتها با یک سرچ ساده تو همین آپارات خودمون یا اگه دوست نداری یوتیوب میتونید شکستشون رو از 720s ملاحظه بفرمائیید.
          ..
          ..
          و شما دوست عزیز
          ((هر تکنولوژی یک سری قابلیت هایی رو اضافه میکنه و یه سری ضعف ها رو برای ماشین به همراه داره مشکل اونجاست شما فقط اونایی رو میبینی که دوست داری.))
          البته نه برای لامبورگینی که ادعا میکنه تو استفاده از مواد سبک وزن پیشرو هستش و همکاری با دانشگاه های معتبر و…..
          .
          ((شتاب جانبیش بهتر از 720
          مصرف سوختش کمتر از 720
          رکورد نوبرگ رینگ 720 اس هم 7:14 که خودش به اندازه ی کافی در برابر 6:52:01 پرفورمنته گویای حقایق هست !!!))
          بله، خب دیگه چیش بهتره تولید آلایندگیش و رکورد!!!!!!!!!!!!!!!!!
          وای بر من.
          مصرف سوخت پرفورمانته((ترکیبی epa))
          13.5 لیتر.
          720s :
          12.8 لیتر.
          حالا شما نسبت به قدرت 800 اسبی که دوستان مد نظرشونه در نظر بگیری به عظمت کار پی میبری.
          شتاب جانبیشم دیگه نظری ندیم بهتره…….
          رکورد نوربرگ رینگ هم غیر رسمی هست عزیزم((صرفا جهت اطلاع))
          همین 720s با سوخت مسابقه ای پرفورمانته رو که جا گذاشت رفت و فاصلش هم با gt2rs خیلی جالبه.((مراجعه شود به پیست Willow Springs و موتورترند،البته رکورد پورشه جدید هنوز نقدر بررسیش نیومده))
          تعداد جوایز هم بماند و شکست خوردن پرفورمانته از 720 تو تاپ گیر و رود اند ترک هم همانا!!!!!!!!
          .
          حداقل انتظاری که از دوستانی که در یک سایت خودرویی کامنت میزارن داشتن همین اطلاعات سادس و نه منحرف کردن ذهن ها!!!!!!

    3. lamborghini

      ۱۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      راستی من مقایسه ی دقیق شتاب پرفورمنته و LP610-4 معمولی رو از چند سایت در آوردم
      تا 100 کیلومتر هر دو دقیقا یکی هستن
      تو 160 کیلومتر پرفورمنته 0/2 ثانیه عقب تر حرکت میکنه (6 ثانیه در مقابل 5/8 ثانیه) احتمالا به دلیل تغییرات خاصی که برای عملکرد بهتر در پیست روی پرفورمنته انجام شده

      اما در سرعت های بالاتر از 200 تا هوراکان پرفورمنته بالاخره قدرت 30 تا بیشترش رو نشون
      میده و 0/7 ثانیه زودتر به 250 (15/3 در مقابل 14/6) و 0/8 ثانیه زودتر به 300 میرسه (27/6 در مقابل 26/8)

  14. Bideski

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    خیلی انتخاب سخته ولی من لبخند فراریو به اخم با ابهت اوراکان ترجیه میدم

  15. سام

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    انتخاب از بین بهترین ها فوق العاده مشکل است ولی من در این دوئل فراری پورتوفینو را بیشتر ترجیح می دهم.

  16. ساسان

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    انصافا” دریک کلاس نیستند و اوراکان هایپتره و سوپراسپرته.این فراری بیشتر یک خودرو اسپرت کاربردیه.تفاوت در زبان طراحی دوکلاس کاملا”واضحه .درمجموع بدون تعصب لامبو برتره دراین رقابت.

  17. حمیدرضا

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ظرفیت سرنشین فراری و گشتاور بالای موتورش خیلی جذبم کرد رای من فراری

  18. مهران

    ۱۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (299 ديدگاه)

    just ferrari

  19. مهدی

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    این مدل فراری ماشین کاربردی تری هست و البته معمولا فراری ها کیفیت بهتری نسبت به لامبوها دارن واسه همین همیشه فراری رو برتر میدونم

    1. شاهین

      ۱۴ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1179 ديدگاه)

      بحث کیفیت واس وقتیه که اون دو تا غول توی این مملکت ساخته بشن و سوارشون بشیم بعد نظر بدیم!
      که شکی هم نیست اگه اینجا تولید میشدن داشتبرد سوناتایی میبودن و پلاستیکی
      اما در اروپا قضیه کاملا فرق داره و قیمت گذاری ها الکی و هوایی نیست و میشه تشخیص داد چی هستن این ماشینا

  20. ایمان

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (258 ديدگاه)

    اصولا این دو خودرو در یک کلاس قرار نمیگیرن و اوراکان باید با 488 مقایسه بشه.هدف از ساخت پرفورمانته بیشتر قابلیت استفاده روزمره هست و قیمت پایینتر نسبت به دیگر محصولات فراری و شتاب و حد اکثر سرعت ملاک انتخاب نیست درست بر عکس اوراکان

  21. Rezanst

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا وایپر یه ماشین امریکایی 8400سی سی رو حدف کردید؟من نمیفهمم واقعا استون مارتین از وایپر بهتره؟چجوری چجوریه اخه ای خدا من تو هنگم

  22. شاهین

    ۱۴ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    تو کامنت ها و نظریه ها دیدم رفقا باهم بحث میکنن سر این دو برند
    بابا اینا جفتشون از ی سرزمین هستن. یعنی سرزمین سوپر اسپرت ها ایتالیا
    نکنید اینکارو

  23. Farzad

    ۳ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    وقتی لامبورگینی و فراری روبه روی هم قرار میگیرن
    میشه یه دوئل واقعی . Bang ???

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا