در سری مطالب برندگان دوئلها به یکی از جذابترین گروهها یعنی سوپراسپرتها رسیدهایم. این خودروها نهایت هیجان و لذت رانندگی را در اختیار راننده قرار میدهند اما درعینحال برخلاف هایپرکارها، آنچنان دستنیافتنی نیستند زیرا به دلیل قیمت مناسبتر، افراد بیشتری توانایی خرید آنها را دارند. در بین علاقهمندان به خودرو نیز سوپراسپرتها از جذابترین ماشینهای دنیا هستند. این گروه در رقابتهای پدال گروه نسبتاً شلوغی بود و تعداد هجده شرکتکننده در آن حضور داشتند که عبارتاند از:
فراری پورتوفینو
مکلارن 570S
فراری ۸۱۲
لامبورگینی اونتادور
مرسدس AMG GT
پورشه ۹۱۱
مکلارن 720S
فراری ۴۸۸
شورلت کوروت
دوج وایپر
آئودی R8
لامبورگینی اوراکان
نیسان GT-R
فورد GT
بامو i8
هوندا NSX
آستونمارتین ونتیج
جگوار F تایپ
این سوپراسپرتها در مرحلهٔ مقدماتی نُه دوئل جذاب را به نمایش گذاشتند و از این طریق از بین آنها نُه شرکتکننده مستقیماً جواز حضور در مرحلهٔ یکهشتم نهایی را دریافت کردند اما چون تعداد آنها فرد بود، دوج وایپر که با کمترین اختلاف شکست خورده بود هم به آنها اضافه شد و بدین ترتیب نهایتاً ۱۰ خودرو راهی مرحلهٔ بعدی شدند که به شرح زیرند:
مرسدس AMG GT
فورد GT
لامبورگینی اونتادور
مکلارن 720S
هوندا NSX
شورلت کوروت
آستونمارتین ونتیج
دوج وایپر
لامبورگینی اوراکان
فراری پورتوفینو
پس از پایان مرحلهٔ یکهشتم نهایی، از بین این سوپراسپرتها، تعداد پنج شرکتکننده شامل مرسدس AMG GT، لامبورگینی اونتادور، شورلت کوروت، آستونمارتین ونتیج و لامبورگینی اوراکان بهطور مستقیم به مرحلهٔ یکچهارم نهایی صعود کردند اما در اینجا هم تعداد برندگان فرد بود و باید شرکتکنندهای که با کمترین اختلاف شکست خورده بود به آنها اضافه میشد. با بررسی آراء و نتایج دوئلها معلوم شد بازهم این دوج وایپر است که با کمترین اختلاف شکست خورده و بنابراین این سوپراسپرت آمریکایی برای دومین بار بهطور غیرمستقیم توانست به مرحلهٔ بالاتر صعود کند.
بدین ترتیب در مرحلهٔ یکچهارم نهایی، این شش سوپراسپرت باهم به رقابت پرداختند و مرسدس AMG GT، لامبورگینی اونتادور و لامبورگینی اوراکان توانستند مستقیماً خود را به مرحلهٔ نیمهنهایی برساند ولی در این مرحله هم برای سومین بار با مشکل فرد بودن راهیافتگان مواجه بودیم. این بار اما یکی دیگر از نمایندگان آمریکا در رقابتهای پدال یعنی شورلت کوروت با کمترین اختلاف شکست خورده بود و طبق قانون به راهیافتگان به مرحلهٔ نیمهنهایی پیوست. در این مرحله شاهد رقابتهای بسیار جذابی بین این چهار سوپراسپرت بودیم و نهایتاً شورلت کوروت و لامبورگینی اوراکان بهعنوان فینالیستهای این گروه راهی مرحلهٔ نهایی شدند.
در آخرین دوئل گروه سوپراسپرتها مجموعاً تعداد ۱۷۱۰ رأی به ثبت رسیده است که اوراکان با دریافت ۱۱۱۷ عدد از آنها و کسب ۶۵ درصد از کل آراء، پیروز شده و قهرمان این گروه شلوغ شد درحالیکه عنوان نایبقهرمانی به کوروت با ۵۹۳ رأی رسید. اوراکان اما برای کسب این عنوان مسیر سختی را پشت سر گذاشته است. این سوپراسپرت ایتالیایی در مرحلهٔ مقدماتی برادر ناتنی خود یعنی آئودی R8 را بهراحتی مغلوب کرد و به مرحلهٔ یکهشتم نهایی راه یافت تا در برابر فراری پورتوفینو قرار گیرد؛ اما اسب سرکش مارانلو هم نتوانست گاو وحشی سنت آگاتا را متوقف کند و اوراکان به مرحلهٔ یکچهارم نهایی صعود کرد. در این مرحله دوج وایپر به مصاف آن آمد اما اوراکان افعی آمریکایی را هم مغلوب کرد و راهی مرحلهٔ نیمهنهایی شد. در این مرحله اما فرزند کوچک لامبورگینی برادر بزرگتر خود یعنی اونتادور را در آنسوی میدان میدید که حریف بسیار سرسختی بود. اوراکان اما با اختلافی بسیار جزئی توانست از سد این رقیب هم عبور کند و فینالیست شود.
رقبای لامبورگینی اوراکان در مراحل مختلف رقابتها
مرحله | رقیب | درصد آراء |
مقدماتی | آئودی R8 | ۷۲ |
یکهشتم نهایی | فراری پورتوفینو | ۶۳ |
یکچهارم نهایی | دوج وایپر | ۶۶ |
نیمهنهایی | لامبورگینی اونتادور | ۵۱ |
نهایی | شورلت کوروت | ۶۵ |
لامبورگینی در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴ رسماً سوپراسپرت جدید خود بنام اوراکان را بهعنوان جانشین گالاردو رونمایی کرد. این خودرو مثل قبل به یک نیروگاه ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی مجهز شده بود که ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد. همچنین بازهم مثل گذشته همین قلب تنفس طبیعی در سینهٔ آئودی R8 هم قرار میگیرد. در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ اما نسخهٔ جدیدی از اوراکان بنام پرفورمانته معرفی شد که نسخهای متمرکز بر پیست محسوب میشود و قدرت آن به ۶۴۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. بهتازگی هم این سوپراسپرت ایتالیایی فیسلیفت میاندورهای خود را تجربه کرده که با نام اوو به بازار عرضه شده است. خروجی موتور V10 در این نسخهٔ جدید مثل پرفورمانته ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور است.
مشخصات فنی
مدل | اوو |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 |
قدرت | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۲.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۵ کیلومتر/ساعت |
طول | ۴,۵۲۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۶۲۰ میلیمتر |
وزن | ۱۵۸۷ کیلوگرم |
مصرف سوخت | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی |
قیمت | ۲۶۱,۲۷۴ دلار |
MAHDI
۲۸ مرداد ۱۳۹۸هوراکان پرفومانته فوق العاده زیبا و قدرتمنده!!!!
محمد
۲۸ مرداد ۱۳۹۸درصد دوئلهاشو ببینید!!!
فقط ۱ دونه ۵۱٪ داره که اونم باز لامبورگینیه!!!
.
بقیه همه بالای 65٪ اونم توی کلاسی به این شدت رقابتی
یعنی بیش از ۲ سوم آرا
سورنا
۲۸ مرداد ۱۳۹۸لامبورگینی دمپایی پاره هم بزنه بهترین میشه
خود لامبورگینی توش مونده که نسخه جدید اوراکان و اونتادور رو چیکار کنه از بس نسخه فعلیشون کامله
M
۲۸ مرداد ۱۳۹۸استثنائیه این ماشین ولی اقای دهقان بی تعارف قرعه کشی این کلاس مخصوصا تو مرحله اول فاجعه بار بود محبوب ترین ها خوردن به هم و خیلیا حذف شدن !
شما ببینید ونتیج و پورتوفینو بالا اومدن ولی 812 و 488 با وجود کلی طرفدار بیشتر حذف شدن!
sina7
۲۸ مرداد ۱۳۹۸وقتی گالاردو رو میدیدم میگفتم مگه میشه ازین بهترش کنه
لامبورگینی با هوراکان جواب منو خیلیای دیگه رو داد(البته این قضیه از قدیم الایام تو لامبورگینی بوده)
حالا هم همین سوالو راجب جانشین هوراکان دارم
ببینم چه میکنه
مهرداد كمال
۲۸ مرداد ۱۳۹۸خدایی کسایی که رای دادن جز پورشه کدومو از نزدیک دیدن !!!!
کلا از هر جهتی حساب کنی این نظر سنجی مخدوشه
همون امتیاز کاربایر و… و میزان فروش و رضایت مشتری و بازار دست دوم مهمه این که اینور دنیا کسایی که تا بحال از اینا ندیدن هیچ اعتباری نداره
OMID
۲۸ مرداد ۱۳۹۸تیترو بخون
ننوشته بهترین یا سریعترین
نوشته محبوب ترین بین مخاطبین پدال
نود و پنج درصد مردم دنیا هیچ وقت دستشون به اینا نمیرسه
به دیدن هم نیست
اینجا هم ادعا نشده که این نظر سنجی داره بهترینو نشون میده که مخدوش باشه
و کمتر سخت بگیر باو
ایمان
۲۸ مرداد ۱۳۹۸طرفدار کدام کلاس خودرویی هستید ؟؟؟؟
سوپر اسپرت ها : لایک ????
هایپر کارها : دیسلایک ????
Amir
۲۸ مرداد ۱۳۹۸مگه داریم برازنده تر از این عزیز دل،شاهکار محضه نداریم رو دستش?
Seyed AMG
۲۸ مرداد ۱۳۹۸عشق است هوراکان ، جذاب ترین سوپراسپرت حال حاضر … ??
OMID
۲۸ مرداد ۱۳۹۸عالیه
تازه این نسخه پرفورمانته نبود
خدایی از سلیقه تون تو این دسته راضیم?
iman
۲۸ مرداد ۱۳۹۸شتاب صفر تا صد ۲.۴ثانیه؟خدایی این اطلاعات رو از کجا در میارید
روح الله
۲۸ مرداد ۱۳۹۸قشنگه ولی قسمت عقب خودرو زشته و طراحی خوبی نداره و به جلوش هم ست نیست.
poya
۲۸ مرداد ۱۳۹۸سلام
یه سوال در رابطه با سفر شخصی با خودرو به ایران داشتم
یه ماشین مدل ۲۰۱۹ المانی دارم و میخوام باهاش بیام ایران نزدیکای نوروز. خب تا اینجا مشکلی نیست قبلا اومدم و پلاک گذر گرفتم. اما الان میخوام اگه مشتری پیدا شد این ماشینو بفروشم. خودم یه حساب کتابی کردم دیدم یه ماشین ششصد میلیون تومنی تو المان با کل هزینه های گمرک و عوارض و پلاک حدود یک میلیارد و صد میلیون تومن تموم میشه اما جستجو کردم و از چند نفر سوال کردم دیدم این مدلو تو گالریها دو میلیارد تومن میفروشن.
برا همین دنبال اینم میشه این ماشینو که باهام میارم ایران بفروشم یا نه.
نوید جهرمی
۲۸ مرداد ۱۳۹۸در صورتی میتونید این ماشین رو بفروشید که نشون بدید در ایران سکونت دارید و این ماشین رو با پرداخت عوارض برای مصرف شخصی، پلاک ملی کنید( این قانون اجرا نمیشه و به عنوان ماشین کارکرده پلاک ملی به ماشین گذر نمیدن)
وقتی پلاک ملی شد میتونید بفروشید.
خرید و فروش ماشین گذر موقت هم ممنوعه.
نوید جهرمی
۲۸ مرداد ۱۳۹۸سخت ترین گروه دوئل. همه گزینه ها دوست داشتنی هستن و نمیشه هیچ کدومش رو شکست خورده دونست.
و چه برنده شایسته ای. از وقتی معرفی شده دلربایی میکنه.
Abbas
۲۹ مرداد ۱۳۹۸کاملا بر حق و برازنده