جایگزینی یک خودروی محبوب و پرفروش آن هم در کلاس سوپراسپرت ها آسان نیست. اما لامبورگینی اوراکان بهسادگی جانشین گایاردو با ده سال عمر پرفروغ شد و خیلی زود جایگاهی رفیع یافت.
اوراکان روی پلتفرمی ساخته میشود که با نسل دوم آئودی R8 مشترک است. با این حال و با وجود خطوط و شکلهای پنج ضلعی و شش ضلعی خاص و افراطی آن، کاملاً متمایز از آئودی میباشد. هر کسی که موفق به راندن اوراکان و گایاردو شده، واقف است که این خودرو یک فرزند خلف برای گایاردو میباشد. موتور V10 آن که نمونه ای نادر در بین موتورهای ۸ سیلندر اکثر رقبا است با ۵.۲ لیتر حجم، میتواند ۶۰۲ اسب بخار نیرو و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و در عین حال این نیرو به صورت تصفیهشدهتر و با راندمان بهتر از طریق گیربکس دوکلاچه در اختیار چهار چرخ خودرو قرار میگیرد. بعلاوه رانندگی با اوراکان نیز سادهتر و جذابتر شده است. اما شاید همین طبیعت رامتر اوراکان و گیربکس اتوماتیک آن و استواری چسبناک به جاده، کمی از هیجان آن نسبت به گایاردو کاسته باشد.۶۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
M Power///
۱۴ دی ۱۳۹۳اوراکان رو دوست دارم، البته در باطن دوست دارم چون پیشرفت زیادی نسبت به گایاردو کرده. ولی در ظاهر اصلا این طور نیست، اوراکان هیچ شباهتی به برادران امروزی و قدیمی خودش نداره. مطمعنم تمام طرفداران لامبورگینی هم این نظر رو دارن ولی بیان نمی کنن.
Sina sh
۱۴ دی ۱۳۹۳بنظرم کار اشتباهی میکنه که لامبور جایگزینی واسه خودرو هاش انتخاب میکنه مثل گایاردو وموسیه لگو این دو خودرو استوره خودرو های اسپرت بودند یاد موسیه لگو بخیر میتونست همینو طرح کنه اسمشو بزاره گایاردو
Sina sh
۱۴ دی ۱۳۹۳قیافش تو دل برو وجذاب هست
امیر محمد
۱۴ دی ۱۳۹۳اتفاقا اصلا مورسیلگوی معمولی خوب نبود ولی گالار دو یه عشق واقعی بود همینتور اوانتادور این( هوراکان) یکم معصوم تره
E 36
۱۴ دی ۱۳۹۳اوووووووووووف این لامبورگینی هم دیگه اعصاب واسه آدم نمیزاره
Lord Cezar
۱۴ دی ۱۳۹۳ماشین که نباید شباهت داشته باشه . اصالت رو به نظرم حفظ کرده . خشم همیشگی لامبو تو طراحی هجومی و چراغ های عصبی به راحتی دیده میشه. چرا ایراد میگیرن نمیدونم .یه خودروی اسپرت کامل و بی نقص تو رده ی خودش هست . خودرویی که این همه واسش ایراد گرفتن تو طراحی ولی با فروش معرکه اش نشون داد که ماشین موفقی هست .
ASTON MARTin
۱۴ دی ۱۳۹۳ما هم یه دنا داریم که پلتفرمش با 405 با بیس سال کار کرده خر فروغ مشترکه خیلیم عالِیِـ :)
ALIUnited
۱۴ دی ۱۳۹۳منتقدین می گن که ظاهر اوراکان یه کم ملائم تر شده ونسبت به اونتادور وگایاردو از خشونتش کم تر شده ولی آیرودینامیکش از هر دوی اون ها بهتره . به نظر من تنها ایرادی جرئی که داره موتور 5.2 لیتریه که اگه 6.2 می شد بهتر بود ولی همین جوریه هم عالیه
امید
۱۵ دی ۱۳۹۳توی کشوری که ایران خودرو وسایپا آشغالا شون رو به مردم میندازن با تکنولوژی 40 سال پیش اونم با کیفیت زیر صفر به دست مردم میرسه وهیچ لذتی از رانندگی ندارن. نظر دادن و ایراد گرفتن ما ایرانی ها از همچین سوپر اسپرت هایی که در خواب هم نمیتونیم ببینیم کاملا اشتباهه. ما باید ببینیم و فقط حسرت بخوریم. کسانی که میتونن ایراد بگیرن که حداقل یه بار از کنارشون ردشده باشن. هوراکان یک شگفتی دیگر از لامبورگینی است وما خیلی مونده در موردش نظر بدیم…
MAFIA
۱۴ دی ۱۳۹۳ماشین خوبیه و به اندازه کافی سریع و زیبا.
بچه ها فیلم جدید برد پیت FURY رو ببینید سانسور شدش تو سایت Downloadha هست.
فیلم آموزنده و جالبیه نه مثل اکثر فیلم های آمریکایی که توش لجن پراکنی شده
M Power///
۱۴ دی ۱۳۹۳سلام. از فیلم سانسور شده هیچی نمی فهمی بهتر بدون سانسور و زیرنویس نگاه کنی. ( البته این پیام هیچ ربطی به سایت نداشت) بجز اینکه تو فیلم fury تانک هم هست.
MAFIA
۱۴ دی ۱۳۹۳منظورم دوبله نیست ام پاور همون زبان اصلی هست همه چیشم فهمیدم 1 دقیقش شانسور شده اونم مال زمانی که سرباز آمریکایی میره تو خونه یکی از شهروندهای زن آلمانی.اونم باید حتما ببینم تا از فیلم سردربیارم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
احسان(احسان سابق)
۱۴ دی ۱۳۹۳مطمئنی تو باغی؟
محمد
۱۴ دی ۱۳۹۳مافیا این کاری که دارید شما میکنید از یه ضد انقلاب و فتنه گر بیشتر دارید به این نظام ضربه میزنید.
شما دارید با این عقایید افراطی خود مردم رو دوستار امریکا و ضد نظام ایران میکتید من داخل این چند سال ادم های زیادی دیدم تو پدال که قصد تخریب داشتن ولی شما واقعا یه چیزیتون است.
luke
۱۴ دی ۱۳۹۳طراحی داشبوردش حرف نداره.
McLaren Automotive
۱۴ دی ۱۳۹۳لامبورگینی اورکان یک دیوانه به تمام معناست
ظاهری خشمگین ، طراحی منحصر به فرد با حفظ اصالت لامبو ، طراحی داخلی که به یک فضاپیما شباهت داره و…
هیچی نمیشه گفت .
امیر محمد
۱۴ دی ۱۳۹۳با همش موافقم به جز شبیه فضاپیما اخه کجاش شبیه فضاپیماست؟!
علی
۱۴ دی ۱۳۹۳آقا از نسل بعدی آئودیr8 کی رونمایی میشه ؟؟؟
سام سامی
۱۴ دی ۱۳۹۳یک کلام ختم کلام…
شاهکار
درود بر عاشقان خودرو
صادق
۱۴ دی ۱۳۹۳درود
من طرفدار لامبو نیستم، ولی اگه مثلا امروز میخواستم یه لامبو بخرم، یعنی بی برو برگرد هوراکان رو انتخاب میکردم، انصافا خیلی ازش خوشم اومد
گرچه رقیب فراریه، ولی آدم باید خوبی های رقیبم ببینه
ارادت
حسین
۱۴ دی ۱۳۹۳درود. آی گفتی صادق جون. دمت گرم و سرت خوش باد. هوراکان واقعا عالیه
اون جمله ی آدم باید خوبی های رقیبو ببینه هم کلی لایک داشت
$@kasra@$
۱۴ دی ۱۳۹۳درود.
صادق جان واقعا از حرفات ادم درس میگیره!
راستی چند وقته نبودی چه خبر از این طرفا؟
امیر محمد
۱۴ دی ۱۳۹۳بعضی وقتا نظرات خیلی اموزنده تر از مطلب هستند!!!
صادق
۱۴ دی ۱۳۹۳درود بر داش کسری. خوبی داداش؟؟
خیلی لطف داری، شرمنده میکنی
چاکر حسینم هستم(با همون لحجه ای که خودش میدونه)
راستش کسری، من که افتادم تو امتحانات، بدجورم فشرده هستن، قبلش هم یه سری درگیری دیگه داشتم، خلاصه وقت آزاد کم داشتم، دیگه دلم هوای اینجا رو کرده بود، گفتم یه سر بزنم
امیدوارم هرجا هستی خوش و خرم باشی
ارادت
حسین
۱۴ دی ۱۳۹۳قربانت
Carbonado Aventador
۱۴ دی ۱۳۹۳صاااااااااادق آقا شما رفتی موبایل قاچاق کنی یا بخری؟؟؟
من چقدر باید منتظر باشم؟؟؟؟
داش صادق اگر بخواهیم نسبت به پول پرداختی و آپشن هایی که ماشین داره بخواهیم بهترین رو انتخاب کنیم واقعا هوراکان بهتره!!!!! 458 قیمتش 400000 دلار هست!!!
تو خود سایت هم نوشته 400000 و آونتادور 450000 دلار!!!
بعد این وسط هوراکان 240000 دلار!!!!
یعنی با پول یه 458 میشه یه نیسمو و هوراکان خرید!!!!
آیا 240000 بهای پرداختی برای ماشینی مثل هوراکان ارزش نداره؟؟؟؟
اگه هوراکان قرار بود 400000 دلار باشه خیلی بهتر از 458 و حتی آونتادور میشد!!!!
bardia
۱۴ دی ۱۳۹۳داداش شما توی car and driver یه سرچ بکنی قیمت پایه 458 با هوراکان یکیه زده جفتشون 237 هزار تا
حتی f12 قیمتش از اینی که شما گفتی کمتره,رو چه حسابی نوشتین 400 هزار تا؟
Carbonado Aventador
۱۵ دی ۱۳۹۳همین چندتا پست قبلی که کار اند درایور برترین هارو انتخاب کرده
بود نوشته بود 400000 دلار
صادق
۱۵ دی ۱۳۹۳درود به ممد حسین عزیز
ممد پ چرا مال مردمو خراب می کنی؟؟؟؟!:)
بابا قیمت پایه اسپیچاله بین ۲۳۷ تا ۲۶۱ هزار تاس، اونم که میگی زده احتمالا با آپشنای فولش بوده
بعدشم هزار دفه گفتم، هزار دفه دیگه هم میگم، هیچ گونه فشاری به موتور ۴۵۸ وارد نمیشه، چون اگه میشد ۴ بار بهترین موتور سال نمیشد، یعنی اونایی که بهترین موتور سال رو انتخاب میکنن، عقلشون به این چیزا نمیرسه؟؟؟؟!؟!
محمد جان، توی راندمان موتور خیلی چیزا تاثیر داره، از جنس بلوک سیلندر بگیر تا سیستم سرسیلندر، از جنس پیستون و شرایط پاشش سوخت و محفظه احتراق بگیر تا جنس اگزوز، از سیستم انتقال قدرت بگیر تا برنامه ریزی ecu و و و…
عزیز دل برادر نگو این حرفو :)
bardia
۱۵ دی ۱۳۹۳مرسی صادق جان بنده میخواستم همین چیزی که شما گفتی رو بگم که شما زحمتش رو کشیدین
قرار نیست به موتور 458 فشاری بیاد
موتور هوندا s2000 مال ده سال پیش 8600 تا دور میخورد ولی هیچیش نمیشد
بخاطر مهندسی خاص یک کمپانیه
هوندا همونطور که میدونین سلطان اتمسفریک حجم پایینه
فراری ام که کلا سلطان اتمسفریکه :دی
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۱۵ دی ۱۳۹۳محمد حسین از تو بعیده الان قیمت 458 special رو 120هزار دلار بیشتر گفتی چند وقت پیش هم گفتی فراری کیلومتر دیجیتال نداره.
بهت بر نخوره یه تحقیق کلی در مورد فراری بکن خدا رو چه دیدی شاید طرفدار فراری شدی
احمدرضا
۱۴ دی ۱۳۹۳عاشق آوودی هستم با زیر مجموعه هایش ببین آوودی چه کرده عااااااللللیهه همون طور که قبلا عرض کردم نارنجیش مال من
moein
۱۴ دی ۱۳۹۳خواهشا آئودی رو وارد بحث لامبورگینی نکنید
همچین حرف میزنید انگار لامبور از وقتی زیر مجموعه فولکس شده,رو اومده!!!
قاقالی
۱۴ دی ۱۳۹۳نه ولی از وقتیکه لامبو زیرمجموعه آئودی شد رو اومد.
لامبورگینی محصول طراحی زیبای ایتالیایی همراه با تکنولوژی ناب آلمانی
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۴ دی ۱۳۹۳جای محمد حسین عزیز(کربنادو) خالیه.همیشه از مزیت های هوراکان نسبت به اونتادور میگفت.
هوراکان عالیه هرچند تمام مدلای لامبورگینی یک اسطوره ی به تمام معنا هستند! :D
طراحی داخلیش حرف نداره.من که به شخصه نسبت به گالاردو و اونتادور بیشتر دوسش دارم به خصوص جلو پنجرش که ترکیبی از گالاردو و اونتادور است.
Carbonado Aventador
۱۴ دی ۱۳۹۳درود بربد جان خوبی داداش؟؟؟
یه کیلیپ درگ بین هوراکان و آونتادور دیدم که هوراکان له شد ولی بازم طرفدارشم!!!
آونتادور تو اون درگ واقعا عالی لانچ کرد یعنی حاضرم سر جونم شرط ببندم زیر 2.5 ثانیه به 100 رسید!!!
ولی تو سرعت های بالا هوراکان داشت کم کم فاصلشو کم میکرد!ً!!!
باربد جان اینو نباید یادمون بره که همه چی به اسب بخار و تعداد سیلندر نیست!!!
من تمامی جوانب رو سنجیدم و به این نتیجه رسیدم هوراکان بهتره!!!!!
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۱۵ دی ۱۳۹۳محمد حسین لینکشو بذار منم دوست دارم برنده شدن سرور و سالار لامبورگینی ها یعنی آونتادورو ببینم
فرهاد
۱۴ دی ۱۳۹۳با ادب و احترام به همه دوستان توصیه میکنم قدری ادبیات خودشون بخصوص املا نوشتاری را ارتقا بدن اگر اینجوری پیش بریم بعد از مدتی زبان همدیگر رو نخواهیم فهمید اگر ایا رو عایا بنویسیم یا مطمئن با ع نوشته بشه وای به حال کلمات سخت تر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسین
۱۴ دی ۱۳۹۳درود. منم باهات موافقم. با اینکه این بحث ربطی به ماشین نداره اما واقعا مهمه و نمیشه گفت که جاش اینجا نیست. چند سال پیش دولت انگلستان به خاطر ضعیف بودن املای دانش آموزان این کشور کلی نگران شده بود. ما که دولتمون نگرانیاش انقد زیاده که دیگه هیچیش به ارتقای املا نمیرسه، پس باید خودمون نگران باشیم و از زبانمون حفاظت کنیم. انصافا زشته که دکتر مهندسای آینده نتونن بعضی کلمات رو درست بنویسن و حیفه که فارسی رو اونقدر تغییر بدیم که نتونیم از روی یه متن بدون غلط بخونیم
مخلص همه
Ehsan
۱۴ دی ۱۳۹۳در میان محصولات یک خودرو ساز در طول تاریخ همواره مدل هایی وجود دارند که تاریخ ساز و ماندگار می شوند. مثال ساده این مورد پژو 206 می باشد که هنوز هم پس از گذشت 17 سال جذاب و زیبا می باشد و مدل های بعد از آن هرگز نتوانستند موفقیت آن را تکرار کنند. در مورد لامبورگینی هم این مورد در مدل گایاردو صادق می باشد. سوپر اسپرتی با طرحی پخته و ماندگار که هنور هم پس از گذشت 12 سال از معرفی زیبا و متناسب است. براستی آیا می توان یک طرح ماندگار را بهتر کرد ؟ پاسخ این در بیشتر موارد منفی است. طراحی گایاردو در زمان معرفی سالها جلوتر از زمان خود بود ولی طراحی هوراکان کاملاً بر گرفته از مدل بزرگتر لامبورگینی یعنی آوانتادور می باشد.
bardia
۱۴ دی ۱۳۹۳من که همچنان اوانتادور رو بیشتر دوست دارم,ابهت خاصی داره برام
یه مشکل دیگم که داره بازدهی کمشه نسبت به فراری 458 اسپشیال
اگه فراری با همین حجم و بازدهی 458 یه موتور 5.2 لیتری میساخت 690 اسب قدرتش میشد ولی هوراکان با این حجم شده 610 اسب
$@kasra@$
۱۴ دی ۱۳۹۳میتونست موتور تیبارو نصب کنه به موتور لامبو،کلاچ اینا یکی شه،بشه690 اسب تاشما راضی شی البته انوقت حجم موتورش میشد6.7لیتری!
bardia
۱۴ دی ۱۳۹۳قابل توجه شما اینکه 458 sp از هر لیترش داره 133 اسب بخار میگیره
یعنی اگه اوانتادور که 6.5 لیتر حجم داره با همین راندمان ساخته میشد 870 اسب بخار قدرت داشت ولی الان 690 تا داره
این عدد هارو گفتم که فاصله ی تکنولوژی موتور سازیشون مشخص تر بشه
Carbonado Aventador
۱۴ دی ۱۳۹۳خب فشاری که به موتور 458 با 8 سیلندر میاد خیلی بیشتر از آونتادوره!!!!
خوردی هستشو تف کن!!!!!
مثل اینه یه بچه 13 ساله دمبل 35 کیلویی برداره و یه مرد 20 ساله دمبل 30 کیلویی!!!!
به کدوم بیشتر فشار میاد؟؟؟؟؟
car designer
۱۴ دی ۱۳۹۳ما که تجربه نرکدیم…..
ولی میگن وقتی از شتاب به صندلی میچسبی مثل این میمونه داری با هواپیما کوچیکا تخت گاز روی باند میری با این تفاوت که بلند نمیشه….
از دنیا ارزو به دل نمیری بکوب لایکه…
Mostafa&S
۱۴ دی ۱۳۹۳عشق منه هوراکان
رو دستش نمی بینم
4MATIC
۱۴ دی ۱۳۹۳ازاونتادوربیشترخوشم می اد
$@kasra@$
۱۴ دی ۱۳۹۳عالی و کاملا خلف برای گایاردو.عقبش که همون گایاردو منتها با چراغ های باریک تره چراغ های جلو شبیه اونتادور
در کل اونتادور و گالاردو با هم قاطیه تو این مدل و ببینید که چقدر خوب از اب در اومده،ولی به نظرم اونتادور یه چیز دیگه است.
میون لامبورگینی ها از گایاردو و اونتادور بی نهایت خوشم میاد
این هورکان هم میتونه خودشو تو دلم جا کنه و یا بر عکس از چشم بیفته.
ولی بر عکس از مورسیه لاگو و رونتون بی نهایت بدم میاد.
باید درگ های هورکانو با458 اسپشایل دید.
جالب میشه
$@kasra@$
۱۴ دی ۱۳۹۳داشبوردشم به نظر من خیلی قشنگ و به جا طراحی شده
از غربلیکش خیلی خوشم میاد.همون غربلیکش می ارزه به کل ایران خودرو و سایپا
نارنجیشم که ماشلله عشقه!
امیر محمد
۱۴ دی ۱۳۹۳در بیشتر ماشین ها وقتی به کاپوت شیب زیاد میدن خیلی زشت میشه ولی هوراکان خیلی خوشگل شده بیشتر زیبایی لامبورگینی ها به رینگ های بزرگشونه به نظرم قشنگ ترین جای هوراکان چراغ های عقبشه و کیلومترش با شیشه ی روی موتور شه
درکل همه جاش بهش میاد و کاملا طراحی مدرنیزه شده ای از گالاردو هستش و صد در صد فرزندی خلف از اوانتادور
$@kasra@$
۱۴ دی ۱۳۹۳باید اسم مطلب رو این میزاشتین که قشنگتر میشد
جانشین گالاردو،لامبویی از دیار اونتادور!!!
فرزاد
۱۴ دی ۱۳۹۳هیچ ماشینی تو دنیا لامبو نمیشه.لامبورگینی را فقط میشود با لامبورگینی مقایسه کرد!
یاسین
۱۴ دی ۱۳۹۳واقعا عالیه به عشقش عکس کاربریمو گذاشتم!
mahdi
۱۴ دی ۱۳۹۳درود
لامبو حد پر نداره
لامصب بی نهایته
نمیشه فرق گذاشت بین محصولات لامبو
این پست رو فقط به عشق محمد حسین (کربنادو عزیز) خوندم
فراری هم خوبه
در کل ایتالیا داره سوپر اسپرتهای خاصی ارائه میکنه
ایتالیا = سوپر اسپرت
آلمان = سدان معمولی و لوکس
آمریکا = ماسل کار
ژاپن = شاسی و سدان (کم استهلاک)
کره رو هم باید به یک نفر تشبیه کنیم که داره تلاش میکنه که پیشرفت بکنه و داره موفق میشه
ایران = …………………………………………..
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
Carbonado Aventador
۱۵ دی ۱۳۹۳دردود مهدی جان…
تنها چیزی که به زهنم میرسه بگم اینه که نووووووووکرتم داداش
نوید (6*6)
۱۴ دی ۱۳۹۳همه ی اینایی که گفتی درست ولی به ژاپن باید چن تا چیز دیگرو هم اضافه کنی
از جمله آفرود
نوید (6*6)
۱۴ دی ۱۳۹۳در ضمن کی لامبو رو انقدر خشمگین کرده بگین تا بیام بزنمش(در جواب تیتر)
turentoooo
۱۶ دی ۱۳۹۳آقا همه ی زیبایشو ول کن فقط دکمه ی استارت رو نگاه کن !!!!!
نه واقعا لامبو طراحشو از کجا مییاره ؟؟؟
انا دیگه کین؟؟؟
نوید (6*6)
۱۶ دی ۱۳۹۳انا چیه دوست عزیز
بچه ها منظورش اینا بود
فرشید
۱۷ دی ۱۳۹۳من هیچ وقت با طراحی گالاردو یا همون گایاردو راحت نبودم
حس میکردم خطوط بدنه ناگهان بلاتکلیف رها میشند
اما در هوراکان جدا طراحی بی نظیر هستش
خصوصا در قسمت جلوی ماشین که تیم طراحی به بهترین نحو خطوط رو به منزل مقصود رسوندند و اون دوست عزیز که میگفت چهره ی معصوم داره دقیقا همینطور هستش
راستش هورامان منو به یاد کلینت ایستوود میندازه
ساکت و ارام اما زمانی که لازم باشه بی نهایت بی رحم
ضمنا فقط تصویر سوم رو ببینید
اسفالت خیابون که نیست لامصب
انگار بجای قیر و ماسه جاده رو با خاویار پوشوندن
همیشه وقتی اسم ماشین میاد برای یه لحظه تامل کنیم و یه نفس عمیق بکشیم تا در هیاهوی ژاپن و المان و امریکا یه وقت خدای ناکرده ایتالیا رو فراموش کنیم
نمیدونم والا
من فکر میکنم همونقدر که ناسا در پیشرفت علم و سطح فناوری نقش داشته طراحی ایتالیایی از چرم و لباس و مد گرفته تا طراحی خودرو و مبلمان در بالا بردن سطح سلیقه و زیبایی شناسی جامعه بشری تاثیر گذار بوده