لامبورگینی

معرفی رسمی لامبورگینی اوراکان پرفورمانته

نسخه قدرتمند لامبورگینی اوراکان (Huracan) پس از شکارهای متعدد حین انجام آزمایشات، خبرهای مختلف و ثبت رکورد جنجالی در جهنم سبز، سرانجام شب گذشته تنها چند ساعت قبل از رونمایی در نمایشگاه ژنو، به‌صورت رسمی معرفی شد.

huracan performante
این گاو جوان که پرفومانته (Performante) لقب گرفته، قلب ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر V شکل تنفس طبیعی (مشابه دیگر مدل‌های اوراکان) دارد که توان و گشتاور آن پس از انجام به‌روزرسانی و تقویت اجزای مختلف به ترتیب به ۶۳۱ اسب بخار (۶۴۰ PS) و ۶۰۰ نیوتون‌متر رسیده است.

huracan performante
در طراحی بیرونی از خودروهای مسابقه‌ای لامبورگینی و مدل دیابلو 30th (نسخه‌ای از دیابلو که برای بزرگداشت سی سالگی کمپانی تولید شد) الهام گرفته‌اند. اگر به درون پیشرانه نگاه کنید، منیفولد برنزی دقیقاً شما را به یاد این نسخه ماندگار خواهد انداخت.

huracan performante
افزایش قوای محرکه (در مقایسه با مدل LP610-4 کوپه) اوراکان را قادر ساخته تا در مدت ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یافته و با بلوغ زمان‌سنج به عدد ۸.۹ ثانیه از مرز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت عبور کند که به ترتیب ۰.۳ و ۱ ثانیه بهبود را نشان می‌دهند. سقف سرعت هم روی ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت (۲۰۲ مایل بر ساعت) ثابت مانده است.

huracan performante
این اعداد و ارقام با تمهیدات مختلفی حاصل شده‌اند؛ ازجمله آن‌ها می‌توان به نسخه جدید سامانه ANIMA که وظیفه کنترل حالت‌های مختلف رانندگی را بر عهده دارد، ورودی هوای بهبود یافته، سامانه اگزوز بازطراحی شده، سوپاپ‌های تیتانیومی جدید و دینامیک بهینه‌سازی شده جریان داخل ورودی و خروجی پیشرانه اشاره کرد. وزن کلی خودرو هم به میزان ۴۰ کیلوگرم (۸۸ پوند) کاهش یافته که به‌خودیِ‌خود پیشرفت خوبی محسوب می‌شود.

2018-lamborghini-huracan-performante-2
ترمزها به نسبت مدل پایه قوی‌تر هستند. پرفورمانته می‌تواند تنها در ۳۱ متر از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ایست کامل برسد که در مقایسه با اوراکان کوپه ۰.۹ متر کمتر است.

huracan performante
لامبورگینی همچنین برای فرزند جدید خود نمونه تغییریافته جعبه‌دنده هفت سرعته خودکار، سامانه تعلیق سفت‌تر، فرمان الکترومکانیکی فعال با تنظیمات جدید، فرمان‌پذیری پویا، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی و سامانه چهار چرخ محرک دائمی بهسازی شده را در نظر گرفته که دست به دست هم داده و عملکردی چشمگیر را برای آن رقم خواهند زد.

اوراکان پرفورمانته به معنی واقعی کلمه از نو مهندسی شده است. کامپوزیت جدید فیبر کربن که ثبت تجاری آن به خود کمپانی تعلق دارد، در جای‌جای خودرو شامل اسپویلر جلو و عقب، درپوش محفظه پیشرانه، سپر و دیفیوزر عقب، ورودی‎های هوا و فلاپ‌های فعال به چشم می‌خورد. استفاده از این ماده یک نوآوری مستقل بوده و برگ رنگین دیگری به دفتر تاریخ گاو سنت آگاتا می‌افزاید. همچنین طبق ادعای خودِ کمپانی، بال بزرگ و ثابت عقب هم نقش بسزایی در عبور سریع از پیچ‌ها و ترمزگیری شدید ایفا می‌کند.

2018-lamborghini-huracan-performante-8
داخل اتاق، شِمای کلی تفاوتی با دیگر نسخه‌ها ندارد. آلکانتارای تیره‌رنگ تقریباً تمامی نقاط کابین ازجمله صندلی‌ها (هردو نوع اسپرت و کامفورت) را در بر می‌گیرد. برای قاب خروجی‌های سامانه تهویه، پدال‌های تعویض پشت فرمان، دستگیره درب‌ها و کنسول مرکزی هم از کامپوزیت فورج‌کاری شده بهره گرفته‌اند. نمایشگر تمام دیجیتالی پشت فرمان در هریک از حالات رانندگی خیابانی (Strada)، اسپرت (Sport) و مسابقه‌ای (Corsa) چینش و رنگ متفاوتی به خود می‌گیرد و قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی را دارد. صفحه‌نمایش داشبورد هم وضعیت لحظه‌ای سامانه ALA را به تصویر می‌کشد.

2018-lamborghini-huracan-performante-12
اشاره می‌کنم که امکان شخصی‌سازی این نسخه از طریق برنامه Ad Personam کمپانی برای مشتریان فراهم شده است.

قیمت پایه لامبورگینی اوراکان پرفورمانته در بازارهای آمریکا، اروپا، بریتانیا، ژاپن و چین به ترتیب ۲۷۴,۳۹۰ دلار، ۱۹۵,۰۴۰ یورو، ۱۷۳,۲۷۱ پوند، ۳۱,۶۳۸,۸۰۰ یِن و ۳,۸۵۰,۰۰۰ آراِم‌بی خواهد بود. تحویل آن به مشتریان هم از تابستان ۹۶ آغاز می‌گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه‌ها

  1. vahid porsche

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (474 ديدگاه)

    اخه با این اعداد و ارقام روی کاغذ نمیشه 6:52 زد چجوری تونسته؟ باورنکردنیه!
    درسته وزن ۹۱۸ بیشتره(۱۳۲۰ در مقابل ۱۶۷۵) ولی صفر تا صد و صفر تا دویسته ۹۱۸ بهتره اونوقت لامبو اومده پنج ثانیه ازش جلو زده! Wtf

    1. Madjid

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      کاری هست که انجام شده ، میخوای باور‌کنی یا نکنی تاثیری در واقعیت نداره ، چون چیزی که اتفاق افتاده ربطی به پذیرفتن توسط من و شما نداره.

      1. كوروش

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1129 ديدگاه)

        یه تبریک باید به شما بگیم با این رکورد رسما فک خیلی برند ها رو گل گرفت :)

        1. الف.ی

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          مشکل اینه که شما همه چیز رو فقط شتاب میدونید.
          اما ضریب جی یا همون جی فورس ، قدرت ترمز گیری ، ایرودینامیک ، ضریب دنده های گیربکس و گشتاور و لاستیک و …. و ……. و……
          توی رکورد پیست تاثیر دارند.
          آفرین به لامبو.

        2. Madjid

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          ممنون دوست عزیز
          یه نکته ی جالب که همین الان متوجه شدم

          از روز اول اصلا تعداد دیدگاه برام مهم نبود ، اما برام خیلی جالب بود که ثبت رکورد هوراکان دقیقا مصادف شد با همون روز ثبت رکورد کامنت توسط من در پدال.
          بدون‌ این که خودم‌ اصلا بهش توجه کرده باشم. باور کن همین الان متوجه این قضیه شدم و‌ بهش دقت کردم.

          مرسی لامبورگینی
          مرسی که طرفدارانت رو خوشحال کردی.
          در نظر من تو همیشه بهترین ماشین های دنیا رو ساختی. حالا بقیه دنیا هم فهمیدن.
          راضیم ازت به شدت.

    2. علی

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (206 ديدگاه)

      شتاب صفر تا صد زمانی میتونی فاکتور اصلی باشه ک مسیر صاف و یکدست باشه گلم…
      نه این پیست که پیچ و بالا پایین داره
      در عالم واقع هم شما کمتر با یه جاده صاف و دراز روبرو میشی …

  2. Iman mclaren p1

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (180 ديدگاه)

    عالیه …..عالی….چقدر رنگش شبیه اون i8 ایه که رنگ سوخته داشت و چند ماه پیش تو پدال خبرش بود…
    عملکردش حرف نداره‌‌‌‌….
    پدال لطفا ژنو رو پوشش بده مثل سالای قبل که تصاویر همه غرفه ها با توضیحاتش بود و نمای ۳۶۰ درجه اینا…
    بچه ها اگه کسی مقایسه کامل کونیخزگ وان و آر اس رو داره بزاره…چه فنی چه طراحی داخلی و بیرونی…

  3. OMID-LAMBO

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (424 ديدگاه)

    نه توربویی ! نه سیستم کِرسی ! نه سیستم دی آر اس ایی ! نه استفاده از فناوری هیبریدی ! نه قیمت میلیون دلاری ! نه رخ آنچنانی و فضایی ! نه آیرودینامیک خاصی ! نه وابسته به تکنولوژی فرمول یک یا لمانزی !
    لامبورگینی ادعا نداره ; حرفشو تو عمل ثابت میکنه !
    اگه زمان زیر 7 زدین و مخفیش نکردین(خودشون میدونن کیا رو میگم ) رو کنین ; بسم الله !
    انگار مثلا لامبورگینی ارث بابامه :)) ولی خدایی روی خیلی خودروسازای رقیبو کم کردن با این زمانش
    مرسی ♥لامبو♥

    1. Ferrari

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1955 ديدگاه)

      به احتمال زیاد لامبورگینی درمورد این رکورد حرفی نخواهد زد.مشخصات این ماشین هم نشون میده که توانایی ثبت همیچین رکوردی رو نداره و خودتون هم خوب میدونید جز وزن در باقی موارد برتری با918 هستش اما این ماشین 5ثانیه سریعتر بوده متوجه این اختلاف عظیم میشین؟؟ اگه با چند دهم ثانیه اختلاف نسبت به 918 رکورد میزد بازم میشد تا حدودی باور کرد اما 5ثانیه زمان زیادیه. بعضی کاربران در یوتیوب فیلم رکورد این ماشین رو با 918 مقایسه کردن گفتن رکورد لامبو جعلیه.

      1. OMID-LAMBO

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (424 ديدگاه)

        لامبورگینی اعتباره شو از سر راه نیاورده که با ی فیلم جعلی بیاد خودشو مضحکه ی خاص و عام کنه .
        چرا باید همچین کاری کنه ؟

        1. بهزاد

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          Omid جان لامبورگینی در مسابقات GT شرکت میکنه و همین امسال با هوراکان GTD در مسابقات دیتونا شرکت کرد و در این کلاس در روز تایم گیری فراری GTD با زمان
          1:47 و لامبورگینی 1:47:8 یک دور پیست را دور زدند، البته این تایم ها مربوط به بهترین راننده هاشون بود وگرنه چندین خودرو از این دو شرکت حضور داشتند.
          آیرودینامیک خاص حتما در ظاهر خودرو نباید مشهود باشه چون بخش اعظم کار به اصطلاح در زیر،کف خودرو قرار داره!
          در عمل ندیدیم در پیست رو کم کنه و قهرمان بشه وگرنه یکی از نشان های قهرمانی بر روی فرمان یا داشبورد حک میشد!
          زمان زیادی تا تست های مجلات در نوربرگ رینگ باقی نمانده و اونموقع میشه راجب رکورد صحبت کرد.

        2. Madjid

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          جالبه کسایی که مخالف لامبورگینی حرف زدن لایک بیشتر داشتن ،
          حتما یک نفر همه ی این لایک ها و دیسلایک ها رو میده.
          خخخ

          شوخی کردم ، این توهم که همه ی لایک ها و دیسلایک ها رو یک نفر میده از بعضی دوستان به من هم سرایت کرده.???

        3. Madjid

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          آقا بهزاد
          دوست عزیز این ماشین یک نسخه ی خاصه.
          اونی که شما میگی اوراکان معمولی بود.
          این فرق میکنه.
          هر گردی گردو نیست.
          یک نگاه به اسپویلر بزرگی که عقبشه بنداز.
          مخصوص رکورد پیست ساخته شده.

        4. بهزاد

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          نه مجید جان نسخه ی gt3 هوراکان حتی از پرفورمانته هم سریعتره؛
          http://squadracorse.lamborghini.com/cars/huracan-gt3
          وزنش 1230 کیلو هست.
          اگر بخواهیم زمان فراری 488GTLM را بگیم در پیست دیتونا 1:43 زده که چهار و نیم ثانیه باز کمتره و نتیجه ی اخلاقی و حرفه ای اینه که در صورت دستکاری و ارتقاع یک خودرو توسط خود کمپانی و استفاده از راننده ی حرفه ای جابه جا کردن رکورد امری شدنیست.
          توان اسب بخار فراری 488 سری gt اون 490
          و هوراکان gt نیز 492 اسب بخار هست.
          همانطور که میبینید حتی با وجود قدرت تقریبا برابر باز امکانش هست که چند ثانیه اختلاف وجود داشته باشه البته کلاس gtd با GTLM کمی متفاوته.

        5. Madjid

          ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          ان شااللله مجلات تستش میکنن و همه ی مشکلات و سوالات ما حل میشه.

      2. Madjid

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        0 تا 300 پونزده ثانیه ای لافراری هم جعلیه.
        چون همه جا از پورشه 918 و مک لارن اف وان شکست میخورد.
        آرزوش به دل من موند یه بار لافراری از 918 و پی وان جلو بزنه.

        از مکلارن جدیدا خیلی خوشم اومده.
        چون مثل فراری دروغ و بازارگرمی تو کارش نیست. صاف و صادقه.
        صفر تا 300 پی وان رو گفته بود 16.5 ثانیه. فراری هم الکی خواسته بود یه عددی بده که بتونه لافراری رو تا میتونه گرون بار مشتری کنه واسه همین گفت 15 ثانیه.

        والا ما که هر جا دیدیم لافراری در سرعت های بالا در برابر پی وان نقطه میشد و از توی آینه ی پی وان اندازه ی مورچه ی سرخ دیده میشد.

        فقط لامبورگینی و مک لارن.

  4. الف.ی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    به به.حالا ببینیم دوباره طرفدارای فراری چجوری میخوان بگن 488 بهترینه.
    عکس اول رو دیدم فکر کردم عکس توی فورزا گرفته شده.

    1. Ferrari

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1955 ديدگاه)

      488 در مقایسه با هوراکان معمولی که بهتر بود حتی در نوربرگرینگ هم سریعتر بود اگرچه رکورد 488 توسط یه نشریه ثبت شد نه کمپانی فراری. اگه فراری از راننده های خودش استفاده میکرد احتمالا میتونست رکورد بهتری ثبت کنه . دوما رقیب این اتومبیل مکلارن720s و 488 پرفورمنس هستن. البته 488 معمولی هم هنوز خیلی حرفا برا گفتن داره. امیدوارم هرچه سریعتر توسط نشریات خودرویی تست بشه تا این اتومبیل رو بهتر بشناسیم

      1. Madjid

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        لافراری که از ترس 918 در نوربرگ رینگ تست نشد ، ولی نگران لامبورگینی نباش ، گاو وحشی بولونیایی از هیچ چیز نمیترسه.

  5. shirحko

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    امپراطور پیست وارد می شود .

  6. kurdishlambo

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    دقیقا 631 اسب بخاری که پیش بینی کرده بودم! به قول لامبو: we are not super cars
    we are lamborghini

  7. مجید

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    واقعا عالیه!!!
    اما من موندم چرا حداکثر سرعت با این همه تغیرات بیشتر نشده!!!!!!!!!
    به هر حال گاو خشمگین سنت آگاتا باز هم طرفداراش رو شگفت زده کرده!!!!!!!

    1. Carbonado Aventador

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      لامبورگینی و فراری هیچ وقت نمیاد حداکثر ماشین های خودشو به طور دقیق اعلام کنه…
      آونتادور رو گفت 350…
      تو تست 371 کیلومتر رفت…
      وننو و sv و سنتناریو رو هم گفت 350

      ولی هر کدومشون 50 اسب و سنتناریو70 اسب قویتره….

      به 4 تا حساب سر انگشتی میشه فهمید که خیلی سریعتر از آونتادور معمولی خواهند بود….

      هوراکانم گفتن 325 ولی 2 سال پیش خودم پستشو نوشتم”341 کیلومتر در ساعت با هوراکان”
      که اونجا هوراکان 341 رفت….

  8. lion

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان یکی یه توضیحی درباره موتور های لامبو میده
    ساخت آئودی هست یا ساخت خودش ؟ چطوریه جریانش ؟

    1. OMID-LAMBO

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (424 ديدگاه)

      همیشه ساخت خودش بوده
      ائودی بیشتر در تکنولوژِی و پلت فرم و کمک مالی بهش کمک میکنه و حتی بر عکس
      مثلا شاسی و پایه ی آئودی آر 8 لامبورگینی گالاردو بوده
      یا شاسی بلند این شرکت بیس اش با آئودی کیو یکیه
      بعد از مالکیت آئودی مورسیه لاگو معرفی شد و تونست دوباره لامبورگینی رو سر زبونها بندازه

  9. mohsen.b

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    لامبورگینی رو در مقایسه با فراری اصلا قبول ندارم چون فراری یه چیز دیگه س-لامبورگینی شتاب اولیه ای که مینویسه هیچوقت درست نبوده،البته این نظر منه و تقریبا تو 99 درصد از ماشینای لامبورگینی صدق میکنه

    1. Madjid

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      منم فراری رو در مقایسه با لامبورگینی اصلا قبول ندارم.

  10. Jast bentley continental

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    عالی پشتش منو یاد کونتاش می ندازه شبیشه

  11. رضا

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (154 ديدگاه)

    عالیه.اما در مورد رکوردش،نسبت قدرت به وزن پورشه918 526اسب بخار به ازای هر تن هستش اما این 421 اسب بخار،از نظر هندلینگ و آیرودینامیک هم به 918 هیچ ایرادی نمیشه گرفت.پس با چه منطقی پرفورمانته اینقدر سریعتر رفته؟؟

    1. Madjid

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      با همون منطقی که مکلارن اف وان با 627 اسب بخار تا نزدیک 400 بر کیلومتر سرعت میگیره اما لافراری با 950 اسب بخار از 349 تا بیشتر نمیره.

      – منطقش چیه ؟
      – پیچیدگی مهندسی که من و تو و همه ی کاربران این سایت اندازه ی یکی از مهندسان لامبورگینی و مکلارن و فراری و … ازش چیزی نمیدونیم.

      1. رضا

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (154 ديدگاه)

        یکی از عوامل مهم حداکثر سرعت گیربکسه،شما روی گیربکس بوگاتی ضرایب دنده جنسیس کوپه رو اعمال،فقط شتابش زیاد میشه،سرعتش بیشتر نمیشه.سرعت های پایین لافراری و 918 هم به همین خاطر هستش.

        1. Madjid

          ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          دوست عزیز برای هر ضریب دنده ای یک بالانس بین شتاب و حدامثر سرعت وجود داره.
          گیربکس مک لارن اف وان این دو خصلت رو با هم ترکیب کرده و هر دو رو به اوج رسونده.
          بحث بوگاتی به مک لارن فرق میکنه. بوگاتی 1000 اسب بخار داره و مک لارن 620 تا.

  12. shirko

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (200 ديدگاه)

    فقط گاو سنت اگاتا ینی لامبو ?

  13. مهدی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    جناب madjid عزیز ببخش اگه اینو میگم اما قیاس لافراری و اف وان و اینکه لافراری با 950 اسب فلان سرعت میره و اف وان با 627 اسب بیسار این رو میرسونه به من علاقه مند که شما چیزی از ضریب گیربکس و دیفرانسیل و ضریب درگ نمیدونین!!!!
    این واقعا فقر اطلاعاتی رو میرسونه که این حرف رو میزنین و چند نفر هم لایک میکنن!!!

    1. Madjid

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      شما در مورد ضریب دنده هیچ چیزی نمیدونی.

      ضریب دنده ی بالا حداکثر سرعت و حداکثر دور موتور رو کم میکنه اما شتاب رو بالا میبره.

      مکلارن اف وان ضریب دنده ی بالا داشت ، اما در شتاب هیچ ماشینی حریفش نمیشد ، دور موتورش تا 8300 میرفت و به 393 کیلومتر بر ساعت رسید.
      اونم با 621 اسب بخار.

      صفر تا 300 مکلارن اف وان حتی از لامبورگینی اونتادور هم بهتره ( 17 سال فاصله ی زمانی.)

      1. Ferrari

        ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (1955 ديدگاه)

        اولا فراری دهه ی 70 با مدل 512 به مرز400 کیلومتر رسید و شتاب 3/1 ثبت کرد. 20 سال بعد مکلارن به این اعداد دست پیدا کرد دوما خود مکلارن با مدل p1 به رکورد خودش نرسید دلیلش این نیست که نمیتونست. برات مثال میزنم فراری با مدلFXX که 850 اسب بود به مرز400 کیلومتر رسید اما لافراری به 350 بسنده کرد. هدف ها متفاوته دوست گرامی.

        1. Madjid

          ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز هیچ کس از ثبت رکورد خارق العاده بدش نمیاد.
          توسعه دادن گیربکسی که بتونه هم شتاب عالی و هم حداکثر سرعت عالی رو ثبت کنه ، و بعد ساختن موتوری که با اون حداکثر هماهنگی رو داشته باشه چند میلیارد دلار هزینه داره و اگر فراری یا پورشه یا … بخوان چنین پول هنگفتی رو صرف این کار کنن از رقبا عقب میافتن.
          خیلی از اوقات شرکت ها ماشین هایی میسازن که بعد خودشون توش میمونن و نمیتونن (یا براشون سخت و پرهزینست ) که تکرارش کنن.
          این حرف من نیست. بسیاری از کارشناسان خودرو به همین اصل اعتقاد دارن.

          فررَری ! اف 50 اصلا به خوبی اف 40 نبود. با وجود اینکه فررَری میخواست ماشینی بهتر از F40 بسازه .
          مزدا RX-8 نتونست هندلینگ و شتاب بی نظیر RX-8 رو تکرار کنه.
          لکسوس ال اف A به گفته ی “جرمی کلارکسون” ماشینی بود که حتی مهندسان لکسوس که خودشون این ماشین رو ساختن نتونستن درکش کنند و روحش رو به RCF منتقل کنند.

        2. Ferrari

          ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1955 ديدگاه)

          دوست عزیز فراری بارها ثابت کرده میتونع ماشینی بسازه که بالای 400 کیلومتر رو ثبت کنه. نمیدونم این همه بهانه برای چیه؟؟ شاید تکرار یه موفقیت برای بقیه کمپتنی ها سخت باشه اما برای فراری سخت نیست این ثابت شده. شماباز هم داری برای اثبات حرفات داری بی راهه میری. من دارم میگم fxx با قدرت کمتر و جعبه دنده ی 6سرعته تک لاچه تونست به مرز 400 کیلومتر برسه اوقت شمامیگی. اتفاقی بود. از دید شما همه ی دستاورد های فراری اتفاقیه اما همیشه عکس حرفاتون ثابت شده

        3. Madjid

          ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          مجله ی تاپ اسپید حداکثر سرعت FXX که بر پایه ی لافراری ساخته شده بود رو 350 کیلومتر اعلام کرده و گفته این ماشین سریع ترین فراری ساخته شده از اول تاریخه
          یعنی فراری هیچ وقت ماشینی که بالاتر از 217 ماسل بر ساعت باشه نساخته و 400 کیلومتر و … کشکه.

          As a brief reminder, the FXX K is a track-exclusive supercar based on the hybrid Ferrari LaFerrari. Its updated drivetrain produces 1,021 horsepower, and it will hit 60 mph in 2.8 seconds. Top speed is quoted at more than 217 mph, making it the fastest Ferrari ever built.Jan 9, 2016

          اینم حداکثر سرعت FXX که بر پایه ی انزو ساخته شده بود از ویکی پدیا
          Top Speed: 345 kilometres per hour (214 mph)

          پس تا الان هیچ Fxx ی از 217 مایل بر ساعت رد نشده.

        4. Madjid

          ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          دلیل این همه بهانه (به قول شما) از طرف من اینه که :
          1- دوست دارم بحث کنم و اطلاعاتم رو افزایش بدم
          2- هر حرفی رو همینطوری قبول نمیکنم و اسیر اسامی شرکت ها نمیشم.

        5. Ferrari

          ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (1955 ديدگاه)

          فراری برای 512 هم حداکثر سرعت 350 کیلومتر رو اعلام کرد اما 393 کیلومتر رفت . یه مقاله ای در همین سایت پدال بود درمورد حراج تنها fxx قابل تردد در شهر که حداکثر سرعتش رو 400 کیلومتر اعلام کرد. چندسال پیش مجله عصرنوین اتومبیل فکر میکنم بود میخوندم که راننده ی شرکت edo با fxx تا 385 کیلومتر رفت بعد که پیاده شد گفت بازم جا برای گاز دادن داشت اما جرات نکردم پدال گاز رو تخته کنم . تاپ اسپید احتمالا امار خود کمپانی رو اعلام کرده

  14. Saied

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    نمیدونم مهندسهایه فراری خوابیده یا جریان چیه. ?? این از لامبورگینی که با این اعداد فعلا پادشاهی خواهد کرد.
    اونم از مکلارن که ۴۸۸ رو سوسک میکنه.

    1. Ferrari

      ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1955 ديدگاه)

      دوست گرامی مدل 650s در رقابت با 458 اسپشیال. که توسط اتوکار تست شدن سوسک شد درحالی که رقیب 488 بود اگه بخوای لینک هم میذارم.عجله نکنید به زودی فراری از نسخه ی 488 پرفومنس رونمایی میکنه .

  15. مهدی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    با منطق شما مکلارن نسبت به بیست سال پیشش پست رفت داشته چون اون هم از ماشین 950 اسبی 350 سرعت گرفته؟؟ ایا درسته اینجور قیاس کنیم؟؟
    من خودم لامبو رو به عنوان شرکتی که حس جاهطلبی و غرور رو به طرفداراش القا میکنه با طراحی های ماندگارش دوست دارم اما این تایمی که از هوراکان پرفورمانته اعلام کردن به نظر من هم جنبه تبلیغاتی داره چون میشه گفت قابل پذیرش نیست شما صرفا با بهینه سازی مدل استاندارد تایم پیست یک ماشین رو 30 ثانیه پایین بیاری!!!!! نسبت نیرو به وزن این ماشین رو در کنار خصلت این ماشین که به هر حال یک ماشین شهری هست قرار بدیم میبینیم که عقلانی نباشه همچین تایمی

  16. Kamran

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    چقدر ضد فراری میبینیم اینجا 😂

  17. Kamran

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (919 ديدگاه)

    Ferrari 812 SuperFast 😎

  18. مهدی

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    خب از نحوه جواب دادن دوستان اینجور به نظر میرسه که اطلاعات چندانی از سیستمهای ابتدایی خودرو مثل انتقال قدرت ندارن. تجربه ثابت کرده که بحث با این افراد بی فایدست. نتیجه اخلاقی این شد که لامبورگینی مهندسی فرازمینی داره و فراری چیزی ماقبل مکلارن بیست سال پیش هست چون که از ۹۵۰ اسب ۳۵۰ کیلومتر سرعت گرفته

  19. sevlan

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (186 ديدگاه)

    تو سایت رسمی لامبورگینی هیچ خبری از شکستن رکورد نوربرینگ نیست!!!!!

  20. akrh78

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    به شخصه عاشق اون دیفیوزر جدا از سپر هستم که از بینشون چرخای عقب معلومه
    از سستو المنتو گرفته شده??????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا