لامبورگینی

لامبورگینی از مقایسه با فراری ترسی ندارد چون خود را برتر می‌داند

فراری به‌عنوان یکی از باارزش‌ترین برندهای جهان و با برخورداری از سابقه‌ای باشکوه در مسابقات اتومبیلرانی، همواره الگویی برای سازندگان سوپراسپرت بوده است. بااین‌حال، مدیرعامل گروه فولکس‌واگن «هربرت دیس» معتقد است که لامبورگینی از فراری عقب‌تر نبوده و برتری‌هایی نسبت به اسب رقصان مارانلو دارد. دیس دراین‌باره گفته است:

لامبورگینی با سوددهی دورقمی و برنامهٔ الکتریکی‌سازی، عملکرد بسیار خوبی دارد. این برند نیازی به ترس از مقایسه با فراری ندارد. ما خریداران جوان‌تری داریم، در آسیا قوی‌تر هستیم و مدل‌های بیشتری داریم.

با این اظهارات، دیس بار دیگر تأکید کرده است که گروه فولکس‌واگن لامبورگینی را نمی‌فروشد.

لامبورگینی که در سال ۱۹۶۳ تأسیس شد، همیشه قصد داشت رقیبی برای فراری باشد. احتمالاً همهٔ شما ماجرای دیدار فروچیو لامبورگینی با انزو فراری را میدانید که پس از شکایت در مورد کلاچ فراری خودش، از سوی انزو مورد تمسخر قرار گرفت. از آن زمان تاکنون، هردو شرکت سوپراسپرت‌های بسیار جذابی تولید کرده‌اند و رقابت خود را از پوسترهای دیواری علاقه‌مندان جوان در دههٔ ۸۰ به والپیپرهای بک‌گراند گوشی‌های هوشمند در هزارهٔ سوم رسانده‌اند. هرچند پرچم‌دارانی مثل میورا، کانتاش و دیابلو از لامبورگینی و ۲۸۸ GTO، F40 و F50 از فراری به خودروهایی افسانه‌ای تبدیل شدند، جنگ بین این دو برند ایتالیایی در دههٔ گذشته تشدید شده و هردوی آن‌ها رشد فروش چشمگیری را تجربه کرده‌اند.

پیش از شیوع بیماری کرونا یعنی در سال ۲۰۱۹ لامبورگینی با فروش ۸,۲۰۵ دستگاه بهترین سال خود را سپری کرد که اگر بدانید فروش این شرکت ۲۰ سال پیش تنها ۲۶۵ دستگاه بوده است، رقمی باورنکردنی خواهد بود. این نشان می‌دهد که شرایط لامبورگینی تحت مالکیت گروه فولکس‌واگن بسیار بهتر شده اما آمار فروش جهانی این شرکت هنوز هم از فراری که در سال ۲۰۱۹ رکورد فروش ۱۰,۱۳۱ دستگاهی را ثبت کرد کمتر است. نکتهٔ جالب‌تر اینکه فروش لامبورگینی بشدت متکی به اوروس است درحالی‌که فراری هنوز اولین کراس‌اوور خود یعنی پورسانگوئه را معرفی نکرده است.

حال باید منتظر ماند و دید که این رقابت نزدیک در آینده چگونه ادامه پیدا خواهد کرد یعنی زمانی که الکتریکی‌سازی به‌طور کامل صنعت خودروسازی را در بر خواهد گرفت. از نظر تئوری، لامبورگینی در این زمینه به خاطر تخصص و توانایی سرمایه‌گذاری گروه فولکس‌واگن، دست بالا را دارد اما از سوی دیگر، فراری هم در حال حاضر نه یکی بلکه دو مدل هیبریدی در سبد محصولات خود دارد (SF90 استراداله و ۲۹۶ GTB). درهرحال، میدانیم که رقابت چند دهه‌ای این دو برند دوست‌داشتنی ایتالیایی همچنان با قدرت در عصر الکتریکی ادامه خواهد یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۱ دیدگاه‌ها

  1. بهزاد هرمز

    ۱۷ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    نوشتن اینکه کدام بهتره حرف بیخودی هست ، هر دو برند فوق العاده ای هستند که طرفداران زیادی دارند و تاریخچه صنعت خودرو بدون شک مدیون این دو برند هست ، به شخصه کانتاچ و میورا رو میپرستم ، دو اثر هنری معرکه هستند در حد نقاشی و مجسمه های میکل آنژ ، اما فراری برای من یه معنی دیگه داره ، حتی نگاه کردن بهش آدرنالین خون من رو بالا میبره . ولی اینها همش سلیقه فردی هست و کسی نمیتونه برتری برای هر کدوم از اینها قایل بشه . یکی مثل آب هست و یکی هوا . نمیتونی بگی کدوم بهتره . هر چند آلفا هم مثل یه آتش بی نظیر هست از بابت طراحی برای من .

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. علی

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (799 ديدگاه)

      درود بر تو این یه حرف حساب هست هر چیزی ارزش خاص خود را داراست چیز بهتر نداریم هر کدوم طرف داران متعصبی دارند فروش بیشتر دلیل بر برتری نیست اگه اینطور بود پراید در چهل سال گذشته بیشترین فروش را داراست چون پنج سال توی آمریکا بعدش ده سال توی کره سی سال توی ایران فروش رفته پس باید بگیم بهترین هست

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. Amir

      ۱۵ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (61 ديدگاه)

      ماشین های فراری از توربو استفاده میکنن ولی به زور به لامبورگینی میرسن درحالی که اگه لامبورگینی بخاد از توربو استفاده کنه میشه رقیب بوگاتی دیگه فراری تو آینه بغل لامبورگینی هم دیده نمیشه
      انزو فراری هم جوری مغرور بود که انگار دنیا مال اون بوده درحالی که لامبورگینی اون زمان خیلی خاص تر از فراری بوده ولی فورچیو لامبورگینی اصلا مغرور نبود

      موافقم 13
      مخالفم 8
  2. علی

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (799 ديدگاه)

    خودتون بهتر میدونید برای اینکه مدلی خاص تر باشه باید تیراژ محدود داشته باشه و همیشه خاص باشه فروش بیشتر هم دال بر برتری نیست

    موافقم 4
    مخالفم 3
  3. اوس پوری

    ۲۵ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    با احترم به فراری من لامبورگینی دوس دارم وه هیچ رقیبی نداره من که لامبورگینی به هیچی نمیدم مخصوصا میورا و اونتادرو و اونتادرو svj و اروس و هوراکان 😍😍😍من عاشق اینا هستم وه صد درصد بعد از اومدن اس یو وی فراری بازم فقط Urus 😍😍😍😍

    موافقم 7
    مخالفم 4
  4. پوریا چالش

    ۲ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    یکی از دلایلی ک از فراری بدم میاد تعصبی بودن و پر ادعا بودن خود شرکت و هوادارن هست و همیشه دیدیم ک ادمایی مغرور و سن بالا فراری میخرنهمین نشون میده ک لامبو از فراری بهتره چه f40چ لافراری چf50چ sf90چ 488پیستا وو هر مدلی فقط کافیه با اونتادور svjمقایسه بشه تموم دیگه بماند کانتاس و سیان و وننو میورا همون قدر ک فراری فن ها تعصب حرف میزنن ما هم باید تعصبی باشیم نباید لامبو با فراری مقایسه بشه انگار ک لامبورگینی پژو هست🤦

    موافقم 7
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا