لامبورگینی

لامبورگینی چنتناریو، هدیه‌ای برای فروچیو

لامبورگینی به مناسبت صدمین سال تولد بنیان‌گذار این شرکت، فروچیو لامبورگینی، نسخه‌ای منحصربه‌فرد و خاص را با نام چنتناریو در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد. این سوپراسپرت خاص را می‌توان یکی از مشتقات اونتادور دانست.

Lamborghini Centenario
Lamborghini Centenario
بدنه مونوکوک فیبر کربنی، نشان از توجه عمیق به موضوع کاهش وزن دارد. وزن خودرو با تمهیدات به‌کاررفته به ۱۵۲۰ کیلوگرم رسیده که ۵۵ کیلوگرم از اونتادور کمتر است. درحالی‌که طول خودرو ۴۹۲۴ میلی‌متر و ارتفاع آن ۱۱۴۳ میلی‌متر می‌باشند که به مفهوم افزایش ۱۴۴ میلی‌متری طول و کاهش ۷ میلی‌متری ارتفاع آن نسبت به گل سرسبد سنت آگاتا هستند.
Lamborghini Centenario
Lamborghini Centenario
پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی این خودرو قادر است ۷۵۹ اسب بخار (770PS یا ۵۶۶ کیلووات) نیرو تولید کند. این یعنی نسبت وزن به قدرت ۱.۹۷ کیلوگرم به ازای هر اسب بخار حاصل خواهد شد. شتاب صفر تا صد آن تنها ۲.۸ ثانیه طول می‌کشد و صفر تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۲۳.۵ ثانیه طی می‌کند. بیشینه سرعت آن نیز از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت فراتر می‌رود. خط ترمز نیز از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تا توقف کامل ۳۰ متر و از سرعت ۳۰۰ کیلومتر تا سکون ۲۹۰ متر می‌باشد. آئرودینامیک در چنتناریو مورد توجه ویژه‌ای قرار گرفته است. ورودی‌های هوا در جلو، پهلوها و سقف، باله فعال عقب، دیفیوزر متمایز پشت با تیغه‌های عمودی و خطوط روی بدنه برای بهینه‌سازی جریان هوا با دقت طراحی شده‌اند. علاوه بر چهره تهاجمی‌تر خودرو، نیروی چسبندگی یا داون فورس نیز افزایش چشمگیری یافته است. چراغ‌های LED به شکل Y اکنون به فرم افقی قرار گرفته‌اند که بیشتر یادآور مدل‌های آئودی است تا لامبورگینی ولی وجهه اسپرتی و خشونت آن افزون‌تر شده است. خروجی‌های اگزوز هم به تعداد سه عدد در قسمت میانی پشت خودرو جای گرفته‌اند. چرخ‌های جلو در اندازه ۲۰ و چرخ‌های عقب در اندازه ۲۱ اینچی از آلیاژ آلومینیوم می‌باشند. تایرها نیز از نوع پیرلی PZero مخصوص هستند.
Lamborghini Centenario
Lamborghini Centenario
فضای داخل کابین می‌تواند برای هر مشتری به صورت انحصاری تکمیل شود. بخش‌های قابل انتخاب شامل دوخت روکش چرمی داشبورد و فرمان و صندلی‌های سبک‌وزن فیبر کربنی اسپرت و روکش‌های آلکانترا می‌باشند. یک نمایشگر عمودی ۱۰.۱ اینچی لمسی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی درنظر گرفته شده که قادر به اتصال به اینترنت و سازگار با برنامه کارپلی اپل است. دو دوربین نیز نصب شده که با ثبت وقایع می‌توانند در مسابقه یا ثبت عملکرد بسیار مفید باشند. چنتناریو در ادامه مسیر خودروهای منحصربه‌فردی نظیر رونتون، سستو المنتو، اونتادور J و وننو قرار می‌گیرد. قرار است تنها ۴۰ دستگاه از این خودرو ساخته شوند که ۲۰ عدد از نوع کوپه و ۲۰ عدد دیگر از نوع رودستر خواهد بود. قیمت چنتناریو نیز ۱.۹ میلیون دلار اعلام شده است و البته تمامی این خودروها قبلا پیش‌فروش شده‌اند.


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    زیبا

  2. بهنام طیبی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    من شخصا افرین میگم به کمپانی لامبورگینی
    جنس بدنه اتومبیل از جنس فیبرکربن و این باعث جلوگیری فشار در سرعت بالا میشه
    حجم موتور و قدرت موتورش عالیه
    شتاب 0 تا 300 هم خوب.
    واقعا خودروی زیبا و با عملکرد بالا و خوب عمل میکنه

    1. محمد زمانلو

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (134 ديدگاه)

      مشتاقانه منتظر گرد و خاک کردنش تو موتورشو ژنو هستم . طراحی خارجی با توجه به خطوط شکسته همانند آونتادور خشن و تهاجمیه . ولی به نظر من نقطه ی قوت اون طراحی داخلی زیبا و منحصر به فردشه . خیلی خوب رو طراحی داخلیش کار کردن . در کل یه خودروی تمام عیاره .
      در کل با این که طرفدار دو آتیشه ی لامبورگینی هستم ، تنها عیبی که می تونم ازش بگیرم اینه که چرا هیبرید نیست ؟ !

  3. amir

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    اونا فقط این جور ماشین ها رو پیش خرید میکنند و لی در ایران 3 ماهه واسه ماشین آشغال پژو و پراید صف می بنند.

    1. moein

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (856 ديدگاه)

      داداش دو باره شما نظر کارشناسی دادی !!!
      قطعا که دیگه جای بحث نیست که صنعت خودروی ایران آشغالی بیش نیست
      ولی دقت کن این ماشین خاصیه کلا 40 تا ازش ساته میشه پس خودروی نیست که برای عموم باشه لطفا دیگه از این مقابسه های مسخره نکنید لطفا
      در ضمن یه کلیپی دیدم که یه سیستو المنتو داشت حزکت می کرد به یه دست انداز خیلی خیلی کوچیک برخورد با یه مکافاتی جابجاش کردن
      در ضمن خیلی زیبا طراحی شده آفرین به لامبو ولی هنوز زیر فراری و شیرونه

      1. rasa

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (85 ديدگاه)

        فک میکنم چند سال بعد هم هنوز رکورد بالاترین قیمت ها رو فراری بزنه مثل فراری فقط 1 مدل برای 100 امین هزورش تو امریکا تولید کرد که خریدار نمی تونه ماشینش رو بفروشه :D ولی لامبو 40 تا از این تولید کرده

  4. kurdishlambo

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    دقیقا جایگزین ریونتون! ریونتون هم مابین اونتادور و مورسیه لگو قرار گرفت این هم باید یه چیزهایی از جانشین اونتادور داشته باشه….

  5. Pooya_SK

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (398 ديدگاه)

    نوع طراحیش بجای زیبایی، تهاجمی و وحشیه که ظاهرش رو خیلی خاص پسند کرده. من خودم بین دوست داشتن و نداشتن گیر کردم.

  6. امید

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (424 ديدگاه)

    واقعا زیباست و خیلی تهاجمی تر شده…ولی این هدیه به روح بزرگ فروچیو میتونست بهتر از این باشه اگه ازسیستم پیشرانه ی آستریون استفاده میکردن..منظورم هیبریدوبنزینی نهصد اسبیه تارقیبی برای مکلارن و پورشه و فراری اضافه میشد..خیلی منتظر این خبر بودم….ولی بازم محشره مخصوصا قسمت عقبش…

    1. Carbonado Aventador

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      لامبورگینی هم خواست ادای احترام کنه و هم خط مشی جانشین بعدی آونتادور رو به همگان رونمایی کنه!
      ریونتون هم 10 اسب از مورسیه لاگو قویتر بود ولی واسه آونتادور یه سنگ تموم درست حسابی گزاشت…!
      و درآخر به قول ریچارد هموند لامبورگینی از معدود ماشیناییه که وقتی به حداکثر سرعت تعریف شده اش میرسی . مطمئنی که بیشتر هم میتونه بره!

  7. mehran jj

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    این چرا توربو نداره الان سمندم توربو داره فکرکنید تکنولوژی سمند ازاین مدرن تره .خخخ

  8. vahid956

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (474 ديدگاه)

    دیفیوزرش کشته منو???

  9. بهنام طیبی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    واقعا گاومیش وحشی
    چهره و طراحی خوف و زیبایی داره

  10. بهنام طیبی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    همه مدل های لامبورگینی زیباست
    وننو-رونتون-سستوالمنتو-اونتادور-هورکان-گالاردو-مورسیه لاگو

  11. sina

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    بوگاتی شیرون++++++++
    لامبورگینی چنتناریو _ _ _ _ _ _

    1. Carbonado Aventador

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      اولا سنتناریو درسته…چون سنترانیو درکلمه میشه 100 سالگی!
      و دوما
      بوگاتی یه لول که هیچ . دو سه لول از سنتناریو بالاتره!!!
      اصا هدف از ساختاشون زمین تا آسمون فرق داره!

      1. سردبیر

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (761 ديدگاه)

        سلام. همانطور که در این کلیپ مشاهده می کنید و همچنین در رونمایی توسط وینکلمن، این خودرو با تلفظ ایتالیایی و اسپانیایی چنتناریو نام برده می شد. بنابراین دلیلی برای تغییر نام آن ندیدیم. ممنون

  12. Hamed

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    چراغهای جلوش اصلا جالب نیست

  13. sina

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    الان مثلا فرق این از نظر عملکردی چیه با اونتادور سوپر ولوچه

    1. Carbonado Aventador

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      با توجه به تجریه چندین ساله ای که من از اونتادور و فراری دارم…
      امار و ارقام خیلی براشون مهم نیست…
      یه مثال خوشگل
      فراری f12 حداکثر سرعت 350
      لافراری حداکثر سرعت 350
      خب پس فرق عملکردی این دوتا چیه؟
      کاملا معلومه قابل مقایسه با هم نیستن!!!
      موضوع بعدی اینه که لامبورگینی بیشتر رو طراحی نسل بعدی 12 سیلندرهاش تمرکز کرده تا قدرت موتور…!
      این ماشین هم یه ماشین کلکسیونیه که فکر نکنم اصا پاش به پیست بکشه که بخواد امار و ارقامش اونجا نمود پیدا کنه!!!

  14. Mehdi

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    از صبح داشتم انتظار میکشیدم که قیافه این گاو وحشی رو ببینم. لامصب فراتر از فوق العاده است…

  15. Amir amini

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (225 ديدگاه)

    خیلی خوب شده ولی اینکه میگید رقیب لافراریو p1 و 918 لامبورگینی نمیخاد با اونا رقابت کنه اگه نگاه کنید سستو المنتو وننو رونتون و سنتناریو همه فقط برای تولید محدود گرونن وگرنه بیس همون اونتادور لامبورگینی بعد از خرید توسط آئودی 4 تا ماشین داده اونتادور و موسیو با هورکانو گالاردو کهنه سود دهی رسیده و داره هی پیشرفت میکنه هنوز باید کار کنه تا برای p1 رقیب بشه چون اون 3 تا کمپانی تو اون رده خیلی بهترن

    1. لانتا

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (21 ديدگاه)

      لامبورگینی اگه بخواد میتونه مدل خیلی بهتری از اون سه تا هایپر کار هیبریدی تولید کنه ولی دلیل اصلی تولید نکردن هایپر کاری هیبریدی لامبورگینی کمپانی مادر فولکس واگن هستش چون پورشه هم زیر مجموعه همین شرکته پس فولکس دلیلی نمیبینی واسه پورشه یه رقیب تو خود مجموعش بسازه به همین خاطر که لامبورگینی فعلا برنامه واسه ساخت هایپر کار هیبریدی نداره و دلیلی وجود نداره که از کمپانی های دیگه عقب تر باشه و نتونه مدل واسه رقابت به بازار بفرسته.

  16. omid

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    به افتخارش از جام بلند میشم

  17. Pagani

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (479 ديدگاه)

    اسپرت فقط ایتالیایی
    فراری .لامبو .پاگانی
    ❤❤❤❤❤❤

  18. احمد باقری

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    از نظر طراحی، لامبورگینی یکی از بهترینهاست، از نظر فنی هم که شاهکاره، هیچ وقت پورشه با اون طراحی ضعیف نمیتونه روی دست لامبورگینی بلند شه، حتی اگه شتابش کمی بهتر باشه.

  19. Arshia

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی با شکوهه.من که خیلی دوست داشتم.

  20. علی

    ۶ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    فراری13 سال پیش مدل معروف انزو رو ساخت که 350 کیلومتر سرعتش بود و حالا لامبورگینی مدلهای امروزیش 350 تا سرعت داره.لامبورگینی شرکت خوبیه ولی همیشه زیر سایه فراری بوده و خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا