لامبورگینی

مقایسهٔ لامبورگینی اوراکان اوو با نسخهٔ معمولی

هنگامی‌که لامبورگینی برای اولین بار سوپراسپرت جدید اوراکان را در سال ۲۰۱۴ به‌عنوان جایگزین گالاردو به بازار عرضه کرد، آن‌را رقیب ایده‌آلی برای پورشه ۹۱۱ توربو و سوپراسپرت جذابی دانست که به‌صورت روزانه می‌توان از آن استفاده کرد. در آن سال، شتاب صفرتاصد اوراکان رسماً ۳.۲ ثانیه و حداکثر سرعت آن بیش از ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شد. اوراکان به‌صورت استاندارد با ترمزهای کربن سرامیکی مجهز بود و سیستم فرمان متغیر و تعلیق تطبیقی هم برای آن قابل سفارش بود؛ بنابراین روی کاغذ سخت است که کسی چیزی بیشتر از این بخواهد. اوراکان یک سوپراسپرت سه‌ثانیه‌ای با ظاهر فوق‌العاده تهاجمی، سیستم چهارچرخ محرک و راحتی داخلی شگفت‌انگیز بود.

حال چهار سال از آن زمان گذشته و لامبورگینی با معرفی اوراکان اوو نشان داده که می‌توان چیزی حتی بهتر این ساخت. البته در این نسخهٔ جدید هنوز همان فرمول قبلی اجرا شده و خودرو تا حد زیادی نسبت به نسخهٔ اولیهٔ بدون تغییر باقیمانده است اما بااین‌حال پیشرفت‌ها، ارتقاءها و تغییراتی در اوراکان اوو ایجاد شده تا این سوپراسپرت ایتالیایی همچنان بتواند در برابر رقبایی چون نسل جدید پورشه ۹۱۱ توربو و نسخهٔ بروز شدهٔ آئودی R8 شاخ‌وشانه بکشد. هرچند این نسخهٔ جدید افزایش قدرت زیادی نسبت به اوراکان اولیه نداشته است اما با ارتقاءهایی که در آن صورت گرفته باید در مقایسه با نسخهٔ اولیه برتر باشد. بدین منظور قصد داریم در این مطلب اوراکان اوو را با اوراکان LP-610 اولیه مقایسه کنیم.

طراحی بیرونی

در زبان طراحی اوراکان اوو تفاوتی نسبت به قبل دیده نمی‌شود اما بااین‌حال اوو با اسپویلر جلوی جدید، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر Y شکل، رینگ‌های جدید و ورودی‌های هوای جانبی جدید، از قبل متمایز شده است؛ اما اگر با وجود این تغییرات هنوز هم نمای جلویی اوراکان اوو چندان نسبت به نسخهٔ اولیه متفاوت به نظر نرسد، در عقب با خروجی‌های اگزوز دوگانه که در ارتفاعی بالاتر قرار گرفته‌اند به همراه اسپویلر یکپارچه، نمای کاملاً متفاوتی را به نمایش گذاشته که البته بسیار شلوغ به نظر می‌رسد.

داخل

مهم‌ترین تغییر داخلی اوراکان اوو تجهیز به یک صفحه‌نمایش ۸.۴ اینچی لمسی است که در کنسول مرکزی قرار گرفته است و قابلیت کنترل چند لمسی را دارد. این نمایشگر که جایگزین دکمه‌های فیزیکی شده است، کارپلی و اندروید اتو را ارائه می‌کند و قابلیت یکپارچه‌سازی با گوشی‌های هوشمند را دارد. به‌طورکلی کابین اوراکان لوکس‌تر و تکنولوژیک‌تر از قبل شده و در آن استفادهٔ بیشتری از رنگ‌ها به عمل آمده است ولی بااین‌حال طراحی غربیلک فرمان و پدال‌های تعویض دندهٔ پشت آن شاید کمی ناامیدکننده به نظر برسد.

زیر پوست

در سینهٔ اوراکان اوو همان نیروگاه ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی اولیه قرار دارد اما قدرت این موتور با ۳۰ اسب بخار افزایش به ۶۴۰ اسب بخار رسیده است؛ بنابراین شکی نیست که اوو از لحاظ فنی برتری کاملی بر نسخهٔ اولیه دارد اما این برتری صرفاً به خاطر ۳۰ اسب بخار قدرت بیشتر نیست بلکه با ویژگی‌های جدیدی مثل تجهیز به سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب، ارتقاء سیستم تعلیق، ارتقاء سیستم چهارچرخ محرک و بهبود پاسخگویی فرمان حاصل شده است. با وجود این ویژگی‌های جدید، اوراکان اوو باید برای رانندگی بسیار سرگرم‌کننده‌تر از قبل شده باشد.

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

اوراکان اوراکان اوو
پیشرانه ۵.۲ لیتری V10 ۵.۲ لیتری V10
قدرت ۶۱۰ اسب بخار ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۵۶۰ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۲ ثانیه ۲.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر/ساعت ۳۲۵ کیلومتر/ساعت
وزن ۱۴۲۲ کیلوگرم ۱۴۲۲ کیلوگرم
قیمت ۲۴۲,۰۹۵ دلار ۲۶۱,۲۷۴

 

منبع: CarScoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    دوستان همینجا که دارید عکس های لامبو رو میبینید باید اعلام کنم
    موستانگ gt500 شلبی معرفی شد با خروجی موتور ۷۰۰ اسب بخاری
    و ظاهری خشن و عضلانی که مو به تن ادم سیخ میکنه
    اینم فیلمش
    https://www.instagram.com/p/BsniU8mFQ6V/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1gbaly2shpqf4

    1. Reza

      ۲۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      محمد تلاش زیاد نکن ، همه چیز قدرت اسب بخار نیست
      تازه 700 اسب آمریکایی میشه حدود 450 اسب اروپایی .

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. Mohammad

        ۲۴ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        من تلاش نکردم فقط خبر آوردم
        اره راست میگی اسب بخار اروپایی که برای هر اسب بخارش سه برابر استاندارد شرق و غرب ازت پول میگیرن ??

    2. Mآsكvيch

      ۲۵ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (111 ديدگاه)

      همونطور که دیمن هم قرار بود مو به تن بقیه سیخ کنه اما مک لارن و ام۵ اومدن و…

  2. حسین

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    الان اوو کدومه؟

    1. Khosrow

      ۲۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2293 ديدگاه)

      همونی ه که دیوونه تر میکنه ادمو / فورتزا ایتالی ..

    2. Reza

      ۲۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      حداکثر سرعت 325 صحیح نیست چون هوراکان معمولی تا 345 کیلومتر رو رفته پس این باید 350 تا رو بره.
      شتاب 0-100 رو هم صحیح نمی دونم چون نسخه lp610 معمولی 2.5 ثانیه رو ثبت کرده .

  3. شاهین

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    اینکه وزنش همونه که هست!
    من انتظار داشتم حداقل 20 کیلو از وزنش کم کرده باشن تا بهتر عمل کنه توی درگ ریس ها
    هنوز برای ناامیدی زوده باید وارد جاده بشه ببینیم چی داره برای رقبا
    گروه پدال عزیز مثل اینکه خبرایی از شلبی gt500 اومده بی زحمت یه مطلبی هم از اون بزارید
    فقط میتونم بگم غول تمام ماسل کار ها داره میاد اونم دوبل کلاچ و با مهندسی شلبی!

    1. Amirferrari

      ۲۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (352 ديدگاه)

      از الان به به بعد انتظاراتت رو از کمپانی ها تو یه مقاله اعلام کن تا بهشون رسیدگی بشه،مرد مومن لامبورگینی از هر جهت این ماشین رو ارتقا داده بعد تو دل خوش کردی به ۲۰ کیلو بالا و پایین کردن وزن که اونم با ۲۰ کیلو بالا و پایین شدن وزن راننده تغییر میکنه…

      1. شاهین

        ۲۵ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1179 ديدگاه)

        همون 20 کیلو وزن کمتر روی اونتادور اس وی کلی تاثیر گذاشت دکتر!
        این هوراکان هم دقیقا مثل پرفورمانته هستش اما بدون باله عقب و مخصوص جاده و سرعته و پرفورمانته مخصوص پیست بود
        من لامبورگینی رو میشناسم که از وزن ماشیناش حرف میزنم
        بازم دوست دارم خوب عمل کنه اوو اگه به حرف شما باشه

  4. NAVID۰۰۹۸

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    کامنت بی ربط به این مقاله .

    پس از پدر در آوردن تویوتا از هوادارانش ، بلاخره سوپرا رونمایی شد .
    در یوتوب دنبالش کنید ، صدای بینظیر اگزوز ، نمای خاص جلو و معمولی عقب ، اما بالچه کشیده خاص از ویژگیهای این خودرو میباشد .
    منتظریم پدال ، بگنجونش در مقالات این خبر را که خبرهای بیشتری از این خودرو در کار هست .

    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۲۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      نوید جان،جنسیس جی 70 خودروی سال و هیوندای کنا خودروی کاربردی سال((همون شاسی بلند)) آمریکای شمالی شدن.
      گفتم آخه به خودروسازی کره ی جنوبی علاقه زیادی دارین، دونستنش خالی از لطف نباشه.🙂

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۴ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        دانیال خوشحالم کردی
        ???
        منو این همه خوشبختی مَحالِ مَحال

  5. ایمان

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    تویوتا سوپرا و فورد موستانگ شلبی GT۵۰۰ هم معرفی شدن و همه نگاه ها رو به سمت خودشون بردن
    هوراکان اوو هم دیگه هیچ حرفی برای گفتن باقی نمیزاره چه در بحث فنی و چه در بحث طراحی استثنایی که داره

  6. ساسان

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    بسیار evoزیباتر از انتظارم بود..تغیرات ایجاد شده برای یک مدل میانرده بسیار عالی و کاربردی بود..واوراکانو کاربردی تر ازهمیشه ومتمایز از مدلهای متمرکز درپیست این برند میکنه..
    .اینم مدل سوپرلگرا احتمالی برای این مدل:
    https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/lamborghini-huracan-evo-special-edition-rendered-as-collector-car-with-big-wing-131613_1.jpg

    مدل اسپایدر EVOدر خیابون:
    https://cdn.motor1.com/images/mgl/17wz7/s1/lamborghini-huracan-evo-spyder-spy-video.jpg
    https://cdn.motor1.com/images/mgl/0Bg4z/s1/lamborghini-huracan-evo-spyder-spy-video.jpg

  7. Alireza

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (757 ديدگاه)

    ولی سپر مدل ساده خوشکلتره

  8. mohsen

    ۲۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (8 ديدگاه)

    چرا لامبورگینی از گیربکس دوکلاچه استفاده نمیکنه؟؟

  9. Abbas

    ۲۵ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (875 ديدگاه)

    ای عشق اول و آخرم ای لامبووووو،چه کنم که هیچ نقصی نداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا