در سالهای اخیر لامبورگینی پرفورمنس را جزو اولویتهای اصلی خود اعلام کرده بود اما هماکنون ایتالیاییها میگویند شرایط تغییر کرده و هندلینگ محصولات تولیدی اولویت اول را به خود اختصاص داده است.
رئیس لامبورگینی آسیا اقیانوسیه در خلال تست اوراکان STO توسط اصحاب رسانه گفته که با رسیدن خودروهای الکتریکی شده دیگر شتاب گیری به اندازه قبل اهمیت ندارد.
فرانچسکو اسکاردائونی گفته است:
اگر به ۱۰ سال پیش بازگردید احتمالاً وقتی ما پارامترهایی برای مقایسه خودروها را سؤال کنیم شما به حداکثر سرعت، شتاب و سپس به هندلینگ اشاره خواهیم کرد. سپس بحث حداکثر سرعت به اولویت دوم تبدیل شده و شتاب گیری رتبه اول را میگیرد. هماکنون و با وجود قوای محرکه الکتریکی شده شتاب گیری دیگر اهمیت قبلی را ندارد زیرا چنین پیشرانههایی شتاب گیری های شگفتانگیزی را ارائه میکنند.
در سالهای اخیر لامبورگینی تمرکز خود را روی پرفورمنس کف پیست گذاشته و این کار را با محصولاتی همچون آونتادور SVJ و اوراکان STO انجام داده است. این خودروها شتاب گیری و سقف سرعت مشابهی با مدلهای رده پایینتر دارند اما در پیست سریعتر عمل میکنند.
مدیر لامبورگینی میافزاید:
چیزی که در حال حاضر واقعاً باعث ایجاد تفاوت میشود سواری خودرو و هندلینگ آن است زیرا زمانی که شما شتاب خوبی داشته اما خودرو به سختی فرمان بگیرد و هندلینگ سنگینی داشته باشد نخواهید توانست لذت سواری با سرعت بالا را تجربه کنید. قطعاً در حال حاضر هندلینگ یکی از اولویتهای اول یک خودروساز به خصوص شرکتی همچون لامبورگینی است؛ و برای لامبورگینی هندلینگ اهمیت بسیار بالایی داشته و اولویت شماره ۱ ماست.
محمدرسول صمدی
۲۷ اسفند ۱۳۹۹عالی و کاملا درسته
البته سرعت لامبورگینی و شتابشم قطعا مثل همیشه راضی کننده است حالا یکم بالا و پایین فرقی نداره
امیررضا
۲۷ اسفند ۱۳۹۹آره این حرف درسته، لامبورگینی ها رو خیلی وقته برای شتاب و قدرت و سرعت بالا میشناختیم ولی الان وقتی میبینن با اوراکان پرفورمانته و اونتادور اسویجی قدرتشون رو بخوبی میتونن تو پیست نشون بدن پس این راه رو انتخاب میکنن. سیستم ALA محشره لامبورگینی کارش رو تو آیرودینامیک و هندلینگ خوب بلده.
MahyarMAR
۲۷ اسفند ۱۳۹۹درسته از همون 10 سال پیش گالاردو با هوراکان پرفورمانته حداکثر سرعت فرقی نکرد ولی وقتی اوراکان رو اوردن داخل گرند ترکوند
MahyarM.A.R
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ببخشید منظورم گرند تور بود نوشتم گرند
Hadi
۲۷ اسفند ۱۳۹۹استراتژی کاملاً درستی رو در پیش گرفتن ??
ایولا…
?A.H MOTORS?
۲۸ اسفند ۱۳۹۹اولویت عالی
محمد رستمی نژاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹در حال حاظر دیگه اکثر سوپر اسپرت ها شتاب های بسیار نزدیکی به هم دارند
همه دور و بر 2 ثانیه تا 3 ثانیه میچرخند
و به حداکثر سرعت هم در مکان های خیلی کمی میتوان رسید
مثلا در نوربرینگ به هیچ وجه نمیتوان به حداکثر سرعت هوراکان رسید چون مقدار فضا اجازه این کار را نمیدهد
پس در این مورد تقریبا شرکت ها در پیست در سرعت عملکرد یکسانی را به نمایش میگذارند
چون پیچ ها مانع سریع رفتن میشوند آن هم به مقدار زیاد اگر به خواهید واقعا سریع بروید
سپس اینجا است که هندلینگ مهم میشود که چه کسی هندلینگ بهتری دارد
همین است که من از اول موافق این بودم که لامبورگینی برای مدل جدید STO افزایش خیلی جزئی قدرت را داشته است
چون همونطور که در پست تیون مک لارن 760 توسط هنسی گفتم
تاثیرمنفی روی هندلینگ و کنترل ماشین میگذارد
وگرنه مقدار تفاوت شتاب در مک لارن 760 LT و مثلا فراری F8 و هوراکان پرفورمانته چه قدر است
2. یا 3. ثانیه نهایتا
همونطور که قبلا گفتم به تسلا دوستان
همه چیز شتاب نیست که این قدر پُز شتاب s plad رو میدین
وگرنه که خودرو های مخصوص درگ که تمام ماشین ها
رو جا میزارن
چون واقعا به راحتی 400 متر رو توی ۵ ثانیه میرن
یا خود دِرَگ اِستِر ها که فقط مستقیم حرکت میکنن ولی شتاب وحشتناکی دارن
پس شتاب تنها مهم نیست
هندلینگ هم مهم است
فرمان پذیری هم مهم است
دقیق بودن فرمان
مقدار چسبندگی هم خیلی مهم است
البته در خودرو های آمریکایی فقط قدرت مهم است البته منظورم ماسل کار ها است که بحث آنها جدا از این مطلب هست
SF90 STRADALE
۲۷ اسفند ۱۳۹۹باورش برام سخته این چرخش ناگهانی
سوپر اسپرت ها و هایپر کارها برای چی ساخته میشن ؟؟
۱. شتاب ۲. سرعت ۳. هندلینگ ۴. طراحی زیبا و تو چشم بودن ۵. خاص بودن و ارزش بالا در آینده و ….
اتفاقاً هندلینگ خوب یک ماشین اهمیت زیادی داره ولی اینکه بحث شتاب و سرعت رو به رقبا واگذار کنی زیاد جالب نیست
این گاو خشمگین باید در همه زمینه ها با رقبای گردن کلفتش بجنگه و میدون رو خالی نکنه ??
محمد رستمی نژاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹نه عزیزم
این آقا گفته که موتور های ما به اندازه کافی جذاب هستند
شتاب عالی هم دارند
و سرعت عالی هم دارند
موتور های لامبورگینی که خدا هستن
پس باید کار روی هندلینگ و فرمان انجام بشه
وگرنه اگه شتاب لامبورگینی به شه ۲ ثانیه
که قابل کنترل نیست و خیلی سخت میشه یا باید برای کنترلش از سیستم های فوق پیشرفته استفاده بشه
یا سیستم های فورمول ۱ که اجازه چنین کار هایی ندارند
متوجه شدی؟
SF90 STRADALE
۲۷ اسفند ۱۳۹۹آقای رستمی نژاد عزیز
هیچکس نمیتونه توانایی های لامبورگینی رو انکار کنه
انجین های تاپ و صدای اگزوز محشر و شخصیت خاصی که لامبورگینی داره
ولی باید قبول کرد که این حرفشون یه جور عقب نشینی در بحث شتاب و سرعت بود
در صورتیکه رقبای لامبورگینی هنوز کاملاً الکتریکی نشدن و مدیران لامبورگینی باید خودشون رو با رقبای اصلی (پورشه ، فراری و مکلارن) مقایسه کنن و بحث الکتریکی ها رو پیش نکشن
● در آخر هم میخوام بگم در پیست نوربرگ رینگ ، یک مسیر مستقیم طولانی در آخر پیست وجود داره که اکثر ماشین ها میتونن به حداکثر سرعتشون برسن البته اگه توانایی این کار رو داشته باشن
مثل پورشه 919 رکوردشکن که به تاپ اسپید خودش رسید یعنی ۳۷۰km
محمد رستمی نژاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹عزیزم
من میگم حتی افزایش قدرت و شتاب کمتر هم اگه باشه
اون وقت کنترل ماشین سخت میشه و باید از سیستم های پیشرفته استفاده کنن که قیمت ماشین اینطوری خیلی بالا میره
یا استفاده از سیستم های فرمول وان که مجاز نیست در جاده
کنترل کردن یک هیولا سخت تر هست
یا اون یوز پلنگ که خیلی سریع میره
شرکت لامبورگینی که STO به دید که خودروی کاملا پیست محور نگاه کرده و بر اساس نیاز های پیست ساخته شده
به نظرم لامبورگینی هوراکان STO میتونه رکورد Black series رو بزنه
چون ماشین هم دیفرانسیل عقب هست
اگه افزایش قدرت زیاد رو تجربه کند
با مشکل هرزگردی چرخ های عقب مواجه میشه
که برای کنترل کردنش بالا توضیح دادم
وگرنه برای لامبورگینی کاری نداشت که شتاب صفر تا صد STO رو به ۲ ثانیه برسونه
همون سیستم چهار چرخ متحرک رو هم نصب میکرد
بعد دیگه در 400 متر حریف نداشت
ولی اولویت برای لامبورگینی پیست بوده برای STO
Hamid
۲۷ اسفند ۱۳۹۹محمد رستمی نژاد عزیز
استفاده از سیستم های پیشرفته قیمت رو میبره بالا؟! بنظرت 500 هزار تای فعلی قیمت پایینی محسوب میشه؟! (برای SVJ)
500 هزار تا داره میگیره باید بهترین پرفورمنس رو ارائه کنه … گیربکس آونتادور هم خیلی قدیمیه باید عوض شه به طور کل ؛ اگه همه فن حریف و غول کش بود (مثل اوایل که خودش اصلا غول بود و کسی نمیتونست بکشتش!) اون موقع به قیمت بالایی میارزه …
درباره STO هم نظری ندارم کلا خودرو های پیست محور واسه پیست درگ و تاپ اسپید و … نیستن ؛ هر چند اگه بتونن در اونجا هم عرض اندام کنن دیگه خیلی خوب میشه
سهند
۲۷ اسفند ۱۳۹۹پس به نظر شما لامبورگینی هوراکان Evo بهتر است یا فراری f8 ؟
محمد رستمی نژاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹این سوالی که شما کردین
بحثش خیلی طولانی هست و جاش اینجا نیست
عزیز من
چطوری جون دل!!!!!
برقراری عزیز!!!!!!!!
محمد رستمی نژاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹آقا HAMID
منظور من لامبورگینی STO بود که اگه از سیستم های پیشرفته در کنترل ماشین در آن استفاده بشه
قیمتش بالا تر خواهد رفت
اگه الان ۳۰۰ هزار دلار است
میشه ۴۰۰ هزار دلار پایه
اونتادور عشق است
موتور آن هم خدا است دیگه
طراحی هم هیچ وقت خسته کننده نیست
تا آخرالزمان تازگی داره
اتفاقا من گیربکس اونتادور رو خیلی دوست دارم
چون هنگام تعویض دنده آنچنان ضربه ایی میزنه
ستون فقرات آدم جابهجا میشه (ای جان)
Reza
۲۷ اسفند ۱۳۹۹چه خبر از جانشین اونتادور ؟؟؟
Hamid
۲۷ اسفند ۱۳۹۹سلام میرسونه
SRT
۲۷ اسفند ۱۳۹۹مگه قبلا غیر این بود؟
Mf1
۲۷ اسفند ۱۳۹۹اگه قبلا غیر این بود
قبلا اینطور نبود وگرنه تو هر پیستی رکوردار بود لامبو با کاهش وزن راحت میتونه هندلینگ و شتاب وسرعت جبران کنه هر چند تو این سالها از لحاظ وزنی خودروهاش سنگین بودن
00BEHZAD00
۲۷ اسفند ۱۳۹۹خیلی خوبه
AMIN~GT12
۲۷ اسفند ۱۳۹۹لامبورگینی استاد ساخت سوپر اسپرتِ
خوبه که در کنار شتاب و top speed ، لامبورگینی روی هندلینگ و پیست هم تمرکز کرده
سورنا
۲۷ اسفند ۱۳۹۹لامبورگینی باشه تو اصن بگو شتاب و هندلینگ نداره فقد کافیه بزاریش تو پارکینگ هر روز نیگاش کنی جون بگیری : )
دانیال
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ها وولا
آونتادور که معرفی شد اول منصوری تیونینگش کرد هیچ کس نمیدونه من چقدر به عکسهای اون آونتادور نیگا میکردم . . .
Tommy
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ثبت یه lap record به مراتب با ارزش تر از ثبت زمان quarter mile یا half mile هست چراکه خیلی از تیونر ها هم شتاب اولیه و ثانویه خارقالعاده ای ارائه میدن که به وفور تو یوتویوب کلیپ های dragy VBOX پیدا میشه
Tommy
۲۷ اسفند ۱۳۹۹هندلینگ میتونه عیار مهندسی یه خودرو ساز رو نشون بده
Benz309 1974
۲۷ اسفند ۱۳۹۹اولویت اول به معنای سرعت کم و شتاب کم نیست بلکه به معنای اینه که میخوایم قوی تر شیم سرعت و شتاب لامبو همین قدر میمونه و پیشرفتم میکنه ولی هندلینگ اون بالاتر هم میره دیگه نور علی نور میشه .
ارشیا
۲۷ اسفند ۱۳۹۹اوه اوه لامبورگینی عملا گفت من دیگه کاری با درگ ندارم.
ای پیست ها اماده باشین برای در نورده شدن
Simon none
۲۷ اسفند ۱۳۹۹از بعد از گالاردو لامبورگینی تغریبا به این سمت رفت که کنترل خودرو بهتر کنه و حرفشون هم درسته ولی امیدوارم از این مبحث هیولا بودنش کنارهگیری نکنه
مهدی
۲۹ اسفند ۱۳۹۹خداوکیلی عکس سوم رو نگاه کنید
3 تا عشق بی نظیر کنار همن و با هم ترکیب شدن و یه ترکیبی پر روی عشقی و دوست داشتنی و مخصوصا لامصبی زدن