لامبورگینی مدتزمان زیادی است که روی فناوری هیبریدی کار میکند و به نظر میرسد سرانجام نخستین محصول هیبریدی تولیدی خود را در نمایشگاه فرانکفورت در پاییز آینده رونمایی خواهد کرد. رئیس بخش تجاری لامبورگینی آقای «فدریکو فوچینی» طی مصاحبهای با Motoring رسماً اعلام کرده که این شرکت در حال کار بر روی یک مدل جدید است که فعلاً با کد داخلی LB48H شناخته میشود. وی اطلاعات چندانی از این خودرو نداده اما تأیید کرده که همانند مدلهای رونتون، وننو و سنتناریو، نمونهای تولید محدود خواهد بود.
تولید هایپرکار هیبریدی لامبورگینی به ۶۳ دستگاه محدود خواهد بود که به زمان تأسیس این شرکت در سال ۱۹۶۳ اشاره دارد؛ اما امکان خرید این هایپرکار وجود نخواهد داشت چراکه تمامی نمونههای آن قبلاً فروخته شدهاند. هرچند آقای فوچینی صحبت چندانی در رابطه با این خودرو نکرده و هیچ اطلاعاتی در مورد طراحی بیرونی آن وجود ندارد اما انتظار میرود تعدادی از ویژگیهای ظاهری کانسپت Terzo Millennio در آن مورداستفاده قرار گیرد؛ اما هایپرکار آیندهٔ لامبورگینی قوای محرکهٔ تمام الکتریکی این کانسپت را قرض نخواهد گرفت زیرا LB48H مجهز به قوای محرکهٔ هیبریدی خواهد بود که از پیشرانهٔ آشنای ۶.۵ لیتری V12 لامبورگینی به همراه یک موتور الکتریکی تشکیل میشود.
پیشرانهٔ V12 نیروی خود را به چرخهای عقب انتقال میدهد درحالیکه موتور الکتریکی چرخهای جلو را به چرخش درمیآورد. این ترکیب، سیستم چهارچرخ محرک را پدید میآورد. علاوه بر این، قوای محرکهٔ هیبریدی LB48H خروجی قابلتوجهی هم خواهد داشت که هرچند فعلاً هیچ مشخصاتی از آن منتشر نشده اما شایعاتی قبلاً قدرت ترکیبی این خودرو را ۸۵۰ اسب بخار اعلام کرده بودند.
آقای فوچینی در این مصاحبه علاوه بر صحبت در مورد هایپرکار آیندهٔ لامبورگینی، تأیید کرده که این شرکت در نمایشگاه فرانکفورت شگفتی دیگری هم برای طرفداران خواهد داشت. وی توضیحی در مورد این شگفتی نداده است اما گفته میشود که این نسخهٔ پلاگینهیبریدی اوروس خواهد بود. در همین حال، فوچینی نکاتی را هم در مورد جانشین اونتادور مطرح کرده است. او گفته است که این خودرو تا پیش از سال ۲۰۲۰ معرفی نخواهد شد و قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی آن بُردی تمام الکتریکی بین ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر را ارائه خواهد کرد.
Reza
۳ اسفند ۱۳۹۷بی صبرانه منتظریم
محمد
۳ اسفند ۱۳۹۷درکنار این تکنولوژیهای پیشرانه ایه جدید،
امیدوارم لامبورگینی کماکان به پیشرانه های اصیل حجیم و بدون توربوی بنزینی خودش هم حداقل در بعضی محصولات پاییند باشه
اگه با توسعه پیشرانه های هیبرید و برقی، پیشرانه های بنزینی به گوشه رینگ برن، حداقل بهترین جای حضور پیشرانه های بنزینی در همین کلاسهای خودروییه
حیف اون صدای پیشرانه بنزینی مخصوصا لامبورگینی
ساسان
۳ اسفند ۱۳۹۷این مدل پیش درامدیه بر جانشین اونتادور…یادمه درمقالات قبلی گفته شده بود تمام الکتریکیه.این نشون میده نشریات پیشبینی هاشون چندان دقیق نیست!!
OMID
۳ اسفند ۱۳۹۷اون دوتا عکس اول کانسپتن؟ اسمشون چیه؟
Ali Keyhani
۳ اسفند ۱۳۹۷بله کانسپته،لامبورگینی ترونو،یه چیزی بین ترزو میلینیو و هورکان هستش
Omid622
۳ اسفند ۱۳۹۷کاش یه نسخه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی تولید محدود هم از اوروس بزنه