لامبورگینی سرانجام پس از ۱۰ سال با آونتادور و پیشرانه ۱۲ سیلندر آن خداحافظی کرد. ایتالیاییها بهطور کامل از نیروگاه ۱۲ سیلندر دست نخواهند کشید و در حال کار روی یک جانشین کاملاً جدید برای آن هستند. در واقع تنها وجه اشتراک پیشرانه قبلی و جدید این برند تعداد سیلندرها خواهد بود. استفان وینکلمن مدیرعامل لامبورگینی در مصاحبه با خبرگزاریها به برخی اطلاعات مهم درباره آینده پیشرانه ۱۲ سیلندر این برند اشاره داشته است.
لامبورگینی چند روز پیش از آونتادور اولتیمائه که نسخه نهایی از این محصول بسیار دوستداشتنی است رونمایی کرد. نیروبخش این سوپر اسپورت پیشرانهای ۱۲ سیلندر با حجم ۶.۵ لیتر و قدرت ۷۷۰ اسب بخاری است. این نیروگاه میتواند تا ۸۵۰۰ دور در دقیقه غرش کند.
پیشرانه L539 V12 بهطور خاص برای سوپرکار موردبحث ساخته شده بود و دومین پیشرانه ۱۲ سیلندر کاملاً جدید لامبورگینی محسوب میشد. قبل از این پیشرانه نیروگاه ۱۲ سیلندر بیزارینی بود که در ابتدا توسط جیوتو بیزارینی و در اوایل دهه ۶۰ میلادی طراحی شده است. آن چیزی که در ابتدا به عنوان نیروگاه ۱۲ سیلندر ۳.۵ لیتری در سال ۱۹۶۳ طراحی شده بود در نهایت به شکل نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری در مورسیه لگو LP 640 پدیدار شد.
پیشرانه ۱۲ سیلندر بعدی سومین ۱۲ سیلندر کاملاً جدید تاریخ لامبورگینی خواهد بود و واضح است که این پیشرانه مأموریت بسیار مهمی بر دوش دارد. وینکلمن میگوید:
این پیشرانه کاملاً جدید بوده و از تکنولوژی متفاوت، باتری جدید و… سود میبرد و در حقیقت همهچیز کاملاً جدید میباشد. هیچچیزی از سیان یا آونتادور در پرچمدار بعدی وجود نخواهد داشت.
لامبورگینی ۱۲ سیلندر بعدی با دستیار هیبریدی الکتریکی همراه خواهد شد. این ترکیب منحصربهفرد دارای بهترین تکنولوژیها خواهد بود تا محصولی چابک و سرزنده را در دسترس مصرفکنندگان قرار دهد.
RezaRs
۲۱ تیر ۱۴۰۰خیلی عالی از الان مطمئنم دوستداشتنی خواهد بود
Reza Waffen SS
۲۱ تیر ۱۴۰۰ممنون که برقی نشدی اسطوره ❤️❤️❤️
خیالمونو تا ۱۰ سال واسه شنیدن صدای انجین دوازده سیلندر راحت کرد ممنون از لامبورگینی 👑👑👑
Audi e_tron gt
۲۱ تیر ۱۴۰۰اینا اگه الانم برقی نشن بالاخره در آینده برقی می شوند
فقط هم این ها نه همهی ماشین ها برقی می شوند
Swedish arrogant tiger
۲۱ تیر ۱۴۰۰باشه، حالا شما زیاد فشار نیار به خودت.
محمدهادی
۲۲ تیر ۱۴۰۰😄😄😄
Reza Waffen SS
۲۱ تیر ۱۴۰۰میدونم ولی به هرحال 10 سال واسمون شنیدن صدای انجین 12 سیلندر رو تضمین کرد
شاهین
۲۱ تیر ۱۴۰۰طبق روال کسی نیست بیاد بگه موتورش ژرمنیه؟!
Amirreza
۲۱ تیر ۱۴۰۰میخوام یه چیزی زیر این کامنت درباره لامبو بگم ولی حس کردم خوب نیست تو پستی به این خوبی بحث کنیم ، واقعا لامبو حیفه که جایگزین اسطوره رو برقی کنه ، چقد رندر های پایین هم قشنگ شدن و البته امیدوارم که این پیشرانه پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل قبل داشته و لامبو برای این پیشرانه سنگ تموم بزاره و حتی در صورت نیاز توربو هم بزاره که این ماشین بتونه بالاترین بازدهی ممکن رو ارائه بده
محمدهادی
۲۲ تیر ۱۴۰۰عالی
Hamid
۲۱ تیر ۱۴۰۰12 سیلندری که روی مورچیه لاگو هست از همه اینا سره …
ممد ژانگولر
۲۱ تیر ۱۴۰۰حمید داداش تبریک بابت لوله کردن انگلیس توسط ایتالیا 💪
فکر کنم دیشب بد خوابیدی
forza italy in to england 🇬🇧🍌🇮🇹
Hamid
۲۱ تیر ۱۴۰۰داداش
ی چیزی رو خدمتت عرض کنم …
اولا اینکه من اصلاً فوتبالی نیستم …
ثانیا مثل ی سری از دوستان کشور پرست نیستم! خدا شاهده فقط خودش میدونه چقدر از انگلیسی ها و فرانسوی ها بدم میاد! اما دلیل نمیشه مثلا مک لارن رو دوست نداشته باشم و افتخارات DS رو نادیده بگیرم …
فوتبال برام هیچ اهمیتی نداره … در ثانی من کی گفتم طرفدار انگلیس هستم که شما اینطوری حرف میزنی؟!
متاسفانه وقتی یه نفر طرفدار یا دوستدار یه برندی میشه ی سری فکر میکنن که باید طرفدار اون کشور هم بشه! حالا نمیدونم چرا ی عده مثلا طرفدار فراری یا لامبورگینی هستن ، کلا ایتالیا رو دوست دارن! این به خودشون مربوط میشه البته ؛ اما من چنین آدمی نیستم!
ممد ژانگولر
۲۱ تیر ۱۴۰۰داداش حمید ناراحت نشیا قصد تیکه انداختن ندارم
راستیش هر چی دوست به اسم حمید دارم یا زن ذلیلن یا طرفدار منجستر یونایتدو انگلیس
تو تبلیغ رب تبرک هم به همین موضوع اشاره های ریز و درشتی داشت اگه یادت باشه
زنه داد میزد میگفت حمیییددددد …
نمیدونم یادت امد؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ تیر ۱۴۰۰″راستیش هر چی دوست به اسم حمید دارم یا زن ذلیلن یا طرفدار منجستر یونایتدو انگلیس″
عجب! بی ربط ترین جمله ای که توی عمرم دیدم،واقعا مسخره بود!
حمید جان اتفاقا فوتبال برای منم زیاد جذابیتی نداره،۹۰دقیقا فقط توپ شوت میکنن!😂😑
HamiD
۲۱ تیر ۱۴۰۰آبتین جان چی بگم والا … کلا فوتبال ورزش خوبیه اما من حال و حوصله دنبال کردنش رو ندارم … توی 90 دقیقه کار های خیلی مهم تری نسبت به تلویزیون دیدن میشه انجام داد! عمر با ارزش تر از این حرفاس!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ تیر ۱۴۰۰راستش آقا حمید ورزش بدی نیست برای آمادگی جسمانی و تفریح خوبه اما توی اون نود دقیقه میشه کلی کار سازنده تر انجام داد!
″توی ۹۰ دقیقه کار های خیلی مهم تری نسبت به تلویزیون دیدن میشه انجام داد! عمر با ارزش تر از این حرفاس!″
همین حرف خودتون دیگه جای حرفی باقی نمیزاره!🙏🌹
Amirreza
۲۱ تیر ۱۴۰۰منم خیلی خوشحال شدم اما نه برای اینکه طرفدار ایتالیام بلکه بخاطر اینکه از انگلیس بخاطر بردن آلمان کینه داشتم😂
Ninja
۲۱ تیر ۱۴۰۰😆
حالا که ژاپن اروپای نیس
Schattenwolf
۲۲ تیر ۱۴۰۰آی گل گفتی !
منم از وقتی که انگلیس مانشافت رو برد کینه ای به دل گرفتم
حتی بازیش با دانمارک تا صبح بیدار بودم دانمارک رو تشویق میکردم 😂
تا رسید به فینال یکم نا امید شدم چون بازی های ایتالیا رو ندیدم ولی وقتی برد
انقدر حال داد😂😂😂😂
Reza Waffen SS
۲۱ تیر ۱۴۰۰از چه نظر؟؟؟
Schattenwolf
۲۱ تیر ۱۴۰۰از نظر یورو ۲۰۲۰
انگلیس بدجوری باخت
😂😂😂
Reza Waffen SS
۲۱ تیر ۱۴۰۰من از اقا حمید سوال پرسیدم
Hamid
۲۱ تیر ۱۴۰۰آقا رضا …
قاعدتا از لحاظ تکنولوژی ساخت و خب پرفورمنسی که ارائه میکنه به پای محصولات ده یا پونزده سال جدید تر از خودش نمیرسه … اما از لحاظ اون صدای تولیدی چرا! خیلیییییییی از آونتادور سر تره از این نظر و واقعا ی 12 سیلندر واقعیه …
Reza Waffen SS
۲۱ تیر ۱۴۰۰صدای اونتادور که بیشتر و کر کننده تر از مورسیه لاگو بود، اونم 12 سیلندر واقعی بود که نسبت به نسل قبلیش فقط قدرتش افزایش پیدا کرده بود و وزنش کم شده بود. درواقع همون موتور بود
امیر
۲۱ تیر ۱۴۰۰بسیار عالی!
امیدوارم باقی شرکت هایی ک اصالتشون موتورهای حجیمه،این راهو پیش بگیرن و حداقل یکی دو محصول با موتور حجیم ۸،۱۰ یا ۱۲ سیلندر در کنار سیستم هایبرید داشته باشن
مخصوصا محصولات دوج!
Schattenwolf
۲۱ تیر ۱۴۰۰بله رضا جان کامنت که دادم متوجه شدم اشتباه دادم ولی هر کاری کردم حذف نشد😑
آقا من اسمم با پروفایلم رو عوض کردم اشتباه نگیرین😂
محمد مختاری آذر
۲۱ تیر ۱۴۰۰واقعا خیلی عالی ایتالیایی ها همیشه درجه یک بودند من امیدوارم با پیشرانه 12 سیلندر و هیبریدی قدرتی حدود 1000 اسب بخار داشته باشد
Reza Waffen SS
۲۱ تیر ۱۴۰۰قدرتش بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ هستش
Ninja
۲۱ تیر ۱۴۰۰بیشتر از ۱۰۰۰ باید باشه ولی خیلیا میگن ۸۰۰ تا ۹۰۰
گودزیلا هم همینه
Reza Waffen SS
۲۲ تیر ۱۴۰۰نه جناب از 800 شروع میشه و واسه نسخه های بعدی مثل اس وی – اس وی جی ته تهش 870 یا 880 دیگه آخرش میشه
تاریخ نشون داده لامبو هسچوقت یه دفعه چند صد اسب نمیزاره رو قدرتش
محمدهادی
۲۲ تیر ۱۴۰۰تو قطعا یه لامبو باز سنتی باتعصبیعاره انصافا دیگه اگه بخواد خوب همه رو شوکه کنه باس ۱۰۰۰ تا تولیدکنه
سهند
۲۱ تیر ۱۴۰۰مطمئنم جانشین آونتادر خیلی عالی خواهد شد.
هر نسل ماشین های v12 لامبورگینی اسطوره هستند و این هم همان راه را ادامه خواهد داد.
امیدوارم از سال 2035 به بعد که دیگر ماشین درون سوز نخواهد بود لامبورگینی بتواند بهترین سوپر اسپرت های الکتریکی را تولید کند.
SF90 STRADALE
۲۱ تیر ۱۴۰۰دیگه از این بهتر نمیشد
حفظ موتور V12 اسطوره بهترین خبر بود
.
.
ایتالیایی ها پرچمشون همه جا بالاست 🇮🇹🇮🇹🇮🇹🇮🇹
هم در فوتبال ⚽️⚽️ هم در اسپرت سازی 🏎🏎
مهدی
۲۱ تیر ۱۴۰۰خیال همه راحت شد
خیلی خوشحال شدم
هنوز هم میتونیم به صدای 12 سیلندر گوش بدیم
امیررضا
۲۱ تیر ۱۴۰۰کاش بجای سیان طراحی جانشین اونتادور از موسا الهام گرفته بشه. موسا همون عکس آخریه
Lamborghini Mosa
Hamid
۲۱ تیر ۱۴۰۰بنظرم لامبورگینی نوح زیباتر باشه …
Swedish arrogant tiger
۲۱ تیر ۱۴۰۰بهترین انتخاب عیساست.
rezars pc
۲۱ تیر ۱۴۰۰صلواتی ختم کن دیگه ااااز پیامبر های بقیه مایه نذار
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ تیر ۱۴۰۰بنظرم اگه با رندر های آخر مطلب لامبورگینی آونتادور بعدی درست بشه خیلی زیبا درمیاد، الانم که دیگه خیالمون از بابت پیشرانه راحته😁😎 دم لامبو گرم….
محمدهادی
۲۲ تیر ۱۴۰۰قطعا کار روی لامبوی جدید بسیار دشوار و سطح توقعات بالایی در انتظاره
امیدوارم تیم توسعه دهنده این نسل کارشو بدرستی و بی نقص انجام بده
علی
۱۹ مرداد ۱۴۰۰مثل مدل های قبلی مدل جدید هم درمقابل رقبا کوبنده خواهد بود . مطمنم از تصوراتمون هم فراتر خواهد بود تجربه نشون داده که لامبو چقدر میتونه زیبا و وحشی باشه