بزرگترین چالش پیش روی شاسیبلند لامبورگینی اوروس تضمین این اصل قدیمی است که “DNA لامبورگینی” را خواهد داشت. این را رئیس بخش تحقیق و توسعهی برند Maurizio Reggiani میگوید.
او میگوید:من دنبال بازخورد شما در زمان رانندگی با اوروس هستم زیرا نباید هیچ شکی دربارهی لامبورگینی بودن آن داشته باشید. این باید یک رویداد بسیار دقیقی باشد که اوروس ۱۰۰ درصد یک لامبورگینی است. احساس سیستم فرمان، هندلینگ، پاسخ پیشرانه و… باید به گونهای باشد که شما فوراً بفهمید DNA لامبورگینی را دارد.
همانگونه که رجیانی به ما میگوید اوروس فرصتی را برای مدیران برند فراهم خواهد کرد تا واقعاً DNA این سوپراسپورت ساز اسطورهای بولونیایی را تعریف کنند.
او ادامه میدهد:ما داخل کمپانی در حال کار برای تعریف دقیق DNA لامبورگینی هستیم. ما نیاز به اطمینان از این داریم که با یک شاسیبلند چه چیزی به دست میآوریم.
رجیانی چالشهای منحصربهفرد ساخت یک شاسیبلند و پلتفرم آن را توضیح میدهد. توسعهی پلتفرم یکی از سختترین جنبههای ساخت یک خودرو مخصوصاً برای کمپانیای است که سوپراسپورت میسازد.
او میگوید:واضح است شاسیبلند مرکز ثقل بالاتر، وزن بیشتر و پیشرانهای توربو دارد. این موارد برای یک شاسیبلند و مخصوصاً برای آفرود الزامی هستند. حتی در بحث تعویض دندهها و صدای پیشرانه، ارائهی ذات لامبورگینی برای مشتری اهمیت بالایی دارد.
رجیانی مطمئن است که اوروس DNA خالص لامبورگینی را دارد. او اینگونه صحبت خود را پی میگیرد:
من میخواهم زبانههای آتش از اگزوز بیرون بزند! هرچند به علت سیستم اگزوز طولانی این کار نشدنی است.
مشکل در زمان صحبت دربارهی شاسیبلند داشتن بهترین هندلینگ و درعینحال حفظ تواناییهای آفرود است.
او میگوید چند صد ساعت زمان صرف سیستم تعلیق برای دستیابی به این دو هدف شده است.
اما یکی از مهمترین بخشهای یک خودرو پیشرانه است. رجیانی دربارهی پیشرانه اینگونه توضیح میدهد:من پیشرانهی تنفس طبیعی را بسیار دوست دارم اما در بحث تولید یک شاسیبلند ما نمیتوانیم از پیشرانه تنفس طبیعی استفاده کنیم. با این پیشرانه اوروس نمیتواند پارامترهای پروژه را برآورده کند.
او میگوید پیشرانهی توربو بهترین همخوانی را با پارامترهای موردنیاز یک شاسیبلند دارد:
من باید بهطور صریح بگویم که دستیابی به اهداف موردنظر درباره اوروس بسیار حائز اهمیت است.
انتظار میرود اوروس در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شود پس بدین ترتیب شاید دومین مدل مفهومی و یا نسخهی تولیدی نهایی را امسال ببینیم.
matoun
۱۳ بهمن ۱۳۹۵من از زمان رونماییش منتظر تولیدش بودم خدا کنه زود تر بیاد
akrh78
۱۳ بهمن ۱۳۹۵نمای عقبش بی نهایت زیباست.عضلانی و تپل و خشن و لامبورگینی…
وحید
۱۳ بهمن ۱۳۹۵من هیچ ارتباطی با فیس جلو برقرار نکردم
امیدوارم محصول نهایی جلوش این نباشه
Bavaria
۱۳ بهمن ۱۳۹۵ای کاش تولید نشه. این شاسی بلند تصویر لامبو رو توو ذهنم تغییر میده
.
البته ممکنه این شاسی بلند تصویر شاسی بلند رو توو ذهنم تغییر بده
.
پس ای کاش تولید بشه تا انقلابی صورت بگیره
sasan
۱۳ بهمن ۱۳۹۵من میخواهم زبانههای آتش از اگزوز بیرون بزند! هرچند به علت سیستم اگزوز طولانی این کار نشدنی است.
ای جاان.دنیا یک شاسی بلند متفاوتو درسال2018 درک میکنه…خیلی هیجان دارم برای معرفیش
Madjid
۱۳ بهمن ۱۳۹۵.
ای جان رفیق اون جمله ی آخرت یک دنیا ارزش داشت.
خیلی زیبا یود.???
reza-a
۱۳ بهمن ۱۳۹۵کاش به جای اینکه بخوان تو پیست آسفالت قابلیت های لامبورگینی رو داشته باشه اون قابلیت ها رو برای خارج جاده رو ماشین بزارن اون موقع آدم پیش خودش میگه لامبورگینی شاسی بلند چون شاسی بلند در اصل برای خارج جاده هست
sasan
۱۳ بهمن ۱۳۹۵متنو خوب نخوندی دوست عزیز…گفته تواناییهای چند منظوره داشته باشه شاسی بلندشون..هم اسپرت بودن لامبورگینیو داشته باشه هم تواناییهای آفرود.
.
.
.
رجیانی بیوقفه بر روی دینامیک هندلینگ اوروس کار میکنند. چالشی که توانایی (چندمنظوره) بودن را به این شاسیبلند اعطا میکند، حتی اگر اکثر مالکان اصلاً آفرود نروند:
مشکل در زمان صحبت دربارهی شاسیبلند داشتن بهترین هندلینگ و درعینحال(( حفظ تواناییهای آفرود است.))
john
۱۳ بهمن ۱۳۹۵بهترین شاسی بلند دنیا?
ROCKET 850
۱۳ بهمن ۱۳۹۵5 سال از زمان رونمایی کانسپتش می گذره ولی هنوز تولید نشده.
این نشون می ده که لامبو می خواد سنگ تموم بزاره شایدم سبک جدیدی در شاسی بلند ها رو متولد کنه
Saied
۱۳ بهمن ۱۳۹۵در خوب بودنش حرفی نیست. ولی به چه دردی میخوره این ماشین دقیقا؟
امیرحسین
۱۳ بهمن ۱۳۹۵به نظرم قیافه جلوش یه جورایی از کاین گرفته شده
Saied
۱۳ بهمن ۱۳۹۵یکی بخواد سریع و حرفه ای بره اونتادور هستش. لوکس برونه رولز رویس هست.
تو کوه سریع رفتن هم معنی نداره. به جز صرف پول اضافه و بی مفهوم.
اگه قیمتش نجومی باشه کاین یا x6 رو به این ترجیح میدم.
ASA
۱۳ بهمن ۱۳۹۵زبانه آتش!
بری باش باربیکیو!
حسین وی
۱۴ بهمن ۱۳۹۵باور کنید هزینه این از اون دنا پلاس کمتر بوده =)))
BMW
۱۴ بهمن ۱۳۹۵عالی
طراحی چراغهای عقب لامبور گینی خیلی خاصُ منحصر به فردِ?
saeid
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ولی اگه من مسئول لامبورگینی بودم ، همچین کاری نمیکردم . لامبورگینی و شاسی !!!
اصلا وقتی کلمه لامبورگینی رو میشنوی فقط و فقط یه سوپر اسپورت تو ذهنت میاد
jalal
۱۵ بهمن ۱۳۹۵البته اینم تو تاریخ لامبورگینی یک انقلابه .
دانيال
۱۵ بهمن ۱۳۹۵یه چیزیو من نفهمیدم ارتفاش که نصف شاسی بلند های معمولیم نیست بوگاتی جلوشه یه نگا بندارین ببینین چقدر فرق داره هم ارتفاع کمری هست