پس از انتشار یک تیزر سرانجام لامبورگینی کانسپت جدید خود را رونمایی کرد. این ماشین که Terzo Millennio نام دارد، با همکاری موسسه فناوری ماساچوست یا MIT ساخته شده و نتیجه آن کانسپتی کاملاً بدیع و نوآورانه است. این کانسپت یک خودرویی الکتریکی است به طراحی و مهندسی لامبورگینی برای هزارهٔ سوم اشاره دارد. رئیس و مدیرعامل این شرکت ایتالیایی یعنی آقای «استفانو دومینیکالی» نیز این همکاری را صفحهٔ مهمی در آیندهٔ سوپراسپرتهای الکتریکی برای هزار سوم دانسته است. لامبورگینی بهمنظور توسعهٔ ذخیره کنندههای پیشرفتهٔ انرژی با MIT همکاری کرده است.
در نگاه اول نتیجهٔ این همکاری بسیار دیدنی است. طراحی Terzo Millennio درعینحالی که جنونآمیز به نظر میرسد بسیار هدفمند است؛ یعنی مشابه آستونمارتین والکیِری قسمتها و فضاهای غیرضروری با پانلهای بدنه پوشیده نشده بلکه در معرض جریان هوا قرار گرفته است. البته به دلیل اینکه این سوپراسپرت از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی با چهار موتور الکتریکی استفاده میکند که در هریک از چرخها نصب شدهاند، نسبت به استفاده از قوای محرکهٔ سنتی، طراحان آزادی عمل بیشتری داشتهاند. Terzo Millennio همچنین ساختار فوق سبکوزنی داشته و بهطور کامل برای بهرهوری آئرودینامیکی طراحی شده است.
بنابراین نتیجهٔ تلاشهای لامبورگینی با همکاری MIT، منجر به ساخت خودرویی با قوای محرکهٔ پیشرفته، ساختار فوق سبکوزن و آئرودینامیک خارقالعادهٔ بدنه شده است. هدف اصلی این پروژه نیز علاوه بر رسیدن به حداکثر قدرت بسیار بالا و انتقال آن به هر چهارچرخ، همچنین شارژ سریع و کُندتر کردن چرخهٔ تخریب باطریها نیز بوده است؛ اما یکی از جالبترین ویژگیهای این کانسپت محل نصب باطری آن است که بجای قرار گیری پکیجهای سنگینی در کف خودرو، باطریها در پانلهای بدنه کار شدهاند.
برای این کار از تکنولوژی نانوتیوب استفاده شده که به منجر به ساخت باطریهایی نازک شده است؛ بنابراین این باطریها بهاندازهٔ کافی نازک شدهاند تا امکان نصب آنها بین لایههای درونی و بیرونی بدنه فراهم گردد. این باطریها قادر به تأمین انرژی فوقالعادهٔ یک سوپراسپرت تمام الکتریکی هستند درعینحالی که خطر برقگرفتگی هم بههیچعنوان سرنشین را تهدید نمیکند. بدین ترتیب ساختار فیبر کربنی Terzo Millennio علاوه بر شکلدهی به بدنهٔ خودرو، بهعنوان محلی برای نصب باطریها هم مورداستفاده قرار گرفته است که به کاهش وزن ماشین کمک شایانی میکند و این یعنی یک موفقیت بزرگ در توسعهٔ تکنولوژیهای پیشرفته.
البته مطمئناً در خودرویی با ساختار فیبر کربن فشرده همواره نگرانیهایی در مورد ترکخوردگی یا شکستگی وجود دارد؛ بنابراین گفته شده که Terzo Millennio قادر به نظارت بر کل ساختار فیبر کربنی خود و تشخیص هرگونه ترک یا آسیب در آن است. سپس با استفاده از میکرو کانالهایی پُر از مواد شیمیایی، ساختار ماشین بهطور فعال و خودکار ترمیم میشود. این تکنولوژی موجب میشود که با اطمینان خاطر از فیبر کربن در قسمتهای پرفشار خودرو استفاده گردد که خود به معنی کاهش وزن است چراکه در معمولاً در این قسمتها از مواد سنگینتر و بادوامتری استفاده میشود.
لامبورگینی فعلاً جزئیات فنی و عملکردی Terzo Millennio را اعلام نکرده و صرفاً وعدهٔ شارژ سریع باطریها را با استفاده از یک سیستم پیشرفتهٔ بازسازی انرژی داده است. در کل این کانسپت نمایانگر خودرویی است که زمانی ساخته میشود که بهترین مهندسان دنیا برای ساخت سوپراسپرت آینده گرد هم جمع میشوند. همانطور که لامبورگینی گفته است، Terzo Millennio نشاندهندهٔ آیندهٔ سوپراسپرتها است. البته بسیاری از فناوریهای این خودرو نیز متعلق به آینده هستند و نباید انتظار داشت که بتوانیم بهزودی آنها را در محصولات تولیدی لامبورگینی ببینیم اما به گفتهٔ این شرکت ایتالیایی، برخی از این فناوریها به واقعیت نزدیک شدهاند.
SAEED Z
۱۶ آبان ۱۳۹۶عجب کانسپت مغز ذوب کنی !!!
king lambo
۱۷ آبان ۱۳۹۶به به چه شود…
اوج مهندسی یعنی دستپخت لامبو و برترین دانشگاه مهندسی دنیا دیگه چی میخواین؟
رضا
۱۶ آبان ۱۳۹۶طراحیش باحاله اما یطوریه
ماشین باید کاپوت داشته باشه.نباید داشته باشه؟
اگر تصادف کنه همه ب فنا میرن
منظورم تو نسخه تولیدیه
در کل برا کانسپت جالبه انگار فضاییه
از ارتفاعش هم خوشم نیومد اگ خواستم بخرم نمونه تولیدیشو کفش گیر میکنه ب کوه های وسط جاده
فعلا از لامبو ی اورکان میخوام
HORSE
۱۶ آبان ۱۳۹۶از زاویه ی جلو و عقب خیلی قشنگه بنظر میومد ولی وقتی این عکس رو دیدم.کاملا نظرم عوض شد!??
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/11/Lamborghini-Terzo_Millennio_Concept-2017-1024-01.jpg
نوید
۱۶ آبان ۱۳۹۶اگه خواستی بخری مونتاژ وطنی بخر که حمایت از تولید کننده داخلی هم باشه. فقط پراید 131
شاهین
۱۶ آبان ۱۳۹۶کانسپت اسمش روشه
لامبو خواسته با این ماشین تکنولوژیشو به رخ بکشه خودشونم گفتن حالا حالا ها این ماشین جاش توی خیابونا نیست.قرارم نیست همین ماشین با همین طراحی تولید انبوه بشه تو آینده مثلا ماشینی مثل سنتناریو رو به این تکنولوژی تجهیز میکنن و انبوه تولید میکنن
Behzad
۲۱ تیر ۱۳۹۷کدوم جاده وسطش کوه داره???
.....::::LAST VIPER::::.....
۱۶ آبان ۱۳۹۶عکس سومی که مختص فیس جلو ماشین رو نشون میده
واقعا شبیه مار شده به خصوص مار افعی که واقعا خیره کننده س
نکته دیگه هم که بگم در رابط با کابین ماشینه
که پیشروی جالب توجهی رو به جلو داره
در رابطه با یه سوپر اسپرت برقی هم که بخوای بگی
اینقدر باس تکنو لوژی قوای محرکه مخصوصا ذخیره باتری داشته باشه که جواب شتاب و سرعت بالا رو بده و این یعنی اینکه باتریاش باید به تمام معنا شارژ رو در حد اعلا ذخیره کنن
در نهایت باس بگم شاهکاره
ارش
۱۶ آبان ۱۳۹۶یعنی آخر تکنولوژی ممکن روتو این محصول لامبورگینی داریم مشاهده می کنیم هوشمندانه ترین و پیشرفته ترین خودرویی که قراره تولید بشه انتظار همچین خودرویی رو از لامبورگینی نداشتم واقعا یه ابر خودرو برازنده قرن 21 ام.
Amir.z
۱۶ آبان ۱۳۹۶یه سوال من گیج شدم واقعا از شدت ابهت این ماشین و تکنولوژی فوق العاده و اینده نگرانه بودنش
این چیزایی که ازش گفته واقعی یا صرفا فقط یه طرح و فرضیس؟!؟!
اخه مغز ادم سوت میکشه
فکر کنم مرزهای یه ماشین کانسپت رو یه تنه جا به جا کرد
amir schumacher
۱۶ آبان ۱۳۹۶.
جمله ی آخرت در مورد همه ی محصولات تاریخ لامبورگینی صدق میکنه
علی
۱۷ آبان ۱۳۹۶با این حرفت یاد ب ام و GINA افتادم
علی آقا
۱۷ آبان ۱۳۹۶بیشتر طرح و فرضیه هست. حتی ممکنه اصلا عملی نباشه یا حتی لامبورگینی نه الان نه در آینده فناوریش رو نداشته باشه.
برای مثال جاگذایر باتری تو صفحات بدنه چندان منطقی نیست. فکر کن ماشین تصادف بکنه.
برخلاف نظر خیلی از کاربرا، من معتقدم اینجور کانسپتها اصلا چیزی رو در مورد فناوری کمپانی سازنده ثابت نمیکنه. بنابراین دلیلی نداره مغزمون سوت بکشه و بگیم یاخدا و…
اینجا فقط کمپانی اومده به قول شما فرضیات و آرزوهای خودش را مطرح کرده.
شاهین
۱۷ آبان ۱۳۹۶از ماشین پرده برداری کردن بعد میگی آرزو و فرضیات؟!!!
ساختنش تموم شد دیر رسیدین واس به چالش کشیدن لامبو
علی آقا
۲۲ آبان ۱۳۹۶پس برو بخرش
مثل اینکه شما هنوز معنی واژه کانسپت رو نمی دونی.
شاهین
۱۶ آبان ۱۳۹۶بنابراین گفته شده که Terzo Millennio خودرو قادر به نظارت بر کل ساختار فیبر کربنی خود و تشخیص هرگونه ترک یا آسیب در آن است. سپس با استفاده از میکرو کانالهایی پُر از مواد شیمیایی، ساختار ماشین بهطور فعال و خودکارترمیم میشود …
و دیگر هیییییچ
داره بطور غیر مستقیم میگه رمز هسویام رو بزن ماشینت درست میشه!!!
این همه گفتن لامبو هیچی نداره واس آینده اصن از هیبریدی سردر نمیاره و … یهویی اومد ی ماشین فضا معرفی کرد با کلی تکنولوژی که هیچ خودروسازی هنوز توی مصاحبه هم نگفته قراره اینجوری بسازیم چه برسه به اینکه کانسپت بسازن با این مشخصات!
فعلا مونده از لحاظ طراحی و تکنولوژی به لامبو برسن رقباش
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۷ آبان ۱۳۹۶دوست عزیز در شگفت انگیز بودن این شکی نیس ولی بقیه شرکت ها هم کانسپت های فوق العاده ای معرفی کردن مثه mp4 x مکلارن!
علی آقا
۱۷ آبان ۱۳۹۶الان شما تستش کردی و دیدی دقیقا این تکنولوژی رو داره و کار هم میکنه؟
شرکته اومده آرزوهای خودشو مطرح کرده. به این معنا نیست که فناوریش رو داره یا میتونه بسازه.
نکته دیگه اینکه، معمولا خودروسازان کوچک از خودشون تکنولوژی ندارن. هرچی معرفی میکنن از قطعه سازانشون هست نه از خودشون. مثلا اینجا فناوری باتری یا موتور الکتریکی همگی از سوی قطعه سازان بزرگ دنیا مثل بوش یا زیمنس یا… تامین میشن و هر پیشرفتی تو این قطعات مال اون قطعه سازه نه لامبورگینی ضمن اینکه سایر خودروسازا هم میتونن ازش استفاده کنن.
شاهین
۱۷ آبان ۱۳۹۶نمیدونم مطلالب پیچ لامبورگینی رو مطالعه کردین یانه ولی من یادمه تو همین پیج پدال درباره پیشبرد تکنولوژی فیبرکربن لامبورگینی مطالبی گذاشته بودن.لامبورگینی خیلی روی فیبرکربن های جدید کار کرده و داره میکنه حتی با کمک بقیه کمپانی ها پس تعجبی نداره اگه بیاد همچین تکنولوژی رو به رخمون بکشه.بقیه هم چیزی دارن واس رو کردن الان وقتشه وگرنه تا سرعت 450تا رفتن و شتاب 2 ثانیه ای رو همه بلدن انجام بدن!!!
علی آقا
۱۶ آبان ۱۳۹۶چرا برای بخش الکتریکی با MIT مشارکت کرده؟؟؟
باید میومدن از جمشید آرین کمک میگرفتن. مگه نمیدونن قبل از همه دنیا جمشید آرین ماشین برقی ساخت و الان هم فناوری ای داره که هیچ کمپانی و دانشگاهی تو دنیا نداره!!! خ خ خ خ خ خ
Infinite
۱۶ آبان ۱۳۹۶باید از شما کمک میگرفتند…!
تمسخر کار انسانهای ضعیف هست.
John
۱۶ آبان ۱۳۹۶Woww…
یه بار دیگه لامبو جایگاه خودشو به عنوان برترین سوپراسپرت ساز دنیا نشون داد. حالا همه فهمیدن که دنیا دست کیه ؟
Sam
۱۶ آبان ۱۳۹۶فوق العادست…
به قول جرمی لامبو تو اوج زمانی که همه میگن خب مدل بعدی چی یچیزی معرفی میکنه فک آدم میوفته …
علی
۱۷ آبان ۱۳۹۶آخه لامصبا چه جوری میتونین اینقدر خفن طراحی کنین، مگه در عرفان پله آخر نشسته باشین
Ali Keyhani
۱۸ آبان ۱۳۹۶طراحی زیبایی داره،ولی با ساخته شدن و تبدیل ایده به واقعیت خیلی فاصله داره☺