شوخیای در کار نیست، این یک کانسپت واقعی است!
سیستم چهار چرخ محرک را با یک پیشرانهی بزرگ و قوی جفت کرده و آن زمان یک خودروی آفرود قوی خواهید داشت؛ اما لامبورگینی و سوپرکارهای آن به ندرت مناسب حرکت در مسیرهای صعبالعبور هستند. ولی این موضوع باعث نشده لامبورگینی به خلق چنین خودرویی حتی بهصورت مفهومی فکر نکند. امروز شاهد رونمایی یک کانسپت تک دستگاهی توسط ایتالیاییها هستیم که از نظر هیجان آفرود چیزی کم ندارد. این خودرو لامبورگینی اوراکان استراتو نام داشته و استفاده از مواردی همچون قوسهای چرخ گیرا، چراغهای متفاوت، سیستم تعلیق با ارتفاع بالا و… باعث شدهاند کانسپت لامبورگینی حس و حال یک خودروی آفرود واقعی را تداعی کند.
زیرساخت کانسپت موردبحث اوراکان اوو است که از همان پیشرانهی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی ۶۴۰ اسب بخاری استفاده میکند. سیستم LDVI یا همان مغز سوپرکار لامبورگینی هم در استراتو بکار رفته است. این سیستم چندین سیستم خودرو از جمله سیستم چهار چرخ محرک، فرمان پذیری تمام چرخها، هدایت گشتاوری و… را کنترل کرده و حرکت بعدی راننده را پیشبینی میکند. البته لامبورگینی این سیستم را برای رانندگی خارج از جاده تنظیم کرده و بنابراین انتقال قدرت به چرخهای عقب و کشش و شتاب گیری نیز بهبود یافته است.
این خودروساز ایتالیایی سختافزار اوراکان استراتو را نیز ارتقا داده است. مهندسان این شرکت ارتفاع خودرو را ۴۷ میلیمتر بالاتر برده و بنابراین زوایای حمله و فرار نیز بهتر شده است. فاصلهی بین چرخهای روبرویی نیز با افزایش ۳۰ میلیمتری روبرو شده و لاستیکهای متمایز با رینگهای ۲۰ اینچی همراه شدهاند تا ظاهر بهتری را به ارمغان بیاورند.
لامبورگینی یک فلاپ عقب نیز برای حفاظت از زیر بدنه در نظر گرفته است. در بخش جلو هم قطعات آلومینیومی به منظور تقویت فریم وجود دارند. از دیگر قطعات محافظ بدنه میتوان به رکابهای جانبی تقویت شده با آلومینیوم، بخشهای اطراف پیشرانه و ورودیهای هوا و فیبر کربن اشاره کرد.
به منظور جذابیت ظاهری این خودروی آفرود نیز نوار LED روی سقف نصب شده است. این شرکت میگوید اوراکان استراتو از تریم کابین اسپورت و آفرود سود برده و در بخش داخلی یک رول کیج تیتانیومی، کمربندهای ایمنی ۴ نقطهای، پانلهای کف آلومینیومی و صندلیهای کربنی جدید وجود دارد. البته فعلاً تصویری از کابین این خودرو منتشر نشده است.
این خودرو فعلاً بهصورت مفهومی و به تعداد یک دستگاه تولید شده و هیچ برنامهای برای ورود آن به خط مونتاژ وجود ندارد ولی شاید لامبورگینی در صورت بازخوردهای مثبت حرکتی انجام دهد. قبلاً شاهد تولید رامبو لامبو و اوروس بودهایم و لامبورگینی شاید یک روزی کوپهی آفرود هم تولید کند.
ZXEN
۱۵ خرداد ۱۳۹۸10 سیلندر تنفس طبیعی 5.2 لیتری . فقط همین کافیه برای ماشین بازی . اونم از لامبورگینی .
NAVID۰۰۹۸
۱۵ خرداد ۱۳۹۸اون دو تا چراغ LED جلو کاپوت ، دقیقاً اِنگار محل تنفس دماغ مار زنگیه .
واقعاً جذاب شده .
sina7
۱۵ خرداد ۱۳۹۸اره دقیقا
فوق العاده شده
مانی
۱۶ خرداد ۱۳۹۸کاملا با دریچه تهویه روی داشبورد هماهنگه
Just bentley continental
۱۵ خرداد ۱۳۹۸خیلی هم عالی
مرتضی
۱۵ خرداد ۱۳۹۸هنوز ارتفاعش نشده اندازه پراید و 405
لامبورگینی جان هنو خیلی کارا برا رسیدن به هست
ساسان
۱۵ خرداد ۱۳۹۸هرچیزی در تخیل ما هست و دور از واقعیت به نظر میرسه اونا به واقعیت تبدیل میکنن..ریسک پذیری این شرکت و جسارتش ستودنیه
Ferrari
۱۶ خرداد ۱۳۹۸خیلی جالبه از نظر شما لامبو با ساختن یه کوپه افرود ریسک پذیری و جسارتشو نشون داده اما فراری با تولید یه موتور توربو که از مجموع تمام مدلهای تاریخ لامبو بیشتر افتخارو جایزه گرفته اصالتشو زیر سوال برده.
ساسان
۱۶ خرداد ۱۳۹۸اول اینکه درحد کانسبت و ایدست وتا مرحله تولید فاصله داره….افزایش چند سانتی متر ارتفاع. و نسب یکسری پروژکتور ربطی به اصالت نداره…لامبورگینی الان هم یک آفرود عالی به اسم اوروس داره همانطور که در گذشته داشت (رمبو لامبو) و با مقوله ی آفرود خرق عادتی نکرده…اونجایی خرق عادت شده که موتور توربو گروه فولکسو روی اوروس گذاشت.با توضیحات ریجیانی منطقی هست استفاده از این موتور ولی برای ما یکجور پشت پا زدن به اصالت و خرق عادتی که به مزاج خوش نمیاد.ولی یکسری از تغیرات لاجرم باید صورت بگیره.من دربحث فراری نظرم این بود فراری میتونست چندسال دیگه تنفس طبیعی ادامه بده.من حرفم این بود هنوز راه داشت زوزه های 8سیلندر اسکودریاهاشو بشنویم.باورکن برداشت بدی کردی.من از روی علاقه این اعتراضو کردم نه ازروی کینه یاهرآنچه که شما برداشت کردی.من خودم عاشق فراریم.
Ferrari
۱۷ خرداد ۱۳۹۸متوجه منظور شما هستم اما فراری دیگه نمیتونست از موتور تنفس طبیعی استفاده کنه.چون به اخر راه این نوع از موتورها رسیده بود بازدهی ۱۳۲ اسبی به ازای هرلیتر حتی امروز هم رقم فوق العاده خوبیه هنوزم هیچ برندی نتونسته به این بازدهی برسه.همین چند روز پیش یکی از دوستان طرفدار لامبورگینی گفت که مدیران لامبو گفتن موتور ده سیلندر هوراکان دیگه جایی برای پیشرفت و افزایش اسب بخار نداره و مجبور هستن برای افزایش قدرت از موتورهای الکتریکی بهره ببرن درحالی که قویترین نسخه موتور ده سیلندر لامبو ۱۲۲ اسب به ازای هرلیتر قدرت تولید میکنه بازم فراری ۱۰ اسب بیشتر قدرت تولید میکرد.باید قبول کنیم موتورهای تنفس طبیعی جلوی موتورهای توربو حرف زیادی برای گفتن ندارن.فراری یه عمر موتور تنفس طبیعی ساخت که برنده جایزه موتور بین المللی سال نمیشد اما موتور توربویی که ساخته ۴ بار این جایزه رو گرفته و سال بعد هم خواهد گرفت.ضمنا فراری هم سی سال پیش مدلهای ۲۸۸gto و f40 رو معرفی کرد که هردو موتور توربو داشتن پس رفتن فراری به این سمت نباید پشت پا زدن با اصالتش باشه
porschesport
۱۵ خرداد ۱۳۹۸کوپه ی افرودر , حرکت جالبیه
پدالی
۱۵ خرداد ۱۳۹۸ای کاش این اوروس بود.
Ardalan
۱۶ خرداد ۱۳۹۸خیلی وقت بود یه همچین دیوونه بازی باحالی از لامبو ندیده بودیم.عااالیه
Abbas
۱۶ خرداد ۱۳۹۸جالبه با اینکه آفرودرش کردن بازم قیافش عادیه و ضایع نشده،لامبو عشق همیشگیم