امید پورسعیدی: تولید اوروس، فرزند کم سن ولی قوی هیکلی که سود بسیار خوبی را به همراه آورده و تقریباً نصف تولیدات لامبورگینی را شامل میشود توانست از مرز ۵۰۰۰ خودرو در سال ۲۰۱۹ عبور کند.
جای تعجب ندارد که هر تیونری علاقهمند است اوروس را به گاراژ خود برده و دستی به سر و روی آن بکشد. در همین اواخر یک شرکت تیونینگ نوپا ولی ایرانی بنام کیوانی، اوروس را زیر تیغ جراحی خود برده و نتیجه آن هیولایی بوده با نام کی روس (کیوانی + اوروس) که آن را به یکی از جذابترین سوپر اس یو ویهای دنیا تبدیل کرده.
ابتدا بپردازیم به خلاصهای از اطلاعاتی که از این شرکت نوپا به دست آوردهایم و سپس به سراغ دستپخت جدیدشان یعنی کی روس برویم!
این شرکت در سال ۲۰۱۸ با هدف تیونینگ بدنه و تغییرات موتور البته در سطح کاملاً جدید و بالاتری و با تکنولوژی و دستگاهها و ابزار مدرن تأسیس شده است؛ و البته فرآیند تولید از اواسط سال ۲۰۱۹ انجام شده که در طول مدت ۶ ماه این کمپانی موفق شده ۷ پکیج مختلف روی ۷ عنوان خودرو، طراحی نماید که در نوع خود یک رکورد محسوب میشود.
کما اینکه تیم مدیریت و تولید این شرکت تجربه و حضوری ۲۰ ساله در بازار ماشینهای لوکس و سوپراسپرت دارد؛ و همین مدت هم سابقه طراحی و اجرای بدنه و کار در حوزهٔ فیبر کربن را داراست. تیم مدیریت این شرکت که دارای قسمتهای مختلف است شامل ۷ مدیر ارشد (با زیرگروه و مجموعه) به همراه تیم تولید و اجرا که پیش از ۱۵۰ نفر را شامل میشود و مقر آن در فرانکفورت آلمان واقع شده است.
از محصولات کیوانی میتوان به تیونینگ و ارتقای مرسدس جی کلاس و بنتلی کانتیننتال جی تی جدید اشاره کرد و اوروس سومین محصول این تیونر محسوب میشود!
حال برگردیم سراغ کی روس! از موتور این سوپر اس یو وی توانستهاند ۷۵۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۹۸۰ نیوتن بر متر استخراج کنند که شتاب آن را به ۳.۳ ثانیه رسانده است! عالی نیست؟
اگر اوروس را از طریق خود این شرکت سفارش دهید رینگهای ۲۴ اینچی به همراه افزایش قدرت موتور و یک پکیج کامل آئرودینامیکی از جنس فیبر کربن با قیمت ۴۸۰ هزار یورو برایتان آب خواهد خورد که شامل خود ماشین نیز میشود.
گلگیرهای فیبر کربنی کیوانی ۲۹ میلیمتر به پهنای این خودرو اضافه کرده و ورودیهای هوای بزرگ در جلوی این ماشین جریان هوای خوبی را برای سرد کردن بزرگترین کالیپرهای ترمز نصب شده از جنس فیبر کربن در دنیا بر روی یک خودرو را فراهم نمودهاند! بامپرهای جلو و عقب این SUV از نو طراحی و نصب شده و تماماً از جنس فیبر کربن هستند.
در پشت این خودرو نه یک، بلکه دو عدد بال و اسپویلر مشاهده میکنید یکی در سقف و دیگری چسبیده به چراغها و پایین شیشه پشتی نصب شده و زیبایی آن را دوچندان نموده است.
در قسمت جلویی این ماشین که آن را خشنتر از یک اوروس عادی کرده میتوان به کاپوت تمام فیبر کربنی که ۶ کیلوگرم سبکتر از یک کاپوت عادی است و آینهبغلهای تمام فیبر کربنی و یک LED به شکل Y در زیر چراغها که امضای محصولات لامبورگینی است، اشاره کرد.
همچنین سیستم کاملاً جدید و پرسروصدای اگزوز این ماشین ۶۰ اسب به قدرت این خودرو اضافه کرده است.
حال برویم به داخل این خودرو که کیوانی سنگ تمام گذاشته و کل داشبورد و غربیلک فرمان را دوباره از فیبر کربن خالص و رنگ زرد تلفیق و با نوشته کیوانی زیبایی آن را دوچندان کرده است.
برای داخل این خودرو میتوانید چرم تمام دستدوز یا آلکانترا را سفارش دهید و آن را با فیبر کربن مخلوط کنید یا تماماً از فیبر کربن سفارش دهید درحالیکه خود لامبورگینی اینچنین اختیاراتی را برای مشتریانش فراهم ننموده است.
دریچههای هوای داشبورد؛ فرمان؛ کنسول؛ صندلیها؛ کفی صندوق عقب و… همگی از جنس فیبر کربن هستند!
چه شما این خودرو را به شرکت سفارش دهید یا خودروی خودتان را به گاراژ این شرکت ببرید ظرف ۴ الی ۶ هفته با تمامی شخصیسازیهایتان تحویل خواهید گرفت و میتوانید صاحب یکی از خاصترین اوروسهای دنیا باشید!
ترجمه و گردآوری: امید پورسعیدی
NAVID۰۰۹۸
۱۴ بهمن ۱۳۹۸این ماشین به صورت استاندارد اینقدر خشن هست که دیگه نیازی به اَنگولک نداشته باشه اما همیشه افرادی هستند که خاص ها را خاص تر میخواهند .
تیونینگ روی این مدلها شلوغ بازیه تا زیبایی و اسپورتی (( نظر شخصی )) .
sina7
۱۴ بهمن ۱۳۹۸هر دفعه آرمشو میبینم، حیوانی میخونم =)))
فونت حرف k واقعا بده
Hamidreza
۱۵ بهمن ۱۳۹۸منم اول خوندم حیوانی!XD
اعتمادیان
۱۴ بهمن ۱۳۹۸درود بر جناب کیوانی و تیمش
چقدر کارش زیباس خصوصا اون جی کلاس که به یک الماس تبدیل شده
Dante
۱۴ بهمن ۱۳۹۸هیولایی بود رام نشدنی تر شد
کاش کشوری نرمال داشتیم تو خاک خودمون ساخته و پرداخته میشدند
Khosrow
۱۴ بهمن ۱۳۹۸الان این جذاب شده؟؟ اره برای بچه های 10-12 ساله / امیدی به روبراه شدن اوضاع نیست ..
Enzo
۱۴ بهمن ۱۳۹۸تیونینگش روی Gکلاس واقعا خوب جواب داده ولی روی اوروس و بنتلی جالب نشده بنظرم
Ali a
۱۴ بهمن ۱۳۹۸دمه هر چی تیونر ایرانی حالا چه بین المللی مثل منصوری و کیوانی و رضوانی ! و گمنام های داخلی گرمه…
محمد
۱۴ بهمن ۱۳۹۸کا میگفت با پیکیج تمام فیبر کربن چقدر وزنش کم شده
meysam
۱۴ بهمن ۱۳۹۸اون جی کلاسه بدمصب خیلی خوب شده. خوب که نه عالی.
Farzad
۱۴ بهمن ۱۳۹۸همون اوروس فابریک کارخونه ای رو ترجیح میدم ترجیحا سفید?
سارا
۱۵ بهمن ۱۳۹۸یه عده رو به زور هم نمیشه به بهشت برد
Farzad
۱۵ بهمن ۱۳۹۸شما اگه خیلی خوشتون اومده برید یکیشو بخرید .
هر کسی یه سلیقه ای داره ، یاد بگیریم به سلیقه های هم احترام بزاریم .
سارا
۱۵ بهمن ۱۳۹۸اگه جنبه اجتماعی بودن نداری کامنت نزاربرو وبسایت درست کن بخش نظر و کامنت هم نذار بعد اونجا هرچی خواستی بنویس
OMID
۱۵ بهمن ۱۳۹۸به صرف اجتماعی بودن وبسایت نمیشه به بقیه توهین کرد
این لحن کنایه ای مناسب اجتماع نیست
اول آداب اجتماع رو یاد بگیرید بعد بقیه رو ضد اجتماع بنامید
به جای این لحن میتونستید بگید :من اینو بیشتر از استوکش دوست دارم.
سارا
۱۶ بهمن ۱۳۹۸شماها که دور خودتون دایره کشیدید و برای دیگران قانون تعریف میکنید جایی بنویسید که کسی جواب نده که بهتون هم بر نخوره
OMID
۱۵ بهمن ۱۳۹۸منم همینطور فقط ترجیحا نارنجی باشه :)
حمید
۱۴ بهمن ۱۳۹۸هرکی استعدادی داشت رفت ما موندیم و جنگ توقف تولید پراید !
doubt
۱۵ بهمن ۱۳۹۸جی کلاس خیلی خوب شده. بنتلی هم خوبه مخصوصا داخلش. اما اوروس واقعا خوب نشده. بلکه بد شده. فقط کاپوت و دیفیوزرش خوب شده به نظرم.
s\i\,v
۱۵ بهمن ۱۳۹۸رینگ هاش رو به من میدادن بدون لحظه ای مکس سطل آشغال
سجاد
۱۵ بهمن ۱۳۹۸احسنت. فقط برای شناسوندن و اینده برند و.. باید به اسم و تلفظش مخصوصا در مجامع بین المللی هم توجه کرد. نه اینکه مثلا چون منصوری فامیلیش رو گذاشته پس منم همون کارو کنم. فکر نمیکنم تلفظش برای خارجی زبانها خیلی راحت باشه حداقل به اندازه رضوانی یا منصوری راحت نیست
حسین
۱۵ بهمن ۱۳۹۸امیدوارم بر نخوره و نریزین سرم
اما از هیچکدوم از این تیونینگ کارای ایرانی خوشم نمیاد.
یا از رو بقیه اسکی رفتن یا یه چیزی از پیش خودشون درست کردن نه فلسفه درست حسابی داره و نه پایه و اساس کار درست حسابی.
مثلا همین اوروس بدبختو ببین تو تمام قطعاتش نوشته کیوانی. حالا بگذریم فونت رو اسکی رفته
یکی به گوششون برسونه یا مثل برابوس و باقی تیونیگ کارا یه چیز خوب بدین یا اصلا سراغش نرین. ماشین بدبختو ببین چیکار کرده. کلا از قیانه و ریخت و زیبایی انداختتش.
OMID-LAMBO
۱۵ بهمن ۱۳۹۸چشم ! حتما به گوششون میرسونیم نظر پر محتوا و قوی شما رو !
امید وارم خود آقای کوروش منصوری با دیدن نظر شما بار و بندیل شو جمع کنه و بیاد تو جاده هراز – چالوس یه مکانیکی بزنه و موتور پراید و آردی و . . . تعمیر کنه !
امر دیگه ای نداری فراستی جان ؟ ؟ ؟
net
۱۵ بهمن ۱۳۹۸همون ماشین ساده بدون تیونینگ زیباتره
سیاووش
۱۵ بهمن ۱۳۹۸خوب دوستانی که خوششون نیومده و نپسندیدن ، نخرن برن پراید ۶۰ تومنی از سایت سایپا بخرن باز شده سایت
بهراد
۱۵ بهمن ۱۳۹۸هر کی از این اوروس خوشش نیومد جمع کنه از وبسایت بره دی: