همانگونه که سال قبل خبر پرفروش بودن لانچیا اپسیلون نسبت به محصولات آلفارومئو در اروپا منتشر شد باید گفت این خودرو هنوز هم زنده است.
لانچیا به بهبود تنها محصول خود ادامه میدهد و هماکنون جزئیات کامل از اولین خودروی هیبریدیاش را منتشر کرده است. این خودرو اپسیلون هیبرید اکوشیک نام داشته و البته قوای محرکه آن از نوع هیبریدی ملایم است نه هیبریدی کامل.
قوای محرکه اپسیلون هیبرید اکوشیک از پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری و استارتر ژنراتور ۱۲ ولتی و یک باتری لیتیوم-یون کوچک تشکیل شده است. این مجموعه قدرت ۷۰ اسب بخاری و گشتاور ۹۲ نیوتون متری تولید میکند.
این مجموعه در مقایسه با پیشرانه ۱.۲ لیتری ۶۹ اسبی قبلی ۲۴ درصد کممصرفتر است. بهطور دقیق باید گفت مصرف سوخت اپسیلون هیبرید اکوشیک ۴ لیتر در هر صد کیلومتر بوده و در هر کیلومتر نیز ۹۰ گرم دیاکسید کربن تولید میکند.
این در حالی است که دستیار هیبریدی اپسیلون هیبرید اکوشیک پرفورمنس و راحتی بهتری داشته و درعینحال باعث شده استارت دوباره پیشرانه در ترافیک شهری بدون لرزش انجام شود. همانند فیات ۵۰۰ و پاندا هیبریدی ملایم، این خودرو فقط با گیربکس ۶ سرعته جدید عرضه خواهد شد.
به منظور گرامیداشت عرضه اولین خودروی هیبریدی تاریخ لانچیا، اپسیلون هیبرید اکوشیک با رنگ سفارشی مارین الهام گرفته از رنگ دریا عرضه خواهد شد. از سایر ویژگیهای خاص خودروی موردبحث میتوان به نشان هیبریدی روی درب پشتی و لوگوی اکوشیک روی ستونهای C اشاره کرد.
عناصر خاکستری تیره در جلوپنجره، آینهبغلها، دستگیره دربها و نوشتههای روی درب پشتی از دیگر ویژگیهای اپسیلون هیبرید اکوشیک هستند. رینگهای ۱۵ اینچی نیز ظاهر مشکی دارند.
داخل کابین میتوان پوشش پارچهای را مشاهده کرد. متریال پایدار بکار رفته در این بخش از پلاستیک بازیافتی گرفته شده از دریاها ساخته شدهاند.
این خودرو نسبت به تریم های پایینتر از تجهیزات بیشتری سود میبرد که از جمله آنها میتوان شیشههای تیره، کروز کنترل، برفپاککنهای حساس به باران و چراغهای جلوی خودکار را نام برد. قیمت اپسیلون هیبرید اکوشیک از ۱۶۴۰۰ یورو شروع میشود.
[دانلود ویدئو]
datsun
۱۰ خرداد ۱۳۹۹لانچیا زنده است ولی لانچیای قدیم یه شرکت پرافتخار نو آور و قهرمان بود برعکس لانچایی بی جان الان.
رضا
۱۰ خرداد ۱۳۹۹با این طراحی همون زنده نباشه بهتره
Hadi
۱۰ خرداد ۱۳۹۹کاش لانچیا دوباره به اون روزای پر افتخارش برگرده…
msn
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ایتالیایی ها کلا تو زمینه طراحی گویا حد وسط ندارن . یا طراحی هاشون محشر و درجه یکِ مثل تمامی طراحی های فراری و الفارومئو یا طراحی های داغون برخی محصولات فیات. این طرح لانچیا رو هم احتمالا کارآموزای جدید ایتال دیزاین از روی چرکنویس کاراموزای قدیمی از روی طراحی سایپا تیبا از تو سطل اشغال شرکت پیدا کردن !
iman
۱۰ خرداد ۱۳۹۹لانچیا مرده متحرکه
فرشاد
۱۰ خرداد ۱۳۹۹یه زمان رقیب بنز بودن
این دیگه چیه ساختن
reza-a
۱۰ خرداد ۱۳۹۹لانچیا برند خاصی هست حیفه فقط تو یک کلاس اونم هاچبک کوچک حضور داشته باشه، فکر میکنم اگر از پلت فرم آلفارومئو جولیا استفاده کنه و یک سدان اسپرت هم بسازه میتونه به حفظ بهتر وجهه برند کمک کنه و البته میتونه فروش خوبی هم با داشتن قابلیت های جولیا و طراحی لانچیا به دست بیاره
OMID
۱۰ خرداد ۱۳۹۹لانچیا الان زیر مجموعه فیات کرایسلر هست؟
میتونم فقط تاسف بخورم به حالش
از استراتوس رسیده به اپسیلون
Farzad
۱۰ خرداد ۱۳۹۹چیه این به درد بچه های ۱۳ ساله میخوره . فیات باید یه فکری به حال لانچیا بکنه ، همین یه محصول آخه ؟
حميدرضا
۲۰ خرداد ۱۳۹۹اکوچیک = اقتصادی و شیک
سیستم هیریدش به نظرم خیلی کار راه اندازه خصوصا برای تردد در شهر در سایر موارد جز برند بزرگ حرف دیگه ای برای زدن نداره