لانچیا

لانچیا فقط در بازار ایتالیا

طرفداری سرسختانه از لانچیا، همانند طرفداری از یک تیم ورزشی پر فراز و نشیب است. گذشته‌های لانچیا حاوی افتخارات زیادی بوده‌اند؛ امّا امروز و در حال حاضر خبری از آن روزها نیست. این برند شاخص ایتالیایی از زیرشاخه‌های فیات، غزل خداحافظی خود را سروده است و در دو سال آینده، در چند مرحله، حجم تولید خود را کاهش خواهد داد.

LANCIA 2014 products
سرجیو مارچیونه، مدیرعامل فیات، اعلام کرده که «لانچیا» صرفاً به عنوانی برای یک مدل خودرو کاهش خواهد یافت. این مدل، اپسیلون کامپکت است و تنها در ایتالیا عرضه خواهد شد. فروش دلتاهای ۳۲ هزار دلاری نیز احتمالاً در پایان امسال خاتمه یابد. در همین حال، کرایسلر مینی‌ون وویجر را در اواخر سال ۲۰۱۵ با نشان خود عرضه خواهد کرد.

LANCIA Ypsilon 2014
LANCIA Ypsilon 2014
این تصمیم، نتیجه استراتژی‌های فیات برای کاهش ضررها در اروپا و افزایش سودآوری در مقیاس جهانی است. مارچیونه، ارزش نهایی ۷۵ میلیارد دلاری را برای تمام گروه خودروسازی هدف‌گذاری کرده است؛ امّا در این میان، لانچیا به دلیل ناشناخته بودنش در سطح بین‌المللی و در خارج اروپا، نمی‌تواند سهم چندانی در این پیشرفت داشته باشد.
LANCIA Ypsilon 2014
LANCIA Ypsilon 2014
در عین‌حال، اپسیلون راه نجاتی برای لانچیا بوده است. این مدل، فروش بسیار خوبی داشته و در پلتفرم با مدل‌های فیات پاندا، فیات ۵۰۰ و فورد Ka مشترک است. بنابراین، گزینه‌ای ارزان برای باقی‌ماندن در خط تولید است. در مقابل مدل‌های پرخرجی مانند فولویا، استراتوس و دلتا HF در سال‌های گذشته، منابع زیادی را به خود اختصاص داده بودند.
LANCIA Ypsilon 2014
LANCIA Ypsilon 2014
خوشبختانه برای طرفداران لانچیا، جای کمی امیدواری باقی مانده است. چرا که شنیده‌ها حاکی از آن است که مارچیونه می‌خواهد عنوان برند را به صورت موقتی نگه دارد؛ حداقل تا زمانی که استراتژی فروش آلفا رومئو اجرا شود. در هر حال، این موضوع قطعاً پایان لانچیا نخواهد بود.
LANCIA Delta 2014
LANCIA Delta 2014

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. یه پسل باهوش

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1134 ديدگاه)

    مطمئنا هیچ زمان یه برند رو از رده خارج یا نابود نمی کنن

    چون خود برند یه قیمتی داره

    مثلا الان خیلی از مدیران خودرو ی چین ارزو دارن یه دست و یه پا نداشته باشن ولی این برند مال اونا باشه :)

  2. Ehsan

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1251 ديدگاه)

    این اپسیلون عقبش چرا اینقدر ضایعس ، جلوش یک چیز میگه عقبش یه چیز دیگه ولی امیدوارم همانطور که مزراتی به خوبی احیا شد ، این هم احیا بشه
    البته فکر کنم منتظرن ببینن آیا احیا الفا موفق خواهد بود یا نه اگر در احیا الفا موفق بشوند لانچیا رو هم احیا میکنند

  3. خاوری مزراتی

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    کی میدونه چن تا کارگر، چن تا مدیر، چن تا طراح، چند تا عاشق ماشین باز جنگیدن و تلاش کردن تا این برند خاطره ساز ایتالیایی به اینجا رسیده اما حالا در معرض انقراض قرارگرفته
    **
    حیف که این برند مال فیاته..

  4. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    خدا لعنتت کنه فیات . فقط بلدی گند بزنی . حالا هم که یذره عقل پیدا کردی ،

    داری شخم میزنی .

    اونوقت میگن چرا میگی فولکس خوبه .

    هر شرکتی در یک مساله خوب عمل میکنه . تویوتا در یک مساله . فولکس در

    اینکه برندهای زیر مجموعه اش را به نابودی نکشونده . تا حد عالی بالا

    اورده . خودش کاهش فروش در امریکا داشته که اشکودا و سئات و ….

    نداشتند . درسته که زیر مجموعه ی فولکس هستند و از تکنولوژی فولکس

    استفاده میکنند ، اما اسم و برند فولکس رو که یدک نمیکشند که .

    ماها فقط یاد گرفتیم بدی هارو ببینیم . ما ها ادم های فراموش کاری

    هستیم . مطالب قبل رو یادمون میره !!!!!!

    ادعاهای عجیب میکنیم .

    فولکس دمت گرم که هوای همه ی زیر مجموعه هاتو داری . مدل هاشونو زیاد

    کردی که کم نکردی . مدل های سدان الفارومئو کجا رفتند ؟؟؟

    با پایین نگه داشتن تولید یک خودرو ، ارزش ایجاد نمیشه ، معیار ارزش

    چیز دیگری است . در جدول با ارزشمن ترین ها مشخص شد چه برندهای ارزش

    دارند .

    1. رضا

      ۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      میلاد درست میگه
      همین لانچیا رو به چینیا یا هندیها بدن ظرف یکی دوسال زیروروش میکنن
      مثل ولوو یا رنجرور و جگ
      فیات گند زده

      1. Ehsan

        ۶ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (1251 ديدگاه)

        مالک رنجروور ( نمیدونم آخرش واقعیت داره یا نه )
        تاتاموتورز (به انگلیسی: Tata Motors) بزرگترین شرکت خودروسازی هند است. این شرکت متعلق به گروه صنعتی تاتا است. تاتا موتورز در سال ۱۹۴۵ توسط جهانگیر راتانجی دادابهوی تاتا از پارسیان هند بنیان نهاده شد

        1. NASSY

          ۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (410 ديدگاه)

          تاتا موتورز در سال ۱۹۴۵ توسط جهانگیر راتانجی دادابهوی تاتا از پارسیان هند بنیان نهاده شد

          بنیان نهاده شد !!!!! چرا ما ایرانیا همش از گذشته حرف میزنیم ؟؟؟؟؟؟

          الان ایران کجایی صنعت خودرو سازی هست ؟؟؟

          دلمون و به منصوری و … خوش کردیم(افتخار میکنیم بهشون اما اونا از اعتبار و صنعت المان استفاده میکنن)!!!!!!!!

        2. Ehsan

          ۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          ناصر جون اولا که این تاریخچه تاتا است به عنوان مالک رنجروور چه ربطی به گذشته ما ایرانی ها داره !؟!؟!؟
          ایران کجای صنعت خودروسازیست ، جالبه برام مگر ایران صنعت خودروسازی داره ، اگر ما صنعت خودروسازی داشتیم که خودمون رو از مونتاژ پژو فرانسوی و لوگان فرانسوی به زد 3000 چینی نمیرسوندیم ، پس بدون ما هیچ جای خودروسازی نیستیم

          موافقم 1
          مخالفم 1
        3. NASSY

          ۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (410 ديدگاه)

          احـــــــــــــــسان جان منظورم از نظر خودرو سازی و صنعت خودرو بود

          .

          هندیا دارن خوب پیش میرن, تا چند سال دیگه یکی از شاخ
          های صنعت میشن , در ضمن بازار خیلی خیلی خیلی خوبی دارن !!!! (هند رو دست کم نگیرین)!!!

          مشکل ما ایرانیا اینکه به گذشته مون افتخار میکنیم , اما بقیه مردم جهان کاری میکنن که ایندگان بهشون افتخار کنن!!!!!!!!!!!!

          امضا: ناصــر فیلسوف :D

        4. Ehsan

          ۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          ببخشید ناصر جان من بد برداشت کردم

      2. NASSY

        ۶ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (410 ديدگاه)

        همین لانچیا رو به چینیا یا هندیها بدن ظرف یکی دوسال زیروروش میکنن
        مثل ولوو یا رنجرور و جگ !!!!!

        جالبه واقعا !!!!!!

        چرا ایرانیا رو مثل نمیزنی ؟؟؟؟
        مگه هندی ها کجایی اقتصاد دنیا هستن ؟؟؟:)

        وقتی هندیا جگ و رنج روور رو خریدن , همه گفتن نابود میشه و … (حالا چی شده همه طرافدار هندیا شدن)!!!!!

        بازم به هندیا که تونستن کاری کنن که دنیا روشون حساب باز کنه !!!

        1. Ehsan

          ۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (1251 ديدگاه)

          جالبه که نوشتید هند کجای اقتصاد دنیاست !!!
          هند کشوری که در ذهن مردم ایران به عنوان کشور بدبختها دیگه نیست ، هند کشوری است که از لحاظ برابری قدرت خرید چهارمین اقتصاد دنیاست ، ولی در حالت کلی و در تولید ناخالص داخلی مکان 11 رو داره
          رشد تولید ناخلص این کشور الان 4.6 درصد است و در سال 2006 این کشور بعد از چین با 9.8 درصد رشد اقتصادی مکان دوم رو داشته رشدی که مسئولین کشور ما فقط در ارزوی رسیدن به 8 درصد هنوز مانده اند ، هند بزرگترین صادر کننده نرم افرار بعد از امریکاست و ….
          علت اینکه دنیا روی هندیا داره حساب میکنه به این خاطر که برنامه پیشرفت اقتصادی این کشور از سال 1990 به خوبی داره اجرا میشه و یک دفعه وسط این برنامه کسی پیدا نشد که 8 سال دنده معکوس بره ، یکی از چیزهایی که ممکنه این برنامه رو با خطر روبرو کنه نرخ رشد جمعیت این کشوره

    2. NASSY

      ۶ خرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      میلاد موافقم

      تولید کم کردن یعنی در شو گل نمیگیرم بذار بمونه !!!

      مدیریت فولکس خیلی خیلی قوی تر از ایتالیای هاس !!!

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۶ خرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (6526 ديدگاه)

        درود .

        مسخره میکنی ؟؟؟

        1. NASSY

          ۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (410 ديدگاه)

          درود میلاد خان

          مسخره چیه داداش !!!!؟!(خوب بهتر از ایتالیاس دیگه)

          دارم حقیقت و میکم , صنعت المان کامل و قویه(میشه گفت یکی از بهترین ها هست(بهترینه))

          صعنت المان از همه نظر کامله اما صنعت کشور های دیگه یه کوچولو بعضی جاهاش مشکل داره!!!
          .
          .
          .
          میلاد یه بار تفاهم داشتم, اذیت نکن دیگه!!!

          We Love You Germany
          خوب شد میلاد؟؟؟؟ :P
          BMW,porshe رو عشق است

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۶ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (6526 ديدگاه)

          درود .

          نوکرتم به مولا .

        3. Sadjad97

          ۷ خرداد ۱۳۹۳
          سوابق: (256 ديدگاه)

          میلاد جان، مگه کار و زندگی نداری انقدر کامنت میذاری؟ فکر میکنم کامنت هات تا جمعه بیشتر از 4000 تا میشن. پیشاپیش تبریک میگم!

  5. حمادي

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خیلی خبر بدیه .از سدان هاش خوشم میومد

  6. غفاری

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    فک کنم اینجور برندها با خودروهاشون برن سراغ بازارهای بکر مثه خاورمیانه، افریق، امریکای جنوبی و لاتین بتونن موفق بشن

  7. رضا

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    چند سال پیش یه استراتوس کانسپت ساختن خیلی زیبا بود حیف که تولید نشد

  8. سام

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (899 ديدگاه)

    باسلام مجدد.
    از ایتالیایی ها بعیده که همچین خودروی زشتی رو طراحی کنن.فکر کنم لانچیا دچار غرور کاذب شده و به همین خاطر بزودی از صحنه خودروسازی محو می شه. در بهترین حالت ممکنه به یک کمپانی چینی و یا هندی فروخته بشه.

  9. sadegh

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    مطمئنن این شرکت هر چند هم که محدود بشه باز به طور کامل غیر فعال نمیشه، و حتما به عنوان یه شرکت پشتیبان به فعالیت خودش ادامه میده، ولی در کل فیات میتونست با هزینه کردن، این شرکت رو به سود دهیِ جهانی برسونه

  10. PEUGEOT

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (999 ديدگاه)

    خاک بر سرت فیات یه کم از فولکس یاد بگیر

  11. احسان(احسان سابق)

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    تو دنیای پر رقابت امروز هر وقت پیشرفت نکنی مشغول مردنی.لانچیا هم شده مثل کشور ما.همش در حال پسرفت

  12. امید

    ۶ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    حیفه ای کاش این بلا سر سایپا و ایران خودرو بیاد

  13. Hadi

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    این ماشین چرا اینقد زشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا